Het vetgedrukte vind ik persoonlijk onzin. Natuurlijk weet iedereen dat zijn stem niet goed meer is..., maar dan nog mag je wel verwachten dat je de nummers herkend. Ik heb na het zien van de setlist echt gedacht: oh dus die speelden ze.. En nee ik ken zijn werk niet van buiten, maar toch redelijk goed. De muziek was geweldig. De zang was dat niet en helaas (en dat vond ik het meest jammer) vaak moeilijk/niet herkenbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:41 schreef BlackRebel het volgende:
Ik denk dat dit meer iets zegt over jou en over de mensen met wie je ging...
Ik (als 23-jarige) herkende ook maar 5 of 6 nummers, maar vond het wel errug indrukwekkend... De muziek was gewoon echt van grote klasse... Vooral de gitarist die rechts op het podium stond was errug goed. En het feit dat ie met zijn stem omhoog gaat is toch echt typisch Dylan de laatste jaren, das gewoon zijn stijl.
Misschien niet zo slim om met bepaalde verwachtingen naar een concert te gaan als je niet weet wat je moet verwachten...
het enige wat mij echt teleurstelde is dat ie slechts twee keer van achter zijn keyboard vandaan kwam... Maar dat neemt niet weg dat het een goed concert was.
Je mag je gelukkig prijzen dat je een nummer als Tangled up in Blue hebt gehoord. Dit is een nummer dat hij de laatste jaren weinig meer speelt. Ik heb erg genoten van het concert, maar ja... ik ben dan ook zo'n die-hard fan en dat Dylan niet meer klinkt als in 1966, dat was in 1968 al bekend.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:11 schreef nein het volgende:
Dit waren naar mijn mening een paar lange 2 uren, misschien leuk voor de die-hard fans. Maar voor de oudere fans en de jongeren die wel een stapeltje nummers van m kennen viel t vies tegen. We gingen met 10 man erheen, en iedereen was lichtelijk tot behoorlijk teleurgesteld.
Ik ergerde me kapot aan z'n zang, best leuk dat hij het wat anders zong dan vroeger (logisch ook, als je 30 jaar hetzelfde speelt), maar het was echt NIET leuk dat hij aan het einde van elke zin de hoogte inging met z'n stem. "like a rolling STOHOONE"..
Plus het feit dat hij om excact 20.00 begon, terwijl duizenden mensen nog niet binnen waren, was niet bepaald symphatiek...
Voor mij was het helaas een tegenvaller.
Beetje flauwe reactie...quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:16 schreef GijsS het volgende:
[..]
Je mag je gelukkig prijzen dat je een nummer als Tangled up in Blue hebt gehoord. Dit is een nummer dat hij de laatste jaren weinig meer speelt. Ik heb erg genoten van het concert, maar ja... ik ben dan ook zo'n die-hard fan en dat Dylan niet meer klinkt als in 1966, dat was in 1968 al bekend.![]()
Ik snap precies wat je bedoelt, hoor, het is voor mij ook de belangrijkste reden waarom ik zijn laatste twee concerten niet zo leuk meer vond (en waarom ik nu dus niet eens meer gegaan ben). Ik heb hem in de jaren negentig ook een aantal keren gezien, die concerten vond ik erg leuk en goed, maar zijn manier van zingen is nu wel érg eentonig, op deze manier klinken alle nummers hetzelfde, is er bijna geen melodie meer in te herkennen. En de nummers op z'n laatste cd zijn ook nog eens een keer van die ellenlange blues-nummers, en misschien vinden sommigen me nu een cultuurbarbaar maar ik vind blues ook gewoon vreselijk eentonig, die 12-maten-schema's kwamen me vroeger op gitaarles al m'n strot uit. Zo te horen hoef ik in ieder geval geen spijt te hebben dat ik niet gegaan ben, want de redenen die de mensen geven die het vonden tegenvallen zijn precies de redenen waarom ik zijn vorige concert ook niet zo leuk vond.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:11 schreef nein het volgende:
Ik ergerde me kapot aan z'n zang, best leuk dat hij het wat anders zong dan vroeger (logisch ook, als je 30 jaar hetzelfde speelt), maar het was echt NIET leuk dat hij aan het einde van elke zin de hoogte inging met z'n stem. "like a rolling STOHOONE"..
Iedereen heeft onbewust wel verwachtingen als hij/zij de muziek kent.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:18 schreef BlackRebel het volgende:
ik wil niet de al te filosofische kant op gaan hoor, maar hoe kan iets tegenvallen als je geen verwachtingen hebt?
Ik vind het jammer voor die mensen die het tegen vonden vallen, ik heb echt lang niet meer zo genoten van een muzikaal hoogstandje, ook al is Dylan al een dagje ouder aan het worden.
Misschien ga ik naar teveel goede concertenquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:21 schreef BlackRebel het volgende:
tja, kzie niet vaak zo'n band live performen... ik weet zijn naam niet meer, maar tijdens de solo's van die rechter gitarist betrapte ik mezelf erop met open mond te staan gapen naar mooie solo's die hij zo even uit zijn mouw schudde... het leek hem niet eens energie te kosten.
Denny Freeman ja, dat was de enige die ik overigens kon van de band. Ik had gehoopt op T Bone Burnett, of me stoutste droom: Tom Pettyquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:21 schreef BlackRebel het volgende:
tja, kzie niet vaak zo'n band live performen... ik weet zijn naam niet meer, maar tijdens de solo's van die rechter gitarist betrapte ik mezelf erop met open mond te staan gapen naar mooie solo's die hij zo even uit zijn mouw schudde... het leek hem niet eens energie te kosten.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:11 schreef nein het volgende:
Dit waren naar mijn mening een paar lange 2 uren, misschien leuk voor de die-hard fans. Maar voor de oudere fans en de jongeren die wel een stapeltje nummers van m kennen viel t vies tegen. We gingen met 10 man erheen, en iedereen was lichtelijk tot behoorlijk teleurgesteld.
Plus het feit dat hij om excact 20.00 begon, terwijl duizenden mensen nog niet binnen waren, was niet bepaald symphatiek...
Voor mij was het helaas een tegenvaller.
Waarom zit iedereen toch zo te zeuren tegen Nein?quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:28 schreef merry77 het volgende:
exact om 20:00 uur beginnen?
Echt niet. Pas om 20:08 ofzo. Dus als je dan gewoon te laat binnen bent is dat je eigen schuld. (eerder van huis weggaan ofzo).
De enige die ooit op tijd begonnen is is Jackson Browne. Verder nooit iemand gehad die binnen 8 minuten begon van het tijdstip van het kaartje.
ik had geen verwachtingen aangezien ik Bob nauwelijks ken. Ik was mee met iemand anders. Op zich geen slechte muziek. Alleen jammer dat ie zo'n rauwe stem heeft. Echt zo'n rokersstem. Maar ja dat hoort geloof ik.
Dat omhooggaan was me niet opgevallen, maar ik kende dan ook geen enkel nummer. Dus heb gewoon geluisterd. Mooie pedal steel guitar. Een van mijn lievelingsinstrumenten.
[..]
Wij waren er zat op tijd, we wachtten nog even buiten op familieleden die in de file voor de parkeerplaatsen stonden te wachten, voor hun neus werd p1 gesloten, toen reden ze naar p2, werd die ook net gesloten. Dus toen moesten ze iets anders zoeken. Heeft niets te maken met eerder vertrekken, maar heeft te maken met de slechte parkeervoorzieningen van de ahoy (die een belachelijke 8,50 kosten).quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:28 schreef merry77 het volgende:
exact om 20:00 uur beginnen?
Echt niet. Pas om 20:08 ofzo. Dus als je dan gewoon te laat binnen bent is dat je eigen schuld. (eerder van huis weggaan ofzo).
Gelukkig komt dat ook niet veel voor, want de zalen zelf die zijn echt niet goed genoeg georganiseerd om alle mensen optijd binnen te krijgen hoor.quote:De enige die ooit op tijd begonnen is is Jackson Browne. Verder nooit iemand gehad die binnen 8 minuten begon van het tijdstip van het kaartje.
Vergeet niet dat veel mensen voor Ahoy van ver komen en ook nog werken overdag.. zo vreemd is dat dus niet... Wij stonden 3 kwartier in de file om op een parkeerplaats te komen.. normaliter waren we dus RUIM op tijd geweest...quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:32 schreef BlackRebel het volgende:
zoals ik al gezegd heb vind ik het echt jammer voor de mensen die het minder vonden (tis niet goedkoop ofzo)...
mij verbaasde wel hoe weinig mensen er al om 19h waren en om tien voor acht pas de meeste mensen binnen kwamen druppelen... op zich kun je verwachten dat bij een concert waar zoveel mensen naar toe komen je er op tijd moet zijn omdat je toch nog in de rij moet staan en je jas kwijt moet etc.
Wij reden om 4 uur hoor! Natuurlijk wil je er zo snel mogelij kzijn!quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:32 schreef BlackRebel het volgende:
zoals ik al gezegd heb vind ik het echt jammer voor de mensen die het minder vonden (tis niet goedkoop ofzo)...
mij verbaasde wel hoe weinig mensen er al om 19h waren en om tien voor acht pas de meeste mensen binnen kwamen druppelen... op zich kun je verwachten dat bij een concert waar zoveel mensen naar toe komen je er op tijd moet zijn omdat je toch nog in de rij moet staan en je jas kwijt moet etc.
Wij kwamen uit Friesland...dus ken je nagaan..quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vergeet niet dat veel mensen voor Ahoy van ver komen en ook nog werken overdag.. zo vreemd is dat dus niet... Wij stonden 3 kwartier in de file om op een parkeerplaats te komen.. normaliter waren we dus RUIM op tijd geweest...
daarom steun ik je ookquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:07 schreef nein het volgende:
[..]
Wij kwamen uit Friesland...dus ken je nagaan..
Dank je voor de backup!quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
daarom steun ik je ook![]()
vind dat je wat te ondoordacht 'aangevallen' wordt
Prima recensie, op het vetgedrukte stukje na dan. Is deze meneer echt bij hetzelfde concert geweest als ik? Of was het heel dicht bij wel goed te verstaan??quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
De recensie uit het NRC:
Dylans concerten zijn legendarisch om hun wisselvalligheid. Een keer, ook in Ahoy', zong hij nauwelijks, maar sprak de teksten voor zich uit. Nu klonk zijn stem juist opmerkelijk scherp, zodat nummers als Maggie's Farm, Lay Lady Lay, Tangled Up In Blue enLove Sick strak en ijzersterk klonken.
Was prima te verstaan.. ik ben het daar zeker mee eensquote:Op dinsdag 1 november 2005 23:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Prima recensie, op het vetgedrukte stukje na dan. Is deze meneer echt bij hetzelfde concert geweest als ik? Of was het heel dicht bij wel goed te verstaan??
Dat slaat gewoon nergens opquote:Op dinsdag 1 november 2005 23:09 schreef peaceman het volgende:
Hmm die van de volkskrant is wel weer erg negatief...
graagquote:Op dinsdag 1 november 2005 23:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
Mocht er nog interesse zijn voor de recensies uit de Telegraaf en Trouw, geef dan maar een gil.
Dus het was idd prima te verstaan als je op 3 meter afstand stond? Vanaf een meter of 7 namelijk echt niet meer hoor....(en ik kan het weten, want ik stond daar)quote:Op woensdag 2 november 2005 08:46 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Was prima te verstaan.. ik ben het daar zeker mee eens
[..]
Dat slaat gewoon nergens op![]()
Ik een metertje of 10 / 15 ...quote:Op woensdag 2 november 2005 08:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus het was idd prima te verstaan als je op 3 meter afstand stond? Vanaf een meter of 7 namelijk echt niet meer hoor....(en ik kan het weten, want ik stond daar)
Hmm da's wel vreemd.. Als jij zegt dat je 10-15 meter er vanaf stond en ik weet dat je dichterbij stond dan ik… dan zal ik toch verder weg hebben gestaan.. Ach afstanden schatten is nooit mijn sterkste kant geweest.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:34 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ik een metertje of 10 / 15 ...
Maargoed, laten we er over ophouden.. we weten elkaars mening nu
Enne, bedankt voor die recensies!
Mijn inziens heeft ie wel gelijk dat ie zegt dat Like a rolling stone onmeezingbaar gemaakt werd.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:25 schreef BlackRebel het volgende:
de telegraaf doet zijn imago weer eens eer aan... wat een zutrecensie... waar heeft die man gestaan? aan de bar ofzo?
Nee, maar wel opmerkelijk!quote:Op woensdag 2 november 2005 10:33 schreef BlackRebel het volgende:
das wel waar... maar is dat een criterium? dat een nummer meezingbaar moet zijn? daarvoor ben ik niet naar het concert gegaan...
Ja dat vind ik ook overdreven!quote:ik had het over dit geneuzel:
'Voorprogramma, stelden we na enige aarzeling vast. En dus werd er bier besteld, werd ook om ons heen de week doorgesproken en zo werd het al snel kroeggezellig.'
Deze nummers staan toch ook op respectievelijk "Blood on the Tracks" en "Highway 61 Revisited", twee van zijn bekendste platen denk ik. Ze hebben echt weer een kenner naar dat concert toe gestuurd.quote:Zowel Tangled Up In Blue als Ballad Of A Thin Man komen van de wat onbekende cd Real Live.
Ballad of a Thin Man...WAUW!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:53 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Willard Grant Conspiracy schijnt het nummer Ballad of a Thin Man te doen. Dat is wel lichtelijk hilarisch als je het postuur kent van Robert Fisher, de zanger van WGC.
Offtopic..... Muts24 ik wil je wat vragen over je studie .... dus maak even een fotoboek aan (zonder fotos) want dan kan ik een berichtje sturen ipv topics verneukenquote:
Offtopic again (sorry!!) Vraag maar raak zou ik zeggen ...quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:44 schreef DIA het volgende:
[..]
Offtopic..... Muts24 ik wil je wat vragen over je studie .... dus maak even een fotoboek aan (zonder fotos) want dan kan ik een berichtje sturen ipv topics verneuken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |