Waarschijnlijk gewoon bij een groothandel, maargoed eens afwachten of iemand een beter idee heeft, anders eens naar de hanos of de sligro kijken of die het verkopenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:18 schreef thaleia het volgende:
Vraag eens bij de Bolsfabriek waar die het vandaan halen
Ik las op een site dat je lichaam er niets mee kan, en direct richtin de uitgang stuurt dus;)quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:21 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij kun je normaal bladgoud gebruiken.
Dat is zo ontzettend dun dat je er volgens mij niks van merkt als je het eet.
Bovendien lijkt het me niet schadelijk omdat het een edelmetaal is een daarom waarschijnlijk chemisch neutraal (of werkt het als catalysator voor een of andere schadelijke reactie? )
Barbaar! beetje goldstrike weg gooien?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:21 schreef Haarbalpasta het volgende:
anders koop je gewoon een fles goldstrike en een zeefje![]()
http://www.amazon.com/exe(...)2025%26link_code=xm2quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:23 schreef tonks het volgende:
is dit niet vreselijk duur?
ik zei niks over weggooienquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:23 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Barbaar! beetje goldstrike weg gooien?![]()
Er is een speciaal spul, voor levensmiddelengebruik, dat is vloeibaar (droogt op). Ik heb het in een ver verleden wel eens gebruikt voor marsepein en taaitai.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:21 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij kun je normaal bladgoud gebruiken.
Dat is zo ontzettend dun dat je er volgens mij niks van merkt als je het eet.
Bovendien lijkt het me niet schadelijk omdat het een edelmetaal is een daarom waarschijnlijk chemisch neutraal (of werkt het als catalysator voor een of andere schadelijke reactie? )
Lukas Klamer=Makro, ik kan in elk geval met mn Makropas ook daar naar binnen en de folders zijn hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:47 schreef Dwaashaas het volgende:
Mijn broer is kok en heeft het eens gehaald bij de Lucas Klamer, das die Duitse (toch?) groothandel. Heeft ie lekkere desserts mee gemaakt. Maar volgens mij was dat inderdaad ook vloeibaar...
nee.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Voegt dat blad goud eigenlijk nog iets aan smaak of zo toe? Behalve dat het er erg mooi uit ziet.
Leg maar niet uitquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:13 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe zit het met je vullingen trouwens? Als je wel eens metaal binnen hebt gekregen weet je dat het behoorlijk pijn kan gaan doen als je vullingen hebt. Probeer maar eens op een stuk aluminiumfolie te bijten als je me niet geloofd
Daarom heb je bij de duurdere kabeltjes voor audio, enzo, altijd vergulde stekkertjes...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Leg maar niet uitwant ik weet precies wat je bedoelt...
Heeft iets met geleiding te maken en volgens mij doet goud dat niet.
Been there done thatquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:13 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe zit het met je vullingen trouwens? Als je wel eens metaal binnen hebt gekregen weet je dat het behoorlijk pijn kan gaan doen als je vullingen hebt. Probeer maar eens op een stuk aluminiumfolie te bijten als je me niet geloofd
Koper geleid beter (het ontloopt elkaar niet veel). Sla je Binas er maar op na. Het enige voordeel van goud bovenop koper is dat goud niet kan roesten. Maar dat is offtopicquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daarom heb je bij de duurdere kabeltjes voor audio, enzo, altijd vergulde stekkertjes...
Goud geleidt bijzonder goed.
Tja, het gaat over goud eten en mogelijke schokeffecten...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Koper geleid beter (het ontloopt elkaar niet veel). Sla je Binas er maar op na. Het enige voordeel van goud bovenop koper is dat goud niet kan roesten. Maar dat is offtopic
ach ieder zijn keuze zou het toch ook wel een keer willen proberen. Onder het motto van je moet alles ooit geprobeerd hebben.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt gewoon pure patserij dus, kijk mij eens goud eten.
Dan zou ik m'n geld toch liever uitgeven aan ingredienten die echt iets toevoegen.
Dat mag, je geld uitgeven aan andere ingrediënten die volgens jou écht iets toevoegen. Dat valt weer onder consuminderenquote:Op zondag 10 juli 2005 00:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt gewoon pure patserij dus, kijk mij eens goud eten.
Dan zou ik m'n geld toch liever uitgeven aan ingredienten die echt iets toevoegen.
Dat bedoel ik...!quote:Op zondag 10 juli 2005 01:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
ach ieder zijn keuze zou het toch ook wel een keer willen proberen. Onder het motto van je moet alles ooit geprobeerd hebben.
Kijk... Iets als truffels is relatief duur en erg exclusief, maar het heeft wèl 'n aparte smaak.quote:Op zondag 10 juli 2005 01:29 schreef dutch-mamma het volgende:
Maar het oordelen in termen als "patserij" vind ik niet echt passen in een forum over culinaire dingen. Want "culinair" is zowel low budget koken op een creatieve manier, als zeer dekadent en bourgondisch (OK, noem het patserig) uit je dak gaan...
99% mee eens. Ik gebruik liever echte vanille in een dessert, dan met goud te werken.quote:Op zondag 10 juli 2005 02:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Kijk... Iets als truffels is relatief duur en erg exclusief, maar het heeft wèl 'n aparte smaak.
Bladgoud is niets. Smakeloos, reukloos goud. Afgezien van de aankleding heeft het echt geen enkele toegevoegde waarde aan je gerecht. Zie mijn eerste post in dit topic. Het is imo pure patserij.
en daarom maakt met kronen van goud? goud heeft niet dat 'electrische' effect in je mond.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daarom heb je bij de duurdere kabeltjes voor audio, enzo, altijd vergulde stekkertjes...
Goud geleidt bijzonder goed.
Kwestie van isoleren volgens mijn tandarts.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarom maakt met kronen van goud? goud heeft niet dat 'electrische' effect in je mond.
ik zal het eens aan mijn buurman (tandarts) vragen, want volgens mij krijg je bij goud in combi met een lood/amalgaanvulling geen voelbare reacties.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van isoleren volgens mijn tandarts.
wellicht dat er een reactie verloopt door het verschil in electrodepotentiaal tussen goud en wat er dan ook in je vulling zit, zodra je het (blad)goud tegen de vulling houdt.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarom maakt met kronen van goud? goud heeft niet dat 'electrische' effect in je mond.
Kolinsky penseel gebruiken.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kijk eens op www.ebay.de en dan zoeken onder blattgold...staat genoeg op...wel even kijken of ze ook naar NL willen versturen.
Spul is trouwens echt flinterdun (en dan nog veel dunner) dus moeilijk te verwerken..als je het probeert vast te pakken blijft het aan je vingers plakken.
Ben benieuwd wat dat zou kosten.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:33 schreef Dementor het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om een grote taart met bladgoud te bedekken
Schrijf het dan wel goed he nouveau riche.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt er aan hoe goed je bent in bladgoudverwerken, Martijn..
En hoe groot de taart is.
Persoonlijk vind ik het erg Nuvo Riche.
OK, ik vat 'emquote:Op zondag 10 juli 2005 01:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Patserij bedoelde ik dan ook niet negatief ofzo, ik vind het alleen jammer van het geld. Maar ieder z'n mening natuurlijk he
Ow, is dat de reden waarom mijn gebit eruit ziet als Berlijn 1945...!quote:Op zondag 10 juli 2005 03:15 schreef Xeborzius het volgende:
Jezus... Bladgoud in je eten is zo 1823
Tegenwoordig flikker je diamanten door de sla dressing.
quote:Op zondag 10 juli 2005 03:15 schreef Xeborzius het volgende:
Jezus... Bladgoud in je eten is zo 1823
Tegenwoordig flikker je diamanten door de sla dressing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |