abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28601931
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:56 schreef Mirage het volgende:

[..]

oeh goed hoor !

Spannend weer een groep verder.

Ik heb nu al de zenuwen over mijn zoontje.
Hij gaat volgend jaar naar groep 3 en in groep 3 mag je je kind niet meer naar de klas brengen !!!
Groep 3 zit "boven" dus ik zal hem nu bij de voordeur een knuffel kunnen geven en wordt mijn hele kleine ventje in die hele grote chaotische drukte doro allemaal grote kindjes de school in gevoerd... de trap op gedrukt.. naar zijn lokaal.......

...........terwijl mams helemaal alleen en eenzaam buiten blijft staan kijken hoe die hele grote deur voor haar neus gesloten wordt....
Haa.... groep 3.... Dat was de eerste keer dat ik een briefje op tafel vond. Ik was even naar de kruidenier op de hoek gegaan. Toen ik terugkwam lag er een briefje in een hanenpoten handschrift: mam, ik ben bij die en die spelen.

Dochter van een kennis ging briefjes schrijven met haar mening over haar moeder als ze iets niet mocht.

Ik wens u veel plezier
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:22:13 #127
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28601960
ga meestal naar Score of WE of Funky House of Brittain of Amazone
shoppen voor een kerel met mijn smaak is niet altijd makkelijk
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28601977
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:20 schreef Mirage het volgende:

[..]

H&M is inderdaad leuk om te shoppen, ook voor de kids.
je moet er wel snel bij zijn als de nieuwe collectie binnen is.
De leuke dingen zijn zo weer weg.
Jaaahhh. leuk voor mij ja. H&M
Maar voor Joel kan ik er echt niks meer vinden nu. Jaaa... bij de heren maatje s
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28602055
hm wil zeggen dat ik een plausibel antwoord krijg maar het niet geloof
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:25:32 #130
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28602089
Wat ik ook leuk vind is Didi !!
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:25:49 #131
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28602103
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:24 schreef UncleScorp het volgende:
hm wil zeggen dat ik een plausibel antwoord krijg maar het niet geloof
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28602243
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Haa.... groep 3.... Dat was de eerste keer dat ik een briefje op tafel vond. Ik was even naar de kruidenier op de hoek gegaan. Toen ik terugkwam lag er een briefje in een hanenpoten handschrift: mam, ik ben bij die en die spelen.

Dochter van een kennis ging briefjes schrijven met haar mening over haar moeder als ze iets niet mocht.

Ik wens u veel plezier
Haha.. Ja dat gaat leuk worden!!

Middelste monster kon al erg goed lezen op de kleuterschool... Geloofde zn juffie alleen niet.. Totdat ie met een mapje aankwam waar ...Leerlingvolgsysteem" op stond en meneer dat vrolijk voorlas... Vroeg me af wat ie nog meer kon lezen.... En begrijpen.... Heb allerlei "spreuken" en grappige dingetjes op mn wcmuur geplakt uit tijdschriften enzo...Niet altijd even geschikt voor kiddies.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:30:39 #133
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28602283
ik ga jullie allen verlaten. heb geen behoefte in de puberale leidinggevende hier. ik dacht zelfs dat iteejer de meest redelijk was maar dus niet.

tot nooit meer te ziens
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:35:34 #134
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28602449
Ik denk dat het briefjes schrijven nog even op zich laat wachten hier.
Volgens mij gaan ze dit jaar een nieuwe manier van lesgeven in groep 3 introduceren ( kan trouwens ook volgend jaar worden dat dit van start gaat )

Het schijnt dat er betere resultaten geboekt worden als ze zich de eerste maanden alleen concentreren op het leren lezen ipv op het schrijven ( en lezen tezamen).
In dit nieuwe systeem zullen de kinderen dus eerder kunnen lezen dan dat ze schrijven.
Schrijven komt veel later in het jaar aan bod.
Sir Winston Churchill
pi_28602579
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:30 schreef Enyalius het volgende:
ik ga jullie allen verlaten. heb geen behoefte in de puberale leidinggevende hier. ik dacht zelfs dat iteejer de meest redelijk was maar dus niet.

tot nooit meer te ziens
Dat is ie wel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:43:27 #136
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28602764
nokwanda in feedback !
Sir Winston Churchill
pi_28602805
hihi
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28602931
Soit
Ik kap ermee
Tijd voor mijn huwelijksplichten

tot morge

en hopelijk koelt iedereen af en blijft Enyalius
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:51:47 #139
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28603091
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:47 schreef UncleScorp het volgende:
Soit
Ik kap ermee
Tijd voor mijn huwelijksplichten

tot morge

en hopelijk koelt iedereen af en blijft Enyalius
Goed zo !

Onderhoud je vrouw goed en je hebt er jaren plezier van !
Sir Winston Churchill
pi_28603137
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:43 schreef Mirage het volgende:
nokwanda in feedback !
Watte???

Yvonne heeft toch grote kinderen of heb ik dat nou fout?

Dan heb je het recht verworven om door mensen die nauwelijks ouder zijn met dezelfde egards behandeld te worden als je kinderen zouden moeten doen.

Afrikaans respect. Discussie is mogelijk maar met alle respect. Ook als je je op je tenen getrapt voelt.

Ik zou het bijvoorbeeld niet in mijn kop halen om te weigeren om een boodschap te doen voor iemand van bijvoorbeeld mijn moeders leeftijd . Laat staan schelden.

Voorbeeldje uit mijn dagelijkse praktijk.
Overkwam me laatst. Oudere man... even oud als mijn pa.
Is alcoholist en diabetes. Vraagt mij een fles jonge voor hem te gaan halen. En hij weet heel goed hoe ik erover denk.
Ik haal die fles. Maar wel met de mededeling dat ik van hem houd als mijn papa en dat ik hem gezondheid toewens. En hij snapt precies wat ik bedoel dan.

En mijn zoon bijvoorbeeld......... zit best wel eens op het randje. Maar zal nooit en nooit een ouder nee zeggen voor eenzelfde situatie als ik hier beschrijf. Of mij uitschelden of zo.

En zo wel..... dan ben ik ook vrij rigoureus in de Afrikaanse aanpak. ( Heb ooit in afrika gezien dat ie door een dame met een bos twijgen achterna gezeten werd.)

[ Bericht 61% gewijzigd door nokwanda op 07-07-2005 22:02:25 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:10:18 #141
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28603858
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:53 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Watte???

Nee hoor, je zit helemaal goed !
Ik moest lachen omdat ik meende dat je het over beide had en Iteejer heeft vandaag al eerder een opmerking over zijn leeftijd gehad van UncleScorp.
quote:
Dan heb je het recht verworven om door mensen die nauwelijks ouder zijn met dezelfde egards behandeld te worden als je kinderen zouden moeten doen.
[/quote/

eens

[quote]

Afrikaans respect. Discussie is mogelijk maar met alle respect. Ook als je je op je tenen getrapt voelt.
nog meer mee eens
quote:
Ik zou het bijvoorbeeld niet in mijn kop halen om te weigeren om een boodschap te doen voor iemand van bijvoorbeeld mijn moeders leeftijd . Laat staan schelden.

Is alcoholist en diabetes. Vraagt mij een fles jonge voor hem te gaan halen. En hij weet heel goed hoe ik erover denk.
Ik haal die fles. Maar wel met de mededeling dat ik van hem houd als mijn papa en dat ik hem gezondheid toewens. En hij snapt precies wat ik bedoel dan.
en juist een dergelijke opmerking van iemand die je met respect behandeld neemt zo'n heertje nóg meer ter harte !
quote:
En mijn zoon bijvoorbeeld......... zit best wel eens op het randje. Maar zal nooit en nooit een ouder nee zeggen voor eenzelfde situatie als ik hier beschrijf. Of mij uitschelden of zo.

En zo wel..... dan ben ik ook vrij rigoureus in de Afrikaanse aanpak. ( Heb ooit in afrika gezien dat ie door een dame met een bos twijgen achterna gezeten werd.)

Je hebt een pracht zoon !
Sir Winston Churchill
pi_28603912
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:53 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Watte???

Dat zijn sowieso dingen waar ik veel waarde aan hecht...
net als even voor iemand de deur open houden...
Goede dag zeggen als je ergens binnenkomt of weggaat...
meneren en Mevrouwen.. En U natuurlijk...

Voorbeeldje tijdens t boodschappen doen van de week....
Voor ons in de rij bij de kassa stond een mevrouw op leeftijd zal ik maar zeggen...
Onhandig bezig met boodschapjes uit het mandje wat op de grond stond op de band te leggen...
Dochterlief vroeg of ze even kon helpen, nadat mevrouw van de schrik dat ze aangesproken werd bekomen was brak er een dankbare glimlach door en hoorde ik haar zeggen dat door dit gebaar haar hele dag weer goed gemaakt was......
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:15:21 #143
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28604075
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:11 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Onhandig bezig met boodschapjes uit het mandje wat op de grond stond op de band te leggen...
Dochterlief vroeg of ze even kon helpen, nadat mevrouw van de schrik dat ze aangesproken werd bekomen was brak er een dankbare glimlach door en hoorde ik haar zeggen dat door dit gebaar haar hele dag weer goed gemaakt was......
Jaaaaaaa !!
En dit zijn de bijzondere momenten die je moet koesteren !!
Hé-le-maal goed !
Sir Winston Churchill
pi_28604163
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

Nee hoor, je zit helemaal goed !
Ik moest lachen omdat ik meende dat je het over beide had en Iteejer heeft vandaag al eerder een opmerking over zijn leeftijd gehad van UncleScorp.
En in feedback ook een keer geloof ik
In dit geval ging het primair om een discussie tussen yvonne en Enyalius dus vandaar.

[/quote]
[..]

nog meer mee eens
[..]

en juist een dergelijke opmerking van iemand die je met respect behandeld neemt zo'n heertje nóg meer ter harte !

[/quote]
Trekt dat heertje zich verder niks van aan hoor. Hij registreet het wel maar doet wat ie doet. en dat is natuurlijk zijn goed recht. Hij is er imo niet een minder lieve tio om (om maar eens een Dodeca term te gebruiken)
[/quote]
[..]

Je hebt een pracht zoon !

[/quote]

Wil niet zeggen dat ie niet echt overal de discussie over aan gaat of dinge zomaar aannemmt zeg... pooeeeehhhhh!!!

excuseer mijn gruwelijke quote-vaardigheden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:19:10 #145
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28604243
Dat is gezond.. vermoeiend maar gezond.
Eerst overal tegen aan schoppen en er het fijne van willen weten, even lekker twisten en dansen zodat hij overal een beetje van geproefd heeft en dan lekker in zijn eigen vel huppen en weten wie hij is.
Sir Winston Churchill
pi_28604286
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:11 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Dat zijn sowieso dingen waar ik veel waarde aan hecht...
net als even voor iemand de deur open houden...
Goede dag zeggen als je ergens binnenkomt of weggaat...
meneren en Mevrouwen.. En U natuurlijk...

Voorbeeldje tijdens t boodschappen doen van de week....
Voor ons in de rij bij de kassa stond een mevrouw op leeftijd zal ik maar zeggen...
O yeah.... go BabyVamp

en idd... tuurlijk het deur openhouden en opstaan in de bus enzo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28604411
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:19 schreef Mirage het volgende:
Eerst overal tegen aan schoppen en er het fijne van willen weten, even lekker twisten en dansen zodat hij overal een beetje van geproefd heeft en dan lekker in zijn eigen vel huppen en weten wie hij is.
idd.... tijdje terug een heel stellige bewering: God bestaat niet!!!!

Maanden later komt ie erop terug met een heel eigen interpretatie. Niet alleen van wat God dan is maar over het concept godsdienst. En dat tijdens een avond wandeling. Dat zijn mijn momenten waarop ik denk: wow...... is dat ooit echt uit mij gekomen???
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_28604463
Of... (ze was toen net 4) Boterhammetje voor mama willen maken, maar het pakje met hagelslag niet open krijgen.....
Toch maar even aan mama vragen... met omgekeerd pak (wat natuurlijk inmiddels wel open was...) de trap op klimmen.....
pi_28604530
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:19 schreef Mirage het volgende:
En weten dat ie niet overal mee eens hoeft te zijn.. en recht heeft op zn eigen mening....
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:29:08 #150
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28604727
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:24 schreef vamperotica het volgende:

[..]

En weten dat ie niet overal mee eens hoeft te zijn.. en recht heeft op zn eigen mening....
jah !

dat probeer ik die van mij ook te leren.

"je mag best wat anders denken dan mamma, maar je mag níet schreeuwen als je dat verteld"
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')