abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:21:24 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28544633
VK vandaag:

Hollandse Martine actief voor jihad
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg

AMSTERDAM/CASABLANCA - Radicalen van het Hofstadnetwerk vertrouwden de blonde Martine niet. Zou ze een stille zijn? Haar reizen, haar activiteiten, het onderdak dat ze bood, overtuigden ten slotte.

Op 22 juni werd de vrouw opgepakt met twee verdachte extremisten.

De tot de islam bekeerde ex-politiebeambte Martine van den O. is blond en komt uit Naaldwijk. Ze werd samen met het vermoedelijke Hofstadlid Nouredine El F. (22) en Soumaia (21) op 22 juni in Amsterdam opgepakt. Volgens bronnen uit radicaal islamitische kringen. kwam ze vaak in de Haagse As Soennah-moskee.

Aanvankelijk werd getwijfeld aan haar religieuze oprechtheid. Misschien was ze een infiltrante en werkte ze voor de AIVD. De bronnen vonden het opmerkelijk dat Martine (26), na een verblijf in Syrië, plotseling diep in het radicaal-islamitische gedachtegoed was doorgedrongen. Ze moest wel een undercover geheim agent zijn. Dat vermoeden werd versterkt doordat Martine bad in de As Soennah-moskee aan de Haagse Fruitweg. Ze volgde daar ook lessen, op woensdagmiddag vanaf 5 uur.

Nederlandse moskeeën, zelfs de omstreden Al Tawheed uit Amsterdam en de Haagse As Soennah, zijn in de ogen van de radicalen rond het Hofstadnetwerk haram (slecht). De imams verwerpen er de gewelddadige jihad. En islamieten zijn ‘verplicht de eer en het bloed van moslims te verdedigen’ wanneer ze in de hoek worden gedrukt en aangevallen.

Maar een woordvoerder van de As Soennah-moskee zegt Martine noch Soumaia te kennen. ‘Het kan zijn dat hier mensen komen met verkeerde ideeën. We hebben geen deurbeleid.’ Hij ontkent dat Soumaia, zoals wordt beweerd, lezingen gaf in de moskee.

Martine van den O., die ook wel werkte als uitzendkracht voor de thuiszorg, bleek in radicaal-islamitisch opzicht toch zuiver op de graat. Ze was wel degelijk met de jihad bezig. Ze was actief in het Al Aqsa-fonds, die nu wegens financiering van de Palestijnse Hamas-beweging op de internationale terreurlijst staat en waarvan de regering de tegoeden in april 2003 bevroor. Bij dat fonds heeft ze ook Abida leren kennen. Abida is de vrouw van Samir A, (in april is vrijgesproken van het voorbereiden van terroristische aanslagen) en de woordvoerster van het fonds.

Abida reisde voor Al-Aqsa naar het Midden-Oosten. Martine bezocht de Gazastrook en Jeruzalem. Ze wilde naar de Gazastrook. Dat werd haar vanwege de onveilige situatie afgeraden.

Nadat de bewegingsruimte van Al Aqsa werd beperkt, was Martine betrokken bij een doorstart. Ze was mede-oprichter en secretaris van de Stichting Jerusalem, een Palestijns-Nederlandse organisatie. Volgens de statuten steunt de stichting ouderloze kinderen, volgens bronnen ook nabestaanden van zelfmoordcommando’s.

Martine had op school een grote Marokkaanse vriendenkring. Ze is enkele jaren geleden tot de islam bekeerd en langzaam geradicaliseerd. Ze maakte reizen naar Syrië om Arabisch te leren en de koran te bestuderen. De laatste maanden bood ze onderdak aan Nouredine El F., die sinds de moord op Theo van Gogh voortvluchtig was en geregeld in Nederland verkeerde.

De raadkamer van de rechtbank in Rotterdam bepaalde dinsdag dat El F. en Soumaia nog negentig dagen vastblijft. Het voorarrest van Martine van den O. is met dertig dagen verlengd.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alweer een voorbeeld van die gevaarlijke relifascisten, en van wat de islam voor een gevaarlijke hersenspoeling kan zijn, zelfs als je westers bent opgevoed. De nieuwe HitlerJugend zou je het kunnen noemen, in navolging van de politieke islamstroming met zijn koloniale expansiedrift.

Dus als mijn dochter straks veel Marokkaanse vrienden op school heeft dan loopt ze kans over een paar jaar ook met een doorgeladen machinegeweer rond te bazuinen? Lekker vooruitzicht.

Leuk detail ook dat het weer iemand is die bij de politie heeft gewerkt. Dat verklaart ook het treurige nivo daar als je al dit soort ruggegraatloze psycho's in dienst hebt.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28545003
Ik blijf erbij dat dit soort figueren lekker in het Midden-Oosten moeten gaan wonen. Zij nergens last van, wij nergens last van.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:04:58 #3
3542 Gia
User under construction
pi_28546247
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Leuk detail ook dat het weer iemand is die bij de politie heeft gewerkt. Dat verklaart ook het treurige nivo daar als je al dit soort ruggegraatloze psycho's in dienst hebt.
Waar haal je DAT vandaan?

Zie alleen maar staan dat ze bij de thuiszorg werkte, via een uitzendbureau.
pi_28546269
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:32 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik blijf erbij dat dit soort figueren lekker in het Midden-Oosten moeten gaan wonen. Zij nergens last van, wij nergens last van.
Beetje kortzichtig.. Veel landen in het midden oosten zitten ook echt niet te wachten op dergelijke jihadisten en zijn ze ook liever kwijt dan rijk. Enige oplossing wat mij betreft is een kogel door de slaap, jihadisten blij en wij ook blij.
eeeh
pi_28546448
Wat zijn het eigenlijk ook een stel broekies, nog niet eens boven de 22 en denken de waarheid al in pacht te hebben
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_28546591
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar haal je DAT vandaan?

Zie alleen maar staan dat ze bij de thuiszorg werkte, via een uitzendbureau.
Staat ergens in het eerste stuk
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:18:37 #7
3542 Gia
User under construction
pi_28546813
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:13 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Staat ergens in het eerste stuk
Echt waar? Quote eens dan?
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:20:20 #8
3647 B.R.Oekhoest
pi_28546887
De tot de islam bekeerde ex-politiebeambte Martine van den O. is blond en komt uit Naaldwijk
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:20:38 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28546894
quote:
dat is ook mijn mening
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:21:54 #10
3542 Gia
User under construction
pi_28546947
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De tot de islam bekeerde ex-politiebeambte Martine van den O. is blond en komt uit Naaldwijk
Oops??

Zag alleen de vermoedens en de verdachtmakingen en verderop dat ze werkte voor de thuiszorg.

Vind dat trouwens nogal een verschil: Thuiszorg of politie
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:26:24 #11
3647 B.R.Oekhoest
pi_28547145
quote:
Nou, onze Martine had daar anders een tijd gewoond (Syrie) en laat ze daar nou juist enorm aan het radicaliseren zijn geslagen.
Het probleem is dan ook als ze daarna alsnog weer naar nederland komen.
pi_28547151
quote:
Dus als mijn dochter straks veel Marokkaanse vrienden op school heeft dan loopt ze kans over een paar jaar ook met een doorgeladen machinegeweer rond te bazuinen? Lekker vooruitzicht.

Doemdenkertje.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:27:59 #13
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28547226
Radicalisatie onder bekeerlingen is niet zo heel bijzonder. Procentueel gezien komt dit volgens mij ook vaker voor onder bekeerlingen dan onder gelovigen die met hun geloof zijn opgegroeid. Dat viel me eigenlijk ook op uit het AIVD rapport van vorige jaar (geloof ik) over radicalisatie onder moslims.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:28:32 #14
3647 B.R.Oekhoest
pi_28547250
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Doemdenkertje.
Blijkbaar leeft onder een deel van de Marokkaanse Jugend toch wel het Jihadgevoel.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:32:21 #15
3647 B.R.Oekhoest
pi_28547394
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:27 schreef kLowJow het volgende:
Radicalisatie onder bekeerlingen is niet zo heel bijzonder. Procentueel gezien komt dit volgens mij ook vaker voor onder bekeerlingen dan onder gelovigen die met hun geloof zijn opgegroeid. Dat viel me eigenlijk ook op uit het AIVD rapport van vorige jaar (geloof ik) over radicalisatie onder moslims.
Dat is nou ook het gevaarlijke eraan. Het neemt dan sekte-achtige vormen aan, en als dan dat daarna leidt tot terrorisme en zware criminaliteit is dat zeer ernstig te noemen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:32:28 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28547402
quote:
Je moet er dan ook voor zorgen dat je dochter nooit Marokkaanse vrienden krijgt, of beter nog: op een school terecht komt waar geen Marokkanen op zitten.
quote:
Dat is toch al algemeen bekend? Dat de politie in de grote steden tegenwoordig verworden is tot een grote mengelmoes van inferieur, zwak autochtoon nageboorte en corrupt, onbetrouwbaar allochtoon tuig
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_28547499
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:27 schreef kLowJow het volgende:
Toch is het veel zeggend dat Nederlanders die zich tot het Christendom of het Boedhisme of wat dan ook bekeren en misschien ook wel radicale ideeen er op na houden zich veel minder afzetten tegen het Westen of "de vrije wereld" zoals dat zo mooi heet. Tekenend voor de religie eigenlijk wel..
eeeh
pi_28547532
quote:
Blijkbaar leeft onder een deel van de Marokkaanse Jugend toch wel het Jihadgevoel.
Een deel. Welk deel? De helft? Een kwart? Een tiende?

En wat betrefd je toekomstige dochter; als je vreest dat ook zij zich tot de Islam bekeerd en radicaliseert, laat je haar gewoon niet met Marokkaantjes spelen. Probleem opgelosd.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:36:18 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28547566
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een deel. Welk deel? De helft
ongeveer
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:36:55 #20
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28547594
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is nou ook het gevaarlijke eraan. Het neemt dan sekte-achtige vormen aan, en als dan dat daarna leidt tot terrorisme en zware criminaliteit is dat zeer ernstig te noemen.
Dat is het zeker. Het probleem met bekeerlingen is natuurlijk ook, dat zij (oprecht) op zoek gaan naar 'de juiste weg'. Waar mensen die met een bepaald geloof opgroeien gebruik maken van de gebaande paden, veel over het geloof van hun ouders meekrijgen e.d., gaan bekeerlingen vaak een stuk verder, en is hun behoefte aan kennis vaak groter, wat ze een gewillige prooi voor extremisten maakt.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:39:04 #21
3647 B.R.Oekhoest
pi_28547692
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Het probleem met bekeerlingen is natuurlijk ook, dat zij (oprecht) op zoek gaan naar 'de juiste weg'. Waar mensen die met een bepaald geloof opgroeien gebruik maken van de gebaande paden, veel over het geloof van hun ouders meekrijgen e.d., gaan bekeerlingen vaak een stuk verder, en is hun behoefte aan kennis vaak groter, wat ze een gewillige prooi voor extremisten maakt.
Het trekt met name labiele, makkelijk manipuleerbare persoonlijkheden aan denk ik.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:39:06 #22
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28547696
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:34 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Toch is het veel zeggend dat Nederlanders die zich tot het Christendom of het Boedhisme of wat dan ook bekeren en misschien ook wel radicale ideeen er op na houden zich veel minder afzetten tegen het Westen of "de vrije wereld" zoals dat zo mooi heet. Tekenend voor de religie eigenlijk wel..
Heeft denk ik minder met de religie te maken dan met de 'balance of power' in de wereld, en de huidige conflicten die hierbinnen plaats hebben.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:44:37 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28547931
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het trekt met name labiele, makkelijk manipuleerbare persoonlijkheden aan denk ik.
Dat weet ik wel zeker. Net als die autochtone meiden met een hoofddoek, daar zit weinig soeps tussen.
pi_28547970
quote:
ongeveer
Joh. Bron?

Veel marokkanen zijn niet zo dol op Nederlanders de laaste tijd, maar dat de helft symphatieen voor de Jihad heeft en radicaal is lijkt me sterk. Ik heb het er eigenlijk nooit met een marokkaan over gehad eigenlijk, en ken er toch wel wat. Hoe hebben ze dat dan onderzocht als ik vragen mag, een telefonische enquete gehouden bij alle marokkanen? Of de marokkaanse deuren afgegegaan met een vragenlijstje? Of gaan we uit van de uitspraken van puberende marokkaantjes die in een identiteitscrisis zitten?
Of internetuitspraken op maroc.nl?

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 06-07-2005 13:57:08 ]
pi_28547985
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Heeft denk ik minder met de religie te maken dan met de 'balance of power' in de wereld, en de huidige conflicten die hierbinnen plaats hebben.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de mensen die zich bekeren tot een radicale variant van de islam een soort van groter rechtvaardigheidsgevoel hebben dan de mensen die zich bekeren tot een radicale vorm van het Boedhisme? Lijkt me niet toch...

De islamitische theorie is wel degelijk een theorie die, als men zich er genoeg in verdiept, mensen op een dergelijke wijze weet te hersenspoelen zodat degene die niet tot die religie behoort, soms zelfs degene die niet tot die stroming behoort, in hun ogen nog minder waard is dan een strontvlieg. De religie is wel degelijk de boosdoener in deze, niet de balance of power.
eeeh
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:47:43 #26
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28548043
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. Net als die autochtone meiden met een hoofddoek, daar zit weinig soeps tussen.
Bron .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:49:53 #27
3647 B.R.Oekhoest
pi_28548162
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Joh. Bron?

Veel marokkanen zijn niet zo dol op Nederlanders de laaste tijd, maar dat de helft symphatieen voor de Jihad heeft en radicaal is lijkt me sterk. Ik heb het er eigenlijk nooit met een marokkaan over gehad eigenlijk, en ken er toch wel wat. Hoe hebben ze dat dan onderzocht als ik vragen mag, een telefonische enquete gehouden bij alle marokkanen? Of de marokkaanse deuren afgegegaan met een vragenlijstje? Of gaan we uit van de uitspraken van puberende marokkaantjes die in een identiteitscrisis zitten?
Of internetuitspraken op marcoc.nl?

marcoc.nl Ja ja.
Is dat een site voor Marokkaanse homo's?
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:52:12 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28548280
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

marcoc.nl Ja ja.
Of je geeft normaal antwoord zonder als een kleuter tikfouten te melden.

Maar goed, het devies van dit topic is 'simpel generaliseren tot je een ons weegt', geloof ik.

Succes.
pi_28548333
quote:
marcoc.nl Ja ja.
Typefoutje! *ligt helemaal in een scheur hier*
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:56:25 #30
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28548453
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:46 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat de mensen die zich bekeren tot een radicale variant van de islam een soort van groter rechtvaardigheidsgevoel hebben dan de mensen die zich bekeren tot een radicale vorm van het Boedhisme? Lijkt me niet toch...
Nee.
quote:
De islamitische theorie is wel degelijk een theorie die, als men zich er genoeg in verdiept, mensen op een dergelijke wijze weet te hersenspoelen zodat degene die niet tot die religie behoort, soms zelfs degene die niet tot die stroming behoort, in hun ogen nog minder waard is dan een strontvlieg. De religie is wel degelijk de boosdoener in deze, niet de balance of power.
Wat ik met mijn post bedoel is dat het voor diegenen die de hersenspoelingen uitvoeren makkelijker is hedendaagse politieke en oorlogssituaties, uit te leggen op een manier die gewapende strijd rechtvaardigt. Zaken als de Palestijnen, Irak, Joegoslavië, Tsjetsjenië, zijn wereldwijd erg bekend, en maken bij veel mensen, religieus of niet, sterke emoties los.

De underdogpositie die moslims over het algemeen in de wereld in nemen ten opzichte van het christendom, om de situatie te veralgemeniseren tot christendom = westen, zorgt er ook voor dat sympathie voor de zaak veel makkelijker te winnen is, en kan inspireren tot verzet. Wanneer je reeds onderdeel uitmaakt van de dominante groep is er minder om voor te strijden.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:56:51 #31
3647 B.R.Oekhoest
pi_28548471
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Of je geeft normaal antwoord zonder als een kleuter tikfouten te melden.

Maar goed, het devies van dit topic is 'simpel generaliseren tot je een ons weegt', geloof ik.

Succes.
Alleen door een zekere generalisatie kun je beleid maken en problemen aanpakken. Je moet alleen de patronen willen herkennen, maar als jij dat simpele generalisatie noemt, be my guest.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:30:00 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28549729
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Alleen door een zekere generalisatie kun je beleid maken en problemen aanpakken. Je moet alleen de patronen willen herkennen, maar als jij dat simpele generalisatie noemt, be my guest.
quote:

Dit is geen patronen herkennen, maar zielige stemmingmakerij.
Als je Marokkaanse vrienden op school hebt loop je de kans met een machinegeweer rond te lopen?

Heb je nou zelf niet het idee dat het nogal achterlijk is bepaalde incidenten dermate uit te vergroten dat je serieus aanleiding ziet dat dit in elk geval makkelijk kan voorkomen?

Kom jij wel eens buiten je kamertje of hoe zit dat .
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:35:34 #33
3647 B.R.Oekhoest
pi_28549921
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:30 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]

Dit is geen patronen herkennen, maar zielige stemmingmakerij.
Als je Marokkaanse vrienden op school hebt loop je de kans met een machinegeweer rond te lopen?

Heb je nou zelf niet het idee dat het nogal achterlijk is bepaalde incidenten dermate uit te vergroten dat je serieus aanleiding ziet dat dit in elk geval makkelijk kan voorkomen?

Kom jij wel eens buiten je kamertje of hoe zit dat .
net nu op www.nu.nl:

----------------------------------------------------------------
Scholier met doorgeladen pistool naar sportdag

Uitgegeven: 6 juli 2005 13:01

UITHOORN - De politie heeft maandag in een sporthal in Uithoorn een 15-jarige scholier gearresteerd op verdenking van diefstal en het bezit van een doorgeladen vuurwapen. De leerling van een school in het voortgezet onderwijs in Uithoorn deed met medescholieren mee aan een sportdag in een hal aan de Arthur van Schendellaan.

Leerlingen ontdekten dat enkele waardevolle spullen, waaronder een paar mobiele telefoons, waren gestolen uit de kleedkamer. De docenten belden daarop de politie en controleerden alle scholieren, aldus een politiezegsman woensdag.

Bij de 15-jarige knaap werden diverse gestolen goederen aangetroffen. Het vermoeden bestond toen ook dat de jongen een vuurwapen mee had genomen. Na een zoektocht vond de politie een doorgeladen wapen ergens anders in de sporthal. Waarschijnlijk heeft de scholier het vuurwapen snel weggemoffeld voor zijn arrestatie.

-----------------------------------------------------------------------------------

Mark my words.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:38:53 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28550030
Wtf heeft dit met Marokkanen te maken? Ook al was het een marokkaan: waarom zou dit iets typisch marokkaans zijn? (in de V.S. zie je niet anders en dat zijn echt geen Marokkanen).

Waarom is dit incident in vredesnaam een indicatie om je dochter niet met Marokkanen om te laten gaan?

Slaat echt werkelijk helemaal nergens op .
pi_28550146
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:38 schreef Posdnous het volgende:

Waarom is dit incident in vredesnaam een indicatie om je dochter niet met Marokkanen om te laten gaan?
In Amerika zijn anders genoeg mensen, al dan niet gekleed in witte kleden en puntmutsen, die hun kind liever niet met een neger of een latino zien omgaan. Of het veel met Marokko te maken heeft, ach, met Amerika zijn de overeenkomsten in ieder geval stuitend.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:44:59 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28550237
verontrustende zaak. ben wel blij dat die smerige nsb-er opgepakt is. ook fijn om te weten dat de schijnbaar ingesukkelde aivd toch beheurlijk op de hoogte is van de wandelgangen van deze stinkhoer.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:47:21 #37
3647 B.R.Oekhoest
pi_28550305
quote:
Wtf heeft dit met Marokkanen te maken? Ook al was het een marokkaan: waarom zou dit iets typisch marokkaans zijn? (in de V.S. zie je niet anders en dat zijn echt geen Marokkanen).

Slaat echt werkelijk helemaal nergens op .
Mijn dochter mag best met Marokkanen omgaan. Je moet allen wel een risico-inschatting maken wat voor vlees je in de kuip hebt, maar dat moet je met iedereen doen, want verkeerde vrienden kunnen vervelende gevolgen hebben.

Maar een belletje mag er best gaan rinkelen omdat het risico nou enmaal behoorlijk hoog is bij Marokkanen.

Zelfde geld overigens voor trouwen met een Arabier als nederlandse vrouw. Daar komt in teveel gevallen enorme narigheid van als het mocht uitlopen op een scheiding.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:47:52 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_28550327
quote:

Wtf heeft dit met Marokkanen te maken?
de bekering tot de islam is natuurlijk wel een erg belangrijk element in het hele verhaal, dan moet je niet zeuren dat het ook gaat over de Marokaanse vrienden ....

Punt is wel dat velen kennelijk graag naar 'eenvoudige' verjklaringen zoeken, en dan gelijk terechtkomen op een specifieke cultuur, in dit geval de islamitische
in dit topic fantastisch goed weergegeven met de opmerking '...dus als mijn dochter marokkaanse vrienden heeft, loopt ze over 5 jaar rond met een machinegeweer...'

Ik vermoed dat als die Martine niet toevallig bij marokkaanse vrienden terecht was gekomen, ze misschien nu wel lid was geworden vand e Nationale Alliantie en hielp met het transporteren van benzine-jerrycans naar moskeeen ....
Bepaalde types gaat het eerder om het rellen en de radicalisatie, dan welke denkbeelden ze precies tot in de extreme na proberen te volgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:49:17 #39
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28550383
Ik denk dat onze Martine het nu maar eens in Iran moet gaan proberen. Daar gaat een frisse conservatieve wind door het land waaien... dat zal haar goed doen.

woensdag 6 juli 2005 @ 14:50:37 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28550441
quote:

Natuurlijk is dit iets typisch Marokkaans. Of Negers. Tsjongejonge zeg, dat weet toch zeker iedereen
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:51:48 #41
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28550491
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de bekering tot de islam is natuurlijk wel een erg belangrijk element in het hele verhaal, dan moet je niet zeuren dat het ook gaat over de Marokaanse vrienden ....
Ik had het over het voorbeeld van het nu.nl berichtje.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:52:25 #42
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28550516
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit iets typisch Marokkaans. Of Negers. Tsjongejonge zeg, dat weet toch zeker iedereen
Hoi Lemmeb .
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:52:42 #43
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28550531
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Mijn dochter mag best met Marokkanen omgaan.
Jij held

Wouter Bos zal stikjaloers op je zijn, die durft z'n eigen dochter nog niet eens op een donker schooltje te doen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:53:45 #44
3647 B.R.Oekhoest
pi_28550573
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je bent namelijk stoer,macho en de man als je een pistool bij je hebt. Dus komt het eerder voor in macho-culturen en die vind je nou eenmaal meer bij de gekleurde medemens.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:56:11 #45
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28550683
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

ik heb ook het idee dat veel puberend grut het vooral ook erg stoer vindt om tegen de verderfelijke Westerse maatschappij te zijn. En vervolgens radicaliseren.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:57:24 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28550738
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:56 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik heb ook het idee dat veel puberend grut het vooral ook erg stoer vindt om tegen de verderfelijke Westerse maatschappij te zijn. En vervolgens radicaliseren.
ze is 26, wanneer zou ze echt zijn gaan radicaliseren?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:58:17 #47
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28550781
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:56 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Het zijn net anti-globalisten

woensdag 6 juli 2005 @ 14:58:39 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28550801
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je bent namelijk stoer,macho en de man als je een pistool bij je hebt. Dus komt het eerder voor in macho-culturen en die vind je nou eenmaal meer bij de gekleurde medemens.
Precies, zo logisch als wat.

Ik snap al die ophef niet, dit is basiskennis. Dat leer je tegenwoordig al in de peuterspeelzaal, als je je eerste klapjes van je allochtone medemens in ontvangst mag nemen.
pi_28550899
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:10 schreef vdo28 het volgende:
Wat zijn het eigenlijk ook een stel broekies, nog niet eens boven de 22 en denken de waarheid al in pacht te hebben
Fok! in één zin samengevat.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 6 juli 2005 @ 15:02:01 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28550957
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies, zo logisch als wat.

Ik snap al die ophef niet, dit is basiskennis. Dat leer je tegenwoordig al in de peuterspeelzaal, als je je eerste klapjes van je allochtone medemens in ontvangst mag nemen.
.

Precies, negers en marokkanen moeten allemaal preventief opgepakt worden. De kans dat ze je kapot schieten is gewoon te groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')