De klantenservice van Telfort zijn engeltjes met de IND vergelekenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:20 schreef Andoire het volgende:
Wat een teringzooi...![]()
Het lijkt net de klantenservice van Telfort
Jawel. Identificatieplicht.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:18 schreef Alcatraz het volgende:
Je hoeft toch geen paspoort te hebben zolang je binnen de EU reist?
Ik geloof dat een ID-kaart binnen de EU voldoende is...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:27 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Jawel. Identificatieplicht.
Geen reisdocument meer geloof ik, maar wel identificatiedocument.
Nope. Het gaat om een groep kinders van 11-14 jaar.... Veel staan nog ingeschreven bij hun ouders in het paspoort, en krijgen die dus niet mee...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:36 schreef Kunstgebit666 het volgende:
[..]
Ik geloof dat een ID-kaart binnen de EU voldoende is...![]()
en die heeft iedereen al neem ik aan![]()
Het valt nu onder ind en die vallen onder justitiequote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:44 schreef Xenomaniac het volgende:
Probeer het Ministerie van Defensie eens, daar valt de Marechaussee tenslotte onder.
Verder is het inderdaad om gék van te wordenc dit soort dingen.
Ja, en als de IND van niks weet en Justitie je met een kluitje in het riet stuurt zou je misschien eens met de vorige 'eigenaar' van de zaak kunnen gaan praten.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:47 schreef Manneke_Pils het volgende:
Het valt nu onder ind en die vallen onder justitie
..en gewoon op het gemeentehuis..? Kunnen ze je daar niet helpen op een of andere manier..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:47 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Het valt nu onder ind en die vallen onder justitieEn die zijn dus al gebeld en die hebben intern allemaal rond gevraagd en kwamen dus met dat grijze vlak
Hoe de overdracht is verlopen en vooral waar naartoe en zo.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:49 schreef Xenomaniac het volgende:
Ja, en als de IND van niks weet en Justitie je met een kluitje in het riet stuurt zou je misschien eens met de vorige 'eigenaar' van de zaak kunnen gaan praten.
Nope. Wij zijn daar niet voorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:50 schreef Alcatraz het volgende:
En via je gemeente/stadskantoor kan het ook niet?
Hoe bedoel je? Marechaussee?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:49 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja, en als de IND van niks weet en Justitie je met een kluitje in het riet stuurt zou je misschien eens met de vorige 'eigenaar' van de zaak kunnen gaan praten.
Ja lijkt mij wel.quote:
Tja, ik zal ze zo nog wel een keer bellen, maar van hun kreeg ik alleen te horen dat het nu via het IND moet en het telefoonnummer daarvan...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:57 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja lijkt mij wel.
Ga naar de mensen die je aldoor hebben geholpen en leg daar je probleem voor en vraag of hun je misshcien kunnen helpen. Zij hebben vast wel een "mannetje" daar zitten die jullie verder kan helpen.
Zoals je zelf al zegt is de taak 'groepspaspoorten' van eigenaar veranderd. Defensie --> Justitie.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:54 schreef Manneke_Pils het volgende:
Hoe bedoel je? Marechaussee?
Ja tnx. Ik zal hen ook nog ff gaan bellen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:04 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt is de taak 'groepspaspoorten' van eigenaar veranderd. Defensie --> Justitie.
Je hebt contact opgenomen met de IND. Die weten niet waar je het over hebt.
Je hebt contact opgenomen met Justitie. Die hebben je met een vaag kluitje in het riet gestuurd.
Je komt er met die 2 duidelijk niet uit.
Misschien is het een idee om met de vorige eigenaar van de taak 'groepspaspoorten' (Marechaussee ergo Defensie) te gaan praten over hoe die overdracht (Defensie --> Justitie) destijds is verlopen en vooral waar de taak 'groepspaspoorten' is heen verhuisd.
Zo duidelijker?
Waarom in godsnaam? Zijn de leden van die groep jonger dan 14?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:13 schreef Manneke_Pils het volgende:
scoutinggroep
collectief paspoort
België.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:13 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Zijn de leden van die groep jonger dan 14?
Anders volstaat de ID van een ieder toch gewoon?
Dat wilde ik nog wel even weten.
Daarom dus!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:40 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Nope. Het gaat om een groep kinders van 11-14 jaar.... Veel staan nog ingeschreven bij hun ouders in het paspoort, en krijgen die dus niet mee...
Daarom is de simpele en wettige oplossing groepspaspoort bedacht...
Alleen het is nu niet zo simpel meer, nu de IND zich ermee bemoeit....
Hé bedankt!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:17 schreef Muerte het volgende:
Daarom dus!
Ik zou die smethoer van Justitie trouwens wel even een fijn briefje terugsturen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:21 schreef Manneke_Pils het volgende:
Vieze honden, ze weten niet eens waar ze verantwoordelijk voor zijn!
Klachten kunnen naar de verantwoordelijke ministers: Mevr. R. Verdonk en dhr. P.H. Donner.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:21 schreef Manneke_Pils het volgende:
Vieze smerige vuile schoften
Net na nog even gebeld te hebben ben ik er achter gekomen dat de IND dat toch niet doet!!!!!!
Je moet gewoon op het gemeentehuis zijn, bij burgerzaken! Eerst goedkeuring van het document, van scouting Nederland uit, dan naar het gemeentehuis, stempeltje stempeltje, dan naar de politie, stempeltje stempeltje en klaar...
Ikop jullie
Jullie trouwens wel bedankt voor de moeite en de tips
Waar is dit in godsnaam? Schubbekuttenveen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:49 schreef Manneke_Pils het volgende:
Nu is er morgenmiddag om 5 uur al iemand aanwezig, die er wel iets van af weet
Bergen op Zoomquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:08 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Waar is dit in godsnaam? Schubbekuttenveen?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:08 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Waar is dit in godsnaam? Schubbekuttenveen?
bij de IND welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:27 schreef AcidTrance het volgende:
Dan kunnen hun je toch gewoon doorsturen intern naar de goeie afdeling, heb nog nooit meegemaakt bij instanties dat je het nummer opnieuw moest bellen
nee, ik verzin dit....quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:27 schreef AcidTrance het volgende:
Dan kunnen hun je toch gewoon doorsturen intern naar de goeie afdeling, heb nog nooit meegemaakt bij instanties dat je het nummer opnieuw moest bellen
Dit werk doet de marechaussee dus niet meer sinds dit jaar...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:52 schreef YottaBrain het volgende:
Hoeveel euro's ben je aan 0900 kwijt?
Mijn paspoort was toen compleet nat geweest (door regenval) . Ik had twijfel of het nog geldig was voor mijn reis naar Jordanie en Syrie. Ik ging naar mijn gemeentehuis voor advies. Hij verwees mij naar Marchaussee te gaan. Marchaussee had mijn paspoort nagekeken. Niks aan de hand. De snormannen in het MiddenOosten deden helemaal niet moeilijk.
Marchaussee doet zulke werk! Niks IND
Gelukkig zit er maar anderhalve maand tussen en was ik toen al lang en breed terug van kamp..quote:Publieksvoorlichting <Voorlichting@ind.minjus.nl> aan mij
17 aug
Geachte heer vD,
Op de eerste plaats mijn excuses dat u telkens bent doorverbonden. Ik
begrijp dat dit het erg vervelend is.
U moet uw aanvraag indienen bij de Afsprakendesk van de Visadienst. U kunt
deze afdeling bereiken door te bellen met 0900-1234561. U kiest dan
vervolgens optie 1 (Visadienst) en daarna optie 3 (Afsprakendesk).
U krijgt vervolgens een medewerker aan de lijn waarbij u een afspraak kunt
maken om uw aanvraag voor een collectief paspoort in te dienen.
Ik kan u helaas geen persoonlijk nummer geven. U zult echt terug moeten
bellen naar het 0900 nummer.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Véronique Stevens
Publieksvoorlichting
Immigratie- en Naturalisatiedienst/
Immigration and Naturalisation Service
Publieksvoorlichting/Department of Communication
Postbus/P.O. Box 5800, 2280 HV Rijswijk
The Netherlands
Telefoon/telephone: 0900-1234561 (or from outside the Netherlands:
00-31-20-889 3045)
(maandag t/m vrijdag: 9.00-17.00)
Telefax: +31 (0) 70 3703134
E-mail: voorlichting@immigratiedienst.nl
Internet: www.ind.nl
Meegestuurde pdf. documenten kunt u openen en lezen met het programma
acrobat reader. Als dit programma niet op uw pc geïnstalleerd staat, kunt u
via de website van de IND, het programma acrobat reader downloaden. Onderaan
de pagina met folders vindt u hiervoor een icoontje van acrobat reader.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend
no rights can be derived from this message
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van:
> Verzonden: dinsdag 5 juli 2005 9:59
> Aan: voorlichting@ind.minjus.nl
> Onderwerp: [www:]Collectief paspoort
>
> Email formulier van pagina: Puvo-formulier
Naam:
Email:
Hallo. Ik heb een vraag over het aanvragen van een groeps
> oftewel collectief paspoort. Dit is voor een scoutingroep die een week op
> kamp gaat naar België. Ik heb al verschillende nummers van jullie gebeld,
> maar steeds krijg ik te horen dat ik niet bij de goede afdeling zit. Op
> een gegeven moment gaan afdelingen zelfs naar elkaar verwijzen. Aangezien
> dit niet opschiet en het nummer wat ik heel de tijd moet bellen 10ct. per
> minuut kost, probeer ik het even via de e-mail. Kunt u mij het e-mailadres
> of directe telefoonnummer geven van de persoon die gaat over de
> goedkeuring van het groepspaspoort? Mvg,
Ach, het werkt niet alleen daar zo... Ik ben aan het overschakelen van KPN naar kabeltelefoon, en dat is ook een klucht die al bijna 3 weken duurt... (nee u had optie 1 moeten hebben, blablabla)quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:21 schreef Manneke_Pils het volgende:
Net na nog even gebeld te hebben ben ik er achter gekomen dat de IND dat toch niet doet!!!!!!
Je moet gewoon op het gemeentehuis zijn, bij burgerzaken! Eerst goedkeuring van het document, van scouting Nederland uit, dan naar het gemeentehuis, stempeltje stempeltje, dan naar de politie, stempeltje stempeltje en klaar...
Ikop jullie
Typisch INDquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:56 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ik was al weer vergeten dat ik hier een topic over geopend had, maar voor degene die het toen ook gevolgd hebben: Dit had nog een leuk staartje:
Ik had ze via de site van het IND dus gemailt...
Moet je eens letten op de data van mijn e-mail en op de datum van het antwoord
[..]
Gelukkig zit er maar anderhalve maand tussen en was ik toen al lang en breed terug van kamp..
Maar meneer, snap dat dan, dat is "in de strijd tegen het terrorisme".quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:40 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Nope. Het gaat om een groep kinders van 11-14 jaar.... Veel staan nog ingeschreven bij hun ouders in het paspoort, en krijgen die dus niet mee...
Daarom is de simpele en wettige oplossing groepspaspoort bedacht...
Alleen het is nu niet zo simpel meer, nu de IND zich ermee bemoeit....
Zekersquote:Op dinsdag 13 september 2005 10:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Typisch IND![]()
Ik hoop dat het kamp desalniettemin geslaagdt was?
Mag je mij vertellen hoe we terroristen het leven zuur maken door gebrekkige voorlichting en schandalig laat reageren op mails over groepspaspoorten voor scoutingclubs.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar meneer, snap dat dan, dat is "in de strijd tegen het terrorisme".
We moeten het mogelijke terroristen wel moeilijk maken, dat alle burgers er last van hebben, sja, dat moeten ze dan maar even slikken hoor.
Persoonlijk vind ik dat de fout meer bij de Marechaussee ligt dan bij de IND. Marechaussee was er immers in eerste instantie verantwoordelijk voor en heeft je doorgestuurd naar een club die er sowieso helemaal nooit wat mee te maken heeft gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:21 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ikop jullie
De IND heeft één algemeen informatienummer via welke alle informatie loopt. Het argument dat ze niet alle taken van elke afdeling kennen, gaat dus niet op. Aangezien ze het enige aanspreekpunt voor de burger zijn, dienen ze alles te kennen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat de fout meer bij de Marechaussee ligt dan bij de IND. Marechaussee was er immers in eerste instantie verantwoordelijk voor en heeft je doorgestuurd naar een club die er sowieso helemaal nooit wat mee te maken heeft gehad.
IND bestaat waarschijnlijk uit verschillende afdelingen en ik kan me best wel voorstellen dat de ene afdeling niet het volledige takenpakket van elke andere IND / justitie afdeling kent... Dat het niet onder hun specifieke afdeling ging wisten ze je wel te vertellen, en dat klopte ook...
De Marechaussee ging er eerst over, heeeel vreemd dat ze je daar dan niet eens kunnen vertellen aan wie het is overgedragen.
quote:Op woensdag 14 september 2005 08:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De IND heeft één algemeen informatienummer via welke alle informatie loopt. Het argument dat ze niet alle taken van elke afdeling kennen, gaat dus niet op. Aangezien ze het enige aanspreekpunt voor de burger zijn, dienen ze alles te kennen.
Verder is het natuurlijk van de gekke dat de IND op vragen m.b.t. zoiets strikt tijdsgebonden als visa, er rustig ruim een anderhalve maand over doet om ze te beantwoorden.
Blijf jij strepen in mijn posts?quote:Op woensdag 14 september 2005 08:44 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Maar verder heb je compleet gelijk.
De marechaussee heeft te horen gekregen dat het niet meer hun taak is én dat het overgedragen is aan de IND. Dan is het de taak van de IND om te weten waar het hoort!
Was een beetje sarcastisch bedoeld hoor, met een knipoog naar de ID-plicht, mobiele telefoons-tracering, internetverkeersopslag etc. etc.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mag je mij vertellen hoe we terroristen het leven zuur maken door gebrekkige voorlichting en schandalig laat reageren op mails over groepspaspoorten voor scoutingclubs.![]()
Ah, je hebt gelijk, sorryquote:Op woensdag 14 september 2005 09:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Was een beetje sarcastisch bedoeld hoor, met een knipoog naar de ID-plicht, mobiele telefoons-tracering, internetverkeersopslag etc. etc.
Lees het maar, ze staan nog ingeschreven bij hun ouders. Vanaf je 14e hoef je pas een eigen ID te hebben..quote:Op woensdag 14 september 2005 10:48 schreef Faceoff het volgende:
ik neem aan dat al die scouting kids ook een verlplichting hebben om aan de identiteitsplicht te voldoen?
dan kan ik er dus vanuit gaan dat ze een ID bewijs of eventueel paspoort hebben.
----Sorry ik was te lui om hele topic te lezen--
Stakker, reageer dan niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:45 schreef hav0c het volgende:
Te lang verhaal maar de conclusie zal vast zijn dat je niet zo moet zeiken.
Mensen die te lui zijn om te lezen, moeten gewoon geen conclusies trekkenquote:Op woensdag 14 september 2005 10:45 schreef hav0c het volgende:
Te lang verhaal maar de conclusie zal vast zijn dat je niet zo moet zeiken.
Hey cool ik kom ook uit bergen op zoom (North-side)quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:33 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Bergen op Zoom
Je zou toch denken dat dat groot genoeg moet zijn en er voldoende geschoold personeel rondloopt in de 3 bureau's die we hier hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |