Toch maar geen strat meer, Jorikjet? Tele is overigens absoluut een aanrader. Enige gitaar waar ik niet op uitgekeken raak... En ik raak inmiddels de tel kwijt... Maar dat zegt misschien over mijn telvaardigheidquote:Op zondag 10 juli 2005 14:54 schreef Jorikjet het volgende:
lite ash ruled ook, alleen die hals is lelijk.
ik dacht trouwens dat die van jeff geel kleurig was? wat voor een tele had hij trouwens
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:14 schreef Hammet het volgende:
beter je tel kwijt raken dan je tele![]()
Sorry.
ik was altijd al aan het twijfelen tussen een strat en tele, en laatst heb ik op die classic 50 tele gespeeld, en die speelt en klinkt te lekker, en een squier uit de jaren 80 kan ik misschien overkopen van een vriend. dusssquote:Op maandag 11 juli 2005 20:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Toch maar geen strat meer, Jorikjet? Tele is overigens absoluut een aanrader. Enige gitaar waar ik niet op uitgekeken raak... En ik raak inmiddels de tel kwijt... Maar dat zegt misschien over mijn telvaardigheid![]()
Flauw, jedoch, waar!quote:Op maandag 11 juli 2005 20:14 schreef Hammet het volgende:
beter je tel kwijt raken dan je tele![]()
Sorry.
Ik had vroeger (jaren '80 dus) eerst een Squier gekocht waar ik toch enkele jaren op gespeeld heb, tot ik een Fender Strat usa zag en kon betalenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:44 schreef Jorikjet het volgende:
ik was altijd al aan het twijfelen tussen een strat en tele, en laatst heb ik op die classic 50 tele gespeeld, en die speelt en klinkt te lekker, en een squier uit de jaren 80 kan ik misschien overkopen van een vriend. dusss
Hm lekker themaatje! Toffe solo ook. Dit kan best wat worden, misschien een beetje a la Black Crowes?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, hier zoals beloofd een opname van afgelopen weekend. Het is niet altijd even strak, maar het geluid vind ik voor een stelletje amateurs met wat elektronica best relaxed![]()
Werktitel
Als het nog wat saai is, dat komt omdat er nog zang overheen moet. En er kan ook nog wel een bruggetje in, maar goed, work in progress... Ben benieuwd wat jullie vinden
ja nu heb ik een epiphone les paul, ook wel leuk, maar het geluid is te bruut ofzo. wel cool, maar niet voor wat ik wil spelenquote:Op maandag 11 juli 2005 21:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik weet niet, op een of andere manier heeft een tele me nooit aangesproken. Zowel de (in mijn ogen spuuglelijke) looks, als de felle sound. Maarja. Ik ben altijd een gibson man geweest, maar sinds mijn broer een paar maanden geleden een strat heeft gekocht, ben ik daar ook wel van onder de indruk! Dus wie weet over een paar jaar vind ik de tele misschien ook wel helemaal gaaf.
Ik ben ook een les paul-man maar ik probeerde vanmiddag even een stukje little wing van jimi. Klonk voor geen ruk natuurlijkquote:Op maandag 11 juli 2005 22:19 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja nu heb ik een epiphone les paul, ook wel leuk, maar het geluid is te bruut ofzo. wel cool, maar niet voor wat ik wil spelen
Daarvoor heeft L_A_H ook de strat gekocht!quote:Op maandag 11 juli 2005 22:22 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik ben ook een les paul-man maar ik probeerde vanmiddag even een stukje little wing van jimi. Klonk voor geen ruk natuurlijk. Beetje jammer weer.
Klinkt lekker zeg!!!quote:Op maandag 11 juli 2005 21:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, hier zoals beloofd een opname van afgelopen weekend. Het is niet altijd even strak, maar het geluid vind ik voor een stelletje amateurs met wat elektronica best relaxed![]()
Werktitel
Als het nog wat saai is, dat komt omdat er nog zang overheen moet. En er kan ook nog wel een bruggetje in, maar goed, work in progress... Ben benieuwd wat jullie vinden
Thanks, we zoeken inderdaad een beetje funky rock à la the Black Crowes, maar ook RHCP en Incubus enzo.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:13 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hm lekker themaatje! Toffe solo ook. Dit kan best wat worden, misschien een beetje a la Black Crowes?
Love your sig trouwens. The Shins![]()
Ik weet het niet precies, een Yamaha (!) volgens mij, met actieve elementen als ik me niet vergis. En een Bass Pod XT natuurlijk, hulde aan Line6quote:Op maandag 11 juli 2005 23:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klinkt lekker zeg!!!
Ook de basgitaar is echt heerlijk? wat gebruikt hij als bas?
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:40 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga trouwens binnenkort in een bandje spelen met stijl a la rolling stones
Moet je er dan ook uitzien als Keith ?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:40 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga trouwens binnenkort in een bandje spelen met stijl a la rolling stones
Gaaf!!quote:Op maandag 11 juli 2005 21:52 schreef Svyatagor het volgende:
Werktitel
Gekocht? Zo rijk ben ik niet. Ik moet het voorlopig doen met mijn Ibanez JP 50 en mijn Squier Fat Stratquote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
En nog een mooie Gibson gekocht?
Feedback Rotterdam?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Vandaag weer naar Feedback geweest.
Als eerste een beetje met de theremin gespeeld, vervolgens een uur lang zoet met akoestische gitaren en ondertussen ook nog wat gespeeld met Les Paul Standards en nog meer Gibson zooi.
Stratocaster is een populair model Fender. Telecaster is een ouder type model wat doorgaans iets meer gebruikt wordt in bandjes die een wat ouder repertoire hebben (Beach Boys, Beatles, Johnny Cash). Voor zover ik weet tenminste.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:02 schreef StephanL het volgende:
[noob mode]
wat is een strat en tele? zijn het bepaalde vormen gitaren? verschillend qua geluid?![]()
[/noob mode]
Ik zie anders verdomd weinig zichzelf respecterende coverbandjes die niet met een telecaster spelen. Het een sluit het anders niet uit namelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
er is gewoon een verschil in het geluid, niks met repertoire te maken
Of je werkt met een line6 variax....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:25 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik zie anders verdomd weinig zichzelf respecterende coverbandjes die niet met een telecaster spelen. Het een sluit het anders niet uit namelijk.
Verschil in geluid --> andere muziek --> andere keuze gitaar in je bandje.
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:13 schreef Setambre het volgende:
issie niet mooi !![]()
Thnx Nite voor het advies![]()
Hij klonk bijna exact hetzelfde als een erg dure Seagull. Heel netjes ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.
Yupquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.
Daar hangen de gibsons toch in dat 'aquarium'? Ik dacht dat je daar alleen in mag als je echt belangstelling hebt om er 1 te kopen. Of heb je gewoon gedaan alsof?quote:
Voor zover ik weet geen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:36 schreef -Dries- het volgende:
Welke bekende muziekwinkel zat er nou in Zoetermeer? Kwoon er vlakbij namelijk..
Neuh, alleen de hele dure Gibsons, Fenders, enz (Custom Shop enzo). Telecasters van ¤ 4000, dat soort dingenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Daar hangen de gibsons toch in dat 'aquarium'? Ik dacht dat je daar alleen in mag als je echt belangstelling hebt om er 1 te kopen. Of heb je gewoon gedaan alsof?
Ik heb nog nooit een gibson les paul standard aan de muur zien hangen daar hoor. Enkel een verdwaalde SG of Les Paul Studio.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:42 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Neuh, alleen de hele dure Gibsons, Fenders, enz (Custom Shop enzo). Telecasters van ¤ 4000, dat soort dingen![]()
"Gewone" Gibsons en Fenders hangen gewoon aan de muur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |