abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:58:25 #51
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_28615423
Het was gewoon weer helemaal te gek. Maar ook wij waren in amsterdam al geweest, dus we wisten zo'n beetje wat er zou komen. MAAR HET WAS WEER SUPER. Ik heb nog met leuke mensen zitten praten in de metro en op het concert zelf
Maar ik vond de voorband minder. In amsterdam vond ik de voorband leuker. Brachten ook meer show. Ik had het gevoel alsof JEW niet echt het publiek aan de gang kreeg, maar misschien was het alleen aan de rechterkant zo, waar ik stond
So you think you got an evil mind? Well i'll tell ya honey...
pi_28616587
Green Day was echt te gek! Van het begin tot het eind waren ze super. Vond JEW niet echt leuk, maarja GD maakte alles goed.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:14:46 #53
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_28617047
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef thecrook het volgende:

Ennuh, wat me een beetje tegenviel: Green Day is een redelijk politiek ingestelde band tegenwoordig, jammer dat ze niet even stilstonden bij de aanslagen in London.
Eensch. Ik stond achter de bar lekker mee te genieten, en daar hadden ik en een collega het er ook al over. De reden "mensen willen vermaakt worden op zo'n avond, geen ellende" vind ik niet opgaan hier, want ze pretenderen inderdaad politiek geengageerd te zijn. Of passen de aanslagen niet in hun straatje van iedereen lief hebben?
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  FOK!fossiel vrijdag 8 juli 2005 @ 11:24:11 #54
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_28617326
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:36 schreef Ixnay het volgende:
Van Jimmy Eat World vond ik vooral de eerste 2 nrs goed Pain en Bleed American.
Shit gemist . JEW is echt 10x beter dan New Found Glory. Die vond ik echt erg zwak in de HMH.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:52:41 #55
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28622379

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:06:49 #56
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28622841
En nog een recensie uit het Rotterdams Dagblad

http://www.rotterdamsdagblad.nl/
quote:
Green Day gaat toch weer voor de leut

Door Louis Du Moulin

Green Day (Billy Joe Armstrong)tijdens zijn optreden in Ahoy'. (Foto Ruut Bol/Rob Verhorst)

Rotterdam - Wel politiek bewuster, maar daarom niet minder jolig. Het Californische Green Day schudde vorig jaar met het conceptalbum 'American Idiot' eindelijk het imago van commerciëel pretpunktrio van zich af. Die stap richting meer volwassenheid heeft op de aansluitende tournee nog niet geleid tot een serieuzere aanpak. Nog altijd staat een bezoek aan zanger-gitarist Billie Joe Armstrong en de zijnen garant voor een paar uurtjes ongecompliceerde vrolijkheid met optimale interactie tussen band en publiek

Weliswaar krijgt (met name) George W. er geregeld van langs, maar dergelijke kritische nootjes zinken in het niet in de vloedgolf aan feestelijkheden die Green Day over haar fans (in Ahoy' gisteravond zo'n 7500) uitstrooit. Frontman Armstrong (33) opereert daarbij vaak meer als springerige showmaster dan als muzikale kopman, is eigenlijk voortdurend bezig om er één grote bruisende bende van te maken. Soms gaat hij wel erg theatraal tekeer, ook schiet hij in zijn meligheid nog wel eens door, maar hij slaagt er wel in de hele tent op zijn kop te zetten en te houden.

De eenwording met de aanwezige achterban wordt ook nog eens daadwerkelijk bereikt door het uit de zaal plukken van enthousiaste vrijwilligers: eerst eentje om een waterpistool te laten leeg spuiten op de arena, vervolgens drie om de plek van de bandleden tijdelijk in te nemen.

Veel gekheid op een stokje (ook telkens allerlei kanon- en vuursalvo's) dus. Met als gevolg dat de muzikale kwaliteiten van de intussen zestien jaar actieve vriendenclub nogal eens ondergesneeuwd raken. Wat jammer is omdat Green Day 'live' (versterkt met drie hulpkrachten) thans beter dan ooit in elkaar steekt. Armstrong haalt op die momenten dat hij zich schrap zet zoveel meer uit zijn stem dan voorheen, maar vestigt daar eigenlijk veel te weinig aandacht op. Duidelijk is wel dat als Green Day een keer is uitgeraasd vooral hij alle vertrouwen mag hebben in verder avonturieren in rustiger vaarwater.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:20:12 #57
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_28623232
Moet bekennen dat we naar Coldplay en Greenday konden, hadden voor beide gratis kaarten.
En toch gekozen voor greenday gekozen. En ik denk dat het verschil zal zijn met coldplay, dat het publiek middels diverse dingen de hele avond vermaakt is (vuur, licht, confetti, interactie met publiek, mee zingen etc etc. De hele show erom heen, geweldig.
Ik heb genoten.

Greenday bestaat al minstens 15 jaar denk ik, maar volgens mij is vooral het laatste album een groot succes. Vond het publiek over het algemeen vrij jong.
Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:15:05 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28625343
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, wat me een beetje tegenviel: Green Day is een redelijk politiek ingestelde band tegenwoordig, jammer dat ze niet even stilstonden bij de aanslagen in London.
Dat is puur toneel als je het mij vraagt.
pi_28625441
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:20 schreef alkaholic63 het volgende:

Greenday bestaat al minstens 15 jaar denk ik, maar volgens mij is vooral het laatste album een groot succes. Vond het publiek over het algemeen vrij jong.
Toen ik in de trein/metro zat en in de rij stonden we wel tussen de jonge grietjes (14/15 jaar ofzo). Maar eenmaal binnen en toen we een beetje in de buurt van een pit gingen staan kwamen er steeds meer oudere aan en pit werd steeds groter en leuker . (okej totdat je denkt dat het genoeg is en er "even" uit wilt stappen... nou vergeet het maar, lekker wachten tot het nummer voorbij is )
pi_28627635
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat is puur toneel als je het mij vraagt.
Het is gewoon een manier om de aandacht van mensen in Amerika te krijgen. Kijk bijvoorbeeld maar de clip van Wake me up when september ends.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:28:18 #61
3932 looskuh
Uit je hoofd!
pi_28627968
quote:
Maar ik vond de voorband minder. In amsterdam vond ik de voorband leuker. Brachten ook meer show. Ik had het gevoel alsof JEW niet echt het publiek aan de gang kreeg, maar misschien was het alleen aan de rechterkant zo, waar ik stond
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.

Heb ook al in de andere topic gereageerd over het concert: Geweldig weer.

Maar het jonge publiek viel mij ook al op. Aan de rechterkant waren ze trouwens wel bereid om uit de kleren te gaan met hun 16 jaar...
Maar voelde me al oude fan een beetje alleen. Had van weinigen het gevoel dat die Dookie ooit nog, lang geleden, hadden gehaald.
Niks mis mee hoor. Ik ben blij dat de nieuwe lichting Green Day in 't hart heeft gesloten.. Maar een beetje nostalgie delen was wel leuk geweest...
'n Goedendag
  FOK!fossiel vrijdag 8 juli 2005 @ 17:53:02 #62
10 RemCOW
pi_28630771
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:28 schreef looskuh het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.
Denk dat het ook moeilijk is om als vooract dat te doen. Van wat ik hoorde trouwens vond ik het geluid van JEW niet zo slecht?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:03:25 #63
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_28631098
Welke rang is het beste om te staan in Ahoy? Want ik wil wel de beste kaartjes hebben als ik ga

Rang 1
¤ 45

Rang 2
¤ 49

Rang 3
¤ 49

Rang 4
¤ 43

Rang 5
¤ 39

Rang 6
¤ 39

Rolstoel-/begeleiderplaats
¤ 49

Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  FOK!fossiel vrijdag 8 juli 2005 @ 18:08:07 #64
10 RemCOW
pi_28631193
Staanplaatsen Arena natuurlijk

Over welk concert heb je het?
pi_28632057
Het leefdtijd verschil vond ik wel grappig 13/14 jarig meisje en jongetje naast mij stonden gezellig mee te hopsen op de muziek totdat de wat oudere nummers kwamen! Je zag ze denken, WTF Terwijl dat voor mij een beetje "nostalgie" is

Iemand overigens mij gezien met mijn shirt??

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_28633662
Ik heb gister wederom genoten van mijn favoriete band
weet ook direct weer waarom ik heb liggen slapen tijdens Jimmy eat world... DAMN wat was dat saai !!

daarna lekker genoten van green day, deze keer was de 3e alweer maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben nog veel mede forummers van een green day forum tegen gekomen en zelfs mijn green day londen buddy's tegen gekomen !
wij stonden tegen de hekken van het geluid en hadden prima zicht!
was gewoon kei gezellig en kei tof !
kan niet wachten tot ze weer in de buurt komen !!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:54:17 #67
67643 iDex
opdondertje
pi_28636109
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:31 schreef Ereshkigal het volgende:
[....]
green day oke

maar 3 keer green day in een jaar

beetje afwisseling mag ook wel
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:24:05 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28642760
Hij maakt het zich wel lekker makkelijk he met George W.
pi_28648414
Geen idee waar ik het anders moet vragen, maar heeft iemand wel eens wat op bol.com besteld? Wil graag weten wat de verzend kosten zijn

Zijn er overigens al foto's van Green Day in Ahoy?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:36:44 #70
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_28649614
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:28 schreef looskuh het volgende:

[..]

Heb ook al in de andere topic gereageerd over het concert: Geweldig weer.

Maar het jonge publiek viel mij ook al op. Aan de rechterkant waren ze trouwens wel bereid om uit de kleren te gaan met hun 16 jaar...
Maar voelde me al oude fan een beetje alleen. Had van weinigen het gevoel dat die Dookie ooit nog, lang geleden, hadden gehaald.
Niks mis mee hoor. Ik ben blij dat de nieuwe lichting Green Day in 't hart heeft gesloten.. Maar een beetje nostalgie delen was wel leuk geweest...
Ja nou ik moet zeggen....ik vond het publiek ook jong. Ik ben pas 22 en ik voelde me af en toe zelfs oud dat vond ik wel sneu voor mijzelf maar goed het was in ieder geval gezellig
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:37:58 #71
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_28649649
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Denk dat het ook moeilijk is om als vooract dat te doen. Van wat ik hoorde trouwens vond ik het geluid van JEW niet zo slecht?
Neej het geluid was ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon niet ehm ik vond de band gewoon niet leuk, maar het geluid was wel goed
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:39:17 #72
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_28649687
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 18:42 schreef Beaker het volgende:
Het leefdtijd verschil vond ik wel grappig 13/14 jarig meisje en jongetje naast mij stonden gezellig mee te hopsen op de muziek totdat de wat oudere nummers kwamen! Je zag ze denken, WTF Terwijl dat voor mij een beetje "nostalgie" is

Iemand overigens mij gezien met mijn shirt??

wat voor shirt had je aan dan? Waar stond je eigenlijk?
  FOK!fossiel zaterdag 9 juli 2005 @ 13:25:40 #73
10 RemCOW
pi_28650732
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:37 schreef debbie_19 het volgende:

[..]

Neej het geluid was ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon niet ehm ik vond de band gewoon niet leuk, maar het geluid was wel goed
Jammer dat ze niet zo goed overkomen... Van wat ik zag klonk verder erg okay, misschien hadden ze er wel wat meer nog van kunnen maken. Iemand setlist van JEW? Bleed american, Pain, get It faster, Futures, Sweetness?

Mijn shirt heb ik gepost op mijn fotoboek. voorkant is insomniac logo Je vreog 't aan Beaker, maar ik stond midden-midden, achter de pit denk ik.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:40:46 #74
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_28651150
Weet iemand waar er foto's van het concert te vinden zijn?
pi_28651585
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:25 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Iemand setlist van JEW? Bleed american, Pain, get It faster, Futures, Sweetness?
The Middle, 23, Work...

Ik vond Jimmy Eat World echt geweldig trouwens en ik wou ze al een jaar zien ofzo , jammer dat het geluid erg slecht was, en dat ze het publiek niet echt op gang kregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')