abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28684419
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar volgens mij zit er soms wel verschil in de kwaliteit van voedingssupplementen. Ik gebruik zelf BioMagnesium (van die blauwe doosjes van PharmaNord), en daarmee voel ik toch echt veel meer effect dan bij gewone huismerken van de drogist. Ik gebruik ze tegen vermoeidheid, en als ik die inneem dan slaap ik zo twee uur korter en word ik wel uitgerust wakker terwijl ik dat bij die andere niet had.
Sanity is (not) statistical
  zondag 10 juli 2005 @ 17:14:35 #77
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_28685091
Hmm Pharma-Nord was ik nog vergeten ja..
pi_28686136
De kwaliteit van Pharma Nord is nog wel eens onder de maat zijn t.o.v. andere merken. Bijv. in Bio-marine, welke vervuilingen bevat die niet zijn aangetroffen in merken als Hema en Etos.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 23:58:08 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28962238
Beetje late reactie maar goed

Ik hou het op de:
Hema Krachtige Multi-Totaal, 75 pillen, prijs: 9,05 = 12 cent per pil
ipv de:
Solgar 90 pillen, prijs 38.40 = 0,42 cent per pil

Zijn er overigens nog mensen die naast multivitamine pillen ook

• Q10
  • Visolie
  • Ginseng
  • Ginko Biloba

en meer supplementen innemen?
  •   woensdag 20 juli 2005 @ 00:33:07 #80
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28963342
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 15:16 schreef NijntjesUk het volgende:

Omdat er hier ook wat gevraagd werd over andere goede merken, hier even een opsomming:

- Orthica (de Multi-Max wordt vaak ook aangeraden door huisartsen)
    - Now
    - Poolplus
    - Bloem (ze hebben ook een multi, maar ook een hele goede Chlorella, wat een reinigende werking heeft)
    Wow! Net ff opgezocht, de Ortica Multi Max s nog duurder dan de Solgar VM-75, 41.16 vs 31.68 voor beide 90 pillen bron: Vitadvice. Ben benieuwd waar daar in zit dat die zo prijzig is.

Dit zijn de goedkoopste prijzen die ik gevonden heb van een aantal bekende A-Merken:
    Vitness mega multi 90tab ¤ 32.41
    Solgar vm-75 tabs 1182 90 st ¤ 31.68
    Orthica multi max tablet 90st ¤ 41.16
    Essential Organics mega vites fbn 75tab ¤ 29.71
    AOV one daily /a8442-2 90tab ¤ 21.72

Vergelijk dat eens met een huismerk zoals Hema waar 75 pillen 9 euro kost.

Mijn vraag blijft nog steeds: rechtvaardigt die betere kwaliteit de 2, 3 of zelfs bijna 4 voudige prijs van een huismerk?
      woensdag 20 juli 2005 @ 01:17:01 #81
    94063 2L0w4Zer0
    Vidi, Vici, Veni. ;-)
    pi_28964019
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 23:58 schreef slashdotter3 het volgende:
    Beetje late reactie maar goed

Ik hou het op de:
    Hema Krachtige Multi-Totaal, 75 pillen, prijs: 9,05 = 12 cent per pil
    ipv de:
    Solgar 90 pillen, prijs 38.40 = 0,42 cent per pil

Zijn er overigens nog mensen die naast multivitamine pillen ook

• Q10
  • Visolie
  • Ginseng
  • Ginko Biloba

en meer supplementen innemen?
  • Ik neem o.a. ook vetzuren, zoals EPA, DHA, GLA, ALA gecombineerd met reukloze knoflook capsules en geconcentreerde groene thee capsules.
    "Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
    "Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
      woensdag 20 juli 2005 @ 01:19:06 #82
    94063 2L0w4Zer0
    Vidi, Vici, Veni. ;-)
    pi_28964047
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 00:33 schreef slashdotter3 het volgende:

Vergelijk dat eens met een huismerk zoals Hema waar 75 pillen 9 euro kost.

Mijn vraag blijft nog steeds: rechtvaardigt die betere kwaliteit de 2, 3 of zelfs bijna 4 voudige prijs van een huismerk?
    Ik denk van wel, lees de vorige posts in deze thread maar ff terug en je weet waarom.
    "Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
    "Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
    pi_31713210
    Ik slik zelf van die vatamine pillen, maar wat ik altijd hoorde is dat die dingen pas wekren na een bepaaalde tijd. Dus niet dat wanneer je ze slikt, dat die vitamnes dezelfde dag als werkzame vitamimes in je lichaam te vinden zijn.

Iemand hier een sluitend antwoord op?
    pi_31788847
    Ik slik multivitamines A-Z, vitamine C, kalk + vitamine D3, vitamine B, knoflook, anti-oxydanten, kelp/lecithine, zalmolie, levertraan en foliumzuur [alhoewel maar heel af en toe omdat ik ook B slik]
    Omdat ik regelmatig alcohol dronk en te weinig vlees at [en eeuwig jong wil blijven]
    Dit koop ik allemaal bij het Kruidvat en ik merk eerlijk gezegd niet dat ik me beter voel of zo. De laatste tijd heb ik -als gevolg van lijnen- juist last van vermoeidheid en ik weet niet wat ik tekort kom. Volgens mij eet ik heel gezod en genoeg.
      zondag 30 oktober 2005 @ 01:58:21 #85
    17274 Wuder
    Wees blij dat je nog leeft!
    pi_31799291
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 19:47 schreef Mano het volgende:
    Ik slik multivitamines A-Z, vitamine C, kalk + vitamine D3, vitamine B, knoflook, anti-oxydanten, kelp/lecithine, zalmolie, levertraan en foliumzuur [alhoewel maar heel af en toe omdat ik ook B slik]
    Omdat ik regelmatig alcohol dronk en te weinig vlees at [en eeuwig jong wil blijven]
    Dit koop ik allemaal bij het Kruidvat en ik merk eerlijk gezegd niet dat ik me beter voel of zo. De laatste tijd heb ik -als gevolg van lijnen- juist last van vermoeidheid en ik weet niet wat ik tekort kom. Volgens mij eet ik heel gezod en genoeg.
    Hey, wat niet schaadt

Ik heb even de topic doorgelezen en er wordt even heftig gediscussieerd over supplementen..

Is het niet gewoon zo dat de merkloze/huismerken supplementen weliswaar minder van kwaliteit zijn, maar niet schaadt en alle beetje helpt?
    Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
    pi_31810909
    quote:
    Op zaterdag 29 oktober 2005 19:47 schreef Mano het volgende:
    Hoeveel pillen zijn dat per dag?!? is dat gewoon alles in 1 pf zijn dat stuk of 6 pillen per dag.

DAn zi\ou het best eens kunnen dat je teveel binnen krijgt, en dat is niet goed... en daar kan misschien je vermoeidheid van daan komen.

Als je niet wilt voorkomen , maar genezen....... probeer de energietabletten ( guarana) van de Kruidvat eens!
    pi_31824313
    flexlexie, ik slik van elk potje een of twee pillen per dag, dus in totaal een stuk of tien pilletjes. Dat is minder dan de dosering die er op staat [meestal minder]
    Maar ik slik die dingen al jaren dus lijkt me wel sterk dat mijn terugval in energie daar vandaan komt.

Ik wil er eigenlijk naartoe werken minder te gaan slikken in plaats van meer
    Ik eet tegenwoordig zo gezond dat dat moet kunnen. Maar ik snap dus niet waar dat flauwe gevoel vandaan komt [maar dat hoort hier niet thuis]
    pi_31827013
    Sorry... ik bedoelde het niet zo. Bedoelde het eigenlijk om je te helpen met die guarana...

Zelf slik ik vitamine C-1000 en merk wel dat ik me wat fitter voel in mijn lijf.
    pi_31827714
    wat een bullshit hier, eet gewoon normaal, hoef je niet eens aan die pillen

stelletje psycho's
    pi_31838557
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 00:38 schreef Erik_Westerveld het volgende:
    wat een bullshit hier, eet gewoon normaal, hoef je niet eens aan die pillen

stelletje psycho's
    pi_31980819
    Mineralen zijn veel ongevaarlijker dan synthetische vitaminen. Over het effect van synthetische vitaminen is echt te weinig bekend om harde uitspraken te doen en veiligheid te garanderen. Van synthesche vitamine E (dl-alpha-tocopherol) is bekend dat het nul effect heeft (synthetische vitamine A en D zijn ook discutabel: synthetische vitamine A is in veel kleinere concentraties giftig t.o.v natuurlijke vitamine A). Natuurlijke vitamine E (d-alpha-tocopherol) heeft ook schadelijke effecten, omdat het de concentratie van andere tocopherolen verlaagt.
    In principe zijn alle multi's geldverspilling, omdat het onmogelijk is een multi met natuurlijke vitaminen op de markt te brengen. Als je je zorgen maakt om mineralen kun je beter aparte pillen voor mineralen kopen (die vaak nogal ondervertegenwoordigd zijn in multi's) (bijv. Ca/Mg in 1:1 verhouding en Zink/Ijzer in 1:1 verhouding).
    Nog 2 andere dogma's:
    Dat je alles binnen zou kunnen krijgen via je voeding is een hardnekkige mythe. De cijfers geven een gemiddeld tekort aan op vrijwel alle vitaminen.
    Dat je die tekorten op zou kunnen vullen met standaard multi's die in de winkelschappen liggen is evenzeer een leugen. De bedrijven hebben niet als doel jou gezond te maken maar geld aan jou te verdienen. Dat wij allemaal denken dat die multi's goed voor ons zijn heeft niets met wetenschap te maken maar met marketingstrategieen. 100% ADH zegt niets over de mate waarin je lichaam die stof opneemt en kan gebruiken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')