abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29489902
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29493499
Interview met één van mijn minimal-helden van het moment: John Tejada.

JOHN TEJADA: HET GEVOEL VAN VROEGER

'Terug naar de basis' was het motief voor de Amerikaanse technoproducer John Tejada. Zijn album Back for Basics is smullen als je van minimal en mooie gepolijste geluiden houdt. Noem het geen retro-album, want dat is het beslist niet. "Het gaat meer om het gevoel van vroeger."

tekst: René Passet

John Tejada 40.000 mensen? Dat klinkt behoorlijk krankzinnig", lacht John Tejada als hij hoort hoeveel bezoekers er straks naar zijn dj-set op Dance Valley zullen luisteren. Waarna we hem maar niet vertellen hoeveel bezoekers er op de Heineken FFWD Dance Parade afkomen (een paar honderdduizend mensen, red). Daar staat Tejada ook op de flyer namelijk.

Langzaam maar zeker is de Amerikaanse techno-producer doorgebroken naar het grote publiek. Zijn geheim: constante kwaliteit gekoppeld aan een enorme veelzijdigheid. Zijn productie (bijna honderd singles/remixes en al dertien albums!) is weliswaar gigantisch, maar de kwaliteit heeft daar nauwelijks onder te leiden. Sterker nog, de single 'Sweat' (Pokerflat Records) voerde vorig jaar wekenlang de internationale technolijsten aan en veel van zijn recente singles hebben verkoopcijfers waar Europese technoproducers alleen maar van kunnen dromen.

Tejada heeft een goede neus voor trends, bewijst hij met zijn nieuwe album Back for Basics maar weer eens. Fans van minimal techno lopen namelijk weg met die cd, die Tejada samen met zijn goede vriend en zakenpartner Arian Leviste maakte. Zelf wil de in Los Angeles woonachtige muzikant niet al teveel woorden veel maken aan de hokjesgeest van de journalist. "Ik plak geen plaatjes op mijn muziek. Geniet er maar gewoon van", grinnikt hij.

Hardware
Back for Basics kwam tot stand zonder beeldscherm of harde schijf. Het complete album werd met ouderwetse synthesizers gemaakt. Met opzet. Tejada: "We wilden terug naar de spannende tijd van vijftien jaar geleden, toen we ook op hardware onze nummers componeerden. Arian en ik hadden al een tijd niet meer zo gewerkt, dus we voelden direct die opwinding van vroeger weer." Hij doelt op de tijd dat houseplaten nog gemakkelijk herkenbaar waren, en niet een karakterloze brei van beats in een eindeloze mix. Waarbij hij in het cd-boekje 'Chime' van Orbital noemt als voorbeeld van een opwindend technonummer met een eigen identiteit.

"Had ik dat maar nooit geschreven", verzucht Tejada. "Iedereen begint er over. Waarbij mensen de fout maken om Back for Basics weg te zetten als retro-album. En dat is het beslist niet. Het gaat meer om het gevoel van vroeger. Niet om het geluid."
Tegenwoordig denkt Tejada meer in concepten, bekent hij. Het gaat om het totale plaatje. Een album is niet meer een verzameling tracks, zoals vroeger. Zo draaide de single 'Mono on Mono' helemaal om melodie. "Ik werk daardoor tegenwoordig langzamer. Soms ben ik dagen bezig met een nummer. Dat deed ik vroeger niet."

John Tejada Mystery man
Zijn de rollen bij andere dansduo's zoals Underworld, Röyksopp en Daft Punk keurig netjes fifty-fifty verdeeld, tussen Arian Leviste en John Tejada zit dat toch net even anders. Hoewel ze al veertien jaar samen muziek maken en al bijna tien jaar met zijn tweeën Palette Recordings (de teller staat inmiddels op 35 singles) bestieren, blijft Leviste graag in de schaduw. Alle interviews worden gedaan door Tejada, die ook altijd alleen op de foto staat en de meeste singles voor Palette produceerde. Wie Levistes naam Googelt, komt hem louter tegen in combinatie met Tejada. Sterker nog: Zijn eerste solosingle moet nog verschijnen!

De muzikale partner van Tejada verdient dan ook een goede boterham in het vastgoed en ambieert geen fulltime-baan in de muziek. Wel heeft hij veel kennis van audiosystemen. Zo ontwierp Arian Leviste in het verleden soundsystems voor grote clubs en haalt hij zijn inspiratie uit platen van Juan Atkins, Mantronix en funkartiesten, lezen we op de Palette-website.
"Of dit album anders had geklonken zonder zijn hulp? Natuurlijk!", zegt Tejada verontwaardigd. "Hoe? Ik heb geen idee. Het is prettig produceren met Arian. We werken al zolang samen dat we elkaar perfect aanvoelen."

Europa
Hoewel Back for Basics net in de winkels ligt en de Amerikaan de komende weken met zijn platenkoffers door Europa toert om die plaat te promoten, staan er alweer nieuwe projecten op stapel. Waaronder de split-single '100% Post-Consumer' samen met Justin Maxwell, remixes voor Lawrence en Oliver Hacke en een album voor het Duitse platenlabel ~Scape. De van oorsprong Oostenrijkse John Tejada blijft zijn Europese roots trouw. "Ik ben mijn carrière ook min of meer in Europa begonnen. Ik wilde debuteren op Europese platenlabels. Toen ik begon met muziek maken kwamen veel van mijn favoriete platen uit Europa. Sterker nog, Amerikaanse platenlabels wilden aanvankelijk niet eens mijn techno uitbrengen."

Back for Basics is uitgebracht door Palette/Lowlands

John Tejada draait op 5 augustus op de Electronation-stage tijdens Dance Valley in Spaarnwoude (NL), op 12 augustus in Petrol in Antwerpen (B) en op 13 augustus in Area 6 tijdens FF3D Festival in Rotterdam (NL). Schrijf je in op de nieuwsbrief en maak kans op een duoticket voor Petrol op 12 augustus!

bron
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29706795
Gaan er hier ook nog mensen hier heen?

http://partyflock.nl/party/44895.html
pi_29794208
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:17 schreef d.n3rd het volgende:
Gaan er hier ook nog mensen hier heen?

http://partyflock.nl/party/44895.html
Aardige line-up, helaas andere plannen .

Oliver Hacke - Subject Carrier (Remixes)

Die Alex Under-remix is zooooooo lekker .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29795029
Mja ik ben ook niet meer gegaan, wilde vandaag dan vertrekken maar na 20km gereden te hebben kwam de regen zo hard uit de lucht dat we maar huiswaarts gekeerd zijn. Er viel zegmaar niet meer te rijden..

Ach volgende week Poller Wiesen, dat gaat een hoop goedmaken
pi_29795252
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:06 schreef d.n3rd het volgende:
Mja ik ben ook niet meer gegaan, wilde vandaag dan vertrekken maar na 20km gereden te hebben kwam de regen zo hard uit de lucht dat we maar huiswaarts gekeerd zijn. Er viel zegmaar niet meer te rijden..

Ach volgende week Poller Wiesen, dat gaat een hoop goedmaken
Jij gaat ook? Vet!

[28.08.2005] Pollerwiesen, Jugendpark Keulen (DE)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29796684
Ja, had het topic gezien ja. Wil op zich ook wel naar die feestjes daarvoor alleen ik kan de week erop geen verrotheids-verschijnselen hebben. Dus ja dan maar alleen naar Poller Wiesen, wel een klere eind rijden vanuit Heerenveen :p
pi_29844653
Volgens mij heb ik jou trouwens wel eens gezien Teknomist, op FYM.. Was jij toen vergezeld van Anoukforza?
pi_29845034
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:01 schreef d.n3rd het volgende:
Volgens mij heb ik jou trouwens wel eens gezien Teknomist, op FYM.. Was jij toen vergezeld van Anoukforza?
Dat kan wel kloppen. Niet vaak overigens, ik stond voornamelijk onder de brug.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29853214
ja daar was ik ook continu woehoeee

maar ik ben in de war.. ik bedoel awakeningsfestival.. aan het eind ergens bij adam beyer.. heb je die meegemaakt?
pi_29853307
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:04 schreef d.n3rd het volgende:
ja daar was ik ook continu woehoeee

maar ik ben in de war.. ik bedoel awakeningsfestival.. aan het eind ergens bij adam beyer.. heb je die meegemaakt?
Nope, ik heb afgesloten bij Ricardo Villalobos.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29853611
Oh ja die draaide return of the zombie bikers nog..

Wat een plaat
pi_29897248
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:20 schreef d.n3rd het volgende:
Oh ja die draaide return of the zombie bikers nog..

Wat een plaat
Hmmm... heb die plaat inmiddels wel weer gehoord!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_29908131
http://www2.abc.net.au/ar(...)/default.asp#Scene_1

Site over de geschiedenis van de techno.
Schijnt al een tijdje te bestaan... zie die nu pas voor het eerst! .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:33:29 #115
44906 merino
World of Sleepers
pi_29922139
gaaf gemaakt die site

alleen vind ik het Australiaanse gedeelte eraan wat minder interresant
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_29923304
Er zitten trouwens weer vette nieuwe Poker Flat-platen aan te komen o.a. van Guido Schneider.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_29976565
Dit topic loopt lekker zeg nu het weg is uit UVT

Net als het prog topic, dat staat ook volledig stil


Beleid
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:59:26 #118
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29999202
Dit is ook de serie die sinds 2002 altijd MUZ gestaan heeft, alleen maar over technomuziek gaat en deze serie is nooit echt hard gegaan. Dit heeft verder niks met UVT te maken...de we love techno series in UVT zijn toendertijd gesloten omdat die ook niet echt meer liepen en alleen nog maar SC was die net zo goed in de Afterparty topics terecht kon.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_30975319
Niet echt nieuws, maar ben toch benieuwd naar de nieuwe Collabs release
quote:
Collabs 400 is the fourth in a series of releases which sees Speedy J working together with other producers. This release unites Speedy with one of France's great production talents and ex-half of The Micronauts, George Issakidis.

George Issakadis, when working as The Micronauts, was responsible for such classic tracks as 'The Jazz' and 'The Jag' as well as album 'Bleep To Bleep' and a myriad of stunning remixes for the likes of The Chemical Brothers, OMD, Death In Vegas, Underworld and 16B. Now George can be found at the helm of his new label project 'The Republic of Desire' which has witnessed recent 12" releases from him, Midnight Mike and Jason Haas and has provided twisted electronic tracks for the more daring and innovative DJs such as James Holden, Ivan Smagghe, and Damian Lazarus.

Speedy J (aka Jochem Paap) should need little introduction by now. He first came to prominence through his work on Richie Hawtin's fledgling Plus 8 label as the first oversees producer to grace the imprint. Since then he's been responsible for an expansive catalogue of work that has transcended genre pigeonholes. His Collabs series has recently seen him release with Chris Liebing (as Collabs 300 with an album project as Collabs 3000 due later this year), with Literon as 200 and the first Collabs project “ 100 with Sweden's Adam Beyer. Now The Republic of Desire's George Issakidis adds a new French dimension to proceedings with Speedy J as Collabs 400 takes shape.

A1) Looks Something Like You “ building up from a hypnotic, mid tempo groove, Speedy J and George Issakidis take the dancefloor with a slow rising wave of noise that floods the speakers only to give into purely hedonistic and glitched acid. Throbbing, sexual and druggy.

AA1) Understand What I'm Saying “ the flipside is a heady track with a slow yet tight bass line jumping between 6/8 and 4/4 rhythms, tripping the mind and bodies of an unsuspecting crowd over sexy, misheard voices. Laced with wildly phased out percussion, Speedy J and Issakidis once again succeed in making a profoundly intoxicating hallucinogen.

Source: novamute
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31004286
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:15 schreef DubzOne het volgende:
Niet echt nieuws, maar ben toch benieuwd naar de nieuwe Collabs release
[..]

[afbeelding]
Wanneer komt deze uit?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31004721
Een viertal vette albums/compilaties van de laatste tijd:

Metope - Kobol

quote:
Metope is één van de sleutelartiesten van het uitstekende Areal-label, dat nog steeds de vinger aan de pols houdt van al wat beweegt op het gebied van (minimal) techno. Areal specialiseert zich minder in de dromerige emo-tech waar labels als Kompakt of Traum een patent op hebben, maar kiest in plaats daarvan voor een droger, donkerder minimal-geluid dat rechter door zee is.

Labelbaas Michael Schwanen heeft deze stijl ondertussen tot in de perfectie onder de knie. Zeker ‘Superimbat’, ‘Nashville’ en ‘33’ zijn stevige dansvloertracks met een subtiele weemoedige toets. Het is in ieder geval ons idee van de ideale soundtrack bij een zweterige dansvloer om half drie op een zaterdagnacht. ‘M1D1’ en ‘Tilt’ zijn dan weer ingetogener en knisperen en krassen heerlijk alle richtingen uit.

De soms ondergewaardeerde Metope bewijst met dit album zijn Keulse klasse en zijn status als één van de meer verfrissende minimal-artiesten van dit moment. Sehr schön!
Areal is erg goed bezig . Uiteraard weer onder het dak van Kompakt.

Misc. - Like Morning In Your Eyes

quote:
Misc. heeft zonet de perfecte hedendaagse technoplaat gemaakt. En dat is dezer dagen niet zo evident. Misc. flirt op het briljant getitelde Like Morning in Your Eyes wel met minimal, neo-trance of electro, maar doet dat zonder in één van die substijlen te blijven hangen. Wat Christopher Bleckmann en Hannes Werner doen is uitmunten in 21ste-eeuwse techno. Dat wil zeggen dat er noch wordt teruggegrepen naar de goede voorbeelden uit het begin van de jaren negentig uit Detroit, noch naar de slechte voorbeelden uit de tweede helft van de jaren negentig uit Europa. Beide Duitsers doen alleen hun eigen ding.

Een prominente vierkwartsmaat en een diepe stofzuigerbas zijn hun voornaamste wapens om zich voor u te winnen op de dansvloer. Tegelijkertijd zijn in iedere song ook minuscule details en melodielijnen te horen die de koptelefoonaficionado in u zal doen smullen. Luister maar naar het hemelse ‘Metroland’, dat warmbloediger klinkt dan de naam doet vermoeden, of de verstilde pracht van ‘Kein Wort Zuviel’.

Deze plaat nodigt uit tot een track-per-track essay, maar woorden zijn hier overbodig: luister en geniet. Als techno een geloof is, dan is misc. de nieuwe missionaris. Want met een plaat als deze win je nieuwe zieltjes, komen afvalligen terug en bevestig je het geloof van de overtuigde.

Met Like Morning in Your Eyes levert misc. een schitterende technoplaat af die een must is voor iedereen die ooit naar techno luisterde. Horen is geloven.
Meer van hetzelfde. Niet vernieuwend, ook niet diepgaang maar ooh wat lekker weer .

Heartthrob - Time For Sensor

Hij is pas uit maar wat een heerlijke plaat. Echt één van de beste technoalbums van dit jaar! Het is uitgebracht op M-NUS en bevat 6 heerlijke tracks. In oktober staat Heartthrob in Nederland voor het eerst live op Voltt (Paradiso te Amsterdam).

V/A - Minimize To Maximize Limited Edition

Hetzelfde geldt van deze plaat. Ook net uit en ook van M_NUS. Een heerlijke verzameling van wat oude en nieuwe tracks op M_NUS. Met onder andere False, Heartthrob, Troy Pierce, Plastikman & Mathew Jonson. Erg fijne compilatie. Helaas was -ie maar een paar weken als MP3 beschikbaar en wordt hij nu niet meer verkocht. Hebbertje! .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31040722
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:29 schreef teknomist het volgende:
V/A - Minimize To Maximize Limited Edition
Waar slaat dat "Limited" eigenlijk op. Ik weet dat er op de CD 1 track meer staat dan de 3x12" maar that's it. Ik vond de CD trouwens niet zo heel sterk, op de een of andere manier trek ik de minimal trax niet die Minus uitbrengt. Uitzondering is dit album dat recentelijk was gerereleased, waarop samenwerkingen tussen Theorem en een aantal andere producers (Stewart Walker, Swayzak, Sutekh) zijn gebundeld, hetgeen IMHO heel prettige diepe minimal/techno oplevert.
Theorem - Experiments in synchronicity

Die CD's van Metope en Misc kan ik weinig over zeggen (had ze recentelijk online besteld, zijn nog onderweg). Wat Areal betreft is het album "2 Rabimmel 2 rabammel 2 rabum 2 bum bum" van een tijdje terug een aanrader. Feitelijk een vervolg op de "Rabimmel rabammel rabum bum bum" 12 inch, alleen hadden ze nog wat collega's uitgenodigd en is de toon "iets" minder hard. Met name Ada's bijdrage is heel sterk. Op de CD schijnen de tracks van de voorgaande 12 inch als bonus te zijn opgenomen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:05:42 #123
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31058597
quote:
Theorem - Experiments in synchronicity
Dat album is al jaren oud...?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31065394
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat album is al jaren oud...?
Laat ik het anders even verduidelijken. Een tijdje terug werd "Minimize to Maximize" bijgeperst. Daarnaast werden een aantal oudere Minus releases ook bijgeperst waaronder die Theorem CD. Die laatste had ik destijds gemist en dat nu even goedgemaakt. Als ik beide CD's naast leg dan ligt mijn voorkeur duidelijk bij dat "oude" album. Dat soort diepe minimal/techno is schijnbaar toch tijdloos.

Wat nieuw spul betreft:
Regis - Asbestos (Sleeparchive remix)
Sleeparchive bekend van inmiddels 4 klassieke/niet te missen minimal/techno 12 inches waagt zich aan de eerste remix. Niet het meest voor de hand liggend om een Regis track te remixen zou je denken, maar gezien het resultaat is dat geen belemmering. De loopy/machinale/harde Birmingham sound laat zich moeiteloos omvormen tot een soort duistere minimal met typische Sleeparchive kenmerken. Killer !

Op de B-kant staat een even geslaagde samenwerking ditmaal met labelbaas Function, Regis en Kero.

[ Bericht 0% gewijzigd door Circuitbreaker op 30-09-2005 19:40:25 ]
pi_31065497
Damn, die nieuwe plaat van Christian Wunsch & Oscar Mulero is echt retevet .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:28:00 #126
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31065681
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:17 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Laat ik het anders even verduidelijken. Een tijdje terug werd "Minimize to Maximize" bijgeperst. Daarnaast werden een aantal oudere Minus releases ook bijgeperst waaronder die Theorem CD. Die laatste had ik destijds gemist en dat nu even goedgemaakt. Als ik beide CD's naast leg dan ligt mijn voorkeur duidelijk bij dat "oude" album. Dat soort diepe minimal/techno is schijnbaar toch tijdloos.
Ah zo, daar moet ik helemaal gelijk in geven ik denk er ook zo over, in hoeverre je de huidige m_nus stijl kunt vergelijken met de oude stijl. Vrij uniek klinkende ambient georienteerde techno is idd een stuk tijdlozer dan het huidige 'hippe' minimal gebeuren

Theorem - Ion kan ik je ook aanraden trouwens, als je 'm nog niet kende
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31067995
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:16 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wanneer komt deze uit?
Volgens mij is deze al uit!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31071563
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:28 schreef HAL9000S het volgende:

[..]
Theorem - Ion kan ik je ook aanraden trouwens, als je 'm nog niet kende
Die ken ik niet maar dat is vast op te lossen . Eens kijken of die nog bij Boomkat staat, moet toch nog eens door de nieuwe releases bladeren aldaar (was schokkend veel nieuws+interessants deze week).

Stewart Walker - Live extracts blijft trouwens ook een klassieker.
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:04:34 #129
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31072652
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Die ken ik niet maar dat is vast op te lossen . Eens kijken of die nog bij Boomkat staat, moet toch nog eens door de nieuwe releases bladeren aldaar (was schokkend veel nieuws+interessants deze week).

Stewart Walker - Live extracts blijft trouwens ook een klassieker.
Regel Soulseek of DC++ en je hebt 'm

en Live extracts staat op nummer 48 in m'n album top100 Fantastisch album.

FOK! album top 100 allertijden 2005
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31180636
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:04 schreef HAL9000S het volgende:

[..]
Regel Soulseek of DC++ en je hebt 'm
Ik ben op 't moment nog aan het proberen de uitstaande plakken vinyl te digitaliseren. De achterstand was wel weer erg opgelopen

Ik moet nodig een lijstje posten....
pi_31181935
Collabs 3000 Chris Liebing en Speedy J


Metalism is a full length album release from two of techno’s most revered artists and DJs – Speedy J and Chris Liebing. Combining the pairs mastery of subversive electronics and peak time techno, Collabs 3000 is a smouldering collision of taught techno rhthyms and sonic abstraction and as the title suggests, robust metallic beats.

The collabs series was established by longtime novamute artist Speedy J (aka Jochem Paap) in order to release a series of 12”s as collaborations with other artists. The first two saw a joining of forces with Adam Beyer and then Literon whilst the third and fourth 12”s witnessed Speedy hooking up with German DJ and producer, Chris Liebing and more recently as Collabs 400 he has teamed up with French producer George Issikidis (previously of The Micronauts fame).

Speedy’s career spans even further back, though he first came to prominence through his work on Richie Hawtin’s fledgling Plus 8 label in the early 1990s. Indeed, he was the first oversees producer to grace the imprint. Since then he’s been responsible for an expansive catalogue of work that has transcended genre pigeonholes and numerous ground-breaking albums on Warp ‘Ginger’ (1992) and G-Spot (1995) before moving over to current label home novamute for 1997s incredible ‘Public Energy No.1’, 1999s ‘A Shocking Hobby’ and 2002s ‘Loudboxer’ as well as an extensive live touring CV that has seen him tear up clubs and festivals the world over.

It’s no overstatement to say that Chris Liebing is one of the biggest stars of european techno. From early beginnings working for seminal label, Eye-Q, Chris worked his way through the ranks, juggling a busy career in production, DJing and club promotion. It was in the mid-nineties when his status was secured, with a prestigious DJ residency at the Omen club in Frankfurt and the foundation of his ’Fine Audio Recordings’ label which put him firmly on the map with successful releases such as Audio 07 and Audio 11. His popularity grew at an alarming rate, bringing further opportunities which have seen him take a residency at Privilege Ibiza alongside Mauro Piccotto and a bi-monthly residency at Avalon NYC and DJ magazine’s yearly top 100 DJ poll made him the highest chart climber in their history (from No. 88 in 2003 to No. 23 in 2004) whilst he has consolidated his stable of labels under the ’CLR’ banner.

Whilst Chris and Speedy J had already crossed paths when Chris asked Speedy to remix CLR 07 (released as CLRetry 02) it was in fact during the CLRetry tour in June that year that the pair started to form a stronger understanding of each other and their collaborative power. ”I played after Speedy,” recalls Liebing, “and I basically started by mixing into the end of his live set. You could call that the very first step of the collabs live session. A day later in Chemnitz (Germany) I believe we even did that again, but even a bit more extensive.”

However, when both played at St. Andrews Hall during the DEMF in Detroit that summer the pair blurred the lines between live and DJ as they fused Ableton live, final scratch and software technology to create a fully integrated set and the duo’s first live Collabs session. „The focus of our show is collaboration and improvisation,“ state the pair. „The way we perform totally blurs the boundaries between DJing and playing live. For the music we draw from a huge collection of custom loops, tracks and sound which were generated during our studio sessions over the last two years and there will also be use of other people's music (the last remaining element of DJing in our show). However, everything can be manipulated, morphed, re-arranged and treated on the fly.“

Both have well over a decade of experience in DJing and playinglive and although both disciplines are still considered as two different ways to perform by many, they noticed that the performance setups that they used to DJ (Chris) and playing live (Jochem) became virtually the same over the past few years. „After our first Collabs sessions were performed on our individual systems we realized that it was time to let go of the idea of being strapped into these two disciplines. So we spent some time rethinking our setups and put together a complex hi-tech performance system for the tour consisting of laptops, controllers, samplers and many effects so we decidedto leave out the turntables. Our performance system will allow us do anything that can be done on a traditional DJ setup, plus many many things more.“

The pair see this best showcased live in longer sets where they can jam and improvise for a longer period whilst still keeping the energy of the crowd maintained. „Musically the focus will be on the sound we have worked on for the Collabs album. It will be highly danceable and energetic, much like the sets the audience knows from us as individual performers, but it will be much more dynamic, varied and adventurous. Where long sets by single performers can get boring at parts, our experience is that a Collabs show keeps the crowd’s attention throughout the entire set.“

Enthused by their newfound ideas, Chris hooked up at Jochem’s Rotterdam studio that December and the pair started working on material for Speedy J’s Collabs series. The resultant gamut of tracks now leads us to this Collabs 3000 long player. From brutal tough drums and more obvious dancefloor bound techno to more experimental and quirky meanderings, Collabs 3000 showcases two of the world’s most recognized forces in techno hitting the top of their game.

www.novamute.com / www.speedyj.com / www.cl-rec.com
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31182595
Nog wat pareltjes op vinyl van de laatste tijd:

Anja Schneider & Sebo K - Side Leaps

Heerlijke minimal die er als zoete koek in gaat.

Argy - Love Dose

Hij is al een tijdje uit en wordt helemaal platgedraaid. De Luciano-remix is echt een floorfiller van eerste klasse. Normaal is Luciano van de ingetogen vage minimal maar die keer heeft -ie weer een echte floorfiller op zijn naam staan (zijn laatste was zijn remix van "Thirst") wat alleen maar zijn veelzijdigheid bewijst. Top. (Ook het origineel is super en klinkt nog lekker fris.)

Avus - Tear

Simpel doch heerlijk effectief.

D. Diggler - Minimales

Nog steeds één van mijn favorieten van het moment. Niet spectaculair maar wat een goede plaat.

Guido Schneider - Earth Browser

Tuning Spork is goed bezig met deze lekkere plaat van Guido. Vergeet de B-kant. De A-kant is een lekkere DJ-tool. Niet zo sterk als zijn voorgaande releases maar Guido slaagt er iedere keer weer in een vette plaat neer te zetten. Topproducer die me nog niet teleurgesteld heeft...

Luna City Express - White Russian

Hun vorige plaat "Fresh" was erg Pokerflat-achtig, erg housey; deze is al weer wat meer dieper en minimaler. Helemaal okay .

Matt John - Joker Family Park One

Helemaal platgedraaid door Troy Pierce en consorten. Persoonlijk had ik er na een paar luisterbeurten al wel weer genoeg van. Beetje te veel gehyped maar wel erg matig. Maar op de dansvloer doet ie het nog steeds erg goed.

Onur Özer - Freakdisko EP

Eén van de beste minimalplaten van dit moment. Voorlopig krijg ik hier nog niet genoeg van . Klasse release, en volgens mij zitten de Wighnomy Brothers hier achter maar dat weet ik niet zeker.

Patrick Raddatz - Everglade

Knallertje, danst heerlijk weg en de meesten zullen de plaat al wel kennen. Het is geen plaat met een lange houdbaarheidsdatum; daarvoor gaat -ie te snel vervelen denk ik...

Trentemøller - Sunstroke

Nieuwe plaat van één van dé minimalproducers van dit moment. Dit keer met een heerlijke zweverige feel erover heen. Topplaat. Ik ben benieuwd of Anders Trentemøller deze constante kwaliteit kan volhouden. Tijd voor een albumrelease!

Tot zover deze update... het wordt tijd dat de nieuwe plaat van Adam Beyer uitkomt. Want die echt moddervet namelijk . Waarmee hij zijn allroundness toch wel weer bewijst.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:23:22 #133
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31197082
Vooral die 1996 track is Heb 'm op vinyl
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31236570
Een paar recente aankopen:

A.cid - Mi.ission (Resopal)
Over de verantwoordelijken voor deze plaat wordt heel geheimzinnig gedaan maar zo te horen lijkt het heel waarschijnlijk dat D Diggler er iets mee te maken heeft. De A-kant is aardig maar blijft soort in een te lage versnelling hangen om te kunnen overtuigen. De 303 is wel vakkundig toegevoegd. De B-kant combineert de verschillende elementen wel op een goede manier. Deze track doet wel heel erg aan D Diggler (check de voicesamples en hoe deze in de track zijn verweven) denken met een snuifje Kowalski. De Model 500 achtige keyboards (doet heel in de verte aan "No Ufo's" denken) maken het geheel in stijl af.

Brightlight - Past midnight (Karmarouge)
Naast twee aardige minimal/techno tracks, brengt deze mij voorheen onbekende producer met de titeltrack een heerlijke schaffel plaat op dit label van Gabriel Ananda.

Edge of Motion - Back on track (Djax-Up)
De strekking van de EP titel ontgaat mij enigzins. Het is inderdaad na tig jaar een nieuwe plaat van deze formatie, maar het lijkt vooral alsof de tijd heeft stilgestaan. Met name de ritmes doen erg oldskool aan, alsof we nog in begin/midden '90er jaren zitten. Aan de andere kant gezien de uitvoering van het geheel kan ik me daar totaal niet druk over maken.
pi_31246171
wat track id's
inzake sven väth @ Blauer See, Ratingen 31.07.2005
zelf gevonden bij technodjs.nl
part 1
min 22:
min 34:

part 2
min 15 :
min 42:

en
karrotte @ airport wurzburch
de eerste 2 liedjes met die vrolijke samples
en min 10.30
pi_31256863
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:07 schreef teknomist het volgende:

Tot zover deze update... het wordt tijd dat de nieuwe plaat van Adam Beyer uitkomt. Want die echt moddervet namelijk . Waarmee hij zijn allroundness toch wel weer bewijst.


Die plaat zoals jij hem herkend is gewoon erg omlaag gepitched, maar wel vet indd
dus blijft het nog een vrij stevige techhouse plaat waar hij er wel meerdere van gemaakt heeft.


nieuwe Andy Vaz is ook dikke shit
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
pi_31257930
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:13 schreef Sahko het volgende:

[..]



Die plaat zoals jij hem herkend is gewoon erg omlaag gepitched, maar wel vet indd
dus blijft het nog een vrij stevige techhouse plaat waar hij er wel meerdere van gemaakt heeft.


nieuwe Andy Vaz is ook dikke shit
Ik heb gewoon de snippets gehoord op beatport.com geloof ik. Dus die hebben het juiste tempo neem ik aan. Wel stevig maar wel weer heel wat anders dan zijn vorige werk. Ook zijn uitstapjes naar electrotechno waren erg goed.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31310528
moet zeggen dat de nieuwe sterac erg goed klinkt, niet echt mij ding maar wel lekker zweverige-electro
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
pi_31310674
We kunnen ook wel stellen dat Matthew Dear onder zijn Audion-alias een dijk van een album heeft uitgebracht met 'Suckfish'.
pi_31311860
Nieuwe Sterac Electronics is erg vet!

Dat album van Audion ook; maar helaas heb ik de meeste nummers ervan al té vaak gedraaid...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31329027
op de dubbel LP staan 2 nieuwe nummers
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
pi_31340185
http://www.discogs.com/release/505621

De A1-kant is echt heerlijk, de rest is vooral vervelende techhouse. Dus vooral eerst luisteren .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31392519
Die nieuwe adam beyer klinkt erg gelikt maar mij doet het niet zo veel. Hij zit netjes in elkaar en het zal vast wel een fikse hit worden maar ik loop er niet echt warm voor ofzo.

Edit: nog maar eens even goed beluisterd. Akantje heeft wel een ontzettende drive er in zitten. Iets wat wel ik wel vaak mis de laatste tijd. Zal het ongetwijfeld ontzettend goed op de dansvloer doen. Bkantje mist dat wat meer.

[ Bericht 40% gewijzigd door LostFormat op 12-10-2005 21:12:44 ]
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31394389
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:04 schreef LostFormat het volgende:
Die nieuwe adam beyer klinkt erg gelikt maar mij doet het niet zo veel. Hij zit netjes in elkaar en het zal vast wel een fikse hit worden maar ik loop er niet echt warm voor ofzo.

Edit: nog maar eens even goed beluisterd. Akantje heeft wel een ontzettende drive er in zitten. Iets wat wel ik wel vaak mis de laatste tijd. Zal het ongetwijfeld ontzettend goed op de dansvloer doen. Bkantje mist dat wat meer.
Heerlijke minimalplaat maar toch met een duidelijke Beyer-signature. Zoals ik heb al eerder heb gezegd bewijst hij wederom van veel markten thuis te zijn en toch altijd klasse af te leveren.

En een hit is het al .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31394440
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:10 schreef teknomist het volgende:
En een hit is het al .
Ik merk steeds vaker dat ik er echt uit begin te raken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31395048
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:04 schreef LostFormat het volgende:
Die nieuwe adam beyer klinkt erg gelikt maar mij doet het niet zo veel. Hij zit netjes in elkaar en het zal vast wel een fikse hit worden maar ik loop er niet echt warm voor ofzo.

Edit: nog maar eens even goed beluisterd. Akantje heeft wel een ontzettende drive er in zitten. Iets wat wel ik wel vaak mis de laatste tijd. Zal het ongetwijfeld ontzettend goed op de dansvloer doen. Bkantje mist dat wat meer.
spammer
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
pi_31395083
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:31 schreef Sahko het volgende:

[..]

spammer
Haha, patsen met andermans spullen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31395195
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:33 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Haha, patsen met andermans spullen.
ben je weer bezig geweest

vind het opzich wel een dikke track, nog wel dan
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
pi_31398805
Richard Davis - Details

quote:
Richard Davis is the king of what I call adult oriented deep house. His first album Safety was filled with incredibly good tracks/songs and has to be regarded as a classic in this genre by now. So expectations for his follow up were high and Davis though not delivering another classic doesn't let us down.

Details is a collection of fine midtempo house songs that are equally far away from any wave-your-hands-in-the-air club hedonism as from radio friendly pop stupidity. With an air of melancholy here and there they are best suited for home listening. Details works well as an album, but apart from the two year old Bring Me Closer no track immediately springs out and grabs your attention like at least half of the songs on Safety did. With one or two more killer tracks this would be a contender for album of the year, so it is a mature piece of work. Well done Mr. Davis.
Hij is al een tijdje uit maar wat een pareltje .
Misschien iets té mellow voor dit topic maar toch wel het beluisteren waard vind ik zo .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31402952
weet niet of hier ook fans zijn van kid alex
maar zaterdag is ie voor het eerst in nederland in haarlem
pi_31436377
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:57 schreef DJ_WB het volgende:
weet niet of hier ook fans zijn van kid alex
Ik was vroeger wel fan van alex kid op de sega 8-bit (OldSkool shit ja )
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31462010
http://www.redevice.com/ Nieuw NL netlabel.

Eerste release:

rdv001
Various Artists
'Greed Treatment Program, volume 1'

Tracks:
01. Bern- ‘Laboratoire'
02. Bo- 'Une fille [reverse mix]'
03. David Labeij- 'Lax'
04. Plaster- ‘Motion one'
05. Le Clic- 'Lazy boy'
06. Jay Haze- 'Dark vroom'
07. Jpls- 'Exp 02'
08. Tomas Jirku- 'Spin'
09. Dieb- 'Wandschrank'

Bonus vdeo track:
10. Telco Systems- ‘Sesor'

entire release [170 mb]
artwork [300dpi]


Our first instalment on Redevice attempts to both summarize and further the Dutch [Redevice is based in Amsterdam] and the international underground laptop movement.
‘Greed Treatment Program, Volume 1' showcases artists who have already garnered tremendous critical praise [Bern, Jay Haze & Tomas Jirku], followed-up by fresh and up-and-coming artists who present an oceanic breadth of styles, spanning from murky groovy minimalism [Bo, Plaster, Jpls & Le Clic], drifting into vibrant melodic techno [David Labeij & Dieb], and rounded off by a beautifully crafted piece of ambience and experimentation [a video release by Telco Systems]. Composed on computers rather than on analogue gear and crafted with a remarkably vast sonic vocabulary. Enjoy.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31463340
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:35 schreef LostFormat het volgende:
http://www.redevice.com/ Nieuw NL netlabel.

Eerste release:

rdv001
Various Artists
'Greed Treatment Program, volume 1'

Tracks:
01. Bern- ‘Laboratoire'
02. Bo- 'Une fille [reverse mix]'
03. David Labeij- 'Lax'
04. Plaster- ‘Motion one'
05. Le Clic- 'Lazy boy'
06. Jay Haze- 'Dark vroom'
07. Jpls- 'Exp 02'
08. Tomas Jirku- 'Spin'
09. Dieb- 'Wandschrank'

Bonus vdeo track:
10. Telco Systems- ‘Sesor'

entire release [170 mb]
artwork [300dpi]


Our first instalment on Redevice attempts to both summarize and further the Dutch [Redevice is based in Amsterdam] and the international underground laptop movement.
‘Greed Treatment Program, Volume 1' showcases artists who have already garnered tremendous critical praise [Bern, Jay Haze & Tomas Jirku], followed-up by fresh and up-and-coming artists who present an oceanic breadth of styles, spanning from murky groovy minimalism [Bo, Plaster, Jpls & Le Clic], drifting into vibrant melodic techno [David Labeij & Dieb], and rounded off by a beautifully crafted piece of ambience and experimentation [a video release by Telco Systems]. Composed on computers rather than on analogue gear and crafted with a remarkably vast sonic vocabulary. Enjoy.
lekker albumpje
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
pi_31463489
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:44 schreef Sahko het volgende:

[..]

lekker albumpje
Het gaat om het idéé!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31488495
uiteraard
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:12:03 #157
19529 Fendy
True Spirit
pi_31493644
Goed, ik was gisteren bij Michel de Hey, die draaide dus een plaat, denk dat ie het midden hield tussen techhouse en techno...het enige wat ik weet is dat de hoes eruit zag als een poststuk, stond er schijnbaar ook op."post"
Weet iemand welke plaat dit is?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_31494043
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:12 schreef Fendy het volgende:
Goed, ik was gisteren bij Michel de Hey, die draaide dus een plaat, denk dat ie het midden hield tussen techhouse en techno...het enige wat ik weet is dat de hoes eruit zag als een poststuk, stond er schijnbaar ook op."post"
Weet iemand welke plaat dit is?
Je maakt het ons wel erg moeilijk, Fendy .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:34:52 #159
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31494092
Idd, doe nog es een hint
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:35:07 #160
19529 Fendy
True Spirit
pi_31494099
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je maakt het ons wel erg moeilijk, Fendy .
I know, kan de melodie ook niet echt meer voor me halen...weet wel dat er een heerlijke langzame stuwende en pompende basslijn in zit. Ja en dat ie op een postpakketje lijkt dus.

Anyone?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_31494163
Als je eens reageert op mn sms wil je misschien wel helpen
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:41:40 #162
19529 Fendy
True Spirit
pi_31494236
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:37 schreef anoukforza het volgende:
Als je eens reageert op mn sms wil je misschien wel helpen
Oh ja, jij had me gister ge-sms'ed inderdaad .

Weet jij welke plaat dat is dan?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_31494313
Nee, ik wil het wel maar kan het niet

O, je moet hem gewoon een berichtje sturen! Hij reageert altijd
pi_31494334
Schrijf anders een stukje in het gastenboek van Michel de Hey zijn eigen site. Hey kijkt er regelmatig naar.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31494358
gmta
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:47:27 #166
19529 Fendy
True Spirit
pi_31494369
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef teknomist het volgende:
Schrijf anders een stukje in het gastenboek van Michel de Hey zijn eigen site. Hey kijkt er regelmatig naar.
Net gedaan inderdaad...
Als ik het weet zal ik titel enzo nog wel effe posten, denk dat jij hem ook wel kunt waarderen tek.

Trouwens, "I can Feel that" Speedy J remix part 2 al gehoord?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_31494440
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:47 schreef Fendy het volgende:
Trouwens, "I can Feel that" Speedy J remix part 2 al gehoord?
Dat vind ik een hele vette plaat. Remix van Pascal F.E.O.S. is ook goed te doen!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:57:11 #168
19529 Fendy
True Spirit
pi_31494543
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:51 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat vind ik een hele vette plaat. Remix van Pascal F.E.O.S. is ook goed te doen!
Yep, die bedoel ik. Er was al deel 1, maar deel 2 is net gereleased
Part 1

Part 2
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_31566243
[Novamute 115] Richie Hawtin - The Tunnel
quote:
Richie Hawtin aka the legendary Plastikman returns with another minimal spaced out techno journey. The A-side The Tunnel, is a slow-burning, dark and spacey affair that will hypnotize and move the minds and bodies of many. An amazing structure with layers of interesting noises and twists and turns make for this to be a complete journey. The B-side is far more rolling and bouncy but of course keeping all the glitch and madness of what we have come to expect from Mr Hawtin. Amongst others, you'll recognise the parts from the monstrous remix of Slam by the Wighnomy Brothers, culminating in a very groovy and ultimately stimulating dancefloor slayer.
http://mind-real1.com:8000/ramgen/covertus/12NOMU1151.rm

http://mind-real1.com:8000/ramgen/covertus/12NOMU1152.rm

Nieuwe plaat van Hawtin... klinkt erg lekker, wel bekende sounds...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31609502
de eerste is een sleeparchive remix..

2e klinkt wel vet
Tenderness Can Be Just As Abstract As Insanity.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:48:13 #171
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31609676
Morgen Steve Bug in Doornroosje Ga ik zeker bij zijn... en de nieuwe Hawtin schopt echt kont IMHO!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31733869


Jubileumrelease van Perlon. Wat een heerlijk album .

Beetje vreemd maar wel lekker...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31764055
"Anders Ilar - Fholo EP (Defrag Sound Processing)"
"Anders Ilar - Nightwidth (Narita Records)"
Deze Zweed produceert normaal vage minimal/techno/IDM/Electronix mengsels al dan niet met zware dub invloeden zoals zijn laatste 12inch op Echocord. Deze twee plakken vinyl zijn een ander verhaal. Op "Fholo" wordt de 303 meesterlijk bij een minimal/techno basis gemengd . De acid overheerst niet maar brengt door de uitgekiende dosering de tracks naar een hoger nivo. Op "Nightwidth" laat Anders techno overheersen boven minimal met name in "A day ago", wat de tracks meer dansvloer gericht maakt dan z'n reguliere platen. Als afsluiter is er nog een beatloze track.

"Donnacha Costello - Bear bounces back (Minimise)"
"Donnacha Costello - Rusty sticks (Minimise)"
Na de Color Series waarop deze Ier van een old school geluid uitging, zijn we muzikaal gezien met deze releases weer terug in 't heden. Een viertal strakke minimal/techno tracks al dan niet met vage voice samples.

"James Ruskin - Take control (remixes) (Blueprint records)"
Het origineel is een harde tijdloze off-beat track, Surgeon weet er op herkenbare wijze nog net wat meer energie uit te halen zonder afbreuk aan 't origineel te doen. Als afsluiter nog een dubby remix op een wat lager tempo, ook niet verkeerd.

"Code E - Analysis and evaluation (Mule Electronic)"
Een viertal prettige tech/house tracks, zonder dat het ergens te flauw of laf wordt.
pi_31764385
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:37 schreef Circuitbreaker het volgende:
"Donnacha Costello - Bear bounces back (Minimise)"
"Donnacha Costello - Rusty sticks (Minimise)"
Ik heb deze:

Donnacha Costello - Ok, That's Great, Start Over - 2005

Ook lekker stevig .

Ben nooit echt weggeweest van zijn Color-series...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31794220
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:54 schreef teknomist het volgende:

[..]
Ik heb deze:
Donnacha Costello - Ok, That's Great, Start Over - 2005

Ook lekker stevig .

Ben nooit echt weggeweest van zijn Color-series...
Om de een of andere reden noemt de ene shop deze release "OK, that's great, start over" en de andere noemt 'm "Rusty sticks", maar het gaat in beide gevallen om release 20 op Minimise. Van de vier tracks van releases 19 & 20 is "Rusty sticks" toch wel de beste IMHO.

Wat de "Color series" betreft, het zijn platen die je op de een of andere manier moeten liggen. Het zijn erg old skool releases duidelijk op vintage apparatuur zonder verdere hulpmiddelen. Aan de variatie kan het niet hebben gelegen. De "Pistachio" 12" was een soort retro acid (beter dan wat er nu zoal aan acid hommages op de markt wordt gegooid, op "Opal" ging e.e.a de bleep/techno kant uit en op bijvoorbeeld "Green" was de A-kant een soort minimal/acid en de B-kant meer een Maurizio (denk aan "Maurizio - 6") achtige track.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:29:31 #176
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_31926267
Het album DE9:Transitions van Richie Hawtin is nu te beluisteren op de 3voor12 luisterpaal.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_32217949
Bij Clone geweest en de nodige Detroit georienteerde platen meegenomen:
The Moderator - Modus operandi EP (AW Records)
The Moderator - Reversed evolution (Eevolute)
$tinkworx - Ullumunum (New religion records)
Jeff Mills - Bladerunner (Axis Records)

Maar ook enige techno/electronix mengsels:
Various Artists - Electronic generation (So Nasty Productions)
Hrdvision - Oh techno saves (It is what it is Recordings) => Broer van Mathew Jonson

En nog een knarsende plaat
Peter Grummich - The roll (Spectral Sound)
pi_32223375
Wat vinden jullie van die Adam Beyer op M_nus? Ik vind hem erg vet. Adam Beyer van een hele andere kant, maar dan toch wel weer Adam Beyer.
The first thing Microsoft will produce that doesn't suck, will probably be a vacuum cleaner.
  zondag 13 november 2005 @ 08:12:25 #179
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_32225039
Net terug van I Techno.
Was geweldig, alleen ben ik te wakker om nog te slapen.
pi_32236175
Heeft iemand hier al eens gehoord van Pheek?!
Ben momenteel een setje van hem aan het luisteren op 3voor12:
Pheek op Voltt 22-10-2005

Ik hou niet echt van die clickhouse, gaat mij meestal redelelijk snel vervelen... maar dit klinkt wel lekker

www.pheek.com
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_32239111
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:35 schreef DubzOne het volgende:
Heeft iemand hier al eens gehoord van Pheek?!
Ben momenteel een setje van hem aan het luisteren op 3voor12:
Pheek op Voltt 22-10-2005

Ik hou niet echt van die clickhouse, gaat mij meestal redelelijk snel vervelen... maar dit klinkt wel lekker

www.pheek.com
Pheek maakt goede dingen maar het is niet echt mijn ding.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32239177
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Pheek maakt goede dingen maar het is niet echt mijn ding.
Nee, ook niet die van mij... maar was toevallig een setje van hem aan het luisteren via 3voor12 en vond het verrassend lekker klinken
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_32239220
Iemand de nieuwe Trentemoller al gehoord?
Die is erg vet namelijk, vooral de remix van Hemmann & Kaden)

http://www.discogs.com/release/413772

Ook de nieuwe plaat van Âme is super!

http://www.discogs.com/release/528435

Ik ben erg benieuwd naar de komende releases op M_nus: Ryan Crosson, Magda...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32277437
Op de luisterpaal van 3voor12.nl kun je het nieuwe album van Speedy J & Chris Liebing al beluisteren!

Ik wist helemaal niet dat er een album van uit kwam .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32278890
nieuwe album van chris liebing en speedy j is te gek. metalism. anders dan de collabs live sessies die ze doen maar niet minder geslaagd.
pi_32367880
Conrad Black charged with $51.8-million fraud

Het schijnt dus om de Konrad Black van Wagon Repair te gaan. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32367991
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 02:42 schreef teknomist het volgende:
Op de luisterpaal van 3voor12.nl kun je het nieuwe album van Speedy J & Chris Liebing al beluisteren!

Ik wist helemaal niet dat er een album van uit kwam .
Collabs 300 hoorde ik
Zal hem binnenkort eens beluisteren..
pi_32368365
Collabs 300 is op vinyl. Echt een rukplaat. Maar dit is een cd-sessie.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32369788
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:38 schreef teknomist het volgende:
Conrad Black charged with $51.8-million fraud

Het schijnt dus om de Konrad Black van Wagon Repair te gaan. .
Dat zou wel erg strak zijn, als een 61 jarige Lord dit soort muziekjes zou maken. Maar ik heb toch zo'n licht vermoeden dat het heel misschien toch iemand anders is. Dat de ene met een k en de andere met een c is, heeft daar verder niks mee te maken.
The first thing Microsoft will produce that doesn't suck, will probably be a vacuum cleaner.
pi_32382483
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:58 schreef teknomist het volgende:
Collabs 300 is op vinyl. Echt een rukplaat. Maar dit is een cd-sessie.
Ik vind de collabs 300 echt een dikke plaat!

Edit: ff een quick-scan via de luisterpaal gedaan... maar dat album klinkt wel ok!

[ Bericht 20% gewijzigd door DubzOne op 18-11-2005 20:25:32 ]
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:40:32 #191
19529 Fendy
True Spirit
pi_32386495
Voor de duidelijkheid, indien nodig.
Collabs3000 (3-duizend) is het pseudoniem waaronder Liebing en Speedy J momenteel samen optreden. Onder diezelfde naam hebben ze dus een cd-album (Metalism) uitgebracht met 11 tracks, maar ook een dubbelvinyl met 4 tracks die schijnbaar ook Metalism heet.

Collabs 300 is inderdaad een wat oudere vinyl die in september 2004 uitkwam, met de tracks Trikco en Treflon.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_32392248
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:40 schreef Fendy het volgende:
Voor de duidelijkheid, indien nodig.
Collabs3000 (3-duizend) is het pseudoniem waaronder Liebing en Speedy J momenteel samen optreden. Onder diezelfde naam hebben ze dus een cd-album (Metalism) uitgebracht met 11 tracks, maar ook een dubbelvinyl met 4 tracks die schijnbaar ook Metalism heet.

Collabs 300 is inderdaad een wat oudere vinyl die in september 2004 uitkwam, met de tracks Trikco en Treflon.
je vergeet collabs 301 te noemen. ook een samenwerkingsverband van jochempaap met chris liebing. daar staan trezcore en drippelzimmer op.
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:46:41 #193
19529 Fendy
True Spirit
pi_32396282
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 07:42 schreef rheingold het volgende:

[..]

je vergeet collabs 301 te noemen. ook een samenwerkingsverband van jochempaap met chris liebing. daar staan trezcore en drippelzimmer op.
Niet vergeten...gewoon niet vermeld omdat er verwarring leek te zijn tussen 3000 en 300.

Ik heb 100, 200, 300, 301 en 3000 in de bak staan (alleen 400 heb ik niet, die is van Paap en George Issakidis, persoonlijk vind ik die niks)
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:43:28 #194
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32398847
Collabs 300 is idd een erg lekkere plaat.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:10:08 #195
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_32401753
Wat een vette nieuwe plaat van Terrence Dixon!!

Terrence Dixon - Minimalism 3

http://www.clone.nl/platen/artwork/large/plaatimage1642.jpg
quote:
The master is back! Dixon has always been one of the most uncompromising characters within the Detroit techno circle. Controversy came to light as Dixon turned down a collaboration between Mike Banks and him to be released on UR, unhappy as Terrence was as far as Bank's input was concerned... Nobody else would have had the balls to do so! Minimalism 3 features raw, minimal, dark and hypnotic tracks in the manner Dixon is famed for. Classic Detroit techno soul that radiates an unexpected warmth and beauty.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_32407754
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:40 schreef Fendy het volgende:
Voor de duidelijkheid, indien nodig.
Collabs3000 (3-duizend) is het pseudoniem waaronder Liebing en Speedy J momenteel samen optreden. Onder diezelfde naam hebben ze dus een cd-album (Metalism) uitgebracht met 11 tracks, maar ook een dubbelvinyl met 4 tracks die schijnbaar ook Metalism heet.

Collabs 300 is inderdaad een wat oudere vinyl die in september 2004 uitkwam, met de tracks Trikco en Treflon.
Ik bedoelde dus no. 400. Dat vind ik een rukplaat. Slechte poging tot minimalisme/IDM.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32411242
reviewtje van partyflock: http://partyflock.nl/review/208.html
pi_32417103
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:24 schreef anoukforza het volgende:
reviewtje van partyflock: http://partyflock.nl/review/208.html
Ik vind het een heerlijk duister, diep en industrieel album. Het ontbeert een beetje aan wat pit en tempo...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32487638
Collabs 3000 onvermijdelijk monsterverbond
Back-to-back interview met technogoden Chris Liebing en Speedy J

Speedy J en Chris Liebing maken hun podiumdebuut als Collabs 3000 op het Detroit Movement Festival in 2004 en het eerste optreden in Nederland is op 5 Days Off, dit jaar. De samenwerking is nog niet eens zo heel oud, maar de twee goedlachse producers lijken elkaar al door en door te kennen. In een hotel op Schiphol, waar het interview gehouden wordt, maken ze elkaars zinnen af en vullen ze elkaar voortdurend aan. De ochtend na het optreden in Amsterdam moeten ze al vroeg het vliegtuig naar Barcelona hebben, voor het volgende optreden. Daarom slapen ze maar op Schiphol.

Bij optredens ontmoeten Jochem en Chris elkaar vaak, omdat ze vaak na elkaar geboekt worden. Niet verwonderlijk, als je ziet dat ze in hun solocarrières allebei voor het betere beukwerk gaan. Maar wie bij Collabs 3000 een kopie van de afzonderlijke loopbanen van de heren verwacht, komt ernstig bedrogen uit, hoewel er natuurlijk wel raakvlakken zijn. Zwaar, intens, brutaal en meedogenloos, zo is ook Collabs 3000 te omschrijven, maar de techno gaat wel een stuk dieper, is experimenteler en genuanceerde en meer gebalanceerd dan het solowerk. Met laptops, samplers, mixers, controlers en de nieuwste software hebben de twee een intens album, vol rauwe, compromisloze en beukende beats, indringende strings en bijtende loops gemaakt. Een set-up waarmee ze met een vier uur durende show ook de wereld over trekken.

Samenwerking

Jochem heeft op het label Novamute zijn eigen Collabs serie, waarmee hij vrienden uitnodigt om te komen jammen om het resultaat vervolgens uit te brengen. Hij en Chris besluiten samen te gaan werken, als blijkt dat ze het op het podium goed kunnen vinden. "We wisten dat we op het podium goed samen konden werken, omdat we veel gigs samen deden," vertelt Chris en hij roert nog maar eens in zijn cappuccino. "We maakten steeds langere overgangen tussen onze sets. Als ik na Jochem draaide, dan mixte ik mijn platen in zijn live set in bijvoorbeeld. Ik heb de laatste jaren veel meer live dingen in mijn dj-sets gedaan en Jochem meer dj dingen in zijn live sets. We hebben elkaar ergens halverwege ontmoet. We wisten ook al snel dat het in de studio werkte, maar voor ons allebei viel er nog een hoop te ontdekken."

Collabs 3000 is het typische voorbeeld van op de juiste tijd op de juiste plaats zijn. Het was even puzzelen, maar al snel weten de twee kopstukken hun schema's zo op elkaar af te stemmen, dat ze genoeg tijd hebben om in de studio door te brengen. Jochem: "We hebben een paar sessies gedaan en hadden toen zoveel materiaal dat we zoiets hadden van, we moeten na de eerste single nog maar een tweede maken en misschien wel een heel album. Verder hadden we eigenlijk geen plan. Het gebeurde allemaal op het goede moment in onze carrières en we zien wel waar het heen gaat."

Beide artiesten hebben al de nodige ervaring met collaboraties, maar toch is het iedere keer weer wennen. Samenwerken met iemand vergt namelijk een andere manier van denken van je van jezelf of zelfs van iemand anders gewend bent, maar dat zorgt er wel voor dat het resultaat van de samenwerking fris is. Jochem: "Alleen zou je gewoon werken volgens je routine, maar met twee man word je gedwongen om een andere richting in te slaan. Dat wil niet zeggen dat je compromissen moet sluiten, maar je moet samen zoeken naar een nieuwe weg." Chris vult aan: "Je moet anders gaan denken en dat is een creatief proces. We verrassen elkaar nog iedere keer en alleen zouden we nooit op dergelijke muziek gekomen zijn. Toen Jochem me hiervoor vroeg zei ik gelijk ja en het was een fantastisch nieuw gevoel, omdat hij zo enorm geavanceerd is in zijn werk. Ik kon erg veel van hem leren. Je kunt ook op elkaar vertrouwen en als het fout gaat kun je altijd nog de ander de schuld geven, haha. We hebben allebei al bewezen dat we ons mannetje staan op het podium, maar nu kom je ineens in situaties terecht waar je geen controle over hebt."

Apparatuur

Jochem en Chris zijn samen twee technologische nerds en gebruiken voor hun project de meest geavanceerde apparatuur. Liever gebruiken ze iets dat ze nog niet kennen en waarvan ze nog bijna op het podium moeten uitzoeken hoe het werkt, dan dat ze al rustend op hun lauweren kiezen voor een standaard opstelling. "Wij willen gewoon voorop lopen met de nieuwste snufjes. Soms werken we zelfs met alfa versies van software, omdat we niet kunnen wachten tot de beta versie uitkomt. Maar dat daagt je uit," legt Chris uit. Volgens Jochem geeft juist die complexe technologie hen een enorme vrijheid. "We keren alles binnenste buiten en we kunnen doen wat we willen. Wat wij doen is deconstrueren en reconstrueren. De interessantste dingen gebeuren als je niet weet wat je aan het doen bent en wij hebben geen flauw idee waar we mee bezig zijn. Dat is riskant, maar het is een opwindende gedachte. Er zijn geen regels en we weten nooit hoe het volgende optreden zal zijn." Het is net een band, alhoewel ze zich niet zo voordoen. Chris en Jochem spelen live eigen materiaal en mixen dat met muziek van anderen. Je zou het een combinatie van een live- en een dj-set kunnen noemen.

Het enige wat wel afgesproken is, is dat de live show van Collabs 3000 minimaal vier uur moet duren. Als bezoeker word je dan ook volledig ondergedompeld in een industrieel bad van techno en soundscapes. Chris: "Dat doen we omdat onze muziek constant verandert als we spelen. Onze muziek is veel dieper en heeft meer atmosfeer dan gewoon beats en loops. We moeten er naar iets toewerken en we bouwen een avond echt op. We zouden het nooit in een uur kunnen doen. Het publiek moet ook geduld hebben, vooral aan het begin van de set." En dat kan nog wel eens wennen zijn voor de fans van beide producers, want die zijn gewend aan anderhalf uur lang snoeiharde techno, waarna het feest alweer voorbij is. Nu krijgen ze precies het tegenovergestelde. Afspraken zijn er niet. Jochem: "Soms is het ook onduidelijk wie wat doet. Dan horen we iets volledig uit de maat lopen en dan kijken we elkaar aan van, het maakt niet uit wiens schuld dit is, maar we moeten het snel weer in het goede ritme krijgen."

Voor beiden is Collabs 3000 in ieder geval even een ontsnapping uit de dagelijkse beslommeringen en vooral Jochem verveelt zich al snel dood als hij te lang achter elkaar hetzelfde doet. Jochem: "Daarom wil ik ook voortdurend nieuwe dingen doen. Dat is misschien niet zo heel verstandig, qua carrièreplanning, maar het houdt het wel interessant voor mij. Anders verlies ik mijn interesse. Dat zal bij dit project ook wel gebeuren, alleen niet nu."

bron

Tof. .
quote:
Speedy J en Chris Liebing maken hun podiumdebuut als Collabs 3000 op het Detroit Movement Festival in 2004 en het eerste optreden in Nederland is op 5 Days Off, dit jaar.
Dat is onzin. Dat was vorig jaar in Las Palmas. Hun Nederlandse debuut.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32511529
Argy - Sub But Still Nutty

Hele vette nieuwe plaat van Argy. Prima geschikt voor in een set van Magda of Guido Schneider.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')