Neen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:50 schreef Lacrimosa het volgende:
Is dit een vormfout?
Dat is het sowieso niet. Verkeersboetes moet je altijd betalen, pas daarna kun je bezwaar aantekenen.quote:zs dit voldoende reden om deze boete niet te betalen?
Da's waar ook...quote:Op zondag 3 juli 2005 17:56 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Dat is het sowieso niet. Verkeersboetes moet je altijd betalen, pas daarna kun je bezwaar aantekenen.
Je kunt al bezwaar aanmaken als je de "factuur" thuis krijgt, dus voordat je betaalt.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:56 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Dat is het sowieso niet. Verkeersboetes moet je altijd betalen, pas daarna kun je bezwaar aantekenen.
Was dit voor 1990?quote:Op zondag 3 juli 2005 18:31 schreef Metro2005 het volgende:
Bij mij hadden ze de kleur een keer verkeerd opgeschreven (wit ipv grijs)
werd mooi kwijtgescholden, bezwaar maken kost alleen een enveloppe dus ik zou zeggen probeer het.
Betaal maar gewoon, anders kost het ons (=belastingbetaler) weer een boel extra geld dat ambtenaren moeten steken in het behandelen van dat bezwaar.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:11 schreef Lacrimosa het volgende:
Misschien dat ik alsnog bezwaar aanteken...
[...]
(Niet dat die er is, ik heb niet juist geparkeerd... maar daar was ook geen gelegenheid toe te vinden)
Als de staat een fout maakt, mag deze erop gewezen worden. Deze keer is het een verkeerd automerk, de volgende keer gooien ze de verkeerde persoon 20 jaar de cel in wegens moord. Je hebt als burger het recht om de staat te controleren, en deze te wijzen op haar zorgvuldigheid. Als je je er gewoon bij neerlegt kunnen ze alles maken. Feit is gewoon dat hier een fout is gemaakt, hoewel waarschijnlijk niet significant genoeg om de boete kwijt te schelden.quote:Op zondag 3 juli 2005 18:47 schreef Sakura het volgende:
Ik hoop altijd maar dat mensen die met dit soort 'redenen' onder hun gemaakte overtreding uit proberen te komen ook nog eens een fikse verhoging van hun boete krijgen en minstens de door de staat extra gemaakte kosten doorbelast krijgen.
Het gaat erom dat dit een onzinreden is. Natuurlijk mag je de staat wijzen op haar fouten maar TS is fout geweest en het merk van de auto is totaal niet relevant. Wijzen op zorgvuldigheid heeft in dit geval totaal geen zin omdat de kritiek toch niet aan komt bij diegene die de bon uitschreef, dit heeft dus totaal geen effect (behalve dan dat het de overheid geld kost)quote:Op maandag 4 juli 2005 03:47 schreef SolarX het volgende:
[..]
Als de staat een fout maakt, mag deze erop gewezen worden. Deze keer is het een verkeerd automerk, de volgende keer gooien ze de verkeerde persoon 20 jaar de cel in wegens moord. Je hebt als burger het recht om de staat te controleren, en deze te wijzen op haar zorgvuldigheid. Als je je er gewoon bij neerlegt kunnen ze alles maken. Feit is gewoon dat hier een fout is gemaakt, hoewel waarschijnlijk niet significant genoeg om de boete kwijt te schelden.
En dat gebeurd ook regelmatig. Echter is de fout hier niet van essentieel belang voor de vraag of TS schuldig is. Het kenteken is leidend. En niet de kleur/merk/motorinhoud/transmissie-kenmerken van het voertuig.quote:Op maandag 4 juli 2005 03:47 schreef SolarX het volgende:
[..]
Als de staat een fout maakt, mag deze erop gewezen worden. Deze keer is het een verkeerd automerk, de volgende keer gooien ze de verkeerde persoon 20 jaar de cel in wegens moord. Je hebt als burger het recht om de staat te controleren, en deze te wijzen op haar zorgvuldigheid. Als je je er gewoon bij neerlegt kunnen ze alles maken. Feit is gewoon dat hier een fout is gemaakt, hoewel waarschijnlijk niet significant genoeg om de boete kwijt te schelden.
Nee hoor. Zo'n papiertje hoeven ze je in principe niet eens mee te geven. Het gaat om de boete die je thuis gestuurd krijgt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:13 schreef plukker1980 het volgende:
ZIJN DIT VORMFOUTEN?? mijn inziens wel.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo'n papiertje hoeven ze je in principe niet eens mee te geven. Het gaat om de boete die je thuis gestuurd krijgt.
Klopt, dat kan inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:12 schreef plukker1980 het volgende:
dan kunnen ze elke nederlander boetes toesturen slimmerik. ze moeten altijd een bewijs achterlaten dat je iets verkeerd hebt gedaan en dan ook noteren waarvoor. Als er niets op staat en ook geen sanctie bedrag kunnen ze je vanalles laten betalen voor welke overteding dan ook.
[..]
quote:VRAAG: De agent heeft een schrijffout gemaakt in mijn naam/kenteken/woonplaats enz. Wat kan ik hiermee?
ANTWOORD: Niets. Justitie zal de fouten altijd verbeteren, en een foutje als dit is jammer genoeg geen reden om het beroep gegrond te laten verklaren. Dit is natuurlijk wel het geval als de datum niet klopt. Je maakt dan een klein kansje om eruit te komen. Kom met getuigen die verklaren dat je op de datum op de bekeuring ergens anders was. Maar ook dan mag de OvJ de datum nog wijzigen als hij daarachter kan komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |