Waar haal je DAT vandaan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Leuk detail ook dat het weer iemand is die bij de politie heeft gewerkt. Dat verklaart ook het treurige nivo daar als je al dit soort ruggegraatloze psycho's in dienst hebt.
Beetje kortzichtig.. Veel landen in het midden oosten zitten ook echt niet te wachten op dergelijke jihadisten en zijn ze ook liever kwijt dan rijk. Enige oplossing wat mij betreft is een kogel door de slaap, jihadisten blij en wij ook blij.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:32 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik blijf erbij dat dit soort figueren lekker in het Midden-Oosten moeten gaan wonen. Zij nergens last van, wij nergens last van.
Staat ergens in het eerste stukquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar haal je DAT vandaan?
Zie alleen maar staan dat ze bij de thuiszorg werkte, via een uitzendbureau.
dat is ook mijn meningquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:32 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik blijf erbij dat dit soort figueren lekker in het Midden-Oosten moeten gaan wonen. Zij nergens last van, wij nergens last van.
Oops??quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De tot de islam bekeerde ex-politiebeambte Martine van den O. is blond en komt uit Naaldwijk
Nou, onze Martine had daar anders een tijd gewoond (Syrie) en laat ze daar nou juist enorm aan het radicaliseren zijn geslagen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:32 schreef Dutch_Courage het volgende:
quote:Dus als mijn dochter straks veel Marokkaanse vrienden op school heeft dan loopt ze kans over een paar jaar ook met een doorgeladen machinegeweer rond te bazuinen? Lekker vooruitzicht.
Blijkbaar leeft onder een deel van de Marokkaanse Jugend toch wel het Jihadgevoel.quote:
Dat is nou ook het gevaarlijke eraan. Het neemt dan sekte-achtige vormen aan, en als dan dat daarna leidt tot terrorisme en zware criminaliteit is dat zeer ernstig te noemen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:27 schreef kLowJow het volgende:
Radicalisatie onder bekeerlingen is niet zo heel bijzonder. Procentueel gezien komt dit volgens mij ook vaker voor onder bekeerlingen dan onder gelovigen die met hun geloof zijn opgegroeid. Dat viel me eigenlijk ook op uit het AIVD rapport van vorige jaar (geloof ik) over radicalisatie onder moslims.
Je moet er dan ook voor zorgen dat je dochter nooit Marokkaanse vrienden krijgt, of beter nog: op een school terecht komt waar geen Marokkanen op zitten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dus als mijn dochter straks veel Marokkaanse vrienden op school heeft dan loopt ze kans over een paar jaar ook met een doorgeladen machinegeweer rond te bazuinen? Lekker vooruitzicht.
Dat is toch al algemeen bekend? Dat de politie in de grote steden tegenwoordig verworden is tot een grote mengelmoes van inferieur, zwak autochtoon nageboorte en corrupt, onbetrouwbaar allochtoon tuigquote:Leuk detail ook dat het weer iemand is die bij de politie heeft gewerkt. Dat verklaart ook het treurige nivo daar als je al dit soort ruggegraatloze psycho's in dienst hebt.
Toch is het veel zeggend dat Nederlanders die zich tot het Christendom of het Boedhisme of wat dan ook bekeren en misschien ook wel radicale ideeen er op na houden zich veel minder afzetten tegen het Westen of "de vrije wereld" zoals dat zo mooi heet. Tekenend voor de religie eigenlijk wel..quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:27 schreef kLowJow het volgende:
Radicalisatie onder bekeerlingen is niet zo heel bijzonder. Procentueel gezien komt dit volgens mij ook vaker voor onder bekeerlingen dan onder gelovigen die met hun geloof zijn opgegroeid. Dat viel me eigenlijk ook op uit het AIVD rapport van vorige jaar (geloof ik) over radicalisatie onder moslims.
Een deel.quote:Blijkbaar leeft onder een deel van de Marokkaanse Jugend toch wel het Jihadgevoel.
ongeveerquote:
Dat is het zeker. Het probleem met bekeerlingen is natuurlijk ook, dat zij (oprecht) op zoek gaan naar 'de juiste weg'. Waar mensen die met een bepaald geloof opgroeien gebruik maken van de gebaande paden, veel over het geloof van hun ouders meekrijgen e.d., gaan bekeerlingen vaak een stuk verder, en is hun behoefte aan kennis vaak groter, wat ze een gewillige prooi voor extremisten maakt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat is nou ook het gevaarlijke eraan. Het neemt dan sekte-achtige vormen aan, en als dan dat daarna leidt tot terrorisme en zware criminaliteit is dat zeer ernstig te noemen.
Het trekt met name labiele, makkelijk manipuleerbare persoonlijkheden aan denk ik.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Het probleem met bekeerlingen is natuurlijk ook, dat zij (oprecht) op zoek gaan naar 'de juiste weg'. Waar mensen die met een bepaald geloof opgroeien gebruik maken van de gebaande paden, veel over het geloof van hun ouders meekrijgen e.d., gaan bekeerlingen vaak een stuk verder, en is hun behoefte aan kennis vaak groter, wat ze een gewillige prooi voor extremisten maakt.
Heeft denk ik minder met de religie te maken dan met de 'balance of power' in de wereld, en de huidige conflicten die hierbinnen plaats hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:34 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Toch is het veel zeggend dat Nederlanders die zich tot het Christendom of het Boedhisme of wat dan ook bekeren en misschien ook wel radicale ideeen er op na houden zich veel minder afzetten tegen het Westen of "de vrije wereld" zoals dat zo mooi heet. Tekenend voor de religie eigenlijk wel..
Dat weet ik wel zeker. Net als die autochtone meiden met een hoofddoek, daar zit weinig soeps tussen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het trekt met name labiele, makkelijk manipuleerbare persoonlijkheden aan denk ik.
Joh. Bron?quote:ongeveer
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de mensen die zich bekeren tot een radicale variant van de islam een soort van groter rechtvaardigheidsgevoel hebben dan de mensen die zich bekeren tot een radicale vorm van het Boedhisme? Lijkt me niet toch...quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Heeft denk ik minder met de religie te maken dan met de 'balance of power' in de wereld, en de huidige conflicten die hierbinnen plaats hebben.
Bronquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Net als die autochtone meiden met een hoofddoek, daar zit weinig soeps tussen.
marcoc.nl Ja ja.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Joh. Bron?
Veel marokkanen zijn niet zo dol op Nederlanders de laaste tijd, maar dat de helft symphatieen voor de Jihad heeft en radicaal is lijkt me sterk. Ik heb het er eigenlijk nooit met een marokkaan over gehad eigenlijk, en ken er toch wel wat. Hoe hebben ze dat dan onderzocht als ik vragen mag, een telefonische enquete gehouden bij alle marokkanen? Of de marokkaanse deuren afgegegaan met een vragenlijstje? Of gaan we uit van de uitspraken van puberende marokkaantjes die in een identiteitscrisis zitten?
Of internetuitspraken op marcoc.nl?
![]()
Of je geeft normaal antwoord zonder als een kleuter tikfouten te melden.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
marcoc.nl Ja ja.
Is dat een site voor Marokkaanse homo's?
Typefoutje!quote:marcoc.nl Ja ja.
Is dat een site voor Marokkaanse homo's?
Nee.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:46 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat de mensen die zich bekeren tot een radicale variant van de islam een soort van groter rechtvaardigheidsgevoel hebben dan de mensen die zich bekeren tot een radicale vorm van het Boedhisme? Lijkt me niet toch...
Wat ik met mijn post bedoel is dat het voor diegenen die de hersenspoelingen uitvoeren makkelijker is hedendaagse politieke en oorlogssituaties, uit te leggen op een manier die gewapende strijd rechtvaardigt. Zaken als de Palestijnen, Irak, Joegoslavië, Tsjetsjenië, zijn wereldwijd erg bekend, en maken bij veel mensen, religieus of niet, sterke emoties los.quote:De islamitische theorie is wel degelijk een theorie die, als men zich er genoeg in verdiept, mensen op een dergelijke wijze weet te hersenspoelen zodat degene die niet tot die religie behoort, soms zelfs degene die niet tot die stroming behoort, in hun ogen nog minder waard is dan een strontvlieg. De religie is wel degelijk de boosdoener in deze, niet de balance of power.
Alleen door een zekere generalisatie kun je beleid maken en problemen aanpakken. Je moet alleen de patronen willen herkennen, maar als jij dat simpele generalisatie noemt, be my guest.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Of je geeft normaal antwoord zonder als een kleuter tikfouten te melden.
Maar goed, het devies van dit topic is 'simpel generaliseren tot je een ons weegt', geloof ik.
Succes.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Alleen door een zekere generalisatie kun je beleid maken en problemen aanpakken. Je moet alleen de patronen willen herkennen, maar als jij dat simpele generalisatie noemt, be my guest.
Dit is geen patronen herkennen, maar zielige stemmingmakerij.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dus als mijn dochter straks veel Marokkaanse vrienden op school heeft dan loopt ze kans over een paar jaar ook met een doorgeladen machinegeweer rond te bazuinen? Lekker vooruitzicht.
net nu op www.nu.nl:quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen patronen herkennen, maar zielige stemmingmakerij.
Als je Marokkaanse vrienden op school hebt loop je de kans met een machinegeweer rond te lopen?
Heb je nou zelf niet het idee dat het nogal achterlijk is bepaalde incidenten dermate uit te vergroten dat je serieus aanleiding ziet dat dit in elk geval makkelijk kan voorkomen?
Kom jij wel eens buiten je kamertje of hoe zit dat.
In Amerika zijn anders genoeg mensen, al dan niet gekleed in witte kleden en puntmutsen, die hun kind liever niet met een neger of een latino zien omgaan. Of het veel met Marokko te maken heeft, ach, met Amerika zijn de overeenkomsten in ieder geval stuitend.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:38 schreef Posdnous het volgende:
Waarom is dit incident in vredesnaam een indicatie om je dochter niet met Marokkanen om te laten gaan?
Mijn dochter mag best met Marokkanen omgaan. Je moet allen wel een risico-inschatting maken wat voor vlees je in de kuip hebt, maar dat moet je met iedereen doen, want verkeerde vrienden kunnen vervelende gevolgen hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:38 schreef Posdnous het volgende:
Wtf heeft dit met Marokkanen te maken? Ook al was het een marokkaan: waarom zou dit iets typisch marokkaans zijn? (in de V.S. zie je niet anders en dat zijn echt geen Marokkanen).
Waarom is dit incident in vredesnaam een indicatie om je dochter niet met Marokkanen om te laten gaan?
Slaat echt werkelijk helemaal nergens op.
de bekering tot de islam is natuurlijk wel een erg belangrijk element in het hele verhaal, dan moet je niet zeuren dat het ook gaat over de Marokaanse vrienden ....quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:38 schreef Posdnous het volgende:
Wtf heeft dit met Marokkanen te maken? Ook al was het een marokkaan: waarom zou dit iets typisch marokkaans zijn? (in de V.S. zie je niet anders en dat zijn echt geen Marokkanen).
Ik had het over het voorbeeld van het nu.nl berichtje.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de bekering tot de islam is natuurlijk wel een erg belangrijk element in het hele verhaal, dan moet je niet zeuren dat het ook gaat over de Marokaanse vrienden ....
Hoi Lemmebquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit iets typisch Marokkaans. Of Negers. Tsjongejonge zeg, dat weet toch zeker iedereen
Jij heldquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Mijn dochter mag best met Marokkanen omgaan.
Je bent namelijk stoer,macho en de man als je een pistool bij je hebt. Dus komt het eerder voor in macho-culturen en die vind je nou eenmaal meer bij de gekleurde medemens.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit iets typisch Marokkaans. Of Negers. Tsjongejonge zeg, dat weet toch zeker iedereen
ik heb ook het idee dat veel puberend grut het vooral ook erg stoer vindt om tegen de verderfelijke Westerse maatschappij te zijn. En vervolgens radicaliseren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het trekt met name labiele, makkelijk manipuleerbare persoonlijkheden aan denk ik.
ze is 26, wanneer zou ze echt zijn gaan radicaliseren?quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:56 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik heb ook het idee dat veel puberend grut het vooral ook erg stoer vindt om tegen de verderfelijke Westerse maatschappij te zijn. En vervolgens radicaliseren.
Het zijn net anti-globalistenquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:56 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik heb ook het idee dat veel puberend grut het vooral ook erg stoer vindt om tegen de verderfelijke Westerse maatschappij te zijn. En vervolgens radicaliseren.
Precies, zo logisch als wat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je bent namelijk stoer,macho en de man als je een pistool bij je hebt. Dus komt het eerder voor in macho-culturen en die vind je nou eenmaal meer bij de gekleurde medemens.
Fok! in één zin samengevat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:10 schreef vdo28 het volgende:
Wat zijn het eigenlijk ook een stel broekies, nog niet eens boven de 22 en denken de waarheid al in pacht te hebben
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies, zo logisch als wat.
Ik snap al die ophef niet, dit is basiskennis. Dat leer je tegenwoordig al in de peuterspeelzaal, als je je eerste klapjes van je allochtone medemens in ontvangst mag nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |