abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 13:30:12 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29199742
Ik krijg de indruk dat sommige mensen (overigens niet speciaal tot jou gericht, BE, maar in het algemeen) denken dat zo'n operatie de weg van de minste weerstand is of zo Lekker makkelijk, je laat even in je snijden en dan val je af. Verdiep je er eens wat meer in, zou ik zeggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29199960
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Alleen is het volgens mij zo afschuwelijk moeilijk en zwaar omdat de eerste 5-10 kilo wrsch nog niet eens opvallen etc. Probeer dan maar eens gemotiveerd en gedisciplineerd te blijven.
Je hele leven. Je hele leven moet je gemotiveerd en gedisciplineerd blijven, want als je je afgevallen gewicht er ooit weer bij eet ben je nog veel ongezonder bezig. Het zou natuurlijk ultraknap zijn en de meest gezonde oplossing en ultrastoer als het je wel lukt, maar ik denk dat het maar zeer weinig mensen zijn die iets soortgelijks van zichzelf kunnen vergen

En maakt je dat dan meteen een slap persoon zonder wilskracht als je dat niet kan?? Als je de grens daarvoor zo hoog legt is het grootste deel van de mensheid een slap persoon zonder wilskracht. Misschien klopt dat.

Maar zoals ik al eerder zei vind ik het juist sterk als je zo'n operatie aandurft. Ik zou die Scopinaro al helemaal niet durven wegens de ongewisse langetermijn gevolgen van malabsorptie en vanwege het feit dat je niet meer terugkan.
pi_29200007
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Laten we wel wezen... die 50 kilo te veel zijn er ook niet 'even' aangevreten...
Overigens val ik hier over je taalgebruik.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 13:50:21 #129
43556 miss_dynastie
pi_29200421
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
maar feit blijft dat het wel kan, afvallen, zelf... aanleg, erfelijkheid of niet.
Ja, als je 10, 20 of 30 kilo te zwaar bent misschien. Maar ik heb diverse artsen horen beweren dat het (nagenoeg) onmogelijk is om op eigen houtje een gewichtsverlies van meer dan 50% te bewerkstelligen. En daar hebben we het over.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:22:03 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29201353
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:37 schreef anneja het volgende:
Overigens val ik hier over je taalgebruik.
Ik had niet anders verwacht...

Maar ik ben ook te zwaar (niet zo vreselijk veel, maar toch 20 kilo) en ik hou niemand en dus ook niet mezelf voor de gek... die zitten er omdat ik dat er zelf aangevreten heb... Zo simpel is het.

Er zal best iets bestaan als aanleg, maar aanleg laat je niet uitgroeien tot 130+ kilo... Dat doet je toch echt zelf...
Hoe frustrerend en jojo-effecterig ook... het is eraan gegeten...
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 14:26:59 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29201530
Even een stukje uit het vorige topic:
quote:
En het schijnt zo te zijn dat obese mensen een soort mechanisme hebben dat ervoor zorgt dat je ook bij het eten van normale of zelfs kleine hoeveelheden blijft aankomen. Vermoedelijk is dat een of ander gen, daar wordt ook onderzoek naar gedaan. Dan kun je dus lijnen wat je wilt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:29:58 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29201625
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik krijg de indruk dat sommige mensen (overigens niet speciaal tot jou gericht, BE, maar in het algemeen) denken dat zo'n operatie de weg van de minste weerstand is of zo Lekker makkelijk, je laat even in je snijden en dan val je af. Verdiep je er eens wat meer in, zou ik zeggen.
Ik denk dat dat op zich wel mee valt... Ik denk dat de meeste mensen wel inzien dat je dit niet even zomaar doet. Natuurlijk niet. En mensen die een beetje beter nadenken snappen ook wel dat jullie hoogstwaarschijnlijk al een imposante geschiedenis van lijnen en dieeten hebben...
Er komt een moment dat het idd niet meer zelf te doen is, wat Miss_D ook zegt.

Maar ik kan nog wel een gedachtengang volgen van mensen die mss iets meer in die richting denken. Want ooit waren jullie niet 50% te zwaar, maar bijv. 20% of 10%. Toen was er nog wel iets aan te doen geweest... toch? 'Maar dat is niet gebeurd en dus waren jullie toen zwak, hadden geen doorzettingsvermogen etc. etc.' Als je dat lijntje zonder verder na te denken doortrekt naar het hier en nu, kom je ook weer uit bij dat 'zwak'... Dit is puur mijn poging die gedachtegang te volgen en absoluut niet mijn eigen gedachtegang!

En daarnaast, en ik weet hoe dooddoenerig dit kan klinken, het is en blijft een openbaar forum en bovenal, het is en blijft Fok! en de simpelste omschrijving daarvan is 'discussie-forum'.
Dikke kans ook nog eens dat mensen hier nog wel eens scherper reageren om bewust zo een discussie uit te lokken. Lekker makkelijk ook, want ze kennen jullie niet, dus oordelen is makkelijk zat. Af en toe een beetje 'advocaat van de duivel uithangen' puur om een discussie op gang te brengen. Zo zie ik ook het eerdere gepraat over 'hongerwinter-kindjes' etc.

Voor jullie niet leuk, maar aan de andere kant zou ik, als ik jullie was, de vragen en opmerkingen hier gebruiken om je te wapenen voor opmerkingen uit kringen die vele malen dichterbij je staan, want ook daar kom je dit soort kritiek tegen.

Iedereen kan zeggen 'het is maar internet, trek het je niet aan', maar goed, we weten ook dat dat niet voor iedereen heel simpel is. Maar persoonlijk zou het mij iig in dit geval aan mijn reet roesten wat 'ene TA' hier wel of niet over te zeggen heeft... Je kan er voor kiezen te 'happen' of het gewoon laten gaan. Hoe 'niet-leuk' het ook is als dit soort dingen in jullie ervaringen-topic staan.
***
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:30:50 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29201653
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Rewimo het volgende:
Even een stukje uit het vorige topic:
[..]
Mag daar iig 'sommige' tussen. 'Sommige obese mensen'.
Want eerlijk is eerlijk... er zijn ook mensen die het er wel allemaal helemaal zelf aan eten. Toch?
***
pi_29201665
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je kunt in elk geval wel merken dat je het inlevingsvermogen van een dode goudvis hebt.
Dat is nou wat ik een zwakke persoonlijkheid vind.
Dit heeft niks met inleveings vermogen te maken.... Vertel mijn eens wat je in de weg staat om af te gaan vallen? Waarom ga je niet letten op wat je eet? Waarom ga je niet meer bewegen? Omdat de cijfers aantonen dat er weinig zijn die dat kunnen en het daarna ook kunnen volhouden? Ik zeg niet dat het makkelijk is maar het kan wel. Voor een operatie kiezen doe je om de je het niet kan opbrengen het zelf te doen.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_29201766
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:36 schreef anneja het volgende:

[..]

Je hele leven. Je hele leven moet je gemotiveerd en gedisciplineerd blijven, want als je je afgevallen gewicht er ooit weer bij eet ben je nog veel ongezonder bezig. Het zou natuurlijk ultraknap zijn en de meest gezonde oplossing en ultrastoer als het je wel lukt, maar ik denk dat het maar zeer weinig mensen zijn die iets soortgelijks van zichzelf kunnen vergen

En maakt je dat dan meteen een slap persoon zonder wilskracht als je dat niet kan?? Als je de grens daarvoor zo hoog legt is het grootste deel van de mensheid een slap persoon zonder wilskracht. Misschien klopt dat.

Maar zoals ik al eerder zei vind ik het juist sterk als je zo'n operatie aandurft. Ik zou die Scopinaro al helemaal niet durven wegens de ongewisse langetermijn gevolgen van malabsorptie en vanwege het feit dat je niet meer terugkan.
Juist.. dus in plaats van voor de gezonde natuurlijk manier kiezen ga je voor een oparatie waarvan de lange termijn effecten niet eens bekend zijn? De oplossing ligt in je zelf en niet bij een of andere chirurg...
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_29201858
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Rewimo het volgende:
Even een stukje uit het vorige topic:
[..]
Tuurlijk en alle mensen met overgewicht hebben dit? Vaak is het enkel zoeken naar een excuus om maar te kunnen zeggen dat het niet aan jou ligt dat je overgewicht hebt.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 14:36:52 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29201865
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Mag daar iig 'sommige' tussen. 'Sommige obese mensen'.
Want eerlijk is eerlijk... er zijn ook mensen die het er wel allemaal helemaal zelf aan eten. Toch?
In beginsel komt het uiteraard door te veel eten. Maar sommige mensen hebben dus dat mechanisme en die worden en blijven obees.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 14:38:58 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29201933
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:36 schreef TA het volgende:
Tuurlijk en alle mensen met overgewicht hebben dit? Vaak is het enkel zoeken naar een excuus om maar te kunnen zeggen dat het niet aan jou ligt dat je overgewicht hebt.
Nee, niet alle mensen met overgewicht hebben dit. Zie mijn post hierboven. En ik heb dit nooit als excuus gebruikt, want tot voor kort wist ik het helemaal niet. Dat hebben we tijdens het voorlichtingsgesprek te horen gekregen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 14:43:41 #139
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29202092
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:34 schreef TA het volgende:
Juist.. dus in plaats van voor de gezonde natuurlijk manier kiezen ga je voor een oparatie waarvan de lange termijn effecten niet eens bekend zijn? De oplossing ligt in je zelf en niet bij een of andere chirurg...
De operatie op zich wordt al zo'n 30 jaar uitgevoerd. Er is ervaring genoeg mee. En zoals uit onderzoek blijkt raak je er blijvend 80-90% van je overgewicht door kwijt. Blijvend gewichtsverlies, daar gaat het hier om. Het is heel moeilijk om met diëten een blijvend gewichtsverlies te creëren. Het is niet voor niets dat zoveel mensen blijven jojoën met hun gewicht, en dat schijnt nog ongezonder te zijn dan 'alleen' te dik zijn.

De oplossing ligt bij mezelf, ja inderdaad. Vandaar dat ik gekozen heb voor die operatie, want dat is voor mij de enige manier om blijvend af te vallen en mijn gezondheid een flinke push te geven in de goede richting.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 14:44:55 #140
43556 miss_dynastie
pi_29202132
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:31 schreef TA het volgende:

[..]

Dit heeft niks met inleveings vermogen te maken....
Dit heeft alles met inlevingsvermogen te maken. Overigens kies ik niet voor deze operatie, dus het heeft weinig zin om op je andere vragen in te gaan.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:45:09 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29202137
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:36 schreef Rewimo het volgende:
In beginsel komt het uiteraard door te veel eten. Maar sommige mensen hebben dus dat mechanisme en die worden en blijven obees.
Ja ok. Dat kan ik nog volgen. Maar de gedachtegang waar de meeste mensen (mss uit kortzichtigheid, mss uit koppigheid) vanuit gaan is juist dat begin... Elk dik persoon is ooit begonnen met meer te eten dan ze verbranden. En vanuit die gedachtegang komt weer de gedachte dat het ook mogelijk is zelf af te vallen zonder kunstgrepen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het een vrijwel onmogelijke opgave is. Welke dietist je ook bezoekt, ze zullen vrijwel allemaal zeggen dat je eerst maar eens moet beginnen met 10% van je gewicht af te vallen. (Daarbij zit overigens ook een motivatie gedachte. Stel je moet er 50 om in de buurt van een gezond gewicht te komen... dat is zo gruweljik veel en bijna niet te overzien dat men begint met kleinere stappen.)

Het enige dat in jullie 'nadeel' werkt is dat er wel degelijk mensen zijn die het op 'eigen kracht' doen (evt. gesteund door dietistes, WW of wat dan ook). Maar dat zijn er idd niet heel erg veel...
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 14:54:22 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29202420
Je zegt dat je zelf ook te zwaar bent. Jij zit nu nog in het stadium dat je er iets aan kunt doen. Maar voor hetzelfde geld heb jij ook dat mechanisme en gaat ook dat relatief kleine overgewicht er niet meer af...

Ik ben overigens heel erg blij dat ik in mijn omgeving niet zulke reacties krijg, zoals bij Troel gebeurt. Ik krijg wel veel vragen, maar vind ik logisch. De kritiek hier kan ik goed naast me neerleggen. Maar als dat in je IRL-omgeving gebeurt is dat een stuk minder makkelijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29202844
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:34 schreef TA het volgende:

[..]

Juist.. dus in plaats van voor de gezonde natuurlijk manier kiezen ga je voor een oparatie waarvan de lange termijn effecten niet eens bekend zijn? De oplossing ligt in je zelf en niet bij een of andere chirurg...
Je maakt de verkeerde vergelijking. Als je tot dat enorme deel van de wereldbevolking behoort die niet blijvend!!! af kan vallen tot een gezonder gewicht heb je de keuze dik blijven, of gaan jojo'en, of een enge operatie ondergaan. Van deze keuzes is jojo'en waarschijnlijk het ongezondst, en waarschijnlijk is die operatie beter dan dik blijven (dramatisch lagere kans op hartproblemen en diabetes).

Ik zou als ik uberhaupt al zou durven eerder voor een andere operatie kiezen dan de Scopinaro, maar an sich vind ik het erg goed dat de mogelijkheid uberhaupt bestaat. En ik ben er eigenlijk voetstoots vanuit gegaan dat zowel Troel als Rewimo zich al te pletter hebben gedieet en gesport en geweet ik veel wat je allemaal nog meer kan doen en ik vind het tamelijk lullig dat jij er vanuit gaat dat dat niet zo is.
pi_29202967
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Je zegt dat je zelf ook te zwaar bent. Jij zit nu nog in het stadium dat je er iets aan kunt doen. Maar voor hetzelfde geld heb jij ook dat mechanisme en gaat ook dat relatief kleine overgewicht er niet meer af...
Volgens mij als je gezegend bent met dat gen (erg handig in hongerwinters ) dan zou dat al je hele leven moeten spelen en had je dus ook als kind al aanleg om dik te worden. Het is niet iets wat ineens aanklikt als je voorbij een bepaalde BMIwaarde bent volgens mij.

Wel is het in het algemeen zo dat als je minder gaat eten, bijvoorbeeld om af te vallen, je metabolisme op een lager pitje gaat. Dan val je trager af, en als je weer meer gaat eten kom je ook weer sneller aan. Maar dat wist je vast al.
pi_29203184
Ik denk dat het maar heel weinig mensen gegeven is, om de discipline op te brengen om bijv. vijftig kilo af te vallen (en er af te houden, wat vaak nog moeilijker blijkt te zijn).
Ik betwijfel zelf ernstig of ik er in dat geval toe in staat zou zijn.
Overigens zullen de meesten die een dergelijke operatie al talloze afslankpogingen hebben gedaan en dat gedurende tientallen jaren. Bovendien lijkt het me een redelijk ingrijpende operatie, met niet alleen maar positieve gevolgen, dus zoiets doe je niet voor je lol. Gezien de omstandigheden vind ik het verstandig en bewonderingswaardig, dat Rewimo en Troel voor deze operatie durven te kiezen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:42:17 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29204072
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Je zegt dat je zelf ook te zwaar bent. Jij zit nu nog in het stadium dat je er iets aan kunt doen. Maar voor hetzelfde geld heb jij ook dat mechanisme en gaat ook dat relatief kleine overgewicht er niet meer af...
Ik weet in ieder geval dat ik de zelfdiscipline van een zak aardappels heb dus dat het verrekte moeilijk is.
quote:
Ik ben overigens heel erg blij dat ik in mijn omgeving niet zulke reacties krijg, zoals bij Troel gebeurt. Ik krijg wel veel vragen, maar vind ik logisch. De kritiek hier kan ik goed naast me neerleggen. Maar als dat in je IRL-omgeving gebeurt is dat een stuk minder makkelijk.
Ik denk dat het verschil ook wel een beetje in leeftijd zit. Jij bent een volwassen zelfstandige vrouw met al het nodige achter de rug etc.
Terwijl Troel nog jong is en (als ik het goed heb) pas net begint met 'zelfstandig' worden, dwz op zichzelf wonen etc. Men zal eerder denken dat ze haar nog kunnen beinvloeden. Daarom zullen ze het bij haar eerder proberen. Er zijn mensen die waarschijnlijk zullen vinden dat ze dat volste recht hebben ook nog eens... onder het mom van 'jij bent mijn kleine nichtje en ik jouw volwassen verstandige oom/tante' etc.

Beetje hetzelfde dat men een meisje van 12 nog zal proberen een navelpiercing uit haar hoofd te praten maar bij een vrouw van 30 zou men dat veel minder snel doen.
***
pi_29204127
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:07 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik zou als ik uberhaupt al zou durven eerder voor een andere operatie kiezen dan de Scopinaro, maar an sich vind ik het erg goed dat de mogelijkheid uberhaupt bestaat.
Ik ken iemand, van wie de maag verkleind is. Het grote nadeel ervan, is dat je niet meer normaal kunt eten. Alleen maar superkleine porties, en heel vaak valt het eten niet goed, met overgeven als gevolg. Dat lijkt me erg belastend. Wat betreft, lijkt me Scopinaro beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 juli 2005 @ 15:58:38 #148
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29204604
BE, daar heb je ook gelijk in, leeftijd speelt hier zeker een rol. Mensen denken er niet aan dat Troel deze stap zet om juist op een gezonde manier ouder te worden

Halinalle, een maagverkleining en een bandje hebben inderdaad tot gevolg dat je heel vaak moet eten en dat het vaak verkeerd valt. Juist omdat je dan de hele dag met eten bezig bent, is dat voor mij geen optie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29205144
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]

Juist omdat je dan de hele dag met eten bezig bent, is dat voor mij geen optie.
Daar heeft zij (de betreffende persoon) dus ook enorm last van: je bent gedwongen om de hele dag met eten bezig te zijn, wat je voor niet wilt. Psychisch erg zwaar dus.
pi_29205734
Wat ik me trouwens afvraag, krijgen jullie een BPD met duodenal switch of zonder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')