![]()
De band bestaat uit zes leden uit de voormalige DDR, en is in 1993 opgericht:
Till Lindemann (zang), geboren 4 januari 1963, vorige band: First Arsch
Richard Z. Kruspe-Bernstein (leadgitaar), geboren 24 juni 1967, vorige bands: Death Gimmick, Die Firma, First Arsch
Paul H. Landers (rhythm gitaar), geboren 9 december 1964, vorige bands: Feeling B, Die Firma, First Arsch
Oliver Riedel, bijnaam Ollie (basgitaar), geboren 11 april 1971, vorige band: The Inchtabokatables
Christian Lorenz, bijnaam Flake (keyboard), geboren 6 november 1966, vorige bands: Feeling B
Christoph Schneider bijnaam Doom(drums), geboren 11 mei 1966, vorige bands: Feeling B, Die Firma
Ik ben eigenlijk best vreemd fan geworden van ze. Namelijk via mijn ouders die helemaal Rammstein fan zijn. Ik vond ze wel okay, maar sinds Fields Of Rock, vind ik ze helemaal geweldig.
De eerste 2 albums vind ik het beste en het nieuwe album schijnt weer in de oude stijl te worden. De eerste cd's zijn wat rauwer en harder. De nummers die in het Engels zijn vind ik trouwens het minste. Ondanks dat ik geen Duits fan ben, vind ik de taal juist zo mooi passen.
Het schijnt dat ze eind dit jaar nog een optreden doen in Nederland! Uiteraard wil ik daar naartoe om live van Richard en Till te genieten
![]()
Als je je nu afvraagt wat ze in godesnaam zingen moet je even
hier klikken.