Ik las dat het een recht was in Noorwegen, maar dus ook in Zweden?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:43 schreef leviathanfd het volgende:
Zover als ik weet is het in Zweden zelfs een RECHT om wil te kamperen!
Zal ik doenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:10 schreef leviathanfd het volgende:
Ik dacht het wel. Informeer eens bij het bureau voor toerisme ofzo. Die kunnen je meer vertellen!
Ja, in beide landen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:00 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik las dat het een recht was in Noorwegen, maar dus ook in Zweden?
Ik weet niet of het langer kan, want verkijk je niet op de grootte van Scandinavië.quote:een of twee weken
Deels. Word een beetje suf van de hoop informatie die ongeordend in het topic staat. Ik ga de boel nog wel eens rangschikken als ik weer tijd hebquote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, in beide landen.
Had je dit topic al gelezen: Noorwegen - tips?
Mooiquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:25 schreef Rnnz het volgende:
In Noorwegen, Zweden & Finland heb je het allemansrecht.. Je mag dus overal wildkamperen, als je maar geen rommel achterlaat en niet dichter dan 150 meter bij een huis vandaan zit.
Wat is er zo duur dan?quote:Etenswaar is ongeveer hetzelfde als hier, misschien wat duurder. Scandinavië is in het algemeen erg duur, vooral Noorwegen.. Als je geen gekke dingen doet ben je nog een zak met geld kwijt. :x
Ja, ik weet het, er is zoveel te zien... Tsja, ik probeer de kosten te drukken he...quote:Ik weet niet of het langer kan, want verkijk je niet op de grootte van Scandinavië.En als je dan ook nog met de trein reist..
Ik zou voor Noorwegen gaan, en dan met name om de prachtige natuur. In Noorwegen heb je bergen, watervallen, gletsjers, Fjorden, en kun je fantastische wandelingen maken door de imposante natuur.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Ja, ik weet het, er is zoveel te zien... Tsja, ik probeer de kosten te drukken he...Als het echt niet gaat, houd ik het bij 1 land, maar ik zou bij God niet weten welke..
Ik zie het nog welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:58 schreef Keijs het volgende:
[..]
Ik zou voor Noorwegen gaan, en dan met name om de prachtige natuur. In Noorwegen heb je bergen, watervallen, gletsjers, Fjorden, en kun je fantastische wandelingen maken door de imposante natuur.
Zweden is alleen maar bos bos bos, zonder al te veel hoogteverschillen, Finland alleen bos en meren (iets gechargeerd natuurlijk).
Vooral tabak & alcohol. Met de euro is het wat minder geworden, maar het blijft nog best duur. Als je niet rookt/drinkt zal het waarschijnlijk nog meevallen.quote:Wat is er zo duur dan?
Mooiquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:21 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Vooral tabak & alcohol. Met de euro is het wat minder geworden, maar het blijft nog best duur. Als je niet rookt/drinkt zal het waarschijnlijk nog meevallen.
Ik neig op dit moment naar Finland, maar ik moet nog wat meer informatie inwinnen.quote:Ik zou voor Noorwegen kiezen.
Kijk, dat is mooiquote:Op zaterdag 9 juli 2005 08:43 schreef YPPY het volgende:
Fruit was wat duurder geloof ik, maar vis juist weer goedkoper. Ook daar heb je supermarkten en eetcafetjes waar je goedkoop kunt eten.
Als je voor Finland kiest, ga dan vanuit (of naar, aan het eind) Stockholm.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:19 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik neig op dit moment naar Finland, maar ik moet nog wat meer informatie inwinnen.
Ook een ideequote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je voor Finland kiest, ga dan vanuit (of naar, aan het eind) Stockholm.
Geweldig mooie en gezellige stad. Tip: trip naar de Archipello en Gamla Stan.
Wil je treinend naar de Noordkaap dan?quote:Op zondag 10 juli 2005 17:43 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ook een idee
Kan natuurlijk ook besluiten om een beetje in het zuiden van de drie te blijven hangenDan maar geen Noordkaap
Dat dacht ik ook wel ja.. Trondheim is al zes en een half uur vanuit Oslo..quote:Op maandag 11 juli 2005 03:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Wil je treinend naar de Noordkaap dan?
Ik denk dat je dan idd veel te veel in 1 keer wilt, jammer, zo niet onmogelijk.
Ok danquote:Het zuiden van Zweden (Skane) kan ik je niet aanraden. Is erg vlak en kaal, lijkt nogal op Denemarken. Ik vond het iig geen donder aan. Wat hoger (Smaland) wel: bossen en vennetjes met die typisch rode huisjes (stuga).
Welke fjords raad je aan?quote:Veruit het imponerendst vond ik de fjordenkust van Noorwegen, alleen dat is al een vakantie waard! Interesse hiervoor? Dan heb ik nog wel tips.
Waar ben je geweest, hoeveel heeft het gekost? Wat raad je aan? Hoe lang ben je er geweest?quote:Op maandag 11 juli 2005 14:17 schreef Zbie het volgende:
Weet je al hoe je gaat? Met de trein of auto? (Mss heb ik er overheen gelezen)
Er rijden in ieder geval geen treinen naar de Noordkaap.
Ik ben zelf 2 jaar geleden op interrail geweest door Zweden, Noorwegen en Finland. Als je specifieke info wil, hoor ik het wel
Dat zijn genoeg vragenquote:Op maandag 11 juli 2005 14:42 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Waar ben je geweest, hoeveel heeft het gekost? Wat raad je aan? Hoe lang ben je er geweest?
Van de grote fjorden:quote:Op maandag 11 juli 2005 11:03 schreef Black_Tulip het volgende:
Welke fjords raad je aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |