Yup.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nope, dat klopt. Alleen helpt het kwijtschelden van de schuld an sich geen fuck. Dan hebben ze die over vijf jaar weer. Zolang de WTO en IMF de regels eenzijdig in het voordeel van de VS en in mindere mate Europa mogen uitleggen helpt die kwijtschelding ook niks.
Welk Afrikaans land heeft geen olie, diamanten of goud?quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:44 schreef Chadi het volgende:
Makkelijk lullen met zulke olie velden.
Een heleboelquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:08 schreef sampoo het volgende:
[..]
Welk Afrikaans land heeft geen olie, diamanten of goud?
Ja, dat zal zoden aan de dijk zetten...quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:49 schreef dancemacabre het volgende:
Migranten kunnen terugkeren met de hier opgedane bagage, de kenniseconomie kan zo uitgedragen worden en alle Afrikanen een beter bestaan geven.
Jweeeel, maar die regio wordt bewust gedestabiliseerd om de bodemschatten in handen te houden van makkelijk omkoopbare milities. Dit gebeurt onder andere door een Zuid-Afrikaans bedrijf en een Nederlandse executive hiervan. Heb al een een link gepost hierover, zal even gaan gravenquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:08 schreef sampoo het volgende:
[..]
Welk Afrikaans land heeft geen olie, diamanten of goud?
Het was meer bedoeld als stelling dat Khadaffi door de olievelden makkelijk kan praten terwijl andere landen veelal ook "rijkdommen" hebben. Maar je graafwerk wordt op prijs gesteld.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Jweeeel, maar die regio wordt bewust gedestabiliseerd om de bodemschatten in handen te houden van makkelijk omkoopbare milities. Dit gebeurt onder andere door een Zuid-Afrikaans bedrijf en een Nederlandse executive hiervan. Heb al een een link gepost hierover, zal even gaan graven
Nigeria is heel Africa?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nigeria heeft ook olie, om zomaar eens een land te noemen.
Nigeria, Libië, Algerije, Egypte en Angola winnen ook veel olie. Andere landen doen dat in mindere mate.quote:
die hebben katoenquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
En andere landen hebben helemaal niks, zoals bijv Mali.
Mali heeft dan weer goud.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
En andere landen hebben helemaal niks, zoals bijv Mali.
39.000kg per jaar voor een land met minder inwoners dan Nederland lijkt mij iets meer dan kruimeltjes en dat cijfer is groeiende. In 1995 was dat nog geen 10.000kg.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Niet meer dan een paar kruimeltjes.
Grappig zat ik me zo te bedenken...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:58 schreef Flevoland1 het volgende:
Das mooi ,dan kan de Knip Dicht.
Er zijn in Nederland genoeg mensen die het kunnen gebruiken.
Hmm ja het is toch wat meer dan ik dacht. Maar ze zien er bar weinig van terug, want bijna al die goudmijnen zijn in handen van (blank) Zuid-Afrika.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef sampoo het volgende:
[..]
39.000kg per jaar voor een land met minder inwoners dan Nederland lijkt mij iets meer dan kruimeltjes en dat cijfer is groeiende. In 1995 was dat nog geen 10.000kg.
Waarvan de opbrengst voor 99% naar 1% van de bevolking gaat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef sampoo het volgende:
[..]
39.000kg per jaar voor een land met minder inwoners dan Nederland lijkt mij iets meer dan kruimeltjes en dat cijfer is groeiende. In 1995 was dat nog geen 10.000kg.
Juist.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Shikwati heeft gelijk. Maar wat doe je eraan? Eerst moet die hele corrupte blik op leiderschap daar op de schop. Dat duurt nog wel een paar eeuwen. Sommige landen, zoals Ghana, doen erg hun best om de corruptie uit te roeien op de lagere niveaus, zodat je er als toerist of zakenman minder van merkt. Maar Rawlings heeft dan ook weer geen schone handen, dus zorgt ook wel dat het bij hem uit de buurt blijft.
Het enige wat werkt op de lange termijn, is door de zelfbeschikking van de lagere klassen iets meer garantie te bieden. Dus op microniveau beginnen te zaaien, als het ware. Zo zijn projecten gericht op exclusief vrouwen levensvatbaar gebleken maar blijven grote projecten om bijvoorbeeld de infrastructuur te verbeteren in Nigeria steken in de poel der corruptie. Alles waarbij een tussenlaag bijkomt verslindt meer geld dan uiteindelijk bij de mensen die het nodig hebben terechtkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |