Eerst de situatie: Ik probeer voor een scoutinggroep, een collectief paspoort af te sluiten, ookwel groepspaspoort genoemd, voor een vakantie/ zomerkamp in België.
Normaal (vorige jaren) maak je dan een lijst met alle benodigde gegevens erop en die stuurde je dan naar de marechaussee. Deze zetten een handtekening eronder, stuurden het terug, en tadaa daar is dan het paspoort.
Maar neen, dit jaar kon dat niet. Bel je naar de marechaussee, blijkt dat die mensen dat niet meer doen, de
IND gaat er nu over... Het eerste dan is meteen, wtf heeft dit te maken met naturalisatie of immigratie
![]()
We willen hier juist weg, we willen geen verblijfsvergunning oid..
Nummer opgekregen, dat gebeld om te vragen waar het nu naartoe gestuurd moet worden en dan blijkt meteen dat het het verkeerde informatienummer is.
Tja, daar gaan wij niet over, dan moet u 09001234561 bellen, daar helpen ze u wel verder..Dus dat gebeld (10 ct. per minuut...)
Doorkeuze gemaakt naar optie 3, zoals me verteld was bij dat andere nummer.
er zijn nog enkele wachtenden voor uer zijn nog enkele wachtenden voor uer zijn nog enkele wachtenden voor uer zijn nog enkele wachtenden voor uer zijn nog 10 wachtenden voor uer zijn nog 9 wachtenden voor uEnz. u get my point.
Uiteindelijk zo'n miep aan de lijn: Ja sorry meneer, maar daar gaan wij niet over, ik ga namelijk over *blablabla hele lijst documenten* U moet even opnieuw ons 0900 nr. bellen en dan kiezen voor optie 2 ipv. 3, dat is de documentenuitgifte-afdeling, daar kunnen ze u helpen...
Dus nog maar een keer dat nr. gebeld. Weer hele rij mensen voor me. Maar tadaa tadaa tadaa, jawel
![]()
na 10 minuten
![]()
heb ik iemand aan de lijn.
Nee sorry meneer, daar ga ik niet over, u moet even dat 0900 nr. opnieuw bellen, en dan kiezen voor optie 3...
Status:
Dus ik heb haar even duidelijk gemaakt dat ze me van daar, naar haar hebben verwezen en dat het nergens op slaat dat ze me nu weer terugstuurt. Ook nog even gevraagd waarom ze nu eigenlijk documentuitgifte heten, als ze toch niks uitgeven, maar daar kreeg ik geen antwoord op...
Blijf je gewoon heel de tijd netjes en beleefd en vraag je na een tijdje: Wie moet ik dan hebben voor die handtekening, want die afdeling van net is het niet...
Is het antwoord:
Meneer, u kunt wel aan de lijn blijven, maar ik kan u verder toch niet helpen, tot ziens.Maar even via de site van het IND een mail gestuurd, geen respons....
Ministerie van Justitie gebeld, waar het IND een onderdeel van is.
Meneer, ik ga het uitzoeken ik bel u terug.Dat gebeurde dan netjes, maar dan krijg je nog zo'n antwoord waarvan je denkt, wat heb ik hier nou weer aan...
Ziet u meneer, het is een grijs vlak, we weten niet precies wie daar over gaat, maar als u het IND infonummer belt, kunnen ze u vast wel verder helpen...Status:
![]()
Waarom schaft dat klote ministerie het eerst bij de ene af voordat ze het bij de ander invoeren?
Jezus, is het nou zo moeilijk om alles even te coordineren?