bron: http://www.haagschecouran(...)egionieuws!!,00.htmlquote:LPF is vernieling van bushokjes meer dan zat
WESTLAND | De LPF afdeling Westland is het slopen van bushokjes meer dan zat. Het afgelopen half jaar heeft de fractie in meerdere raadscommissies aandacht gevraagd voor dit probleem, waarbij in het weekeinde de bushokjes kort en klein worden geslagen. De LPF-fractie heeft in de laatste vergadering van de commissie Algemene Bestuurlijke Aangelegenheden aan burgemeester Van der Tak gevraagd hier iets aan te doen. Daarbij werd de oplossing aangedragen andere materialen te gebruiken dan het splinterglas wat nu gebruikt wordt. "Wij denken aan kunststof zoals plexiglas of andere doorschijnende materialen", aldus LPF-fractieleider Witkamp. "Als dit niet mogelijk is, moet men maar weer overgaan tot het plaatsen van dichte bushokjes van steen of metaal met aanplakborden."
jep, vandaar ook de tagquote:
Loedertje, waarom heb jij de usericon van Speedcore gejat?quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:43 schreef Loedertje het volgende:
In Groningen hebben ze prachtige glazen bushokjes die regelmatig worden voorzien van verse posters EN tevens vaak slachtoffer zijn van vernielzuchtige mensen.
Bushokjes van steen (volledig opgetrokken uit beton) hebben als nadeel dat men ze gebruikt worden als pishokjes,afwerkplekjes en slaapplaats voor zwervers. ( ja sorry, ik zie de logica ook niet maar dat waren de argumenten van iemand die zich daarmee bezig hield ooit)
de bus uiteenspat? je bedoelt ala londen?quote:Op maandag 11 juli 2005 15:25 schreef dancemacabre het volgende:
Van gewapend beton, ze gaan van pas komen als straks ook hier de bus uiteenspat.
en n kunstwerk ala NStrein-coupe zekerquote:Op maandag 11 juli 2005 15:29 schreef dancemacabre het volgende:
Hokje met groene platte boompjes voorzien.
ik zou er niet graag half 12 staan om op n bus te wachtenquote:Op maandag 11 juli 2005 15:35 schreef dancemacabre het volgende:
met gegraveerd logo.
in Belgie is alles beterquote:Op dinsdag 12 juli 2005 07:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
er zijn zat kunsttofsoorten die behoorlijk vandaalproof zijn. Het verbaast me dat er uberhaupt nog ergens in Nederland glazen bushokjes staan.
Dat veiligheidsglas, is daar ergens meer over te vinden? Ik hoor er van alles over, maar precieze eigenschappen van het spul kan ik nergens vinden...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:03 schreef Napalm het volgende:
In mijn oude woonplaats hebben ze alle risicohokjes weg laten halen. Werd een beetje te gortig elk weekend dezelfde hokjes aan gort. Dat veiligheidsglas, al dan niet met gemeentelogo, heeft vast een prijsplaatje met 3 nullen. Ik gok dat het hokje naast de metro in 2 jaar tijd 80 keer een of meerdere ruiten miste.
zoooo wat dacht je? ik geef het draadje na 5 maanden maar even een schop?quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat veiligheidsglas, is daar ergens meer over te vinden? Ik hoor er van alles over, maar precieze eigenschappen van het spul kan ik nergens vinden...
Moet nu op school een adviesrapport schrijven over het gebruik van veiligheidsglas. Vandaarquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:54 schreef YellowDog het volgende:
[..]
zoooo wat dacht je? ik geef het draadje na 5 maanden maar even een schop?
In Amsterdam schijnen ze iets van 'Lexaan' (een plexiglas-variant) te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:25 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat veiligheidsglas, is daar ergens meer over te vinden? Ik hoor er van alles over, maar precieze eigenschappen van het spul kan ik nergens vinden...
Ik woon in Almere en werk in Amsterdam-Zuidoost, en het valt me inderdaad op dat in Amsterdam alle bushokjes heel zijn en redelijk schoon, terwijl in Almere om de haverklap ruiten aan diggelen zijn getrapt, rubberen strips eruit worden geraust en de tijdstabellen vrijwel nooit langer dan een weekje hangen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In Amsterdam schijnen ze iets van 'Lexaan' (een plexiglas-variant) te gebruiken.
Mijn oud-tekenleraar had in het bedrijfsleven een keer als opdracht om goed veiligheidsglas uit te zoeken voor bushokjes daar enzo, omdat ze het zat waren. En beton is natuurlijk voor degene die vind dat Pim Fortuyn de beste Nederlander ooit was.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:07 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik woon in Almere en werk in Amsterdam-Zuidoost, en het valt me inderdaad op dat in Amsterdam alle bushokjes heel zijn en redelijk schoon, terwijl in Almere om de haverklap ruiten aan diggelen zijn getrapt, rubberen strips eruit worden geraust en de tijdstabellen vrijwel nooit langer dan een weekje hangen.
Het is bij sommige dan ook eigenlijk altijd raak, kutkotersquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:53 schreef kLowJow het volgende:
In Almere repareren ze bepaalde risico-bushokjes () geloof ik nog maar een aantal keren per jaar ofzo.
Ach, ik ben nog immer onlinequote:Op dinsdag 6 december 2005 10:54 schreef YellowDog het volgende:
zoooo wat dacht je? ik geef het draadje na 5 maanden maar even een schop?
Pfff, ik weet alleen dat het in allemaal kleine "korrels" uiteenvalt. Een milimeter of 5 doorsnede. Ik zou eens informeren bij het plaatselijke vervoersbedrijf/ de gemeentewerken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:25 schreef Northside het volgende:
Ja, heb er inmiddels flink wat over gevonden... Wel bij een Engels bedrijf moeten informeren, maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 7 december 2005 10:28 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ach, ik ben nog immer online
[..]
Pfff, ik weet alleen dat het in allemaal kleine "korrels" uiteenvalt. Een milimeter of 5 doorsnede. Ik zou eens informeren bij het plaatselijke vervoersbedrijf/ de gemeentewerken.
Dat is een net zo simpele technische oplossing als een betonnen blok (bushokje) neer te plempen.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
geen bushokjes voor terug zetten! en een mooie stikker aan de tijdentabel plakken,
met de tekst "wegens het veelvuldig slopen van het hier behoordende bushokje zal deze NIET worden vervangen"
lexaan is het iddquote:Op woensdag 7 december 2005 13:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is een net zo simpele technische oplossing als een betonnen blok (bushokje) neer te plempen.
Kom op zeg, we leven in de 21e euw, tientallen jaren geleden stuurden we al mensen naar de maan, we schieten raketten om te landen op Mars en Venus, we kunnen als mensen echt wel materiaal maken wat tegen een stootje kan. En dat is er ook, nog doorzichtig ook.
Zoals ik al zei, Amsterdam heeft het, en ik dacht bijna zeker te weten dat het lexaan was.
Google: material lexane
Google: lexane bulletproof
mwoa dat kan je er ook wel in graveren lijkt mequote:Op woensdag 7 december 2005 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
alleen dan mot je weer stikkers met Camera bewaking plakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |