Een tweeverdiener heeft geen 2 banen hoorquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:09 schreef Flevoland1 het volgende:
Gewoon geen tweeverdiener worden dus ,zijn er ook meer banen voor anderen.
Amenquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:16 schreef mtv het volgende:
mensen die samen meer dan 60000 euro verdienen moeten niet zeiken
dat is meer dan genoeg om rond te komen
ik moet het doen met slechts 25000 bruto
Je krijgt als het goed is een no-claimkorting terug van 255 euro. Uiteraard wel nadat je eerst die 1100 hebt voorgeschoten. Je werkgever gaat als het goed is een deel van de premie opvangen, maar geen idee hoeveel dat is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:59 schreef lost95 het volgende:
Ik las dat er geen/minder premies op je loon wordt ingehouden, maar scheelt dat nog veel? Want als ik 1100 per jaar moet gaan betalen is dat wel even flink meer dan die 370 die ik nu betaald.
En dat terwijl ik op tandartscontrole na nooit gebruik maak van de zorg.
En vergeet ook de zorgtoeslag niet. Dat is een teruggave van de belastingdienst die je iedere maand ontvangt als je beneden een bepaalde grens verdient.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je krijgt als het goed is een no-claimkorting terug van 255 euro. Uiteraard wel nadat je eerst die 1100 hebt voorgeschoten. Je werkgever gaat als het goed is een deel van de premie opvangen, maar geen idee hoeveel dat is.
Nee jij bent een evonoom met een academische graad?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef Aventura het volgende:
Je snapt echt niets van economie als je denkt dat veel kinderen krijgen nadelig zou zijn
Anyway ja ik baal ook van het nieuws, 1100 per jaar betekent voor mij een zeer flinke achteruitgangGelukkig ben ik (nok-nok) nooit ziek, dus krijg ik er wel een deel van terug. Dan nog betaal ik veel meer dan dat ik nu doe
Dan krijg je waarschijnlijk de volle zorgtoeslag.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
En als je geen werkgever hebt? Omdat je geen baan kan vinden/ niet kán werken / andere reden?
Precies, want los van het feit dat ze er op achteruit gaan betalen ze toch al veel meer belasting dan paupers die het met "slechts" 25000 bruto moeten doen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:16 schreef mtv het volgende:
dat is meer dan genoeg om rond te komen
ik moet het doen met slechts 25000 bruto
Hoe groter de beroepsbevolking, hoe meer geld er in de pensioenkas vloeit. Het probleem van het huidige tekort komt doordat de babyboomers van toen het patroon niet hebben voortgezet en veel minder kinderen kregen. Om dit probleem op te lossen zou onze generatie goed moeten doorfokken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:40 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Nee jij bent een evonoom met een academische graad?
Wie denk je dat de pensioenen voor die groep moet ophoesten. Nee de premies die ze afstaan zijn niet genoeg want de mens leeft steeds langer maar is niet bereid langer te werken.
Wel slecht voor de economie dus !
Ik zou anders maar wat graag zoveel belasting willen betalen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:45 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Precies, want los van het feit dat ze er op achteruit gaan betalen ze toch al veel meer belasting dan paupers die het met "slechts" 25000 bruto moeten doen.Maar ja, sterkste schouders, zwaarste lasten bla bla bla. Kijken of je er nog zo over denkt wanneer jij 60000+ verdient, daar zit je namelijk vrij snel aan met z'n tweetjes, en nee, dan ben je niet "rijk".
60000+ is dus meer dan het dubbele van wat ik verdien, en vaak mensen die aan zo'n bedrag zitten hebben lichter/mooier werk, en zouden dan al zeker niet zoveel moeten klagenquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:45 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Precies, want los van het feit dat ze er op achteruit gaan betalen ze toch al veel meer belasting dan paupers die het met "slechts" 25000 bruto moeten doen.Maar ja, sterkste schouders, zwaarste lasten bla bla bla. Kijken of je er nog zo over denkt wanneer jij 60000+ verdient, daar zit je namelijk vrij snel aan met z'n tweetjes, en nee, dan ben je niet "rijk".
Lichter/mooier werkquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:08 schreef mtv het volgende:
60000+ is dus meer dan het dubbele van wat ik verdien, en vaak mensen die aan zo'n bedrag zitten hebben lichter/mooier werk, en zouden dan al zeker niet zoveel moeten klagen
alsof iemand die productiewerk heeft geen zorgen heeft, niet onder drukt werkt, en niet belangrijk voor de organisatie isquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Lichter/mooier werkMensen met een dergelijk inkomen hebben hoogstwaarschijnlijk een baan met veel meer verantwoordelijkheden, druk, kopzorgen en belang voor de organisatie dan jij ooit zult hebben. Als dank mogen ze al veel meer belasting betalen dan jij en als klap op de vuurpijl ziet heel "arm" Nederland het liefst dat ze altijd alle lastenverzwaringen dragen.
Maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de vreugde van het neerkijken op het plebs.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Lichter/mooier werkMensen met een dergelijk inkomen hebben hoogstwaarschijnlijk een baan met veel meer verantwoordelijkheden, druk, kopzorgen en belang voor de organisatie dan jij ooit zult hebben. Als dank mogen ze al veel meer belasting betalen dan jij en als klap op de vuurpijl ziet heel "arm" Nederland het liefst dat ze altijd alle lastenverzwaringen dragen.
Lekker is dat he!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:32 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de vreugde van het neerkijken op het plebs.![]()
De grens ligt bij 40000.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:16 schreef mtv het volgende:
Waar zeg ik dat danquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:31 schreef mtv het volgende:
alsof iemand die productiewerk heeft geen zorgen heeft, niet onder drukt werkt, en niet belangrijk voor de organisatie is
zonder productie personeel geen organisatie
de meeste mensen die normaal productie werk doen kunnen net rondkomen, hebben geen geld voor extra dingen
Los van het feit dat hier niks van klopt tenzij je een eigen woning hebt ben jij dus aanhanger van het communisme?quote:mensen met een hoger inkomen betalen wel meer belasting, maar vangen ook weer meer terug
De rijken zijn de afgelopen jaren alleen maar rijker geworden.Maar dat is zielig!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef anarchitect het volgende:
[..]
En dat is nou mijn punt: met E60.000 per jaar met zijn tweeen ben-je-niet-rij-hijk! Je hebt het goed, zeker, maar daar werk je hard voor (wellicht net zoveel als andere mensen die minder verdienen, maar verschil mot er wezen). Maar je bent niet rijk. Er zijn maar weinig mensen die *echt* rijk zijn (heb geen cijfers). Voor hun is E1000 meer of minder niks, voor mij is dat wel veel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:43 schreef DaveMasteR het volgende:
De rijken zijn de afgelopen jaren alleen maar rijker geworden.Maar dat is zielig!
Weinig spannends hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:25 schreef Vitalogy het volgende:
Wat heb je allemaal voor een extra's in je particuliere verzekering dat je 160 euro betaald?
Mjah, ik weet niet in hoe verre claims voor meeverzekerde kinderen op de no-claim van de ouders drukken (dat lijkt me wel zo eerlijk eigenlijk)quote:Overigens meneer Swets, als jullie geen ziektekosten maken scheelt dat nog eens een 510 euro per jaar.
Hm ik betaal toch niet zo veel en ik was toch in de veronderstelling dat ik niet eens de goedkoopste had. (Amicon).quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weinig spannends hoor.
Voorheen betaalde ik aan de topfit polis van ONVZ 277,- voor mij en mijn dochter.
Particulier verzekeren is gewoon extreem duur.
Het eerlijke eraan is denk ik dat voor kinderen geen no-claim geldt.quote:Mjah, ik weet niet in hoe verre claims voor meeverzekerde kinderen op de no-claim van de ouders drukken (dat lijkt me wel zo eerlijk eigenlijk)
Uiteraard is er geen no-claim voor kinderen, je betaald geen premie voor kinderenquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:38 schreef Vitalogy het volgende:
Het eerlijke eraan is denk ik dat voor kinderen geen no-claim geldt.
Zie
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/zorgverzekering/vragen/
Dit staat er op de site www.denieuwezorgverzekering.nl over de vraag of de no-claim per gezin of individueel berekend wordt (onder veelgestelde vragen -> no claim, zoietsquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard is er geen no-claim voor kinderen, je betaald geen premie voor kinderen
Wat ik dus bedoel, als ik voor mijn dochter kosten maak, gaat dat dan van 'mijn' 255 euro af?
Er staat dat de no-claimteruggave voor elk lid afzonderlijk geldt. Zoals ik het dan lees, kunnen jullie dan voor kinderen geen no-claim terugkrijgen (logisch), maar wordt het ook niet in mindering gebracht op jullie eigen no-claim. Maar als ik het verkeerd heb, mag je het zeggenquote:De zorgverzekering is een individuele verzekering. De no-claimteruggave geldt voor elk lid van uw gezin afzonderlijk. Uitzondering daarop vormen kinderen onder de 18 jaar. Zij betalen geen vaste (nominale) premie en hebben geen recht op no-claimteruggave.
goh volgens mij niet hoor! Het wordt via de werkgever ingehouden en niet door de werkgever betaald!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoewel ik nu lees dat die inkomensafhankelijke heffing weer door de werkgever vergoed wordt.
Dan zal ik wel de goedkoopste hebben met een hoog eigen risico.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
-edit- Op Amicon kom ik bij ongeveer dezelfde dekking zo rond de 166,- uit
Volgens mij moet de werkgever/uitkeringsinstantie ook deze bijdrage vergoeden"quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:45 schreef Madelonie het volgende:
[..]
goh volgens mij niet hoor! Het wordt via de werkgever ingehouden en niet door de werkgever betaald!
Dit staat ook in het Q&A-gedeelte van de site van VWSquote:Indien u werknemer bent of een uitkering ontvangt waarop nu ziekenfondspremie wordt ingehouden vergoedt de werkgever of de uitkeringsinstantie de bijdrage
Nee dat lijkt me ook.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:45 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Dit staat er op de site www.denieuwezorgverzekering.nl over de vraag of de no-claim per gezin of individueel berekend wordt (onder veelgestelde vragen -> no claim, zoiets):
[..]
Er staat dat de no-claimteruggave voor elk lid afzonderlijk geldt. Zoals ik het dan lees, kunnen jullie dan voor kinderen geen no-claim terugkrijgen (logisch), maar wordt het ook niet in mindering gebracht op jullie eigen no-claim. Maar als ik het verkeerd heb, mag je het zeggen
quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:45 schreef Madelonie het volgende:
[..]
goh volgens mij niet hoor! Het wordt via de werkgever ingehouden en niet door de werkgever betaald!
quote:De Belastingdienst heft de inkomensafhankelijke bijdrage. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is, op enkele uitzonderingen na, verplicht deze bijdrage aan u te vergoeden.
Ik weet niet welke polis je hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dan zal ik wel de goedkoopste hebben met een hoog eigen risico.
Die zou zonder eigen risico 20 euro goedkoper zijn per maand voor mij en mijn dochterquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:05 schreef Vitalogy het volgende:
Premie-keuze met 500 euro eigen risico staat er op de polis.
Tsja, da's wel zuur. Maar ik vind wat wij nu betalen ook wel heel erg zuur. Ergens heb ik de indruk dat de lasten net ietsjes beter verdeeld gaan worden, hoewel ze voor ondernemers wel weer een geinig concept zullen bedenken waardoor het alsnog (nog steeds, weer) rete-veel kost.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Klonk het volgende:
en idd tweeverdieners zijn de sjaak, mijn vriendin en ik dus, we betalen nu 90 euro per maand voor 2 personen totaal dus 12 * 90 = 1080 euro in het nieuwe stelsel gaan wij dus het dubbele dokken
* Klonk gelukkig niet op het cda gestemd heeftquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:57 schreef thaleia het volgende:
Ik had me er nog totaal niet in verdiept, maareh, nadelig voor tweeverdieners en kinderen gratis meeverzekerd? Dat klinkt precies als CDA en daar hebben we toch echt zelf massaal op gestemd, dus nou niet jammeren he
je bent niet de enige kan ik je verzekeren. en ik wil NIET weten wat de aanvullende crap gaat kosten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Klonk het volgende:
en idd tweeverdieners zijn de sjaak, mijn vriendin en ik dus, we betalen nu 90 euro per maand voor 2 personen totaal dus 12 * 90 = 1080 euro in het nieuwe stelsel gaan wij dus het dubbele dokken
vroeg ik me ook af ja... ik zie eerlijk gezegd dat iemand met 2 inkomens dat makkelijker kan dokken dan iemand alleenquote:Op donderdag 7 juli 2005 00:15 schreef Vitalogy het volgende:
Wat is er eigenlijk specifiek aan dat tweeverdieners genekt worden? Ik zie het verschil niet met wat mijn situatie gaat worden.
Is het dat een voordeel of korting wat ze nu hebben verdwijnt of zie ik iets over het hoofd?
Ik neem aan dat dit twee keer ziekenfonds verzekerd is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Klonk het volgende:
Heb je helemaal gelijk in! Met dat verschil dat bij ZF-verzekerden kinderen nu volgens mij ook al gratis zijn meeverzekerd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:55 schreef Klonk het volgende:
ik zie in een ongevraagde verdubbeling van de lasten geen eerlijke verdeling, kinderen kies je zelf voor met alle leuke en minder leuke gevolgen van dien.......
PS: niet persoonlijk bedoeld ElisaB![]()
nou wat je rechttrekken vind, sorry hoor maar ik zie dat heeeeeeeeeel anders. ik vrees dat ik me niet meer kan verzekeren zoals ik me zou moeten verzekeren. dit zal inhouden dat ik OF nog minder per maand over hou voor leuke dingen (en veel hou ik echt niet over) OF ik kan niet de zorg betalen die ik nodig heb.quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:29 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit twee keer ziekenfonds verzekerd is.
Dan heb je dus in het nieuwe stelsel twee keer no claim, plus voor tweeverdieners een gezamenlijke grens van 40.000 euro waarop je nog een teruggave van max 1200 euro kan krijgen. In een heel ongunstig geval komen mensen het dubbele te betalen tov nu. Het lijkt me sterk dat dit voor jullie ook zo is.
Bovendien vind ik net als dat jij de opmerking maakt over kinderen dat jullie eigenlijk geen reden hebben tot klagen. Je krijgt ieder salaris, dan moet je ook met zijn tweeën betalen. Als één-verdiener ben je helemaal de aap gelogeerd en niet alleen voor de zorg.
Ik ben blij dat dit nu een beetje wordt recht getrokken.
Nederland zou Nederland niet zijn als ook hiervoor wel op een of andere manier een tegemoetkoming bedacht is. Ik hoop het ieg voor jequote:Op donderdag 7 juli 2005 00:34 schreef GewoneMan het volgende:
nou wat je rechttrekken vind, sorry hoor maar ik zie dat heeeeeeeeeel anders. ik vrees dat ik me niet meer kan verzekeren zoals ik me zou moeten verzekeren. dit zal inhouden dat ik OF nog minder per maand over hou voor leuke dingen (en veel hou ik echt niet over) OF ik kan niet de zorg betalen die ik nodig heb.
leuk dilemma hoor. daar werk ik me dan de pleuris voor![]()
Owja, ik bedoelde dan ook voornamelijk de kosten voor een normale volwassene. Jij betaalt ¤ 45 pp en wij ¤ 150 pp. Dat vind ik een onaangenaam groot verschil. Je zou kunnen vermoeden dat ik ook drie keer zoveel verdien, maar als dat zo is dan zouden jullie samen een derde verdienen van wat ik verdien en dát kan ik me niet voorstellen als je beide werkt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:55 schreef Klonk het volgende:
ik zie in een ongevraagde verdubbeling van de lasten geen eerlijke verdeling, kinderen kies je zelf voor met alle leuke en minder leuke gevolgen van dien.......
PS: niet persoonlijk bedoeld ElisaB![]()
vrees van niet we bloeden immers al jaren voor de EU (betalen het meest en hebben geen kut te vertellen) en voordat we alle EU landen genoeg gespekt hebben om onze eigen shit te regelen hebben we zoveel schuld dat het niet meer te betalen valt. en dan nog de vergrijzing waar we deze fijne ellende van krijgen...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nederland zou Nederland niet zijn als ook hiervoor wel op een of andere manier een tegemoetkoming bedacht is. Ik hoop het ieg voor je
Tsja, nu haal je er dingen bij waar ik geen [piep] van weet, dus daar kan ik weinig op zeggen. Ik kan het hooguit met je eens zijn dat het leven wel erg duur geworden is, maar het zij zo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:39 schreef GewoneMan het volgende:
vrees van niet we bloeden immers al jaren voor de EU (betalen het meest en hebben geen kut te vertellen) en voordat we alle EU landen genoeg gespekt hebben om onze eigen shit te regelen hebben we zoveel schuld dat het niet meer te betalen valt. en dan nog de vergrijzing waar we deze fijne ellende van krijgen...
nee nederland gaat lekker zo
1 ding staat als een paal boven water we gaan DIK inleveren allemaal en ik weet wie de hardste klappen gaat opvangen, en daar val ik onder tot mijn spijt...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:47 schreef Vitalogy het volgende:
@GewoneMan
Je netto salaris gaat (hopelijk) omhoog en er is zoals gezegd de no-claim en de tegemoetkoming voor lagere inkomens. Al met al moet het dan toch mee gaan vallen.
Maar goed er zullen zeker mensen zijn die meer gaan betalen.
En mensen voor wie het waarschijnlijk gunstig uitvalt.
je weet het mooi te brengen, ga de politiek in!quote:Op donderdag 7 juli 2005 01:09 schreef Vitalogy het volgende:
De aanvraag voor zorgtoeslag krijg je in september toegestuurd als die voor jou van toepassing is. Dat is één keer invullen en dan zorgt de belastingdienst voor de rest. De no-claim krijg je automatisch gestort. Als je die beiden niet krijgt en je zit nu in het ziekenfonds dan ga je er schat ik zo'n 450 euro op achteruit. Dat zal dan een lasten verdubbeling betekenen.
Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat je in zo'n geval zeker toeslag krijg a 420 euro en als daar dan ook nog eens de no-claim bijkomt a 255 euro dan zit je op een vooruitgang van een dikke 200 euro per jaar.
Ik vind het echt zo'n gek idee nog niet dit plan. Mensen schrikken alleen heel erg van de bruto lasten.
Edit:
Bovendien heb je dus ook nog het eigen risico waar je mee kan spelen en de eerste concurrentie-ronde van de verzekeraars waar wel wat voordeel uit te halen is.![]()
Die zorgtoeslag zou wel eens voor heel veel mensen mee kunnen vallen, waardoor je uiteindelijk net zo duur uit ben. Ik denk niet dat er ook maar 1 groep is welke daadwerkelijk bijna twee maal zoveel gaat betalen als hij nu doet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 06:55 schreef Klonk het volgende:
van die zorg toeslag die de boel moest compenseren heb ik echt zoiets eerst zien dan geloven, zeker met hoogervorst als verantwoordelijk minister.
maar als ik de kosten zo lees die mensen met kinderen nu kwijt zijn kun je idd wel van rechttrekken spreken, alleen jammer dat ik en andere tweeverdieners dat moeten gaan betalen![]()
zorgtoeslag...quote:Op donderdag 7 juli 2005 01:44 schreef Troeta het volgende:
En wat nou als mensen het niet kunnen betalen? Zijn daar al oplossingen voor?
Of moeten die gewoon onverzekerd rondlopen om daarna flink in de schulden te komen.
Dan hoop ik voor je dat geen ondernemer bent, want dan komt er ook nog eens 6,5 procent over je inkomen/winst/whatever bijquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:44 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben erg enthousiast van ¤ 1.100 per persoon en de kinderen gratis meeverzekerdWe betalen nu ¤ 5.520 per jaar voor ons vieren
tot een max. van 30.000 euro (1950,-)quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:44 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat geen ondernemer bent, want dan komt er ook nog eens 6,5 procent over je inkomen/winst/whatever bij
ik heb inderdaad basis en tand voor die 32 euro (ziekenfonds)quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Die 1.100,- is slechts de BASIS verzekering. Deze is globaal gelijk aan het ziekefondspakket. Om een goede verzekering te blijven behouden (tandarts ! fysio !) moet je dus nog wel een aanvullende verzekering afsluiten.
Denk ik wel even goed om te weten, als je gaat uitrekenen wat je gaat betalen.
Jezus, lezen jullie wel?quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ik heb inderdaad basis en tand voor die 32 euro (ziekenfonds)
maar iemand heeft bedacht dat alleen basis voor studenten wel 3 keer omhoog kan.
Zo van, "het is maar 60 euro in de maand extra, dat zijn 3 biertjes minder"
ja voor een minister misschien! maar 60 euro in de maand meer voor hetzelfde pakket vind ik inderdaad lekker belachelijk
Daar heb ik nog niks over kunnen vinden, (eerlijk gezegd niet hard gezocht), maar mij is dat zo verteld, kan je mij hierover informeren dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jezus, lezen jullie wel?
Heb je als student een inkomen van 40.000 per jaar?
Nee?
ZORGTOESLAG
quote:Krijgt iedereen zorgtoeslag?
Antwoord:
Nee, niet iedereen krijgt zorgtoeslag. Of u zorgtoeslag ontvangt, en de hoogte ervan, is afhankelijk van: - de hoogte van uw (toetsings)inkomen en dat van uw eventuele toeslagpartner; - uw leeftijd (kinderen tot 18 jaar hebben geen recht op zorgtoeslag).
Als alleenstaande heeft u recht op zorgtoeslag met een toetsingsinkomen tot 25.000 bruto en heeft u recht op maximaal 420 euro zorgtoeslag per jaar. Vormt u samen met anderen een huishouden, dan geldt een max. toetsingsinkomen van 40.000 per jaar en heeft u recht op maximaal 1200 euro zorgtoeslag per jaar.
Je vergeet de werkgeversbijdrage die wel bij je inkomen word opgeteld. Hierdoor betaal je meer loonbelasting. Dus met 4 * ¤ 1100 reken je jezelf te rijkquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:44 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben erg enthousiast van ¤ 1.100 per persoon en de kinderen gratis meeverzekerdWe betalen nu ¤ 5.520 per jaar voor ons vieren
Leuk als je als alleenstaande net een paar 1000 meer verdient...Wat een achterlijk systeemquote:Op donderdag 7 juli 2005 09:45 schreef Lienekien het volgende:
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/ZorgVerzekering/
[..]
quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:50 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Je vergeet de werkgeversbijdrage die wel bij je inkomen word opgeteld. Hierdoor betaal je meer loonbelasting. Dus met 4 2 * ¤ 1100 reken je jezelf te rijk![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:44 schreef _-rally-_ het volgende:
Dan hoop ik voor je dat geen ondernemer bent, want dan komt er ook nog eens 6,5 procent over je inkomen/winst/whatever bij
Ik wist wel dat er een addertje wasquote:Op donderdag 7 juli 2005 08:47 schreef Swetsenegger het volgende:
tot een max. van 30.000 euro (1950,-)
Ik meen dat de inzet is dat niemand meer dan 5% van zijn inkomen aan de premie kwijt is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Leuk als je als alleenstaande net een paar 1000 meer verdient...Wat een achterlijk systeemWaarom houden ze niet gewoon die ziekenfonds/particuliergrens aan? Da's iets van 30.000 euro per jaar geloof ik.
Ik ben mn eigen werkgever, vandaar dat ik me hierboven ergens al afvroeg wat de regeling voor ondernemers zou wordenquote:Op donderdag 7 juli 2005 09:50 schreef TGV2 het volgende:
Je vergeet de werkgeversbijdrage die wel bij je inkomen word opgeteld. Hierdoor betaal je meer loonbelasting. Dus met 4 * ¤ 1100 reken je jezelf te rijk![]()
Als het goed is heb je gister ook een uitgebreid infoboekje gekregen van het ministerie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niks over kunnen vinden, (eerlijk gezegd niet hard gezocht), maar mij is dat zo verteld, kan je mij hierover informeren dan?
dat ziet er wel naar uit ja, vriendjespolitiek? neeeeeehhjj, hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Zoals gewoonlijk worden door deze regels de mensen met een modaal of iets onder een modaal inkomen weer het zwaarst getroffen.
Ja, ik wil dan verder niet lullig doen, maar als ik lees dat twee werkende mensen nu verzekerd kunnen zijn voor ¤ 90 per maans (samen), dan vind ik dat niet zo heel gek. Niet dat ik er van wakker lig, maar als er meer geld moet komen en ze halen dat voornamelijk bij de + modaal inkomens, dan wordt het verschil alleen maar groter. Da's nou ook niet echt eerlijk te noemen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Zoals gewoonlijk worden door deze regels de mensen met een modaal of iets onder een modaal inkomen weer het zwaarst getroffen.
Wow, ben je in 20 jaar pas twee keer naar de dokter geweestquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:02 schreef Yildiz het volgende:
ik vind 1500 euro per jaar voor iets waar ik maar 2keer geweest ben in mijn 20 jaar om wat flrinks te laten hechten duur zat. Overigens kan ik NieuwZeeland er wel weer bijhalen, maar dat doe ik toch maar niet.
yep maar dat moet ook wel anders worden de rijken armer en de armen rijkerquote:Op donderdag 7 juli 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Wat ben je verbitterd...quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:06 schreef GewoneMan het volgende:
yep maar dat moet ook wel anders worden de rijken armer en de armen rijker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |