Eensch. Ik stond achter de bar lekker mee te genieten, en daar hadden ik en een collega het er ook al over. De reden "mensen willen vermaakt worden op zo'n avond, geen ellende" vind ik niet opgaan hier, want ze pretenderen inderdaad politiek geengageerd te zijn. Of passen de aanslagen niet in hun straatje van iedereen lief hebben?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, wat me een beetje tegenviel: Green Day is een redelijk politiek ingestelde band tegenwoordig, jammer dat ze niet even stilstonden bij de aanslagen in London.
Shit gemistquote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:36 schreef Ixnay het volgende:
Van Jimmy Eat World vond ik vooral de eerste 2 nrs goed Pain en Bleed American.
quote:Green Day gaat toch weer voor de leut
Door Louis Du Moulin
Green Day (Billy Joe Armstrong)tijdens zijn optreden in Ahoy'. (Foto Ruut Bol/Rob Verhorst)
Rotterdam - Wel politiek bewuster, maar daarom niet minder jolig. Het Californische Green Day schudde vorig jaar met het conceptalbum 'American Idiot' eindelijk het imago van commerciëel pretpunktrio van zich af. Die stap richting meer volwassenheid heeft op de aansluitende tournee nog niet geleid tot een serieuzere aanpak. Nog altijd staat een bezoek aan zanger-gitarist Billie Joe Armstrong en de zijnen garant voor een paar uurtjes ongecompliceerde vrolijkheid met optimale interactie tussen band en publiek
Weliswaar krijgt (met name) George W. er geregeld van langs, maar dergelijke kritische nootjes zinken in het niet in de vloedgolf aan feestelijkheden die Green Day over haar fans (in Ahoy' gisteravond zo'n 7500) uitstrooit. Frontman Armstrong (33) opereert daarbij vaak meer als springerige showmaster dan als muzikale kopman, is eigenlijk voortdurend bezig om er één grote bruisende bende van te maken. Soms gaat hij wel erg theatraal tekeer, ook schiet hij in zijn meligheid nog wel eens door, maar hij slaagt er wel in de hele tent op zijn kop te zetten en te houden.
De eenwording met de aanwezige achterban wordt ook nog eens daadwerkelijk bereikt door het uit de zaal plukken van enthousiaste vrijwilligers: eerst eentje om een waterpistool te laten leeg spuiten op de arena, vervolgens drie om de plek van de bandleden tijdelijk in te nemen.
Veel gekheid op een stokje (ook telkens allerlei kanon- en vuursalvo's) dus. Met als gevolg dat de muzikale kwaliteiten van de intussen zestien jaar actieve vriendenclub nogal eens ondergesneeuwd raken. Wat jammer is omdat Green Day 'live' (versterkt met drie hulpkrachten) thans beter dan ooit in elkaar steekt. Armstrong haalt op die momenten dat hij zich schrap zet zoveel meer uit zijn stem dan voorheen, maar vestigt daar eigenlijk veel te weinig aandacht op. Duidelijk is wel dat als Green Day een keer is uitgeraasd vooral hij alle vertrouwen mag hebben in verder avonturieren in rustiger vaarwater.
Dat is puur toneel als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, wat me een beetje tegenviel: Green Day is een redelijk politiek ingestelde band tegenwoordig, jammer dat ze niet even stilstonden bij de aanslagen in London.
Toen ik in de trein/metro zat en in de rij stonden we wel tussen de jonge grietjes (14/15 jaar ofzo). Maar eenmaal binnen en toen we een beetje in de buurt van een pit gingen staan kwamen er steeds meer oudere aan en pit werd steeds groter en leukerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:20 schreef alkaholic63 het volgende:
Greenday bestaat al minstens 15 jaar denk ik, maar volgens mij is vooral het laatste album een groot succes. Vond het publiek over het algemeen vrij jong.
Het is gewoon een manier om de aandacht van mensen in Amerika te krijgen. Kijk bijvoorbeeld maar de clip van Wake me up when september ends.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is puur toneel als je het mij vraagt.
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.quote:Maar ik vond de voorband minder. In amsterdam vond ik de voorband leuker. Brachten ook meer show. Ik had het gevoel alsof JEW niet echt het publiek aan de gang kreeg, maar misschien was het alleen aan de rechterkant zo, waar ik stond
Denk dat het ook moeilijk is om als vooract dat te doen. Van wat ik hoorde trouwens vond ik het geluid van JEW niet zo slecht?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:28 schreef looskuh het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.
green day okequote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:31 schreef Ereshkigal het volgende:
[....]
Ja nou ik moet zeggen....ik vond het publiek ook jong. Ik ben pas 22 en ik voelde me af en toe zelfs oudquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:28 schreef looskuh het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.
Heb ook al in de andere topic gereageerd over het concert: Geweldig weer.
Maar het jonge publiek viel mij ook al op. Aan de rechterkant waren ze trouwens wel bereid om uit de kleren te gaan met hun 16 jaar...
Maar voelde me al oude fan een beetje alleen. Had van weinigen het gevoel dat die Dookie ooit nog, lang geleden, hadden gehaald.
Niks mis mee hoor. Ik ben blij dat de nieuwe lichting Green Day in 't hart heeft gesloten.. Maar een beetje nostalgie delen was wel leuk geweest...
Neej het geluid was ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon niet ehm ik vond de band gewoon niet leuk, maar het geluid was wel goedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Denk dat het ook moeilijk is om als vooract dat te doen. Van wat ik hoorde trouwens vond ik het geluid van JEW niet zo slecht?
wat voor shirt had je aan dan? Waar stond je eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:42 schreef Beaker het volgende:
Het leefdtijd verschil vond ik wel grappig13/14 jarig meisje en jongetje naast mij stonden gezellig mee te hopsen op de muziek totdat de wat oudere nummers kwamen! Je zag ze denken, WTF
Terwijl dat voor mij een beetje "nostalgie" is
![]()
Iemand overigens mij gezien met mijn shirt??![]()
![]()
Jammer dat ze niet zo goed overkomen... Van wat ik zag klonk verder erg okay, misschien hadden ze er wel wat meer nog van kunnen maken. Iemand setlist van JEW? Bleed american, Pain, get It faster, Futures, Sweetness?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:37 schreef debbie_19 het volgende:
[..]
Neej het geluid was ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon niet ehm ik vond de band gewoon niet leuk, maar het geluid was wel goed
The Middle, 23, Work...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:25 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Iemand setlist van JEW? Bleed american, Pain, get It faster, Futures, Sweetness?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |