abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2005 @ 16:57:28 #52
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_28885263
Maar naar een wisselkantoor gaan en geld uit de muur halen bij een bank is niet hetzelfde..
Ik zou ook niemand aanraden om naar een wisselkantoor te gaan, maar gewoon bij een pinautomaat is er niks aan de hand.. Ik kom al een paar jaar in Turkije, altijd gewoon Lira's gepint en nooit problemen mee gehad.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_28890516
Hallo Hallo.

Ben vandaag teruggekomen nadat mijn vlucht om 6.30 ging, las eerder dat er dan 1 dag van je gejat wordt, dat klopt wij werden om 00.30 al opgehaald om 6.30 te vliegen. Belachelijk. 2 dagen verloren in 12 dagen vakantie.
Goed.
Over de vakantie zelf.
Wat zijn de turken in Alanya een stelletje saggereinige aso's, vooral in App. Horizon, geen vriendelijk woord alleen als je geld hebt.
Verder is Alanya een superdrukke toeristische stad, als je daar niet van houdt niet heengaan.
Disco's zijn geweldig, hoe meer richting het kasteel toe hoe meer je betaald.
Bistro Bellman: 1 Bier=6 euro (!)
James Dean: 1 Bier=4 euro (!)
Ligt er ook aan wat de turken zin in hebben om je te laten betalen maar meestal is het ongeveer deze prijs, redelijk duur maar je bent maar 1x per jaar op vakantie natuurlijk.

3 Excursies gedaan: Duiken, raften en Aqua Park.
Aqua Park is gewoon zoals een Aqua Park, voor 15 euro mag je van 10 tot 4 alle glijbanen doen die er zijn. Verwacht alleen niet de grootte van de Italiaanse/Spaanse Aqua Parken. Het blijft Turkse sloeberheid.

Duiken: Voor 45 euro wordt je op een boot gedropt krijg je Russische uitleg met beetje Engels en een pak aan en in het water getyft met een instructeur. Onder water is het wel cool.

Raften: Heel leuk! Niet zo wild als in Marmaris maar wel heel tof, ga liever met z'n 2'en in een bootje dan met z'n 8/10'en in zo'n hele grote boot, das nix en klein bootje is veel leuker. Verder heel veel toeristen en beetje schapengedoe met foto's maken en eten enzo.

Strand.
Wij lagen aan het Ooststrand, dit was een prachtig breed strand met een strandtentje, parasollen en strandbedden. Met een prachtig uitzicht op het kasteel en de rotsen. Op het strand zijn de gebruikelijke parasailing en bananenboten enzo voor niet al te dure prijs (ca. 10 euro).

Over het appartement: Horizon: SLECHT, SLECHT, SLECHT.
De kamers worden 3x in 12 dagen schoongemaakt, badkamer wordt dan niet gedaan alleen de vloer een beetje en de wc-rollen vervangen.
Handdoeken moet je om smeken.
Saggereinig personeel.
Klein kut zwembad.
Wel veel jongeren dus das wel leuk. (als je jong bent tenminste)

Qua kleding kopen is alles gewoon goed.

Nu heb ik geen zin meer om te schrijven als jullie wat willen weten zeg het maar.

PS. Achteraf hebben we met z'n 4'en toch een supervakantie gehad! Heerlijk weer (40 graden elke dag), mooie vrouwen, lekker bier etc. etc.)

En ohja. Kijk uit voor zakkenrollers als je met je zatte kop uit de disco komt.
pi_28902859
quote:
Op zondag 17 juli 2005 02:12 schreef freakysatan het volgende:
dinsdag gaan wij
we vliegen gelukkig optijd.
Ik ga ook dinsdag..
We zouden om 11:15u. gaan met Transavia.com. Dat is nu veranderd naar rond half 5 ofzo..
eerste dag
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 18 juli 2005 @ 13:52:27 #55
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_28908694
Iedereen zit wel te zeuren dat de laatste dag van je "afgenomen" kan worden, maar ik kan uit ervaring vertellen dat om 10 uur 's avonds vliegen ook niet alles is. Dit hebben wij ooit mee gemaakt, maar we mochten wel 's ochtends om 10 uur uit ons appartement vertrekken. Gelukkig konden we onze koffers daar wel dumpen, maar voor de rest konden we niks meer. Op het strand gaan liggen enzo was niet echt een optie want er was geen douche enzo meer beschikbaar. Dus dan kan je een beetje de hele dag omhangen.

Hoe dan ook: nog 2 weekjes, en ik heb er echt zin aan alleen jammer dat de drank daar zo duur is (bij het boeken werd ons juist verteld dat het mega goedkoop zou zijn )
pi_28911193
wat voor stopcontacten en stroom hebben die turken daar? want ik moet wel kunnen scheren enz
pi_28912501
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:22 schreef Ratt het volgende:
wat voor stopcontacten en stroom hebben die turken daar? want ik moet wel kunnen scheren enz
Hetzelfde als in Nederland.
pi_28912866
Hey,

Mijn eerste berichtje hier, zat beetje rond te kijken voor info van Alanya.

Ik zit van 2 tot 14 augustus in Alanya in Appertement Cleo Mare, ik zag dat andere er ook heen gingen, wordt vast gave tijd.

GreetZ Paulo
pi_28913809
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:22 schreef Paulo85 het volgende:
Hey,

Mijn eerste berichtje hier, zat beetje rond te kijken voor info van Alanya.

Ik zit van 2 tot 14 augustus in Alanya in Appertement Cleo Mare, ik zag dat andere er ook heen gingen, wordt vast gave tijd.

GreetZ Paulo
Jep, ik ga dus vanaf morgen de 19e t/m de 2e..
pi_28913841
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:52 schreef ConQuestador het volgende:
Iedereen zit wel te zeuren dat de laatste dag van je "afgenomen" kan worden, maar ik kan uit ervaring vertellen dat om 10 uur 's avonds vliegen ook niet alles is. Dit hebben wij ooit mee gemaakt, maar we mochten wel 's ochtends om 10 uur uit ons appartement vertrekken. Gelukkig konden we onze koffers daar wel dumpen, maar voor de rest konden we niks meer. Op het strand gaan liggen enzo was niet echt een optie want er was geen douche enzo meer beschikbaar. Dus dan kan je een beetje de hele dag omhangen.

Hoe dan ook: nog 2 weekjes, en ik heb er echt zin aan alleen jammer dat de drank daar zo duur is (bij het boeken werd ons juist verteld dat het mega goedkoop zou zijn )
ja, ok, terugreis moet gewoon zo zijn dat ze je rond 10en op komen halen.. Maar heenreis mag van mij gewoon 's ochtends vertrekken zijn hoor..
pi_28913968
Laat je het appartement wel schoon en netjes achter Kluupkluup?

Misschien kom ik 2 augustus wel aan in jouw appartement.
pi_28914021
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:56 schreef Paulo85 het volgende:
Laat je het appartement wel schoon en netjes achter Kluupkluup?

Misschien kom ik 2 augustus wel aan in jouw appartement.
Ik zal een 'teken' achterlaten
pi_28918023
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:37 schreef kreuk050 het volgende:
Hallo Hallo.
Hoelang moest je rijden met de bus?
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_28944050
Moest ongeveer 2,5 uur reızen met de bus vanaf antalya.

Zıt nu trouwens ın de Floyd. Goeie broodjes frıkandel hıer
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:13:14 #65
22843 Matsie
It Sucks To Be You!
pi_28948945
hier ook even een berichtje van mij. Ýk zit vanaf afgelopen woensdag hier in Alanya, in app. Horizon. hele verhalen ga ik nu niet typen want daar heb ik nu geen zin in

over het appartement: De mensen vind ik juist helemaal niet chagarijnig. Ýk noem een Ali of een Ramazan. hele relaxte kerels. De andere zijn idd wat minder spraakzaam maar ze helpen je wel meteen (ons tenminste wel, terwijl bij ons de eerste 4 nachten elke nacht dýe gasten en zelfs de politie aan de deur stonden)
Het zwembad is idd wat aan de kleine kant, maar je kunt ook geen heel zwemparadijs verwachten býj zo'n appartement.

het stappen hier vind ýk wel relaxed. De clubs zijn allemaal openlucht (mag ook wel met dýe warmte) en het ziet er strak uit. Helaas is de prijs van een biertje wel wat hoog.

de zee is heerlijk. lekkere temperatuur.

neem de waarschuwing voor zakkenrollers hierboven overigens serieus. Mijn telefoon is de 2e avond al uit mijn broekzak gejat
pi_28949180
Ja wij zijn ook 2x gerolt, en vraag maar es bij Horizon een beker IJS, krijg je een scheldkannonade over je heen waarom je nooit beneden eet of drinkt bij hun!

Nou weet je waarom: Omdat jullie eten niet te vreten is en het een ongezellige kankerbende is! Ga liever eten bij Ali Baba tegenover!
pi_28952199
Wat ıs t hıer warm zeg. Vanavond lekker naar het Audıtorıum en ın euros pınnen, want met lıras word je genaaıd vanwege de ınflatıe.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:37:58 #68
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_28953126
Van die zakkenrollers heb ik daar voorgaande jaren nooit last gehad maar ik zal het in de gaten houden
pi_28960709
effe een vraagje is het nou goedkoper om hier geld om te laten wisselen of gewoon in turkije te gaan pinnen?
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:06:35 #70
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_28984024
Vandaag teruggekomen uit Alanya. Het was cool. Verder sluit ik me aan bij kreuk050...

Ik ben nu echt helemaal naar de tyfus, ben al meer dan 36 uur wakker en ik pleur telkens in slaap. Ik wil m'n slaap nog ff rekken tot een uur of 22:00

De reis was goed. Heen met Onur Air en terug met Corendon Air. Beiden keren geen problemen gehad.

p.s. kent iemand "Erkan" uit Hotel Kleopatra Elite? Wat een geweldige gast "Holland Fuck You" en wij dan weer: "We Fuck Turkey"
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_28984086
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
Vandaag teruggekomen uit Alanya. Het was cool. Verder sluit ik me aan bij kreuk050...
Ik vond het ook cool en sluit me ook bij mezelf aan.
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:41:35 #72
66485 Muis_84
Niet voor 1 gat te vangen...
pi_28985001
Aah ik ga ook heerlijk naar Alanya van 22 juli tot en met 29 juli, vrijdag dus al wegvliegen om 8.30 heb ik nog wat aan mijn namiddag/avond Ik zit in hotel Ozgur Bey ofsow, schijnt door een hollands echtpaar te worden gerund ( mijn vriendin wilde dat graag). Maarja, ik zie wel wat het word, vast en zeker wel leuk
Vind ik dan...
pi_29001965
Hallo,
Ik hoor hier allemaal slechte verhalen over app Horizon maar is iemand hier ook bekend met app. Baronessa. op een andere site lees ik hier verschillende reacties over. iemand van jullie hier ooit geweest? ik zit daar namelijk van 30-07 ror 10-08.

Groet
pi_29003643
Zoooo dat was Alanya,

Nou het was echt werkelijk waar super. maar ik zal beginnen met de dingen die ik minder leuk vond.

- De prijzen die had ik echt niet zo hoog verwacht.
- De turken in de haven, die gasten zijn echt sick.( 1x gerold)
- Ga 's avonds nooit de burgt op(kasteel). 1x was ik daar verdwaald, kwam toen toevallig 2 NL-turken tegen die vroegen de weg voor ons. maar 1 van die NL-turken heeft daar harde klappen voor moeten ontvangen met een knuppel. de reden? vraag het mij niet.

Nou de leuke dingen van vakantie.

Het stappen zelf was echt fantastisch, elke dag kon je mij vinden in de club HAVANNA. Sfeer goed , mooie vrouwen. goeie muziek.

Het strand, 's middags ging ik echt kapot van de hitte daar dus je moet er van houden als je naar het strand gaat. Ik heb het een paar x gedaan.

Boottocht dat is een echte aanrader, gewoon relaxed dagje op zee. Je stopt regelmatig om te zwemmen. en meestal is het inclusief lunch. op het laatst stop je bij een grot van circa. 1m. hoog en daar moet je dan doorheen kruipen. Je ziet geen reet voor ene paar minuten maar als je er dan uit komt, sta je in 1x zon 10 meter boven het water. dus springennnn maar

Auto huren is ook een aanrader gewoon zelfs naar DIMTJAI of hoe je het ook schrijft. daar lekker lunchen op het water. heerlijk.

Vrouwen?/??

die zijn er genoeg. Toen wij weggingen stond er een heel harem ons uit te zwaaien
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:49:01 #75
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29004704
Ik vond het uitgaan zwaar KLOTE! Alleen maar van kansloze kut dance bars.

Enige leuke tent vond ik "The Doors" en daar was ik dan ook zeer regelmatig!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:52:53 #76
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_29008364
Even een vraagje, op schiphol.nl staat het volgende over de inchecktijd:

twee uur voor vertrek als u naar een Europese bestemming vliegt
drie uur voor vertrek als u naar een bestemming buiten Europa vliegt

De vraag is nu: moet je turkije wel of niet tot Europa rekenen, oftewel, moeten we 2 of 3 uur van te voren inchecken?
pi_29009138
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:08 schreef piertje2 het volgende:

Auto huren is ook een aanrader gewoon zelfs naar DIMTJAI of hoe je het ook schrijft. daar lekker lunchen op het water. heerlijk.
Dim Cay,

vorig jaar ook geweest. Dat is wel heel apart, niet heel erg veel te doen, maar wel gewoon een leuk, relaxt uitje. Wel koud water daar
pi_29010839
Hoeveel kost het huren van een auto dan?
pi_29011999
35 euro per dag (jeep)
ben gisteren terug gekomen!

vraag me af of iemand op boat trip is geweest (overdag) en die cd heeft gekocht??? zoek wat muziek!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:48:04 #80
60315 survivor-1
Geen Fratsen....Dat Scheelt...
pi_29012246
Ik zag op een site een aanbieding staan voor reisstekkers, heb je die in Alanya ook nodig??

Ik zag dat er ook nog iemand hier vroeg wat nu het voordeligst was qua geld halen voor de vakantie daar. Ik had er zelf al een topic over geopend, maar tis het voordeligst (volgens de mevr. vd Rabobank) om direct op t vliegveld te pinnen en dan gewoon met Lira's te betalen.
Heb al wel op verschillende sites gelezen dat het best een lastige munteenheid is en dat je goed moet opletten, zeker als je met ¤ betaalt en als je met Lira betaalt met het terugkrijgen van wisselgeld. Veel ervaringen gelezen van mensen die dit niet deden en er later achterkwamen dat ze veel te weinig hadden terug gekregen.
Ik ga trouwens van 2-8 tot 16-8 met GoGo Tours (app. Floria), nog meer mensen al via GoGo in Alanya geweest eigenlijk??

See Ya

[ Bericht 0% gewijzigd door survivor-1 op 21-07-2005 16:03:12 ]
Leef vandaag...je hebt geen recht op morgen!!
pi_29012659
Lira's betalen, altijd!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_29013375
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vond het uitgaan zwaar KLOTE! Alleen maar van kansloze kut dance bars.

Enige leuke tent vond ik "The Doors" en daar was ik dan ook zeer regelmatig!
Daar was ik ook regelmatig, laatste half uurtje meestal voordat we weer weggingen, leuke tent maar meer als een uur die hardrock word je ook niet vrolijk van.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:36:40 #83
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_29043640
Ben ook net terug uit Alanya, was daar samen met o.a. Piertje2 en E-. Wat een geweldige tijd hebben we daar beleefd. Vooral Havana en The Doors bezocht. Tenten zoals Robin Hood en James Dean vond ik vrij weinig aan. De burgt vond ik ook erg mooi. Uitzicht was SUPER!!

We zaten in Appartementen complex "Sunny Holiday" De mensen daar waren erg vriendelijk en gingen zelfs mee uit. Erg makkelijk want zij zorgden er wel voor dat we "normale" prijzen hoefden te betalen.

De eerste paar dagen betaalde we nog met euro's maar daar zijn we al snel van afgestapt. We hadden toch het idee dat we flink genaait werden door de euro. Bij James Dean betaalde we 32 euro voor 6 biertjes!! En die werden nog overgegoten uit normale heineken flesjes ook, dus geen tap! The Doors bar vond ik echt GAAF. Super goede muziek en iedereen was aardig. Havana was ook super goed. Echte vakantie sfeer hing er. En de muziek vond ik erg zomers!

Als het kon ging ik gisteren al terug..maar daar zijn meerdere redenen voor
pi_29062501
IK wil terug
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_29070592
Ik zıt er nu! Morgen ofzo een lang verhaal.. ık heb nog maar 1 mınuut nu.. whehe
pi_29090116
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 21:00 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zıt er nu! Morgen ofzo een lang verhaal.. ık heb nog maar 1 mınuut nu.. whehe
Hey KluupKluup,

Alles goed in appertement Cleo Mare? Vertel me en geef mij wat tips, zodat ik er misschien wat aan kan hebben als ik straks na jouw in Cleo mare zit.

GreetZ Paulo
pi_29096295
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:06 schreef Morpheus2002 het volgende:

Ik ben nu echt helemaal naar de tyfus, ben al meer dan 36 uur wakker en ik pleur telkens in slaap. Ik wil m'n slaap nog ff rekken tot een uur of 22:00

De reis was goed. Heen met Onur Air en terug met Corendon Air. Beiden keren geen problemen gehad.

p.s. kent iemand "Erkan" uit Hotel Kleopatra Elite? Wat een geweldige gast "Holland Fuck You" en wij dan weer: "We Fuck Turkey"
Erkan is idd erg lachen. Waarvan kennen jullie hem. Of zaten jullie ook in kleopatra elite
pi_29096366
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:41 schreef Stjeafke het volgende:
Hallo lieve mensen,

hier een berichtje van Corendon hostess Stephanie!!
Zijn er nog mensen die bij corendon hebben geboekt en binnekort deze kant op komen?
Zelf zit ik hier tot eind oktober!! Voor vragen sta ik altijd open!!

Zonnige groetjes vanuit Alanya
Hoi,

Ben jij 1 van de 2 blonde corendon dames. Die vaak in ons hotel Kleopatra Elite kwamen?
Zwemwater en eten in Elite was niet echt best.
Ik reisde ook via corendon. reisleider was Hamdi.
  maandag 25 juli 2005 @ 09:32:58 #89
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29104619
quote:
Op zondag 24 juli 2005 21:47 schreef zomer000 het volgende:

[..]

Erkan is idd erg lachen. Waarvan kennen jullie hem. Of zaten jullie ook in kleopatra elite
Wij zaten ook in Kleopatra Elite. Diverse keren wezen voetballen tegen Erkan, was echt cool
pi_29105977
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:48 schreef survivor-1 het volgende:
Ik zag op een site een aanbieding staan voor reisstekkers, heb je die in Alanya ook nodig??
Nee, je kan gewoon je apparaten in het stopcontact doen. In Turkije hebben ze dezelfde stopcontacten als in Nederland.
quote:
Ik zag dat er ook nog iemand hier vroeg wat nu het voordeligst was qua geld halen voor de vakantie daar. Ik had er zelf al een topic over geopend, maar tis het voordeligst (volgens de mevr. vd Rabobank) om direct op t vliegveld te pinnen en dan gewoon met Lira's te betalen.
Zorg gewoon dat je euro's bij je hebt (om het visum te betalen en voor noodgevallen) en pin gewoon zodra je in Alanya aankomt bij een bank. Dat werkt het makkelijkste.
quote:
Heb al wel op verschillende sites gelezen dat het best een lastige munteenheid is en dat je goed moet opletten, zeker als je met ¤ betaalt en als je met Lira betaalt met het terugkrijgen van wisselgeld. Veel ervaringen gelezen van mensen die dit niet deden en er later achterkwamen dat ze veel te weinig hadden terug gekregen.
Je moet wel opletten met het geld inderdaad, zeker nu er 2 soorten geld in omloop zijn. De biljetten echter zijn precies hetzelfde, alleen staat er inplaats van 1.000.000 nu gewoon 1 op. Wat wel verwarrend is, is dat de nieuw munten op euromunten lijken. De muntjes van 0,50 lijken op 1 euro en de munten van 1 lijken op de 2 euro, terwijl hij maar 0,67 euro waard is.
Let ook goed op met de munten, want zoals in de OP staat zijn er 2 soorten munten met 10 erop en ook 2 met 50 erop. Alleen is de ene 10x zoveel waard als de ander. Je kan het zien aan het woordje bin wat erop staat (wat duizend betekend). 50 bin (50000) = 0,03 euro en 50 ykl (de nieuwe munt) = 0,30 euro.

De oude munt heet de Turkse Lira (TL), de nieuwe munt heet de Nieuwe Turkse Lira, wat op 2 manieren wordt aangegeven. Bedragen > 1 heten yTL en bedragen < 1 heten yKL. De k staat dus voor centen.
quote:
Ik ga trouwens van 2-8 tot 16-8 met GoGo Tours (app. Floria), nog meer mensen al via GoGo in Alanya geweest eigenlijk??

See Ya
Veel plezier.
pi_29116344
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:32 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Wij zaten ook in Kleopatra Elite. Diverse keren wezen voetballen tegen Erkan, was echt cool
En wat vond jij van kleopatra Elite?
Wij zijn ook meerdere keren wezen voetballen met Erkan en Hakim. Wij zaten tot afgelopen zondag in Alanya
  maandag 25 juli 2005 @ 17:43:22 #92
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29116607
Ik tot afgelopen woensdag. Hoe heet je? Misschien ken ik je wel...

Ik vond het Hotel matig. De stroom viel erg vaak uit (1 dag op noodaggregaat gedraait). Het eten was vies en eentonig. Het water deed het af en toe niet en we hadden maar heel soms warm water.

Verder wel een toffe tijd gehad hoor
pi_29116801
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik tot afgelopen woensdag. Hoe heet je? Misschien ken ik je wel...

Ik vond het Hotel matig. De stroom viel erg vaak uit (1 dag op noodaggregaat gedraait). Het eten was vies en eentonig. Het water deed het af en toe niet en we hadden maar heel soms warm water.

Verder wel een toffe tijd gehad hoor
Voor ons geld precies het zellfde. Slecht eten, stroom uitval en idd die noodaggregaat ( wat een herrie!!!) en soms warm water. Zwemwater was ook slecht, veel mensen oor ontsteking laaste dagen en afgelopen weekend weer veel overboekingen. Gelukkig wij geen last van gehad. Wij konden direct onze kamer in. Airco was wel super!
pi_29121864
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:14 schreef Paulo85 het volgende:

[..]

Hey KluupKluup,

Alles goed in appertement Cleo Mare? Vertel me en geef mij wat tips, zodat ik er misschien wat aan kan hebben als ik straks na jouw in Cleo mare zit.

GreetZ Paulo
cleo mare ıs zeer ok.. de kamers verschıllen wel enorm.. maar wıj hebben t beste van t beste met aırco en tv.. ıedere dag wordt er schoongemaakt enzo.. gewoon prıma.. het eten (all-ınclusıve) ıs ook goed te eten..
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:16:51 #95
90419 freakysatan
Toekomstige Leider :D
pi_29136368
Hallo,

Net terug uit Alanya!! We sliepen in SerapSu beach resort. Echt een geweldig hotel!! Aardig personeel en heeeerlijke rode wijn
Het weer was prachtig, in tegenstelling tot hier..
Gelukkig was er geen koffer controle, want die zit volgeladen met Polo;s, sokken, boxers, broek, riem...
Maargoed, Onur Air is goed!!!!

have fun
YESSS :D
pi_29136703
zo, ben nu weer thuis. Vond 8 dagen toch iets te kort, had liever 15 dagen gehad. Maar was wel gezellig.
Ben ook nog op bezoek gegaan bij mijn broer, die zat in Blue Star (all inclusive). Begint die portier te zeiken dat we niet zo'n blauw bandje omhebben, dus ik dacht: kutzooi, dalijk mogen we niet eens binnen. in plaats daarvan moesten we mee naar de receptie waar we gewoon een bandje omkregen. De volgende dag lekker daar wezen zwemmen en friet eten, en 'savonds helemaal zat gezopen aan het gratis bier en vodka-cola
En toen moest ik uiteindelijk heel snel mn bed uitspringen richting wc (en ikke de volgende dag maar de hele tijd misselijk zijn in de bus en vliegtuig )
pi_29137341
Ik zou eerst met mijn vriend naar appertement Cleo mare gaan. Maar omdat mijn vriend zijn enkel brak hebben we die reis moeten annuleren. Nu is hij weer uit het gips en hebben we alsnog last minute een reis geboekt naar Alanya. We gaan zaterdag naar Hotel Big Blue Suite. All inclusive. Kent iemand dit hotel? Is het een beetje een goed en leuk hotel?
Woepsie
pi_29175022
Groetjes vanuıt Alanya !!
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_29175707
Ik zýt nu op de helft van mýjn 15-daagse reýs..
In het kort;

UItgaan:
Havana Beach Club!!! Dat ýs de enýge club waar ze nýet om de 3 mýnuten je vragen om een drankje. Býj sommýge clubs ýs het zelfs zo erg dat als je nýks haalt je eruýt gezet wordt. Als ýk wat te drýnken wýl kom ýk wel naar de bar! Verder veel halfnaakte meýsjes dýe op de bar dansen. Voor een býertje betaal je al snel een euro of 4/5 maar dan heb je een behoorlýjk glas.. Goedkoop ýs Alanya ýýg nýet.
Het uýtgaanscentrum zýt aan de andere kan van Alanya. De meeste hotels/appartementen lýggen aan het kleopatra-strand (kleýne kýezeltjes.. net zand). De clubs zýtten aan de oostkant van Alanya. Maar je kan met een Dolmusbusje of een stadsbus voor ongeveer 50 eurocent naar het uýtgaanscentrum. Taxýs zýjn ongeveer 5 YTL, oftewel ýets van 3 euro.
's Nachts om een uur of 4 lopen er nog kýndertjes van een jaar of 6 rond dýe je kraaltjes en kleýne bloemetjes proberen te verkopen. Echt zýelýg.. Maar koop nýks. Zo hou je zulke dýngen enkel ýn stand..

Wýnkelen:
Alles ýs nep. D&G, Dýesel, Puma, NIKE.. je zýet t allemaal. Je betaald ongeveer een euro of 7 voor een shýrtje. Zýet er redelýjk uýt. Maar ýn Alanya zelf moet je er nýet mee gaan lopen. Je haalt ze er dan zo uýt. Staat vrýj lullýg.
Ik haal hýer nog een Eastpack tas

Strand:
Het Kleopatrastrand bestaat uýt hele kleýne steentjes, dýe overýgens super heet zýjn. Eenmaal ýn zee zul je even moeten wennen. Hýer zýjn namelýjk rotsen uýtgehakt en glad gemaakt. Je staat dus eýgenlýjk op een soort plateau. Door de (zeer) lýchte alggroeý ýs het moeýlýjk om te blýjven staan.
De zee vrýjwel vrýj van wýer en je zýet zo heeeel nu en dan eens een verdwaald výsje (het water ýs blauw&helder). Het starnd staan vol (lees: propvol) met bedjes, waar je 7 lýra, ongeveer 4 euro voor moet neerleggen om er met zn tween de hele dag op te mogen lýggen. Handdoekje tussen de bedjes kan natuurlýjk ook. Maar ýs wel hutje býj mutje.

Notes:
- Iedereen vraagt om een fooý, zelfs als ze je even de weg wýjzen en meelopen.
- Iedereen spreekt je aan met 'my frýend' of 'hoe gaat het' en andere Nederlandse zýnnen
pi_29175791
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:11 schreef Realzm het volgende:
Groetjes vanuýt Alanya !!
Welk ýnternetcafe zýt jýj nu? Ik zýt ýn een tattoo-shop
pi_29176684
Kluupkluup ik heb je gespot op het strand, je was met een luchtbed in de weer. Ik dacht al wat komt die gast me bekend voor, toen ik later in een internetcafe in Alanya zat en vervolgens je fotoboek checkte klopte het . Grappig!

Voor de rest ben ik ook de complete vakantie (15 dgn) naar de Havana club geweest, echt een prima tent is dat. Alleen als je bier bestelde duurde het meestal wel minimaal 5 minuten voordat je het kreeg. (Iets van 5 taps voor de hele club)

Strand is inderdaad prima vertoeven. De nadelen zijn alleen dat als je de zee instapt je even moet doorbijten want door die plateaus glij je de hele tijd uit! Vooral als er elke keer een hoge golf aankomt. En tsja die minicule strandsteentjes worden inderdaad aardig heet

Qua kleding en nepperij heb ik een horloge, overhemd en schoenen gekocht, kostte me geen reet. Zat wel even in de zenuwen toen ik de douane gisteravond moest passeren, maar gelukkig pikte ze iemand anders voor mij eruit.

Wij zaten met z'n 4en in het appartment Sultan's Dream dit lag op 10 min afstand van het strand en als we naar het centrum gingen namen we een taxi. De rit kostte gem. zo'n 6 a 7 lira (3 a 4 euro). Appartement was prima, zat een leuk barretje/restaurantje bij waar je prima kon eten en drinken gedurende de dag dat je bij het zwembad lag. Alles op rekening laten zetten voor ons 4'en en waren naderhand zo'n 150 euro per persoon kwijt. Viel ons nog mee omdat we redelijk veel hebben zitten eten en drinken daar en vervolgens 's avonds / s' nachts richting de haven gingen. Er hing tevens een zeer informele sfeer in het apart. en dat maakt het ook extra gezellig. De kok, de barman e.d iedereen werd in het water gegooid! We konnen tevens goed overweg met de nachtwaker en mochten als je we terugkwamen van het stappen gewoon nog een duikje nemen. We hebben dan ook soms tot 08.00 's ochtends bij het zwembad gelegen en nog een beetje gezwommen.

Eten stelt voor de rest weinig voor in Alanya, bij de haven en dus bij bijvoorbeeld de Robin Hood bar zitten de wat betere restaurants. Waar je voor 20 lira per persoon prima kan eten met wat biertjes erbij. Je kan standaard zeggen 'We want free fruit and coffee and a 10 or 20% discount' . Ze gaan allemaal akkoord en dat scheelt weer. De kut restaurants kan je uiteraard herkennen door de (goedkope, lichtgevende) pauperborden aan de kant van de straat waar ze allemaal dezelfde menu's vertonen.

Voor de rest is 15 dagen lang genoeg, kan niet wachten op m'n biefstukje vanavond! Die gaat er wel in denk ik. Ben momenteel wel aardig verkouden door al die klote airco's e.d.

Trouwens Onur Air valt best mee, ze kunnen alleen geen Engels maar je krijgt daarintegen wel gratis eten en drinken aan boord!

Oja en nog één ding: Efes Pilsen! Dat is echt prima bier!

woensdag 27 juli 2005 @ 18:17:11 #102
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_29176759
Efes is idd goed bier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')