Helemaal mijn ideequote:Op maandag 4 juli 2005 18:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
natuurlijke manier om proberen in slaap te komen.
bron
Melatonine is de stof die je hersenen aanmaken als je wilt gaan slapen geloof ik.quote:Op zondag 10 juli 2005 08:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Mijn slaaptip![]()
http://www.melatonine.nl/
zou ook een vrij duur grapje worden danquote:Op zondag 24 juli 2005 18:06 schreef DarkElf het volgende:
sauna is idd een goeie. als ik een dagje in thermen geweest ben ofzo dan slaap ik als een blok!maar goed, door de weeks is dat wel lastig
Warme melk bevat tryptofaan, een stof die een belangrijke rol speelt bij het slaapmechanisme. Warme melk drink je bij voorkeur met honing, aangezien de glucose uit de honing de werkzaamheid van het tryptofaan bevordert. Die oma's waren dus zo gek nog niet...quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:33 schreef skiczukie het volgende:
< als reactie op teknomist>
Je klinkt als een oud wijf, met je warme melk enzo.
quote:Op zondag 24 juli 2005 18:31 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Warme melk bevat tryptofaan, een stof die een belangrijke rol speelt bij het slaapmechanisme. Warme melk drink je bij voorkeur met honing, aangezien de glucose uit de honing de werkzaamheid van het tryptofaan bevordert. Die oma's waren dus zo gek nog niet...
* slaapt gelukkig meestal erg goed, ook zonder warme melk.
Nou, dik kans van wel, want dat gebeurt met ongeveer elk medicijn, van pijnstillers tot opium, alles.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:48 schreef boempa het volgende:
[..]
Melatonine is de stof die je hersenen aanmaken als je wilt gaan slapen geloof ik.
Bij mensen met zware depressies mist er voldoende melatonine waardoor diegene niet of nauwelijks in slaap kan komen, althans dat dacht ik, heb ik eens gelezen in een foldertje.
Dit lijkt iig. een onschadelijk slaapmiddel.
Maar het is niet te hopen dat je door de extra melatonine later geen melatonine meer kan aanmaken als je lichaam aan de pillen went.
Een warm bad met daar in badolie van Kneip heeft bij mij het zelfde effect.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:01 schreef Maxster4th het volgende:
Sauna! Als ik klaar ben met sporten ga altijd nog even na-zweten in de sauna. Als ik dat dan 15 min. doe dan kom ik helemaal ontspannen/hangerig thuis. Dan val ik als een blok in slaap zodra ik in bed lig.
Dan moet er wel wat met mij mis zijn..quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:35 schreef teknomist het volgende:
Blijf ook nooit langer dan een half uur wakker in bed. Als je binnen dat half uur geen slaap kan vatten - een slaap-waak-toestand is een uitzondering - ga dan je bed uit en ga iets anders doen. Op die manier voorkom je dat je hersenen je bed gaan associëren met wakker liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |