abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29024856
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:54 schreef CherryLips het volgende:
eeh als m'n ouders dat weekend weg zijn en de hond meenemen kan ik ook maar wanneer dat is, dat duurt nog even, maar hou maar geen rekening met mij iig
Mocht je echt ergens mee naartoe willen en je ouders het vervelend vinden,
dan wil ik mij best komen voorstellen als ze dat geruster zou kunnen stellen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29024903
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:18 schreef Mirage het volgende:

[..]

Mocht je echt ergens mee naartoe willen en je ouders het vervelend vinden,
dan wil ik mij best komen voorstellen als ze dat geruster zou kunnen stellen.
bedankt voor het aanbod
aan de andere kant denk ik dat ik wel oud en wijs genoeg ben om zelf te beoordelen dat het geen rituele gangbang midden in het bos wordt en ze niet zo moeten zeuren

toch?
Tap tap tap
pi_29024982
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ah ok.

Mijn ouders verklaren mij wel meer voor gek dus die zullen dat ook wel doen als ze horen dat ik 's nachts in een bos ga rondwandelen.

Dat ken ik, maar mijn ouders weten inmiddels dat ik toch wel doe wat ik wil.
Als ze van de solse gat meets horen schudden ze hun hoofd en toen ze van het wintifeest hoorden sloeg hun fantasie helemaal op hol. "Zou ie dat noe weh doen" en "woromme heb ie altied roare dinge... ". "De bint ook dinge woa ie ou better nie me inne koan loaten".

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29025012
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

bedankt voor het aanbod
aan de andere kant denk ik dat ik wel oud en wijs genoeg ben om zelf te beoordelen dat het geen rituele gangbang midden in het bos wordt en ze niet zo moeten zeuren

toch?

Helemaal mee eens, alhoewel ik natuurlijk niet weet waar jij qua leeftijd bent blijven steken.
Ikzelf ben op bepaalde gebieden niet verder gekomen dan een 7 jarig meisje
Sir Winston Churchill
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:23:41 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29025040
Ik ben redelijk flexibel en toch heel erg druk bezet. Ik kijk wel als er een datum vaststaat.
Hoop dat ik kan dan.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:23:56 #81
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_29025051
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:21 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat ken ik, maar mijn ouders weten inmiddels dat ik toch wel doe wat ik wil.
Als ze van de solse gat meets horen schudden ze hun hoofd en toen ze van het wintifeest hoorden sloeg hun fantasie helemaal op hol. "Zou ie dat noe weh doen" en "woromme heb ie altied roare dinge... ". "De bint ook dinge woa ie ou better nie me inne koan loaten".

Mijn ouders interesseert het niet. Zolang ik nog maar thuiskom. Ooit (nou ja, ook overdreven, maar het maakt ze weinig uit)

Het Solse Gat zou ik trouwens wel nog een keer mee willen maken.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:06:10 #82
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29026360
enige verzoek dat ik heb is om het zaterdag avond of zondagavond te doen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29031151
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:06 schreef Enyalius het volgende:
enige verzoek dat ik heb is om het zaterdag avond of zondagavond te doen
Dan roep ik ... Zaterdag graag!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_29031248
Is volle maan nog steeds het criterium?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:04:29 #85
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29032622
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 08:25 schreef nokwanda het volgende:
voor mij niet.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 22 juli 2005 @ 10:06:05 #86
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29032648
voor mij ook niet. geestelijke activiteiten zijn meestal niet tijd verbonden tenzij het een specifieke haunting is.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_29042947
quote:
Voor mij ook niet
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:45:30 #88
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29046895
dan opper ik maar de eerste datum...de eerste zaterdag van augustus kan ik niet want dan ben ik bij Castlefest.

dus zaterdag de 13? lekker dicht in de buurt van vrijdag
of zaterdag de 20? nieuwe maan dus lekker donker, onheilspellender gevoel EN ik zie dan meer qua entiteiten aangezien hun energie meer afsteekt tegen een donkere achtergrond.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:50:12 #89
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_29047012
Zaterdag de 13de klinkt wel goed. Leuk op de nacht van mijn verjaardag in een bos ronddwalen
pi_29047153
ik ga ook voor de 13e..... 20e is geloof ik t laatste weekend van de vakantie van de kids... Dan gaat alles weer een beetje op tijd naar bed enzo.........
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:09:10 #91
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29166349
ok 13e dan...en hoe laat zo ongeveer? geen idee hoe lang het reizen is vanaf hier en hoe laat iedereen er op zijn vroegst wilt zijn. voor mij maakt het op zich niet echt uit
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:28:27 #92
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_29238873
het verhaal is dus als je met volle maan om 12 uur met een speld in die steen prikt, de steen gaat bloeden en dat is juist hetgeen wat ik zowiezo wilde uitproberen. Ik en een goeie vriendin van mij hebben dus onze zinnen gezet op die avond. Aangezien ik de meet voorstelde zou ik het wel erg jammer vinden als er verder niemand meegaat op de 19e . Ik snap natuurlijk best dat mensen met oppas zitten ed. Misschien dan een idee om de groep op te splitsen over de 13e en de 19e?
quote:
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleeft!
pi_29239029
Dit lijkt me ook wel wat. Alleen gaat vervoer een probleem worden sowieso.
pi_29239969
voor mensen die van de veluwse sagen en legendes houden, van het zomer worden ook bij/in het Solse gat sages en legedes verteld, ook door iemand van de Jac Gazebeek stichting.

Data's weet ik niet precies, wel weet ik dat het verzamelpunt Boshuis drie in Ermelo is en vanaf daar ga je lopend naar het Solse Gat.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_29343394
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:02 schreef Flurrie het volgende:
voor mensen die van de veluwse sagen en legendes houden, van het zomer worden ook bij/in het Solse gat sages en legedes verteld, ook door iemand van de Jac Gazebeek stichting.

Data's weet ik niet precies, wel weet ik dat het verzamelpunt Boshuis drie in Ermelo is en vanaf daar ga je lopend naar het Solse Gat.
Dat zal Louis Fraanje dan ook wel zijn, aangezien de stichting vrij klein is en hij daar de grote (enige) baas is. Ik zal eens kijken wanneer dat is. Ik denk dat ik hier dan wel heen ga. Als ik weet wanneer het is, zal ik dat wel even posten.
pi_29348534
Ik wil ook graag mee als het kan.. ik woon in veldhuizen (ligt op 3 minuten lopen van stoplichten bij kernhem)..

Stoer dat er eindelijk "iets" in de buurt is!

-- En heb wat research gedaan..

Onderaardse gangen
In de middeleeuwen werden veel onderaardse gangen gegraven. Deze gangen leidden vaak naar andere burchten, naar kerken (heilige plaatsen of naar een eenzame plek in het woud). Werd een slot aangevallen, dan kon men op die manier altijd nog ontwijken. Kerken waren immers wijkplaatsen waar geen mens een ander kwaad mocht doen en iedereen onder bescherming stond. Er zijn diverse aanwijzingen voor onderaardse gangen in de buurt van Ede:

Nieuw Reemst
In het Oude Hout bij Ede ligt de boerderij Nieuw Reemst, vanwaar een onderaardse gang naar Oud Reemst moet lopen. Men heeft bij opgravingen de gang niet gevonden, maar wel fundamenten van gemetselde veldkeien, urnenscherven, bronzen sieraden en zilveren munten en een ingemetseld geraamte (een bouwoffer?).

Huize Kernhem
Het huis Kernhem bleek een onderaardse verbinding te bezitten met een merkwaardig schedelvormig bergje in een bos nabij de Kalverkamp; de anderhalve meter hoge gang is indertijd gevonden, maar men mocht er niet in van de rentmeester. Er zijn ook verhalen dat een onderaardse gang Kernhem met de Paasberg heeft verbonden.

Hoeleum Bennekom
Van Kasteel Hoekelum te Bennekom liep een onderaardse gang naar een heuveltje. Op de top van dit heuveltje zijn de fundamenten van een gebouw aangetroffen. Een andere gang waarin aardewerk is gevonden, voerde naar de buurtschap Laar. “Laar” of “Laren” wijst wellicht op een heilige plaats, daar “laren” de romeinse naam voor huisgoden is.

Boekelo

Te Boekelo onder Bennekom moeten diepe gewelven in de grond zitten, waarin men vroeger kindergeraamten gevonden heeft. (Misschien verdonkeremaande pasgeborenen van Nonnen?). Boekelo was een heilige plaats in het Bos, evenals 't Loo bij Apeldoorn.

[ Bericht 84% gewijzigd door Tikumo op 03-08-2005 12:49:07 ]
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:28:00 #97
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_29407549
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:02 schreef Flurrie het volgende:

Dat klinkt me wel interessant in de oren
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_29408257
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 02:41 schreef Tikumo het volgende:
Ik wil ook graag mee als het kan.. ik woon in veldhuizen (ligt op 3 minuten lopen van stoplichten bij kernhem)..

Stoer dat er eindelijk "iets" in de buurt is!

-- En heb wat research gedaan..

Huize Kernhem
Het huis Kernhem bleek een onderaardse verbinding te bezitten met een merkwaardig schedelvormig bergje in een bos nabij de Kalverkamp; de anderhalve meter hoge gang is indertijd gevonden, maar men mocht er niet in van de rentmeester. Er zijn ook verhalen dat een onderaardse gang Kernhem met de Paasberg heeft verbonden.
Volgens mij heb ik hier weleens van gehoord... Even zoeken of navragen.
Tap tap tap
pi_29427571
Is er geen simpele manier om daar te kunnen testen of er ondergrondse gangen zijn.. ? Ze doen het wel eens door middel van Sonar maar dat is waarschijnlijk beetje prijzig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')