zo komt Marokko van Terrorisme af zo houdt Marokko de greep op de terroristenquote:RABAT - Een rechtbank in Marokko heeft maandag twee radicale moslims ter dood veroordeeld. De rechtbank achtte bewezen dat Toufik Hanouichi en Mouhsin Bouarfa leiding gaven aan de terreurcel Meknes.
Volgens de aanklagers was de groep van Hanouichi en Bouarfa betrokken bij zeker vijf moorden. Onder de slachtoffers waren een politieman en een Marokkaanse jood. Verder waren ze aanngeklaagd voor het bezit van explosieven.
De terreurcel van Hanouichi en Bouarfa onderhield volgens Marokkaanse justitie banden met de verboden militante groep Salafistische Jihad. De Marokkaanse autoriteiten houden Salafistische Jihad verantwoordelijk voor de aanslagen in mei 2003 in Casablanca, die 45 levens eisten.
De twee leiders van de terreurcel waren samen met 42 andere personen, onder wie zes vrouwen, in januari 2004 in Fez en Meknes gearresteerd. De rechtbank veroordeelde vier leden van de groep tot levenslang, negen verdachten werden vrijgesproken en de anderen kregen straffen opgelegd variërend van één tot twintig jaar.
De Marokkaanse autoriteiten voeren slechts zelden een terdoodveroordeling uit.
ik denk met kogelquote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:28 schreef BobRooney het volgende:
Hoe wordt de doodstraf daar uitgevoerd? Kogel? Ophangen? Daar ben ik benieuwd naar![]()
nu nog maar eens zien of ze het doen he....quote:De Marokkaanse autoriteiten voeren slechts zelden een terdoodveroordeling uit.
Op het grote plein in Marrakech is nog een mooie galg te bewonderen. Ik weet alleen niet zeker of deze ervoor gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:28 schreef BobRooney het volgende:
Hoe wordt de doodstraf daar uitgevoerd? Kogel? Ophangen? Daar ben ik benieuwd naar![]()
Nou ik vraag me af of ze een eerlijk proces hebben gehad. Er gaan daar vaker onschuldige mensen achter de tralies. Ik vind dat de wereldgemeenschap heel kritisch moet kijken naar dit soort veroordelingen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
[..]
zo komt Marokko van Terrorisme af zo houdt Marokko de greep op de terroristen
Marokko
Je hebt niet het volste vertrouwen in de Marokkaanse rechtspraak?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:15 schreef Chadi het volgende:
Ik vind dat de wereldgemeenschap heel kritisch moet kijken naar dit soort veroordelingen.
Nee Want die is gebasseerd op wie de meeste( geld) connecties heeft en er een ander voor op kan laten draaien.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:30 schreef R@b het volgende:
[..]
Je hebt niet het volste vertrouwen in de Marokkaanse rechtspraak?
Als ze in Marokko de doodstraf kunnen krijgen mogen ze niet eens uitgeleverd worden. Nederland levert geen verdachte uit die ter dood kan worden veroordeeld. Of men moet beloven dat men die straf niet zal opleggen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:38 schreef Prego het volgende:
ik stem voor uitleveren aan marokko van dat soort gespuis hier.
Sure...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
[..]
zo komt Marokko van Terrorisme af zo houdt Marokko de greep op de terroristen
Marokko
dat was eerder dit topic al duidelijk en ook mijn punt nietquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:55 schreef R@b het volgende:
[..]
Als ze in Marokko de doodstraf kunnen krijgen mogen ze niet eens uitgeleverd worden. Nederland levert geen verdachte uit die ter dood kan worden veroordeeld. Of men moet beloven dat men die straf niet zal opleggen.
quote:Marokkanen zijn heel erg aardig!
Goedendag, hoe gaat het met u? Met mij gaat het goed. Met u ook? Ik ben blij dat te horen.
Bij aanvang van elk gesprek, hoe kort ook, dient geďnformeerd te worden naar het welbevinden. Een afspraak voor een interview, het maken van beelden of het uitwisselen van informatie is dan al snel gemaakt. Het moeilijkste moet dan nog komen. Het vinden van de juiste locatie. Boulevard Mohammed V of Hassan II leveren geen problemen op.
Maar dan de Arabische namen. Fonetisch schrijf je ze op, je oefent de uitspraak voor Marokkaans gehoor en gaat op pad.
Te voet is het leukst. Vraag één persoon de weg, en de halve straat wil helpen. Druk overleg over de straat die bedoeld kan worden volgt. Een vreemdeling alleen op pad sturen is not done. En dus wandel ik met drie nieuwe vrienden eindeloos door een wijk, waar de straat toch echt moet liggen.
Op het station haasten mensen zich mijn bagage in de trein te zetten. De man achter het loket verlaat zijn post om te kijken of ik het juiste perron wel neem. Enigszins overbodig, maar toch.
De petit taxi’s, de kleine autootjes die je op elke hoek van de straat kunt aanhouden, deel je vaak met andere passagiers. Nadat ik de straat op drie verschillende manieren heb uitgesproken, ontstaat een discussie tusen passagiers en chauffeur. Familieleden worden gebeld en vrienden geraadpleegd. De blijdschap als ik voor de deur wordt afgezet, is bij alle inzittenden even groot als bij mij.
Hollanders zijn heel aardig, zegt de chauffeur. Soekran bessef, hartelijk dank, knik ik vriendelijk. Handenschuddend nemen we afscheid. Ik vraag me af hoe het deze man zou vergaan als hij op schiphol of Amsterdam Centraal aankomt.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:44 schreef Viajero het volgende:
Als we nu eens onze relMarokkanen ruilen tegen een lading Marokkaanse rechters..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |