dit kan niet hoor .... gebeurd namelijk binnen 0,000001ste van de tijd dat jij met je ogen knippert (of zoiets), heb ik vernomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:27 schreef Virus.NL het volgende:
Overigens zie ik met mijn 316i '98 als ik net na het starten mijn dimlicht aanzet, wel heel even mijn toerental inzakken, maar gaat daarna meteen weer naar normaalMet climate control is het nog iets beter te merken
Wil je het een keer zien? Ik zie het elke morgenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
dit kan niet hoor .... gebeurd namelijk binnen 0,000001ste van de tijd dat jij met je ogen knippert (of zoiets), heb ik vernomen.
bij een beetje auto tegenwoordigquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
dit kan niet hoor .... gebeurd namelijk binnen 0,000001ste van de tijd dat jij met je ogen knippert (of zoiets), heb ik vernomen.
En als je alle verlichting gelijktijdig inschakelt? (ook even rem intrappen)quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:59 schreef yup het volgende:
Bij mijn E30 318i uit 1991 merk je helemaal niks, ook niet als je eerst dimlichten aanzet, daarna grootlicht aanzet, en daarna ook nog eens voor en achter mistlampen aanzet! (ja ik heb het voor de lol geprobeerd)
Ook als je de achterruit verwarming aanzet zie je het niet...
Wat nog vreemder is, bij de Space Wagon 1998 van me ouders zie je het wel! Dus achterruitverwarming aan: beetje toerental verlaging daarna weer normaal, of verlichting aan, zie je ook de toerental iets zakken en daarna stijgen...
een airco kan 10-15pk wegvretenquote:Op woensdag 6 juli 2005 10:56 schreef VanDread het volgende:
Over je lichten zorgen maken zou ik maar niet te veel doen, het feest begint pas wanneer je de airco aan zetDie verbruiken een stuk meer stroom en dus energie ^^
Bij de Toyota Verso waar ik in rijd zie je bij lichtjes niets gebeuren maar bij airco aanzetten zie je de toerenteller echt ff dippen en omhoog komen.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:03 schreef Kaalhei het volgende:De energieinhoud van benzine is 41 MJ/kg De energieconversie heeft een efficientie van, laten we zeggen 10% Laten we zeggen twee koplampen van elk ca. 35Watt pluswat lichtere achterlichten, maakt 100W Verbruik per seconde: 100 / [41e6 * 10%] = 0.024 gram/seconde. Verbuik per uur: 88 gram benzine
Dus of je sterke kop koffie meer drinkt smorgens is van meer invloed op het brandstofverbruik dan lichten aan rijden.quote:
jawel hoorquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan je dat echt niet met zo een simpele formule berekenen hoor
Ik begrijp je niet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus of je sterke kop koffie meer drinkt smorgens is van meer invloed op het brandstofverbruik dan lichten aan rijden.
Er zitten wat aannames (rendement, en vermogen verlichting) in deze berekening, maar hij klopt wel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan je dat echt niet met zo een simpele formule berekenen hoor
Mij is altijd verteld dat het scheelt in vermogen dus het kan goed dat het dus niets scheelt in brandstofverbruik.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie heeft er veel verstand van weet het beter?
Als het gebruikte vermogen van je auto 33 maal dat van je lichten is wel ja.quote:Dimlichten aan KAN tot 3% hoger brandstofverbruik leiden... Had ik uit ANWB gids ofzo gelezen is ooit...
Nee dusquote:Weet niet of het waar is he...
en bij hogere stroomvraag meer weerstand in de dynamo waardoor hij zwaarder draait en je dus meer gas moet geven om hetzelfde te bereiken.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:46 schreef junkiexp het volgende:
Maar je accu word bijgeladen door de dynamo,en die zit met een multiriem verbonden aan je krukas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |