quote:Witlof met geitenkaas en honing uit de oven
1 flink struikje witlof
50 gram zachte verse geitenkaas
peper, zout
1/2 eetlepel vloeibare honing
boter
vuurvast schaaltje
Verwijder de lelijke blaadjes van de witlof. Was de witlof en snij het struikje in de lengte doormidden, maar zorg dat de blaadjes aan elkaar blijven zitten.
Kook de witlof beetgaar in water met zout en laat deze dan in een vergiet heel goed uitlekken. Beboter het vuurvaste schaaltje.
Verwarm de oven voor op 200°C. Leg de halve struikjes witlof met de snijkant naar boven in de schaal. Verkruimel de geitenkaas over de witlof en verdeel de honing erover. Strooi er wat versgemalen zwarte peper overheen.
Zet het schaaltje ± 10 minuten in het midden van de voorverwarmde oven tot de kaas gesmolten is en lichtbruin.
quote:Witlof- kip schotel
Omschrijving:
Een heerlijke en makkelijk voor te bereiden ovenschotel. Voor 4 personen.
Bereidingstijd:
bereiding: 20 minuten vooraf klaar te maken. hierna 20 minuten in de oven
Ingredienten:
* 4 stronken witlof
* 4 enkele kipfilet
* 1 ui
* bekertje creme fraise
* scheutje witte wijn
* enkele druppels citroensap
* peper/zout/kipkruiden/nootmuskaat
* geraspte kaas.
Bereiding:
1. Snijd de kipfilet in kleine blokjes en bak deze circa 10 minuten met de kruiden tot ze bruin gebakken zijn, bak ook het uitje mee.
2. Blus de kip dan af met een scheutje witte wijn en laat het nog even pruttelen.
3. Vet een ovenschaal in en leg hierin de gesneden rauwe witlof.
4. Meng in een kom de creme fraise met de witte wijn en nootmuskaat en scheutje citoensap en doe hier de geraspte kaas doorheen.( hoeveelheid kaas naar eigen smaak).
5. Doe in de kom over de witlof de kipfiletblokjes en hierover het kaasmengsel.
6. Zet de schotel circa 20 minuten in een voorverwarmde oven.
7. Serveren met rosti aardappels uit de oven.
Meestal rol ik de gekookte witlof in de kaas en ham en eet ik de aardappels of aardappel puree er los bij. Maar dit is misschien wel een lekker allernatief een soort witlof lasagnaquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:23 schreef Serinde het volgende:
Wat érg simpel is maar ook lekker : witlof koken en inrollen in plakjes ham, in een ovenschaal mikken en aardappelpuree en kaas eroverheen.
Ik ben van de makkelijke gerechten![]()
Mijn moeder maakte het altijd zo, gewoon alles in één schaal pleurenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Meestal rol ik de gekookte witlof in de kaas en ham en eet ik de aardappels of aardappel puree er los bij. Maar dit is misschien wel een lekker allernatief een soort witlof lasagna
Wat voor dressing gebruik je dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:51 schreef Adfundum het volgende:
Rauw, als salade.
Fijnsnijden, en mengen met druiven, fèta, olijven, zilveruitjes, stukjes augurk, mandarijntjes en evt een dressing eroverheen.
Mayo, yoghurt, kerrie, gember, beetje peper en zout.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |