Feedback Rotterdam?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Vandaag weer naar Feedback geweest.
Als eerste een beetje met de theremin gespeeld, vervolgens een uur lang zoet met akoestische gitaren en ondertussen ook nog wat gespeeld met Les Paul Standards en nog meer Gibson zooi.
Stratocaster is een populair model Fender. Telecaster is een ouder type model wat doorgaans iets meer gebruikt wordt in bandjes die een wat ouder repertoire hebben (Beach Boys, Beatles, Johnny Cash). Voor zover ik weet tenminste.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:02 schreef StephanL het volgende:
[noob mode]
wat is een strat en tele? zijn het bepaalde vormen gitaren? verschillend qua geluid?![]()
[/noob mode]
Ik zie anders verdomd weinig zichzelf respecterende coverbandjes die niet met een telecaster spelen. Het een sluit het anders niet uit namelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
er is gewoon een verschil in het geluid, niks met repertoire te maken
Of je werkt met een line6 variax....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:25 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik zie anders verdomd weinig zichzelf respecterende coverbandjes die niet met een telecaster spelen. Het een sluit het anders niet uit namelijk.
Verschil in geluid --> andere muziek --> andere keuze gitaar in je bandje.
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:13 schreef Setambre het volgende:
issie niet mooi !![]()
Thnx Nite voor het advies![]()
Hij klonk bijna exact hetzelfde als een erg dure Seagull. Heel netjes ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.
Yupquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.
Daar hangen de gibsons toch in dat 'aquarium'? Ik dacht dat je daar alleen in mag als je echt belangstelling hebt om er 1 te kopen. Of heb je gewoon gedaan alsof?quote:
Voor zover ik weet geen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:36 schreef -Dries- het volgende:
Welke bekende muziekwinkel zat er nou in Zoetermeer? Kwoon er vlakbij namelijk..
Neuh, alleen de hele dure Gibsons, Fenders, enz (Custom Shop enzo). Telecasters van ¤ 4000, dat soort dingenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Daar hangen de gibsons toch in dat 'aquarium'? Ik dacht dat je daar alleen in mag als je echt belangstelling hebt om er 1 te kopen. Of heb je gewoon gedaan alsof?
Ik heb nog nooit een gibson les paul standard aan de muur zien hangen daar hoor. Enkel een verdwaalde SG of Les Paul Studio.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:42 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Neuh, alleen de hele dure Gibsons, Fenders, enz (Custom Shop enzo). Telecasters van ¤ 4000, dat soort dingen![]()
"Gewone" Gibsons en Fenders hangen gewoon aan de muur.
Misschien dat ze mensen ervoor willen behoeden om een Gibson te kopen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:53 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een gibson les paul standard aan de muur zien hangen daar hoor. Enkel een verdwaalde SG of Les Paul Studio.
De fenders zijn een ander verhaal maar die zijn toch niet boeiend
Bassisten topicquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:54 schreef Agiath het volgende:
Ik zit er over na te denken binnekort eens een goeie versterken voor m'n basgitaar aan te schaffen, buget niet meer dan 300 euro...iemand tips?
Het bassisten topic is aan het einde van de gang rechts. Misschien weten ze daar meer?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:54 schreef Agiath het volgende:
Ik zit er over na te denken binnekort eens een goeie versterken voor m'n basgitaar aan te schaffen, buget niet meer dan 300 euro...iemand tips?
Volgens mij kan het ze gewoon geen ruk schelen als er zo nu en dan een Fendertje schade oplooptquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:57 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Misschien dat ze mensen ervoor willen behoeden om een Gibson te kopen?![]()
Er staan genoeg Fenders in dezelfde vitrine. Niet dat ik Fenders zo bijzonder vind. Ze spelen wel lekker, maar de meeste Stratocasters en Telecasters hebben echt een poepuitstraling. Die rondere vormen in PRS en Gibson gitaartjes zijn zo sexy.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:00 schreef Hammet het volgende:
[..]
Volgens mij kan het ze gewoon geen ruk schelen als er zo nu en dan een Fendertje schade oploopt. Gibsons daarentegen zijn heilig, dus die verdienen een eigen tempel binnen Feedback
.
Die hebben zelfs al butsen en krassen, onder het mom van "relicing"quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Er staan genoeg Fenders in dezelfde vitrine.
Relicing??quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:04 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Die hebben zelfs al butsen en krassen, onder het mom van "relicing"![]()
epiphone les paul kopen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Er staan genoeg Fenders in dezelfde vitrine. Niet dat ik Fenders zo bijzonder vind. Ze spelen wel lekker, maar de meeste Stratocasters en Telecasters hebben echt een poepuitstraling. Die rondere vormen in PRS en Gibson gitaartjes zijn zo sexy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |