abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2005 @ 12:32:27 #1
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_28471670
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor mijn vooroverhangende houding. Ik loop en zit graag in een gemakkelijke houding maar dat bevordert weer rugklachten. Ik zoek een hulpmiddel die mij hieraan kan helpen. Wie weet waar ik zoiets kan bestellen en eigenlijk hoe zoiets heet?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_28471732
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:32 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor mijn vooroverhangende houding. Ik loop en zit graag in een gemakkelijke houding maar dat bevordert weer rugklachten. Ik zoek een hulpmiddel die mij hieraan kan helpen. Wie weet waar ik zoiets kan bestellen en eigenlijk hoe zoiets heet?
Ziehier:

De Stoel

Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:34:26 #3
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_28471760
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:32 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
http://rugklachten.pagina.nl/
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  maandag 4 juli 2005 @ 12:40:08 #4
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_28471995
Nee nogmaals het is een object (en geen stoel) wat ik in gedachten heb. Een lapje stof in een X-vorm. Het rekt als het ware je schouders naar achteren toe. Het is een beetje geforceerd rondlopen maar ik hoorde dat je spieren dit aanwent en uiteindelijk zonder je hulpmiddel rechtop loopt.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:47:29 #5
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_28472252
Het hulpmiddel dat jij zoekt heet zelfvertrouwen.
Je kan het nergens kopen.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_28472526
Misschien is dit wat?

http://www.stokke.com/product.asp?p=Variable&la=NL&na=NL&div=M

Heb deze zelf ook. Je gaat er ook rechter van lopen, omdat je houding gewoon verbetert!

Succes ermee!
A person is a person through other persons
pi_28473051
Ik liep en zat ook zo, sinds ik een vriendin heb niet meer, dat komt omdat ze me altijd een mep op mijn rug geeft als ik weer terug val in de houding..........

moet zeggen dat het wel geholpen heeft en dat ik nu vanzelf rechtop loop en zit

Hmmm. maar een vriendin koop je niet echt ergens.......
Woei!
  maandag 4 juli 2005 @ 13:08:20 #8
122151 MacVincent
28 and counting...
pi_28473233
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:04 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Ik liep en zat ook zo, sinds ik een vriendin heb niet meer, dat komt omdat ze me altijd een mep op mijn rug geeft als ik weer terug val in de houding..........

moet zeggen dat het wel geholpen heeft en dat ik nu vanzelf rechtop loop en zit

Hmmm. maar een vriendin koop je niet echt ergens.......
Ach tuurlijk wel man....vrouwen en geld is dikke mik samen...
Land of the free, home of the brave
Come on, annoy me....I need the comic relief!
  maandag 4 juli 2005 @ 13:08:25 #9
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_28473239
Ja inderdaad mijn vriendin doet dat ook bij mij. Stille hintjes geven in aanwezigheid van anderen is ook een stukje service
Maar wat ik wil is zo'n lapje stof dat ik onder mijn tshirt kan dragen en mijn rughouding verbetert.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:08:54 #10
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_28473261
N lange plank met n tyrip om je voorhoofd en om je heupen

Maaruhm vroeger liepen ze toch met boeken op hun hoofd om recht te leren lopen. Oke niet iets voor op straat maar thuis veel oefenen mischien.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:10:40 #11
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_28473347
EEN PLANK!

spijker er een paar riemen op vast en doe hem om zodat de plank op je rug zit.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_28473820
ik zoek ook zoiets

ik zit als een pudding in mijn stoel, het is al wat minder nu ik mijn bureaustoel waarin ik achterover kon leunen verruild heb voor een normale stoel, dit is echter lang niet zo comfortabel
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:22:04 #13
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_28473854
Dit is allemaal bullshit.
Het is een kwestie van zelfbewustzijn en zelfvertrouwen.
Zo in elkaar gekakt straal je natuurlijk weinig uit.... misschien wil je liever niet opvallen ofzo.
Truth is.. je valt juist wel op als wandelend vraagteken.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:27:07 #14
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_28474061
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
ik zoek ook zoiets

ik zit als een pudding in mijn stoel, het is al wat minder nu ik mijn bureaustoel waarin ik achterover kon leunen verruild heb voor een normale stoel, dit is echter lang niet zo comfortabel
Juist en echt datgene wat ik hier zoek BESTAAT. Ik heb het gezien maar weet niet hoe het heet en waar ik hier aan kan komen. Zie een '8' en doe je armen tussen de beide 'o'tjes et voila! Nou het is niet helemaal qua vorm gelijk aan dit maar 'you get the point'.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:28:33 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28474125
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:22 schreef jehovaguerilla het volgende:
Dit is allemaal bullshit.
Het is een kwestie van zelfbewustzijn en zelfvertrouwen.
Zo in elkaar gekakt straal je natuurlijk weinig uit.... misschien wil je liever niet opvallen ofzo.
Truth is.. je valt juist wel op als wandelend vraagteken.

Trouwens, ts, weet je eigenlijk wel hoe je precies rechtop moet lopen? Welke spieren je moet spannen, wat je moet kantelen, e.d.?
Vampire Romance O+
pi_28474308
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:08 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ja inderdaad mijn vriendin doet dat ook bij mij. Stille hintjes geven in aanwezigheid van anderen is ook een stukje service
Maar wat ik wil is zo'n lapje stof dat ik onder mijn tshirt kan dragen en mijn rughouding verbetert.
Vriendjes die dat bij mij proberen kunnen een mep terugkrijgen!

Mijn rug kan volgens mij niet eens meer recht trouwens.... die banden die op je rug overkruis gaan kun je volgens mij in dezelfde winkels kopen als die dingen voor om je been en pols. In Maastricht zit zo'n winkel maar daar heb je weinig aan denk ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 4 juli 2005 @ 13:55:30 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28475159
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:40 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Nee nogmaals het is een object (en geen stoel) wat ik in gedachten heb. Een lapje stof in een X-vorm. Het rekt als het ware je schouders naar achteren toe. Het is een beetje geforceerd rondlopen maar ik hoorde dat je spieren dit aanwent en uiteindelijk zonder je hulpmiddel rechtop loopt.
Daar went je lichaam inderdaad aan, waardoor je nog "luier" gaat zitten en lopen is dus geen goed idee want straks kun je amper meer zonder dat "X-vormige lapje" lopen...

Wat je nodig hebt is een actieve zithouding, kun je die zelf niet aannemen (zoals veel mensen, die als een "puddng" in hun stoel zitten) dan moet je daar een hulpmiddel voor zoeken.

Het beste is om een bureaustoel te hebben die een beetje schuine zitting heeft, waardoor je billen hoger zitten dan je bovenbenen (snap je me?).
Automatisch ga je dan je rug recht maken, omdat je anders niet lekker zit.

Voor het rug rechten tijdens het lopen, zelfvertrouwen is 1 ding, verder is het een kwestie van schouders omlaag, borst vooruit en lopen met dat lichaam

En mocht je nou last gaan krijgen, ga eens naar een fysiotherapeut in de buurt, die kan het je uitleggen helemaal op jou alleen gericht
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 4 juli 2005 @ 13:56:59 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28475224
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:28 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Trouwens, ts, weet je eigenlijk wel hoe je precies rechtop moet lopen? Welke spieren je moet spannen, wat je moet kantelen, e.d.?

En dit kun je niet uitleggen via Fok, maar je moet het zelf zien, voelen, proberen en ervaren
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 4 juli 2005 @ 13:57:47 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28475249
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Voor het rug rechten tijdens het lopen, zelfvertrouwen is 1 ding, verder is het een kwestie van schouders omlaag, borst vooruit en lopen met dat lichaam
Wat vaak ook meehelpt is gewoonweg voor je uit te kijken, op ooghoogte. En dus niet iets naar beneden.
Vampire Romance O+
pi_28476201
En daarom zijn die stoelen van Stokke (zie hierboven) nou ook zo handig. Leer je automatisch de juiste spieren aan te spannen en te ontspannen en zit je rechtop.
  maandag 4 juli 2005 @ 14:28:35 #21
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28476377
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:23 schreef Sandradeboer het volgende:
En daarom zijn die stoelen van Stokke (zie hierboven) nou ook zo handig. Leer je automatisch de juiste spieren aan te spannen en te ontspannen en zit je rechtop.
Ja, maar je mag wel meteen een paar ruggen (goeie woordgrap ) op tafel leggen voor zo'n stoel, die ook wel kniestoel genoemd wordt, omdat je met je kniėn op die kleine vlakjes rust.
Ze zijn flink aan de prijs.
pi_28476422
Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar je kunt er in principe je hele leven nog op zitten. Ik heb de mijne nu ook al weer zo'n jaar of 4! Bevalt prima!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 juli 2005 @ 14:33:17 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28476533
Om goed rechtop te zitten heb je ook nog deze:

Daar train je ook je spieren mee, net als met die stoel van Stokke.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 juli 2005 @ 14:36:23 #24
13250 Lod
Sapere aude!
pi_28476657
Beetje raar om daar een hulpmiddel voor te willen hebben eerlijk gezegd. Als je nou rechtop gaat zitten zogauw je merkt dat weer onderuit gezakt zit train je het vanzelf. Op een gegeven moment weet je niet beter.
En je buikspieren trainen.
GNU Terry Pratchett
  maandag 4 juli 2005 @ 14:46:46 #25
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28477040
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:33 schreef Rewimo het volgende:
Om goed rechtop te zitten heb je ook nog deze:

[afbeelding]

Daar train je ook je spieren mee, net als met die stoel van Stokke.
Die dingen lopen razendsnel leeg (dus steeds oppompen is nodig....) en het ziet er niet uit.
Daarbij kan ik me niet voorstellen dat iemand dit 8 uur op ene dag kan volhouden, want dit is wel erg actief zitten, wat doodvermoeiend is.
Je moet ook nog wel wat steun hebben, anders heeft het begrip "zitten" niet zo heel veel zin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')