abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:11:52 #1
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28632999
Een tijd geleden heb ik een topic hier gelezen over huize Kernhem in Ede.
Daarin werd de legende van het Witte Wief en de bloedsteen (topic 537132)uitgelegd met daarin een soort oproep
of er mensen zijn die daar bij volle maan savonds willen gaan kijken en mediteren enz.

Aangezien ik in Ede woon vlak bij het huis ben ik nieuwschierig of er inderdaad mensen zijn die dat gaan doen. Het lijkt me wel intressant omdaar bij te zijn en de videocamera mee te nemen om dat vast te leggen voor het geval het witte wief langskomt of de steen gaat bloeden.

Lijkt me wel een aparte ervaring als een groep serieuze mensen met een bepaalde energie iets teweeg kunnen brengen daar.

En nee dit is geen oproep voor creeps die vage dingen in het bos willen doen
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleeft!
pi_28633282
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:11 schreef MissClueless het volgende:
En nee dit is geen oproep voor creeps die vage dingen in het bos willen doen
Dus ik ben een creep? Nice..
Maar desalniettemin wil ik daar best aan mee doen!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:34:14 #3
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28633732
Oei ! Leuk, ik heb laatst ook ergens iets geopperd over landgoed Kernheim, ik ben zeer geïnteresseerd.

Vooral omdat ik vroeger al in de ban van "het witte wief" was.
Ik kwam de legende tegen in ik geloof de Suske en Wiske en in de Tina.
Toen ik er een vraag over aan mijn opa stelde (échte boer ) sprak hij er op best serieuze toon over. Ik kreeg het gevoel dat het verhaal ( iig in zijn tijd) best leefde.

Mocht je voor half aug nog iets van de grond krijgen dan ben ik zeker van de partij.
Het mooiste zou mij tussen 23 en 31 juli uitkomen, dan heb ik namelijk een hele goede kans dat ik de kinders ergens kwijt kan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28633784
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:34 schreef Mirage het volgende:
Oei ! Leuk, ik heb laatst ook ergens iets geopperd over landgoed Kernheim, ik ben zeer geïnteresseerd.

Vooral omdat ik vroeger al in de ban van "het witte wief" was.
Ik kwam de legende tegen in ik geloof de Suske en Wiske en in de Tina.
Toen ik er een vraag over aan mijn opa stelde (échte boer ) sprak hij er op best serieuze toon over. Ik kreeg het gevoel dat het verhaal ( iig in zijn tijd) best leefde.

Mocht je voor half aug nog iets van de grond krijgen dan ben ik zeker van de partij.
Het mooiste zou mij tussen 23 en 31 juli uitkomen, dan heb ik namelijk een hele goede kans dat ik de kinders ergens kwijt kan.
Wij mogen niet mee want we zijn boscreeps
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:36:07 #5
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28633787
Miss,

kan jij niet wat oudere mensen (70 plus ? ) aanspreken en naar de legende vragen ?
Die generatie schijnt er het meest over te weten en aangzien ze uit de buurt komen misschien zelfs 1e handsinfo.... een oom, vader, opa, overgrootopa van ze die iets mee gemaakt/ gezien heeft.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:37:27 #6
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28633826
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:35 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wij mogen niet mee want we zijn boscreeps
We gaan gewoon doen alsof we normaal zijn, zodra we daar zijn stoppen we haar in een juten zak en binden we het eerste en beste 16 jarige gozertje aan een boom om als lokaas voor het witte wief te dienen.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:37:55 #7
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28633842
hier en daar wel wat van jou gelezen ennehhhhhhh..... lekker pittig!
jij mag van mij de screening van gasten doen hahahaha
pi_28633897
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:37 schreef Mirage het volgende:
We gaan gewoon doen alsof we normaal zijn, zodra we daar zijn stoppen we haar in een juten zak en binden we het eerste en beste 16 jarige gozertje aan een boom om als lokaas voor het witte wief te dienen.
Oh ja
Net als toen in Amerika, bij dat ene dorpje, hoe heet dat ook weer, van Blair Witch
The Fok Porject
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:40:27 #9
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28633921
[Hey Mirage...jij mag zeker mee!

augustus lijkt me prima ivm vakanties enzo.
ehhm iemand die toevallig weet wanneer het weer volle maan is???
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:40:53 #10
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28633945

MissClueless, weet jij waar de bloedsteen precies is ?
Al eens een kijkje genomen ?
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:43:24 #11
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28634016
Sorry voor de spam... Ik had gewoon één grote post moeten maken

linkje over de bijzondere plek zelf

en een kleine quote over het witte wief....

"Bekend zijn ook de vele verhalen over het witte wief, die daar nog altijd zou rond dwalen, en door diverse mensen regelmatig wordt gezien.Het betreft een freule die ooit het kasteel bewoonde en verliefd werd op een ridder. Deze ridder echter vertrok op een goed moment en vroeg de freule op hem te wachten. De ridder is echter nooit teruggekeerd, en vol van verdriet overleed de freule uiteindelijk. Sinds die tijd zou ze nog altijd in het gebied op zoek zijn naar haar geliefde. Aldus de legende. Velen zouden haar verschijningen hebben gezien als we de legenden mogen geloven, maar zijn er ook berichten uit onze tijd die melding maken van ontmoetingen met dit “Witte Wief”."

Wat mijn opa er nog bij vertelde is dat ze je kan betoveren.

Iteejer ! straks maak je d'r bang
Sir Winston Churchill
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:44:16 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28634029
ik hoorde over de witte wiefen in appelscha , in de bossen is zon grote open plek daar
was toen erg mistig en toen begonnen ze erover...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:44:41 #13
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28634048
jazeker, ik woon in de nieuwe wijk die Kernhem heet en ik ben vorige week nog bij de steen geweest....een hertje daar gezien. Tis 15 minuten lopen van mij huis
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:46:56 #14
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_28634119
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:40 schreef Mirage het volgende:

MissClueless, weet jij waar de bloedsteen precies is ?
Al eens een kijkje genomen ?
Ik heb in Ede gewoond en de bloedsteen een keer gezien Ik weet niet precies waar die stond, maar een beetje zoeken in het bos daar en je hebt hem al gevonden.

Niet zo bijzonder eigenlijk. Gewoon een grote steen met een rode vlek. Ik kan me ook nog herinneren dat Boekhandel Pel heel trots het Suske en Wiske album Het witte Wief heel trots in de etalage had uitgestald, maar dat is weer een beetje offtopic
Oh
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:47:08 #15
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28634125
ehhhhm betoveren, ik trek zo die witte soepjurk over der kop
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:43 schreef Mirage het volgende:
Sorry voor de spam... Ik had gewoon één grote post moeten maken

linkje over de bijzondere plek zelf

en een kleine quote over het witte wief....

"Bekend zijn ook de vele verhalen over het witte wief, die daar nog altijd zou rond dwalen, en door diverse mensen regelmatig wordt gezien.Het betreft een freule die ooit het kasteel bewoonde en verliefd werd op een ridder. Deze ridder echter vertrok op een goed moment en vroeg de freule op hem te wachten. De ridder is echter nooit teruggekeerd, en vol van verdriet overleed de freule uiteindelijk. Sinds die tijd zou ze nog altijd in het gebied op zoek zijn naar haar geliefde. Aldus de legende. Velen zouden haar verschijningen hebben gezien als we de legenden mogen geloven, maar zijn er ook berichten uit onze tijd die melding maken van ontmoetingen met dit “Witte Wief”."

Wat mijn opa er nog bij vertelde is dat ze je kan betoveren.

pi_28634148
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:43 schreef Mirage het volgende:
Dat blijkt ja.. jij mag mee zegt ze, dat heeft ze van mij nog niet gezegd... nah, rottopic.. slotje.. ban.. mompel..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:49:09 #17
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28634167
en het mooie is dat er op nog geen 50 meter afstand een begraafplaats is(midden int bos)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:50:08 #18
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28634195
dan heb je dit niet gelezen iteejer
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:37 schreef MissClueless het volgende:
hier en daar wel wat van jou gelezen ennehhhhhhh..... lekker pittig!
jij mag van mij de screening van gasten doen hahahaha
pi_28634234
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:50 schreef MissClueless het volgende:
dan heb je dit niet gelezen iteejer
Ahh was dat tegen mij.. ik dacht dat je Mirage aansprak
Prima topic dit

pi_28634239
* vamperotica meldt
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_28634259
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:51 schreef vamperotica het volgende:
* vamperotica meldt
* iteejer screent vamperotica

goedgekeurd
pi_28634305
En nu ben ik weg
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:55:06 #23
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28634327
op basis van?? ik doe de screening zelf wel...dat wordt helemaal niks zie ik al ;-)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:57:57 #24
108167 MissClueless
Miss Clueless
pi_28634400
Ik zal wel ff kijken of er in augustus een volle maan is en plaats ik een nieuw topic met een "meet"
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:00:15 #25
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28634458
21 juli 2005 en 19 augustus is het geloof ik volle maan.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')