Nogmaals: hoe zie je die hulp dan voor je? Ze bij het handje nemen en ze proberen te overtuigen van de noodzaak ervan? Hoe haal je die apathie weg?quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]. WIJ hoeven onze vrijheden niet aan te passen. ZIJ moeten zich aanpassen, alleen daar kunnen ze schijnbaar wel wat hulp bij gebruiken.
Ach, van mij part mag de selectie aan de poort voor importmannen en vrouwen wel iets hoger. Maar aan het feit dat je mensen hebt binnengelaten doe je weinig nu. Nogmaals, als wetten gewoon uitgevoerd zouden worden ipv dat een buurtagentje langskomt om foei te zeggen dan zou het al een stuk leefbaarder worden...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat ik het niet over mezelf had?
[..]
Inderdaad, goed opgemerkt.
[..]
Ik niet (meer), maar ik heb er wel korte tijd gewoond en ken veel mensen die er nog steeds wonen of ook gewoond hebben (Rotterdam-Zuid).
[..]
Daar heb ik ook tussen gewoond en ik kan je verzekeren dat dat stukken aangenamer is. Je wordt in elk geval niet zomaar uitgescholden, beroofd of mishandeld, er gaat altijd iets aan vooraf.
[..]
Die baan heh, da's het hele eiereten. Moet je er wel zeker van zijn dat er voor al die mensen een baan is voordat je ze definitief binnenlaat.
Bijvoorbeeld door niet onnodig te generaliseren. Neem aan dat je uit de buurt van Groningen komt, dan weet je dat bv Veendam, Oude Pekela en dergelijke streken ook niet bekend staan als woonplaats van Neerlands meest ontwikkelde bewoners...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe zie je die hulp dan voor je? Ze bij het handje nemen en ze proberen te overtuigen van de noodzaak ervan? Hoe haal je die apathie weg?
Of een shocktherapie, door dagelijks een gaypride door de ghetto's te laten trekken. Krijgen ze er vanzelf meer affiniteit mee.
Eensch.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:13 schreef D1 het volgende:
Ach, van mij part mag de selectie aan de poort voor importmannen en vrouwen wel iets hoger. Maar aan het feit dat je mensen hebt binnengelaten doe je weinig nu. Nogmaals, als wetten gewoon uitgevoerd zouden worden ipv dat een buurtagentje langskomt om foei te zeggen dan zou het al een stuk leefbaarder worden...
quote:Ach, van mij part mag de selectie aan de poort voor importmannen en vrouwen wel iets hoger. Maar aan het feit dat je mensen hebt binnengelaten doe je weinig nu. Nogmaals, als wetten gewoon uitgevoerd zouden worden ipv dat een buurtagentje langskomt om foei te zeggen dan zou het al een stuk leefbaarder worden...
Je moet toch wat doen om het zelfreinigend vermogen wat op te krikken. Goedwillende allochtonen zouden veel kritischer moeten zijn op het gedeelte dat het voor hun verpest. Dat gebeurt te weinig.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:15 schreef D1 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door niet onnodig te generaliseren. Neem aan dat je uit de buurt van Groningen komt, dan weet je dat bv Veendam, Oude Pekela en dergelijke streken ook niet bekend staan als woonplaats van Neerlands meest ontwikkelde bewoners...
We vallen in herhaling.quote:Goedwillende allochtonen zouden veel kritischer moeten zijn op het gedeelte dat het voor hun verpest. Dat gebeurt te weinig.
Maar dat is tegelijkertijd ook het schijnheilige aan de reactie van veel mensen hier/politici. We kunnen heel lang blijven zeiken over hoe groot de problemen met Marokkaanse jongeren zijn, maar zolang we de wet niet uitvoeren is het natuurlijk onzin om te denken dat er daadwerkelijk iets veranderd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eensch.
Ook waar ik nu woon (Rotterdam-Centrum) moet de politie regelmatig langskomen om poolshoogte te nemen, maar ik kan niet anders dan concluderen dat de politie (in elk geval die in Rotterdam) eerder je grootste vijand is in plaats van je grootste vriend.
Natuurlijk wil ik daar wel dieper op ingaan. Maar ik en velen met mij hebben in het verleden al tot treurens toe geopperd dat het wellicht een goed idee zou zijn om 'selectie aan de poort' toe te passen en om de politie eens wat harder te laten optreden tegen bepaald, in groepjes op straat rondhangend tuig. Of om eens goed rond te kijken bij de moskeeën die dit land rijk is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kijk, als we daar eens dieper op ingaan.
Helaas is het niet aan mij om die wet te handhaven, daar hebben we politie en justitie voor. Die op hun beurt worden aangestuurd door de politiek, die weer als het goed is weer luistert naar het ontevreden geschreeuw van het volk.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:24 schreef D1 het volgende:
[..]
Maar dat is tegelijkertijd ook het schijnheilige aan de reactie van veel mensen hier/politici. We kunnen heel lang blijven zeiken over hoe groot de problemen met Marokkaanse jongeren zijn, maar zolang we de wet niet uitvoeren is het natuurlijk onzin om te denken dat er daadwerkelijk iets veranderd.
Da's voor het eerst dat ik een islamitische allochtoon (want dat ben je toch, of heb ik het mis?) dit hoor toegeven, want meestal wordt dit glashard ontkend. Normaal gesproken doet men alsof er binnen de eigen gemeenschap helemaal geen sprake is van enig probleem, en dat wij autochtonen ons aanstellen en dus maar niet zo moeten zeuren. Waarop de begrijpelijke reactie van de autochtoon dan weer is: als je het allemaal zo goed in de hand hebt, doe er dan ook eens wat aan!quote:En dan zijn er altijd mensen die zeggen dat de Marokkanen hier zelf iets tegen moeten doen. Wat dan? Ik ken veel mensen waar de ouders totaal geen invloed op de kinderen meer hebben. En daarbij komt nog eens dat tegenwoordig een Marokkaan die kritiek leverd op zo'n crimineel kutjong net zo snel een klap op z'n bek krijgt als de gemiddelde Nederlander.
Helemaal mee eens. Mogen die importbruidjes nog steeds? Want hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als ze niet een jong grietje uit Marokko kunnen halen, zullen ze zich meer aanpassen aan ons en misschien een nederlands meisje trouwen (en zich dan ook aanpassen naar het meisje). Als je geen keus hebt... Of natuurlijk dat terug naar Marokko gaan en daar trouwen met zo'n meisje, moeten ze er wel blijven.quote:'selectie aan de poort' toe te passen
Ja mee eens. Maar wie zou het daar niet mee eens zijn?quote:groepjes op straat rondhangend tuig
Ik geloof dat dat nu al gebeurt. Je moet er niet al bij voorbaat van uitgaan dat in zo'n beetje elke moskee haat tegen nederlanders wordt gepreekt.quote:Of om eens goed rond te kijken bij de moskeeën die dit land rijk is.
Je trekt je conclusie's erg snel.quote:Dus ook hiervoor geldt dat het nutteloos lijkt om het er weer over te hebben.
Ben autochtoonquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Helaas is het niet aan mij om die wet te handhaven, daar hebben we politie en justitie voor. Die op hun beurt worden aangestuurd door de politiek, die weer als het goed is weer luistert naar het ontevreden geschreeuw van het volk.
[..]
Da's voor het eerst dat ik een islamitische allochtoon (want dat ben je toch, of heb ik het mis?) dit hoor toegeven, want meestal wordt dit glashard ontkend. Normaal gesproken doet men alsof er binnen de eigen gemeenschap helemaal geen sprake is van enig probleem, en dat wij autochtonen ons aanstellen en dus maar niet zo moeten zeuren. Waarop de begrijpelijke reactie van de autochtoon dan weer is: als je het allemaal zo goed in de hand hebt, doe er dan ook eens wat aan!
Begrijp je?
We moeten ophouden met het afschuiven van onze problemen. Waarom met afgevaardigden van Marokkanen praten als we allemaal inwoners van hetzelfde land zijn. Dit is ons probleem, en moet dus aangepakt worden door de politie en andere instanties die hiervoor verantwoordelijkheid dragen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Helaas is het niet aan mij om die wet te handhaven, daar hebben we politie en justitie voor. Die op hun beurt worden aangestuurd door de politiek, die weer als het goed is weer luistert naar het ontevreden geschreeuw van het volk.
[..]
Da's voor het eerst dat ik een islamitische allochtoon (want dat ben je toch, of heb ik het mis?) dit hoor toegeven, want meestal wordt dit glashard ontkend. Normaal gesproken doet men alsof er binnen de eigen gemeenschap helemaal geen sprake is van enig probleem, en dat wij autochtonen ons aanstellen en dus maar niet zo moeten zeuren. Waarop de begrijpelijke reactie van de autochtoon dan weer is: als je het allemaal zo goed in de hand hebt, doe er dan ook eens wat aan!
Begrijp je?
Eerlijk gezegd hou ik die Nederlandse meiden liever voor mezelf. Laat ze maar met zo'n geit uit het Rif trouwen, ik heb daar geen last van.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mogen die importbruidjes nog steeds? Want hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als ze niet een jong grietje uit Marokko kunnen halen, zullen ze zich meer aanpassen aan ons en misschien een nederlands meisje trouwen (en zich dan ook aanpassen naar het meisje).
Dat mag natuurlijk wel, maar dat is in de praktijk gewoon geen optie.quote:Als je geen keus hebt... Of natuurlijk dat terug naar Marokko gaan en daar trouwen met zo'n meisje, moeten ze er wel blijven.
Je hebt mensen, ook op FOK en zelfs in dit topic, die het bestaan van dergelijke groepjes bagatelliseren of zelfs proberen te ontkennen, en die zijn het natuurlijk ook niet eens met de maatregelen die er getroffen moeten worden om het probleem aan te pakken. Immers, waar geen probleem is, is ook geen maatregel nodig.quote:Ja mee eens. Maar wie zou het daar niet mee eens zijn?
Dat zeg ik ook niet, maar voordat je daar achter bent, zul je er toch echt meerdere keren een kijkje moeten nemen. Bepaalde moskees komen keer op keer negatief in het nieuws, en hadden natuurlijk allang gesloten moeten worden. Al is het maar voor het precedent.quote:Ik geloof dat dat nu al gebeurt. Je moet er niet al bij voorbaat van uitgaan dat in zo'n beetje elke moskee haat tegen nederlanders wordt gepreekt.
Erg snelquote:Je trekt je conclusie's erg snel.
Ik denk dat in dit topic Posdnous incluis, niemand probeert te ontkennen dat die groepjes er zijn. Maar er zijn idd mensen die niet gelijk dwangmatig gaan generaliseren, die niet gelijk wedstrijdjes doen wie de hardste meest ongenuanceerde opmerking kan maken, maar die gewoon de problemen op par-value accepteren...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hou ik die Nederlandse meiden liever voor mezelf. Laat ze maar met zo'n geit uit het Rif trouwen, ik heb daar geen last van.
Zolang men zich maar fatsoenlijk gedraagt en werkt vind ik het al gauw prima, ik zou niet weten waarom we onze hele autochtone vrouwenpopulatie zouden moeten opofferen voor een dergelijk bizar experiment, dat gedoemd is te mislukken.
[..]
Dat mag natuurlijk wel, maar dat is in de praktijk gewoon geen optie.
[..]
Je hebt mensen, ook op FOK en zelfs in dit topic, die het bestaan van dergelijke groepjes bagatelliseren of zelfs proberen te ontkennen, en die zijn het natuurlijk ook niet eens met de maatregelen die er getroffen moeten worden om het probleem aan te pakken. Immers, waar geen probleem is, is ook geen maatregel nodig.
quote:Dat zeg ik ook niet, maar voordat je daar achter bent, zul je er toch echt meerdere keren een kijkje moeten nemen. Bepaalde moskees komen keer op keer negatief in het nieuws, en hadden natuurlijk allang gesloten moeten worden. Al is het maar voor het precedent.
[..]
Erg snelIk heb dit soort discussies al een jaar of 15 en er is nog nooit wat mee gedaan.
Oh, dan heb ik me vergist. Ik dacht dat ik jou weleens had horen beweren dat je een moslimallochtoon was, maar dat zal dan wel een ander geweest zijn.quote:
Op zich mee eens, maar dan moet men zelf ook ophouden zich als aparte subgroep te gedragen. Dan krijg je dat. Je bent Nederlander of Marokkaan. En niet alletwee, want dat geeft problemen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:37 schreef D1 het volgende:
We moeten ophouden met het afschuiven van onze problemen. Waarom met afgevaardigden van Marokkanen praten als we allemaal inwoners van hetzelfde land zijn. Dit is ons probleem, en moet dus aangepakt worden door de politie en andere instanties die hiervoor verantwoordelijkheid dragen.
Ik bedoel dit is weer het kromme aan Nederland, aan de ene kant eisen dat allochtonen zich gedragen als Nederlanders, maar aan de andere kant wel behandelen en benaderen als aparte subgroep.
Kijk, en dit soort stomme opmerkingen maakt dat je mensen tegen je in het harnas jaagt.quote:Eerlijk gezegd hou ik die Nederlandse mieden liever voor mezelf. Laat ze maar met zo'n geit uit het Rif trouwen, ik heb daar geen last van.
Jij gaat er bij voorbaat al van uit dat niks helpt, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?quote:Zolang men zich maar fatsoenlijk gedraagt en werkt vind ik het al gauw prima, ik zou niet weten waarom we onze hele autochtone vrouwenpopulatie zouden moeten opofferen voor een dergelijk bizar experiment, dat gedoemd is te mislukken.
Wat moet er dan mee worden gedaan?quote:Erg snel Ik heb dit soort discussie al een jaar of 15 en er is nog nooit wat mee gedaan.
Het tweedequote:Oh, dan heb ik me vergist. Ik dacht dat ik jou weleens had horen beweren dat je een moslimallochtoon was, maar dat zal dan wel een ander geweest zijn.
Of ben je soms een moslimautochtoon, was dat het? In dat geval zul je wellicht meer contact hebben met andere moslimgemeenschappens en wat beter weten wat daar intern speelt.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het hoeft geen problemen te geven zolang het maar duidelijk is dat je je gedraagd naar de wetten en normen van de maatschappij. Je mag nog steeds juichen voor Marokko met voetbal, je hartje mag nog steeds in Marokko zitten, je mag nog steeds Turks lullen als je een Dönnerzaakje binnenloopt, zolang je je maar aan de Nederlandse wet houd.quote:Op zich mee eens, maar dan moet men zelf ook ophouden zich als aparte subgroep te gedragen. Dan krijg je dat. Je bent Nederlander of Marokkaan. En niet alletwee, want dat geeft problemen.
Ik bedoelde niet dat het in dit topic ontkend werd, maar dat er in dit topic users zijn die daar in het verleden, in andere topics, wel een handje van hadden (en soms nog steeds hebben). Of Posdnous daar één van durf ik hier niet glashard vast te leggen, want ik ben nu eenmaal niet het type dat hele logboeken bijhoudt over bepaalde users.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:47 schreef D1 het volgende:
[..]
Ik denk dat in dit topic Posdnous incluis, niemand probeert te ontkennen dat die groepjes er zijn.
Stomquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kijk, en dit soort stomme opmerkingen maakt dat je mensen tegen je in het harnas jaagt.
Ik ga er bij voorbaat vanuit dat het door jou geopperde plan van de moslimallochtone man die massaal het bed induikt met autochtone vrouw teneinde zich tot de westerse normen en waarden te bekeren, gedoemd is te mislukken en vragen is om ellende. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de blijf-van-mijn-lijf-huizen volstromen met kapotgeslagen blonde meisjes en dat het straatbeeld dan mede bepaald gaat worden door autochtone-vrouwen-in-burqa.quote:Jij gaat er bij voorbaat al van uit dat niks helpt, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Wat ik al zei: dat de politie daadwerkelijk gaat optreden op straat in plaats van dat 'men' er over lult.quote:Wat moet er dan mee worden gedaan?
Marokkaanse meiden zijnquote:En bovendien, met wie moeten al die autochtone mannen dan het bed induiken? Met die Marokkaanse meiden, die types met die hoofddoek en die veel te grote mond? Dan kan je de heren niet aandoen.
Ja maar jij mag wel een hollands vriendinnetje van me hoor, jij ziet er liev en zachtaardig uitquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:58 schreef Mutant01 het volgende:
Lemmeb, je maakt van een olifant een T-Rex. Denk maar na.
Van de buitenkant mogen veel van die dames er best wezen inderdaad. Maar zodra ze hun mond opendoen ben ik meestal weg. Zo verbaal agressief, brrrr, alsof ze wat te bewijzen hebben.quote:
Ja. Mooi filmscenario.quote:Ik ga er bij voorbaat vanuit dat het door jou geopperde plan van de moslimallochtone man die massaal het bed induikt met autochtone vrouw teneinde zich tot de westerse normen en waarden te bekeren, gedoemd is te mislukken en vragen is om ellende. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de blijf-van-mijn-lijf-huizen volstromen met kapotgeslagen blonde meisjes en dat het straatbeeld dan mede bepaald gaat worden door autochtone-vrouwen-in-burqa.
Oh, ik dacht dat je over een knoflookadem zou gaan beginnen.quote:Van de buitenkant mogen veel van die dames er best wezen inderdaad. Maar zodra ze hun mond opendoen ben ik meestal weg.
En dat hebben ze, jegens veel kortzichtige Nederlanders in ieder geval. Velen denken dat een hoofddoek dragend meisje niets anders kan dan wassen en schoonmaken, en nauwelijks de NL'se taal beheerst.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van de buitenkant mogen veel van die dames er best wezen inderdaad. Maar zodra ze hun mond opendoen ben ik meestal weg. Zo verbaal agressief, brrrr, alsof ze wat te bewijzen hebben.
Dat is natuurlijk ook de reden dat de BSB-tjes liever een onderdanige Rif-achternicht importeren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van de buitenkant mogen veel van die dames er best wezen inderdaad. Maar zodra ze hun mond opendoen ben ik meestal weg. Zo verbaal agressief, brrrr, alsof ze wat te bewijzen hebben.
Mischien hebben ze dat ook wel. Zijn Nederlandse vrouwen zulke makke schapen dan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
Jij denkt dat het anders gaat lopen? Wees toch eens realistisch.quote:
Natuurlijk niet, ze bijten vooral zo van zich af om zich hun broers van het lijf te houden. Die zijn het er niet zo mee eens dat het meisje studeert en geen hoofddoek meer draagt. Maar de dames gaan een beetje teveel op in hun rol van kenau, mij hoeven ze in ieder geval niks te bewijzen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat hebben ze, jegens veel kortzichtige Nederlanders in ieder geval.
Over die hoofddoekdragende meiden heb ik het nog niet eens, die hoef ik sowieso al niet. Zo'n godsdienstfreak past gewoon niet bij me, en ook niet bij de meeste andere autochtone mannen.quote:Velen denken dat een hoofddoek dragend meisje niets anders kan dan wassen en schoonmaken, en nauwelijks de NL'se taal beheerst.
Daar heb je ook labiele kenau's tussenzitten, vooral onder hoger opgeleiden, en die hoef ik ook absoluut nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien hebben ze dat ook wel. Zijn Nederlandse vrouwen zulke makke schapen dan?
Moet jij dat ook niet doen?quote:Wees toch eens realistisch.
Die importbruiden en gezinshereniging had al veel eerder moeten zijn gestopt. Als hier zoals in het begin een kleinere groep moslims was hadden ze zich vast beter aan onze cultuur aangepast. Ze zouden geen andere keuze hebben gehad. Een paar moslims tussen een boel nederlanders zouden zich niet zo snel afsluiten. Dan zouden de moslimmannen vanzelf minder streng worden. Dat is ook het probleem. Te grote groepen wonen bij elkaar en dan zoek je natuurlijk minder snel toenadering met nederlanders.quote:Hoe vaak hoor je nu helemaal dat het goed gaat, een strenggelovige moslimman en een vrijzinnige Hollandse dame? Als ze niet het huis uitgetrapt wordt nadat ze zwanger is graakt, wordt ze wel als hoer ingezet op de één of andere sexboerderie. En als ze mazzel heeft mag ze zich bekeren tot Allah, waarna die burqa voor de dag komt, of toch in ieder geval wel die hoofddoek.
Vervolgens worden een paar jaar later de kinderen ontvoerd naar Egypte of Marokko, waarna de moeder bij Jaap Jongbloed moet aankloppen om ze ooit nog te zien te krijgen....quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij denkt dat het anders gaat lopen? Wees toch eens realistisch.
Hoe vaak hoor je nu helemaal dat het goed gaat, een strenggelovige moslimman en een vrijzinnige Hollandse dame? Als ze niet het huis uitgetrapt wordt nadat ze zwanger is graakt, wordt ze wel als hoer ingezet op de één of andere sexboerderie. En als ze mazzel heeft mag ze zich bekeren tot Allah, waarna die burqa voor de dag komt, of toch in ieder geval wel die hoofddoek.
quote:Daar heb je ook labiele kenau's tussenzitten, vooral onder hoger opgeleiden, en die hoef ik ook absoluut niet
Tsja, 'hadden'... 'zouden'...quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die importbruiden en gezinshereniging had al veel eerder moeten zijn gestopt. Als hier zoals in het begin een kleinere groep moslims was hadden ze zich vast beter aan onze cultuur aangepast. Ze zouden geen andere keuze hebben gehad. Een paar moslims tussen een boel nederlanders zouden zich niet zo snel afsluiten. Dan zouden de moslimmannen vanzelf minder streng worden. Dat is ook het probleem. Te grote groepen wonen bij elkaar en dan zoek je natuurlijk minder snel toenadering met nederlanders.
Nee schat, ik had het absoluut niet over jouquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Who give's a fuck.
By the way; ben jij in je vorige leven een moslimman geweest?![]()
Inderdaad, dat was ik nog vergeten. En uiteindelijk kost het de belastingbetaler weer handen vol geld om die koters weer deze kant op te krijgenquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Vervolgens worden een paar jaar later de kinderen ontvoerd naar Egypte of Marokko, waarna de moeder bij Jaap Jongbloed moet aankloppen om ze ooit nog te zien te krijgen....
Wij hebben 30 jaar lang moeite gedaan, ikzelf (28 jr) tot zo'n 5 jaar geleden ook.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zorg dan dat je beter tot ze doordringt zou ik zeggen.
Maar ja, dat vereist dat je meer moeite moet doen en min of meer een uitzonderingspositie moet maken.
'En dat mag niet! Het moet van twee kanten komen, het duurt al zo lang, blablabla.., discriminatie van de autochtonen!.'
Ofwel men wil geen moeite meer doen, nou dan kick je ze lekker allemaal er uit of zo.
Geen moeite doen is geen oplossing, dat is alvast zeker.
Hoe kom je bij deze onzin? Het hele gedachtengoed wordt nu breed uitgemeten in de media en bekritiseerd. Over bepaald gedachtengoed terecht natuurlijk (zoals hoe over homo's wordt gedacht bv)quote:nu het islamitsche gedachtengoed zo alom aanwezig en geaccepteerd en blijkbaar normaal is.
Nee, ik ook niet hoor. Maar ik denk wel dat mijn toekomstige dochter wat dat betreft haar gezonde verstand zal gebruiken.quote:Ik zou mijn dochter niet gauw aan zo'n dominante moslimman willen uitleveren
Hoe noem je mij?quote:schat
Huh? Als iemand iets van mij steelt is dat mijn schuld omdat ik me niet verdedig?quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Mijn generatie mepte gewoon de Clarences, Joels, Desi's en Ronny's een dikke lip, als ze aan ons blanke speelgoed zaten in de creche (bij vele negeroide ex-surinamers zie je dat nog steeds)..
Het is een uiterste zwakte van de hedendaagse nederlandse jeugd dat ze tegen de Ibrahims en Muhammeds niet meer opkunnen en met neergeslagen oogjes stilletjes hun scheppen of heftruck-baggerwagens afgeven ....
Het faillissement van de multi-culturele samenleving is geen fout van de zwartjes en buitenlandertjes .... het is omdat de nederlandse blanke peuters softe nobodys zijn die niet willen opkomen voor hun eigen speelgoed, maar zelf enkel eraan gewend zijn dat pappa en mamma hun speelgoed in de hand drukken .....
En iemand als Wilders vervult natuurlijk precies de rol die in vroeger tijden Ome Willem, Joost Prinsen en Jaap Stobbe speelden (Wilders heeft wel wat van Stobbe)
Heel goed gezien, mee eens!quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:56 schreef D1 het volgende:
[..]
Dat is denk ik een beetje de erfenis van Fortuyn. Ineens kon alles besproken worden. Aan de ene kant is dit een zegen voor ons land want er zijn nou eenmaal teveel extreme gevallen die niet of nauwelijks aangepakt werden en die op dit moment meer aandacht krijgen.
Aan de andere kant heeft ineens iedereen met het IQ van een veluwse bosmuis het gevoel gekregen dat hij/zij ongenuanceerd zijn/haar gal kan spuwen, wat de discussie verhard heeft en een oplossing niet dichterbij brengt.
Ik geloof nog steeds dat de oplossing niet al te moeilijk hoeft te zijn, alleen dat daarvoor wel een cultuuromslag nodig is. We moeten gewoon ophouden met gedogen. Jaapie, Pietje, Achmed of Mohammed, als je iets fout doet moet je gepakt worden. De wet kent geen ras, geloofsovertuiging of iets dergelijks, deze is altijd objectief.
Want één van de grootste problemen is dat de allochtone jongeren jarenlang niet/nauwelijks zijn aangepakt. Volgens mij zit er vast een kern van waarheid in dat sociale omstandigheden, cultuurkloven, ed, oorzaken kunnen zijn voor ongewenst gedrag, en dat de samenleving een taak heeft om daar mee te helpen. Maar dit moet NADAT diegene zijn straf heeft ontvangen....
Ja, maar daar heb je dus helemaal niets aan, zoals ik al aangaf.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wij hebben 30 jaar lang moeite gedaan, ikzelf (28 jr) tot zo'n 5 jaar geleden ook.
Het moet zoals je al zegt van twee kanten komen.
De ene kant haat de ander helemaal niet onvoorwaardelijk, misschien enkel wat radicalen.quote:En als één kant de andere onvoorwaardelijk haat dan is het einde gesprek en (als we nog heel lief zijn) uitzetting.
Preciesquote:Hierbij heb ik het over de radicalen,
quote:Ik heb eigenlijk zelfs liever dat die radicalen hier de bak in worden geflikkerd dan dat ze uitgezet worden, heb ik toch iets meer vertrouwen in.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:23 schreef Lemmeb het volgende:
waarmee we eigenlijk zeggen dat het wel okeis hoe die mensen leven en tegen zaken als emancipatie en homofilie aankijken.
Nee, aan een dominante Nederlander ook niet.quote:Ik zou mijn dochter niet gauw aan zo'n dominante moslimman willen uitleveren.
Er zijn genoeg Nederlandse meiden die gewoon met een marokaan trouwen en geen problemen hebben hoor.quote:Laat een ander dat experiment maar lekker op z'n dochter uitvoeren, Wouter Bos ofzo (die overigens nog te schijterig is om zijn eigen dochtertje naar een gekleurde school te sturen).
Bravo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:37 schreef D1 het volgende:
[..]
We moeten ophouden met het afschuiven van onze problemen. Waarom met afgevaardigden van Marokkanen praten als we allemaal inwoners van hetzelfde land zijn. Dit is ons probleem, en moet dus aangepakt worden door de politie en andere instanties die hiervoor verantwoordelijkheid dragen.
Ik bedoel dit is weer het kromme aan Nederland, aan de ene kant eisen dat allochtonen zich gedragen als Nederlanders, maar aan de andere kant wel behandelen en benaderen als aparte subgroep.
Ik vind toch dat het wel uitmaakt wat die terroristen al uitgespookt hebben. Ze zijn niet zo ver gekomen dat er (hier) ernstige dingen zijn gebeurd dus dan vind ik de doodstraf een beetje overdreven.quote:Dus als na een eerlijk proces inderdaad blijkt dat zij met Moslim terroristen samenwerkt, zou ze wat mij betreft geëxecuteerd moeten worden.
De hele randstad staat vol met moskees, in bepaalde wijken loopt vrijwel geen vrouw meer zonder hoofddoek, en jij wou beweren dat het nog niet geaccepteerd is? Het is allang geaccepteerd en men probeert die acceptatie nu voor de vorm een beetje terug te draaien. Maar dat gaat natuurlijk nooit lukken met een strijdbare moslimbevolking >> 1miljoen zielen en sterk stijgende.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kom je bij deze onzin? Het hele gedachtengoed wordt nu breed uitgemeten in de media en bekritiseerd. Over bepaald gedachtengoed terecht natuurlijk (zoals hoe over homo's wordt gedacht bv)
Ik hoop het ook, maar daar zul je zelf toch ook een handje aan mee moeten helpen, dat gaat niet vanzelf.quote:Nee, ik ook niet hoor. Maar ik denk wel dat mijn toekomstige dochter wat dat betreft haar gezonde verstand zal gebruiken.
Lieverd, ik kan toch onmogelijk een hekel aan je hebben? Je ziet er leuk uit en werkt (zover ik me kan herinneren) ook nog in de zorg! Het is jammer dat je al een kerel hebt, anders zou ik je vandaag nog gaan stalkenquote:Hoe noem je mij?
Jawel hoor, waarom niet. Mannen zijn nu eenmaal vaker wat dominanter dan vrouwen, maar combineer dat met een hoge mate van door het geloof ingegeven vrouwonvriendelijkheid, en je hebt een combinatie die mij in elk geval niet aanstaat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:44 schreef Posdnous het volgende:
Nee, aan een dominante Nederlander ook niet.
Ohjajoh? Ik ken alleen die dikke trol van snackbar Hassebas om de hoek, die al het werk doet in de zaak, terwijl haar lamstraal van een vent de hele dag thee zit te leuten met z'n vrienden.quote:Er zijn genoeg Nederlandse meiden die gewoon met een marokaan trouwen en geen problemen hebben hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |