Eureka!!
Na lang nadenken, veel discussieren met mijn beste vrienden en mijn ouders en een aantal mislukte sollicitaties (laatste soll. was erg leuk bedrijf, maar qua werkzaamheden zou ik ongeveer hetzelfde moeten doen als ik nu doe en daar word ik niet gelukkiger van), heb ik een beslissing genomen
![]()
Ik heb besloten dat een baan als inkoper reizen bij een tourperator mij op het lijf geschreven is. Commercieel, veel onderhandelen en daarbij veel sociale contacten en af en toe weg. Maar.. hoe kom je daar terecht? Ten eerste moet je een SEPR diploma hebben, anders kom je het wereldje niet eens in (of iig een heel stuk moeilijker). Nu heb ik alle relatief simpele stof al tijdens mijn studie gehad, dus dat diploma zal niet heel moeilijk zijn. Je moet ook ervaring hebben met bepaalde programma's en die kan je alleen opdoen bij een reisbureau. Dus ik zal eerst een jaar op een reisbureau moeten gaan werken voor ik uberhaupt door kan groeien naar zo'n dergelijke functie. Dat valt ook te overzien.
En, hoe meer reiservaring, hoe beter. Dus ben ik momenteel met sawadee in onderhandeling om een paar maanden op pad te gaan. De reizen die ik zonder probleem kan krijgen zijn de Mayaroutes, omdat ik daar ervaring in heb en omdat ik de taal spreek. Die zijn tegenwoordig 30 dagen lang en ik heb al bijna het jawoord binnen voor in ieder geval 2 reizen. Na die 2 reizen kan ik nog voor een paar maanden doorreizen naar Zuid Amerika. Voor mezelf, om vrijwilligerswerk te gaan doen, of misschien ook daar een paar reizen begeleiden. Mijn huis kan ik zoals al eerder verteld onderverhuren dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb dus besloten om toch maar weer het avontuurlijkere pad op te gaan. Ik wacht eigenlijk alleen nog op het definitieve mailtje waarin staat dat ik 100% zeker die 2 reizen krijg (en liefst meer, ook in andere regio´s.