Als in, een jongen verlaten omdat je verstand zei dat het/hij niet goed was.. maar je gevoel zei dat het geweldig was? Heb je een voorbeeldje?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:57 schreef Ynske het volgende:
jah en neey
ik heb al beslissingen gemaakt met mijn verstand tegen mijn gevoel in, waar ik de grootste spijt van heb gehad, juist doordat ik zo enorm gekwetst geworden ben.
je hoeft niet te gaan sportenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:59 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Mja ik moet nog steeds een sport vinden waar ik me goed bij voel en me in kwijt kan.. wil ook nog steeds gitaar spelen.. maar ik stel het allemaal continue uit en twijfel als ik een sport vind of het wel iets voor mij is en de mensen die erop zittenIk schrijf soms ook.. dan komt er ineens een stroom van woorden en zinnen uit me.. soms ook in de vorm van filmachtige shizzle
heel eenvoudig.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:01 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Hoe kun je dan de juiste beslissingen maken? Je zegt immers dat je ze maakt vanuit je gevoel.
Als je jezelf niet goed kent, lijkt het me toch niet verstandig om keuzes te maken op intuitie.
Ja, maar door jouw ervaring met foute dingen, kan je gevoel nogal gauw zeggen dat het niet in orde is, zodra dit gebeurt ga je wantrouwen, en kan het zijn dat je onoverwogen fouten maakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
heel eenvoudig.
ieder mens ontdekt nieuwe kanten van zichzelf, telkens weer
maar niemand kent zichzelf helemaal
ik volg mijn gevoel. als ik een slecht gevoel heb (maakt niet uit waarom of wat) dan doe ik t niet.
ook al zegt mijn verstand van doe t nu maar wel
Je verandert ook (leert), dus kijk je anders tegen dingen aan en zo blijft het leven telkens een beetje nieuw.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
heel eenvoudig.
ieder mens ontdekt nieuwe kanten van zichzelf, telkens weer
maar niemand kent zichzelf helemaal
Ga je op die manier niet alle moeilijke dingen uit de weg?quote:ik volg mijn gevoel. als ik een slecht gevoel heb (maakt niet uit waarom of wat) dan doe ik t niet.
ook al zegt mijn verstand van doe t nu maar wel
als het bij een jongen blijven omdat ie telkens weer zegt dat je toch niets beters zult krijgen, dat niemand anders je wilt. en je wilt niet alleen blijven, terwijl je gevoel je duidelijk aangeeft dat dit niet goed zit, omdat je niet gerespecteerd word.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:01 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Als in, een jongen verlaten omdat je verstand zei dat het/hij niet goed was.. maar je gevoel zei dat het geweldig was? Heb je een voorbeeldje?
Gatver ik zit echt na een klein stukje chocola al vol ervan.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:48 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Je kunt je als man zijnde toch ook volproppen met chocolade?
Het is maar net waar je zin in hebt...
Maar je hoeft toch geen excuus te hebben om dat te doen? Of bedoel je t.o.v. jezelf...?
dat level ben ik langs. ik wantrouw niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:05 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Ja, maar door jouw ervaring met foute dingen, kan je gevoel nogal gauw zeggen dat het niet in orde is, zodra dit gebeurt ga je wantrouwen, en kan het zijn dat je onoverwogen fouten maakt.
nee juist niet meer... dat deed ik wel. door met mijn verstand te reagerenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Je verandert ook (leert), dus kijk je anders tegen dingen aan en zo blijft het leven telkens een beetje nieuw.
[..]
Ga je op die manier niet alle moeilijke dingen uit de weg?
Oke, dus jou proberen je zelf vertrouwen af te breken..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
als het bij een jongen blijven omdat ie telkens weer zegt dat je toch niets beters zult krijgen, dat niemand anders je wilt. en je wilt niet alleen blijven, terwijl je gevoel je duidelijk aangeeft dat dit niet goed zit, omdat je niet gerespecteerd word.
uiteindelijk in een opwelling doordat hij compleet door het lint ging in een situaltie zelf mijn spullen gepakt te hebben
maandenlang kapot geweest te zijn, maar achteraf nu inzien dat ik het veel eerder naar mijn gevoel had moeten luisteren en weg had moeten gaan
Jawel.. dan kan ik er mijn energie en agressie in kwijt. Het is ook goed voor mijn gezondheid.. moet ook meer energie hebben.. op de een of andere manier kan je van sporten echt zo'n boost krijgen die ergens anders niet mee te krijgen is. Glas heb ik toevallig laatst nog kapot gesmeten bij mijn vriendje, haha.. dat was inderdaad fijn! Niet te zacht ook! Ze vlogen echt keihard tegen de andere kant van de wandquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:01 schreef Ynske het volgende:
je hoeft niet te gaan sporten
als je dat idd leuk vind ga gitaar spelen
ga schilderen
ga kleien
ga glas kapotsmijten in de glasbak (hielp mij altijd geweldig)
ga lezen
het maakt niet uit, maar zorg dat je iets omhanden hebt (en dan niet de hele dag achter de pc te hangen)
Verhalen, anekdotes, gedichten, kortverhalen, weerspiegelingen der ziel etc...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat schrijf je?
* Ynske gooit alles in haar gedichten
ik heb de boeken thuisquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:04 schreef PhaE het volgende:
Trouwens, voor de geinteresseerden;
(in Tao Te Tjing)
http://www.sybedijkstra.com/Tao.doc
Leuk documentje, Globaal het idee achter Tao uitgelegd aan de hand van de avonturen van Pooh.
ik kan iig wel stellen dat ik blij ben dat ik mezelf weer gevonden heb, en niet meer het angstige vogeltje van de laatste 12 jaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:09 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Oke, dus jou proberen je zelf vertrouwen af te breken..
Lastig, zeker nu je vanuit je gevoel keuzes maakt.
Doordat jouw zelfvertrouwen nu is aangetast, zul je veel sneller iemand wantrouwen, en om de geringste dingen toch misschien te snel dingen bepalen.
Tenminste, dit lijkt mij dan.
Als je je zelfvertrouwen terug hebt is alles ok
Ik denk dat ik zelf een combinatie heb van beide, vertrouwen op mijn gevoel en mijn verstand.
Misschien doe ik soms wel iets te snel, of wil ik het te snel, maar alles is beter dan twijfelen.
Toen ik niet lekker in mijn vel zat (nu alweer jaren geleden) schreef ik ook gedichten. Zijn een paar erg mooie uitgekomen al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat schrijf je?
* Ynske gooit alles in haar gedichten
Serious? Meen je dit? Ik denk dat je, je verstand en gevoel omdraait..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:06 schreef Ynske het volgende:
als het bij een jongen blijven omdat ie telkens weer zegt dat je toch niets beters zult krijgen, dat niemand anders je wilt. en je wilt niet alleen blijven, terwijl je gevoel je duidelijk aangeeft dat dit niet goed zit, omdat je niet gerespecteerd word.
uiteindelijk in een opwelling doordat hij compleet door het lint ging in een situaltie zelf mijn spullen gepakt te hebben
maandenlang kapot geweest te zijn, maar achteraf nu inzien dat ik het veel eerder naar mijn gevoel had moeten luisteren en weg had moeten gaan
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:12 schreef dawg het volgende:
[..]
Toen ik niet lekker in mijn vel zat (nu alweer jaren geleden) schreef ik ook gedichten. Zijn een paar erg mooie uitgekomen al zeg ik het zelf.
neej dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:13 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Serious? Meen je dit? Ik denk dat je, je verstand en gevoel omdraait..Mijn verstand zou zeggen, hij is niet goed voor je.. hij respecteert je niet.. en mijn onzekerheid en dus gevoel zou zeggen dat ik niet alleen wil zijn. Wat jij verteld, ik heb iets soortgelijks gehad.. alleen was jouw gevoel mijn verstand en mijn verstand jouw gevoel.
Dat zijn er best veel. Dat haal ik niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
ken je die A5 formaat harde kaft schriften van de hema (die dikke)?
ok, daar heb ik er nu 5 van vol
en ben met nr 6 bezig
Dus ik mag al blij zijn dat ik je doos en muts mag noemen zonder dat je me finaal in elkaar gaat meppen?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:17 schreef melismay het volgende:
Mijn beste vriendin!!!Zij is echt geweldig, ook de enige die me echt alles kan zeggen zonder een klap voor d'r kop te krijgen
Je mag blij zijn dat je me doos en muts mag noemen zonder dat mijn beste vriendin je in elkaar gaat meppenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:20 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dus ik mag al blij zijn dat ik je doos en muts mag noemen zonder dat je me finaal in elkaar gaat meppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |