abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:56:20 #51
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28596267
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

natuurlijke manier om proberen in slaap te komen.

bron
Helemaal mijn idee
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:06:14 #52
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_28598978
Wat bij mij altijd helpt, wanneer ik niet in slaap kan komen, is om TV te kijken, geen herhalingen van het nieuws of sexreclames. Maar gewoon niet nadenken en ontspannen kijken naar een DVD van vissen. . Binnen 10 minuten lig ik dan te pitten. Bij mij is het altijd succes gegarandeerd.

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 10 juli 2005 @ 08:20:59 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28675409
Ik heb ook een soort van tip.
Gisteren had ik namelijk eerst 4KM gezwommen, waarna ik buiten met mijn neefje en de andere kinderen op het pleintje ging voetballen.
Iig. drukke dag, veel energie verbrand.
's Avonds merkte ik echter dat ik net als bij griep een vrij warme lichaam had, maar ik voelde me niet ziek.
Het zorgde er wel voor dat ik me goed slaperig voelde.
Misschien speelde ook wel mee dat ik me door al die activiteiten heel goed voelde, waardoor ik ook beter in slaap kon komen.
@luna
pi_28675483
quote:
Op zondag 10 juli 2005 08:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Mijn slaaptip
http://www.melatonine.nl/
Melatonine is de stof die je hersenen aanmaken als je wilt gaan slapen geloof ik.
Bij mensen met zware depressies mist er voldoende melatonine waardoor diegene niet of nauwelijks in slaap kan komen, althans dat dacht ik, heb ik eens gelezen in een foldertje.
Dit lijkt iig. een onschadelijk slaapmiddel.
Maar het is niet te hopen dat je door de extra melatonine later geen melatonine meer kan aanmaken als je lichaam aan de pillen went.
@luna
  zondag 10 juli 2005 @ 12:01:28 #56
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_28677069
Sauna! Als ik klaar ben met sporten ga altijd nog even na-zweten in de sauna. Als ik dat dan 15 min. doe dan kom ik helemaal ontspannen/hangerig thuis. Dan val ik als een blok in slaap zodra ik in bed lig.
Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
pi_29089935
sauna is idd een goeie. als ik een dagje in thermen geweest ben ofzo dan slaap ik als een blok! maar goed, door de weeks is dat wel lastig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 24 juli 2005 @ 18:11:31 #58
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29090040
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:06 schreef DarkElf het volgende:
sauna is idd een goeie. als ik een dagje in thermen geweest ben ofzo dan slaap ik als een blok! maar goed, door de weeks is dat wel lastig
zou ook een vrij duur grapje worden dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29090456
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:33 schreef skiczukie het volgende:
< als reactie op teknomist>
Je klinkt als een oud wijf, met je warme melk enzo.
Warme melk bevat tryptofaan, een stof die een belangrijke rol speelt bij het slaapmechanisme. Warme melk drink je bij voorkeur met honing, aangezien de glucose uit de honing de werkzaamheid van het tryptofaan bevordert. Die oma's waren dus zo gek nog niet...

* slaapt gelukkig meestal erg goed, ook zonder warme melk.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:35:02 #60
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29090550
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:31 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Warme melk bevat tryptofaan, een stof die een belangrijke rol speelt bij het slaapmechanisme. Warme melk drink je bij voorkeur met honing, aangezien de glucose uit de honing de werkzaamheid van het tryptofaan bevordert. Die oma's waren dus zo gek nog niet...

* slaapt gelukkig meestal erg goed, ook zonder warme melk.
Jij weet waar je over praat!
En idd die oma's waren zo gek nog niet!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 24 juli 2005 @ 18:37:45 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29090615
Om beter te slapen:

Maar mijn persoonlijk favoriet:

Da wassut.

Ohja, gewoon fuck it all denken, en nergens over gaan zitten peinzen, dat werkt niet, dat doe je in je volledige slaap maar
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 24 juli 2005 @ 21:08:49 #62
52513 whosvegas
The Trickster
pi_29095256
Een dikke vette jonko roken
Are you nuts??
  zondag 24 juli 2005 @ 21:24:36 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29095654
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:48 schreef boempa het volgende:

[..]

Melatonine is de stof die je hersenen aanmaken als je wilt gaan slapen geloof ik.
Bij mensen met zware depressies mist er voldoende melatonine waardoor diegene niet of nauwelijks in slaap kan komen, althans dat dacht ik, heb ik eens gelezen in een foldertje.
Dit lijkt iig. een onschadelijk slaapmiddel.
Maar het is niet te hopen dat je door de extra melatonine later geen melatonine meer kan aanmaken als je lichaam aan de pillen went.
Nou, dik kans van wel, want dat gebeurt met ongeveer elk medicijn, van pijnstillers tot opium, alles.
Overal went je lichaam aan. Dit vast ook wel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29115191
Hmja ik heb ook vanalles geprobeerd, maar die gedachten wonnen het toch wel. Behalve tegen zwaar geschud dan (veel wiet of temazepam). Dus ben ik uit pure woede die gedachten gaan opschrijven, verwerken en gaan oplossen. Ik slaap nu nog niet meteen, maar wel binnen een uur.
  maandag 25 juli 2005 @ 22:40:34 #65
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29125967
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:01 schreef Maxster4th het volgende:
Sauna! Als ik klaar ben met sporten ga altijd nog even na-zweten in de sauna. Als ik dat dan 15 min. doe dan kom ik helemaal ontspannen/hangerig thuis. Dan val ik als een blok in slaap zodra ik in bed lig.
Een warm bad met daar in badolie van Kneip heeft bij mij het zelfde effect.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29126078
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_search_list.asp?sF=sleepsoft&submitBtn.x=0&submitBtn.y=0

SLEEPSOFT Oordopjes

Kreeg ze van een klant als geschenk. Ik ben verhuist van een dorp (stil) naar Utrecht (niet zo stil). En met die dopjes hoor je helemaal geen storende geluiden meer. Maar de wekker en iemand die op normale toon spreek wel gewoon. . Heerlijk, wil nooit meer zonder.

http://www.alpine.nl/Start.asp?PageId=020401#SleepSoft
pi_29126117
Toegeven aan slaperigheid.

Dat doe ik dus normaal gesproken nooit. Elke avond heb je wel een moment dat je je opeens slaperig voelt. Normaliter negeer ik het en gaat het weg. Maar gisteren heb ik gelijk het licht uitgedaan en ben ik mijn bed in gedoken. Ik was meteen vertokken . En ik was niet erg moe ofzo.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29126595
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:35 schreef teknomist het volgende:
Blijf ook nooit langer dan een half uur wakker in bed. Als je binnen dat half uur geen slaap kan vatten - een slaap-waak-toestand is een uitzondering - ga dan je bed uit en ga iets anders doen. Op die manier voorkom je dat je hersenen je bed gaan associëren met wakker liggen.
Dan moet er wel wat met mij mis zijn..

1: Ik eet vaak een paar boterhammen voordat ik ga slapen, met een goed glas cola
2: Er branden allerlei lampjes in mijn computer kast, sommigen knipperen ook.
3: Ik heb een klok die elke seconde heel duidelijk 'tik' zegt.
4: Gordijnen zijn open, nooit zin om ze dicht te doen, om ze de volgende dag weer open te doen.
5: Soms is het vrij luidruchtig buiten, blafende honden enzo.
6: Ik kijk altijd een uurtje of 2 tv voordat ik 'slaperig' begin te worden.
7: Ik lig vrijwel altijd een uur (minstens) wakker voordat ik 'in slaap val'.

Oh enne.. Ik ga rond half12 naar bed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')