pssst. Brits Open en Schots open zijn verschillende evenementenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:40 schreef tong80 het volgende:
Dan kan deze wel dicht wist niet dat het British open was
Golf, het Schotse open.
Maarten Lafeber staat na twee dagen dus op één
Grote kampioen inderdaad, maar zeker niet de grootste golfer aller tijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:51 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik mis in je OP, golfer, is een hommage aan de grootste golfer aller tijden, die voorgoed afscheid gaat nemen.
Farewell Jack Nicklaus.
De beste man neemt op The home of golf dus voorgoed afscheid van de professionele sport.quote:Born:
January 21, 1940, in Columbus, Ohio
Nickname:
The Golden Bear ... but early in his career, before he established his credentials and earned respect and admiration from fans, he was often called "Fat Jack."
• U.S. Open: 1962, 1967, 1972, 1980
• British Open: 1966, 1970, 1978
• PGA Championship: 1963, 1971, 1973, 1975, 1980
Amateur: 2
• U.S. Amateur: 1959, 1961
Awards and Honors:
• Member, World Golf Hall of Fame
• 8-time PGA Tour money leader
• 5-time PGA Tour Player of the Year
• Recipient, 2 "Golfer of the Century" awards
• Named "Athlete of the Decade" for the 1970s by Sports Illustrated
• Member of 6 U.S. Ryder Cup teams
• Captain, U.S. Ryder Cup team, 1983 and 1987
• Captain, U.S. Presidents Cup team, 1998, 2003
Trivia:
• Jack Nicklaus played 154 consecutive majors for which he was eligible, from the 1957 U.S. Open to the 1998 U.S. Open.
• Nicklaus finished in the Top 10 on the money list 17 consecutive years (1962-78).
• He won at least one PGA Tour event in 17 consecutive years (1962-78).
For more trivia, try our Jack Nicklaus Trivia Quiz
Jack Nicklaus Biography:
Jack Nicklaus won 73 PGA Tour events in his career. Only one golfer won more. But in the majors, how do other golfers stack up against Nicklaus? They don't.
Nicklaus won 18 professional majors - twice as many as all but one other golfer. He finished second 19 more times, and third nine times. In all, Nicklaus posted 48 Top 3 finishes, 56 Top 5 finishes and 73 Top 10 finishes.
Perhaps Tiger Woods will someday challenge that record. But for now, Nicklaus remains - by far - the most accomplished player in the history of major championship golf. And he did it all exhibiting great class and sportsmanship.
Nicklaus shot 51 in his first 9-hole round of golf at the age of 10. By age 12, he was winning the first of 6 straight Ohio State Junior titles. He missed the cut in his first U.S. Open in 1957 at age 17.
Nicklaus won the 1959 and 1961 U.S. Amateur titles while playing collegiately at Ohio State. He finished second to Arnold Palmer in the 1960 U.S. Open.
He turned pro in 1962, earning $33.33 in his first event as a pro. But things quickly got better, and he won his first major that year, defeating Palmer in an 18-hole playoff at the U.S. Open.
By age 26, Nicklaus had completed the career grand slam. Then he won all the majors a second time. And finally, with his 1978 British Open victory, he'd won them all at least three times each. His final major came in 1986, at the age of 46, with his sixth Masters.
Nicklaus played sparingly on the Senior PGA Tour, but won 10 times, including 8 senior majors. He founded and hosts the prestigious Memorial Tournament on the PGA Tour.
Nicklaus brought power to the forefront in golf, being the longest driver of his generation. But he also was one of the best clutch putters ever, and his concentration skills were legendary.
Along the way, Nicklaus created his own equipment company and has designed hundreds of golf courses, among many off-course interests.
Jack Nicklaus was inducted into the World Golf Hall of Fame in 1974.
Wie vind je dat dan wel?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Grote kampioen inderdaad, maar zeker niet de grootste golfer aller tijden.
Old Tom Morris, maar ja dat is wel al een tijdje geleden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:01 schreef tong80 het volgende:
Is dat Palmer dan ? Of Norman ? Gerry Player ?
Dat moet de Puck van Heel van het Golfen zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Old Tom Morris, maar ja dat is wel al een tijdje geleden.
Nick Faldo niet vergeten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:09 schreef Leatherface het volgende:
Seve Ballesteros wil ik ook een eervolle vermelding geven. Samen met Bernhard Langer de man die golf op de kaart heeft gezet in het vasteland van Europa.
Idd, maar die komt dus uit Engeland, wat dus al de bakermat van golf is.quote:
Belachelijk inderdaad. Helemaal aangezien er genoeg draagkracht voor golf is.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:15 schreef tong80 het volgende:
Trouwens golf stond op de nominatie om Olympsch te worden maar ze houden liever de wereldsport kleiduiven schieten.
Belachelijk he?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:15 schreef tong80 het volgende:
Trouwens golf stond op de nominatie om Olympsch te worden maar ze houden liever de wereldsport kleiduiven schieten.
Daarnaast Tomas Björn als ie z'n kop er een keer bij kan houden en hersteld is van zijn nekblessure en Padraig Harrington.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:19 schreef Leatherface het volgende:
Wie tippen we trouwens voor volgende week?
Ik Woods, Furyk en Goosen.
Aan die naam dacht ik dus ook, maar door al die last round debacles de laatste tijd durfde ik hem niet echt als favoriet naar voren te schuiven.quote:
Lijkt me wel een hele eer om met 2 van zulke levende legendes je ronde te mogen lopen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:16 schreef golfer het volgende:
Luke Donalds zal het lastig krijgen om samen te mogen te spelen met 2 giganten in zijn flight: Nicklaus en Tom Watson zullen wel wat extra aandacht van het publiek krijgen in zijn flight.
Jammer precies tijdens de tourquote:
Dan fietsen ze maar even door, zijn ze ook mooi op tijd voor de barbeque, Engelsen zijn stiptquote:
Dat is dus fijn na de finishquote:Op donderdag 14 juli 2005 12:51 schreef Bobu het volgende:
Woods 6 onder par na 13 holes! Lafeber verschijnt om 16.48 op de tee van de 1e.
Duval, die is echt hopeloos bezig de laatste tijd. 6 jaar geleden nog nummer 1 van de wereld en 4 jaar geleden winnaar van de British Open.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:04 schreef okee6 het volgende:
Wat een tegenvallende namen in dat klassement:
David Duval +8
Had van hem, met zijn ultra-rechte afslagen, wat meer verwacht, maar als ik zijn statistieken er op nalees van de eerste ronde, heeft ie nogal wat moeite gehad met die lastige pinposities op de greens en liet zijn putter hem weer een aantal keren in de steek.quote:
Op de 6e hole een birdie, waar hij gister nog een bogey had, dus weer terug op +1quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Na 4 holes op +2 volgens Studio Sport.
Dan dient hij dus vandaag één onder te spelen, dat is ie nu na een birdie op de negendequote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:12 schreef Bobu het volgende:
Om de cut te halen zal Lafeber toch wel op par moeten eindigen vandaag. Daar ligt de "projected cut" op dit moment. Na 8 holes par voor de dag en +1 voor het toernooi.
De cut wordt nog steeds voorspeld op level par te liggen, dus grote kans voor Lafeber dat ie het haalt, als ie geen fouten meer maakt.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:50 schreef okee6 het volgende:
En weer een birdie op 14, hopen dat ie nu weet te consolideren of nog wat te verbeteren. Een -1 overall score moet wel voldoende zijn
Je doelt op z'n golfballen neem ik aan ... die vliegen aerodynamischerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:18 schreef Leatherface het volgende:
Die afstanden die hij in 1 keer overbrucht zijn echt fenomenaal.
Prettig, dan kan ie zich nu op Woods gaan focussenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:06 schreef golfer het volgende:
Lafeber heeft verder geen fouten gemaakt en is op -1 geeindigd, dus die is er zeker bij dit weekend.![]()
Nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:22 schreef okee6 het volgende:
Spelen alle spelers trouwens met dezelfde bal?
idd, om kippenvel van te krijgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:04 schreef golfer het volgende:
Wat een afscheid op de 18e hole.
En met een birdie eindigde hij zijn carriere.![]()
Dat zou mooi zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:55 schreef golfer het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet komt de cut te liggen op +1, dus kan Tom Watson toch nog het weekend spelen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:39 schreef Chillmeister het volgende:
wat geweldig dat alle TVs op werk gisteren en vandaag de hele dag BBC aan hadden. Heb bijna geen werk uitgevoerd de afgelopen twee dagen
zekers. Vond het wel jammer dat ik sommige spelers niet heb zien spelen terwijl ze wel goede scores hadden neergezet zoals bijv. Sandy Lyle en John Daly. Altijd leuke om die eventjes te zien. Freddy 'Boom Boom' Couples heb ik wel eventjes gezien op de buis.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Mooi he, zoals de BBC ons de hele dag op de hoogte houdt en nauwelijks een shot missen?
Respect voor die cameramensen, vooral die in die enorme hoogwerkers boven de baan moeten werken.![]()
Lazy Freddy was toen ik met golfen begon mijn held qua relaxte swing.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:12 schreef Chillmeister het volgende:
Freddy 'Boom Boom' Couples heb ik wel eventjes gezien op de buis.
Ja leuk voor Ollie en hij mag morgen op de laatste dag weer net als de eerste 2 dagen samen met zijn vriend Woods de baan in.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:08 schreef Chillmeister het volgende:
ik vind het leuk dat Olazabal helemaal terug is.
Ik zag gister ergens een complete lijst, maar dit zijn de bedragen voor de eerste tien (in euro)quote:Op zondag 17 juli 2005 13:44 schreef Coelho het volgende:
Nog een rondje 67 en Maarten eindigt top 5.
Wat is het prijzengeld hier?
Slechte dag tot nu toe met een +3 na 4 holesquote:Op zondag 17 juli 2005 15:22 schreef Coelho het volgende:
Maarten terug naar -3 for the tournament na de 4e.
quote:Op zondag 17 juli 2005 17:40 schreef Leatherface het volgende:
Woods nu 4 slagen voor. Die gaat het weer winnen, als die geen fouten maakt.
Nee, lijkt me niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:07 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Wat jammer weer dat Studio Sport helemaal niets over dit toernooi voor de komende uitzending aankondigt. Hebben ze soms geen uitzendrechten?
Vreemd, hoe kun je nu als land pretenderen dat dit de snelst groeiende sport is, en vervolgens alles op dat gebied negeren? Ik word gek van die Tour de France.quote:
Ik snap dat ook niet. Maar ja, voor golf schakel ik altijd gewoon in op de BBC.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:13 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Vreemd, hoe kun je nu als land pretenderen dat dit de snelst groeiende sport is, en vervolgens alles op dat gebied negeren? Ik word gek van die Tour de France.
Uiteraard, wat dat betreft blijft het een uitkomstquote:Op zondag 17 juli 2005 20:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet. Maar ja, voor golf schakel ik altijd gewoon in op de BBC.
Toch een duur rondje van Lafeberquote:Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef golfer het volgende:
Woods voert zijn toch al niet onaanzienlijke banksaldo met deze overwinning weer verder op met
¤ 1.047.362.
Lafeber pakt met zijn gedeelde 41e plek toch nog even ¤ 21.786 mee.
Z'n uitstraling op de baan is fabuleus.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:51 schreef Leatherface het volgende:
Woods is echt een goede ambassadeur voor de golfsport.
Groot kampioen, is sportief. Heeft uitstraling. Ik denk dat hij erg veel nieuwe fans heeft aangetrokken die voorheen weinig met golf hadden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |