abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28520486
Sinds ik de plaaggeest van Bassie en Adriaan heb gezien, heb ik nooit meer enge films durven kijken. Ik had echt nachtmerries over dat vervelende mannetje.

dinsdag 5 juli 2005 @ 19:12:40 #102
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_28521607
The Shining. Ongetwijfeld.
One's own shit doesn't smell.
pi_28527510
Vroeger ook een aantal slapeloze nachten gehad van nigtmare on elmstreet en halloween.
pi_28527738
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:46 schreef Molluck het volgende:
Ik heb nog nooit een enge film gezien, ik ben nogal gevoelig voor de schrikmomenten in bioscopen, waardoor ik bij The Village al door mijn stoel vloog van die plotselinge geluiden en verschijningen enzo...
Daardoor waag ik me ook niet aan de echte horrorfilms, maar andere films die 'men' eng vindt daar vind ik echt niets aan, laatst The Blair Witch Project, The Ring en What Lies Beneath gezien en die doen mij echt niets.
Dat komt omdat het saaie films zijn, en schrikt als er opeens iets gebeurd waar je de hele tijd op aan het wachten bent
quote:
Maar het ligt er ook heel erg aan in welke omgeving, met wie en wanneer je een film ziet
Het geeft weleens een verschil of je nu in de bioscoop zit of achter je PC een .divxje zit te kijken wat nog niet dvd-rip is. Ook zijn bepaalde films eng als je ze helemaal alleen kijkt bv. rond 00:00u
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28528532
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:38 schreef VinnieJones het volgende:
Ik herriner me wel dat ik ooit een film gezien heb die ik echt eng vond. Maar weet de naam niet meer, is ook zo'n 6/7 jaar terug dat ik 'm gezien heb..

Zo'n groep mensen gingen ergens heen, een verlaten gebied. Antartica ofzo weet niet meer. In iedergeval heel veel sneeuw.
Was dus een gebouw, die ze moesten checken. Bleek 't verlaten te zijn. Maar ze zaten daar vast, en alle radio/apparatuur was kapot daar. Het enge was dat satan achtig figuur daar in dat gebouw zat, en hun een voor een vermoordde. Nadat 'ie een vermoord had kon hij zich in het lichaam verplaatsen van dat persoon.(zo bij de anderen komen)

Op het eind bleek dus dat een van die gasten daar, de half broer van die satan was. Maar hij was meer mens en kon zich verzetten tegen hem. En zo het leven redden van een meisje die daar ook was en vervolgens samen met een helikopter wegvlogen..

Dit is alles wat ik me nog herriner.. Komt het iemand bekend voor ??
Jij bedoelt volgens mij "Sometimes they come back...for more!"

en die vind ik echt gigantisch slecht en totaal niet eng, maar goed, smaken verschillen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:21:03 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28528812
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 10:37 schreef karoltje het volgende:
Ja maar nu weet je al hoe die eindigt .
maar ik kan ook vaker briljante dingen zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:38:27 #107
46794 Berkery
Fat bastard
pi_28529594
Toen ik een jaar of 10 was zag ik mijn eerste horror, The house of wax met Vincent Price. Ik vond 'm niet echt eng, dus ik dacht dat ik ook wel zonder problemen Invasion of the body snatchers kon zien (de versie met D. Sutherland).

Nachtmerries!!! Whoaa, vooral dat laatste shot
No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:43:53 #108
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_28529857
It.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_28531642
Ik vond films vroeger een stuk enger dan tegenwoordig maar dat heeft mede ook met de leeftijd te maken, maar ik zag laatst de film Shutter en die heeft mij toch een aantal keren Goosebumps bezorgt Er ziten een aantal heftige schrikmomenten en de sfeer in sommige scenes zijn ook lekker creepy.

Van mij mogen ze meer van dit soort films maken
pi_28533237
De lift vind ik nog steeds spannend, door die donkere sfeer en die ouderwetse muziek dat het op 1 of andere manier meer creepy maakt.
Vroeger vond ik IT ook heel eng toen ik die scene had gezien met die clown in die put en dat jongetje dat er vervolgens in wordt getrokken.

Verder is people under the stairs misschien wel eng voor de genen die em niet kennen( zelf wel 10 keer gezien), echt super zieke film.

Verder vind ik de film Night of the Living dead uit 1990 ook erg spannend en er zitten veel van die onverwachte schrikmomenten in.

Conslusie: Oude films zijn over het algemeen spannender en enger
pi_28533533
Mijn lijstje:

The Shining - Eigenlijk gebeurd er maar weinig maar het heeft echt zo'n claustrofobisch sfeertje
In the mouth of madness - Erg spannende horror die snel vergeten wordt
Misery - Geen horror, maar wel een erg enge thriller.
The Ring - Goede film

Verder vond ik IT ook eng toen ik 10 was, maar als je dat nu weer bekijkt valt dat reuze mee.

Saw zag ik ook al voorbij komen. Ik vind het een erg goede film, maar dat ik hem ontzettend eng vond.... nee
pi_28533673
Vroegah, kon ik Poltergeist niet afkijken.

Blair Witch Project had schrikmomenten, maar was niet echt heel eng. Het einde was inderdaad het spannendst, en toen was de film voorbij .

White Noise had ook schrikmomenten, maar die keek ik dan ook alleen om 3 uur 's nachts. Na afloop vond ik er eigenlijk geen donder aan, en was het een nutteloos domme film.

The Exorcist heeft me wel aan het schrikken gekregen, maar omdat ik voorbereid was en wist dat hij eng zou zijn heb ik hem voor twaalven gekeken om niet al te bang te worden .

Horrors kunnen me niet zo heel veel doen, tenzij er geesten in voorkomen. Daar wil ik nog wel 's van onder de indruk raken.
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:01:31 #113
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_28535604
Kijk uit voor Pennywise, jongens en meisjes

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:02:15 #114
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_28535633
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Kijk uit voor Pennywise, jongens en meisjes

[afbeelding]
Want anders pakt hij ons net als hij dat plaatje heeft gepakt?
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:20:09 #115
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_28536107
Ik wist het. Tripod heeft Pennywise verdreven.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_28536861
  woensdag 6 juli 2005 @ 03:16:03 #117
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_28538007
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:14 schreef Reticulin het volgende:

[..]

Jij bedoelt volgens mij "Sometimes they come back...for more!"

en die vind ik echt gigantisch slecht en totaal niet eng, maar goed, smaken verschillen
Nee da's m niet.. Ik zit een beetje te twijfelen of het 'The thing 'is die ik toen gezien heb.. Maar weet 't niet zeker..
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_28539320
Naar aanleiding van dit topic gisteren de Blair Witch Project gekeken. Als iemand die veel in bossen gecampeerd en rond gewandeld heeft, ook erg veel ´s nachts, met vrienden, elkaar proberen gek te maken enzo.

Ik vond het tegenvallen. Nodige over gehoord, zou erg spannend / eng moeten zijn, maar ik was niet echt onder de indruk. Setting was wel goed. Donker, geluid hard, alleen, was best leuk en ook wel spannende momenten, maar helaas niet eng.
  woensdag 6 juli 2005 @ 15:44:07 #119
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_28552354
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:52 schreef PDOA het volgende:
[afbeelding]
Ieeeew en dan ''Don't you want a... balloooon? They all float Georgie, they all float. And when you down here with me, you float so!
En dan dat buldergelach alleen al gatver.. en dat vrolijke kermismuziekje erbij..
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:18:38 #120
56699 Boef
Niet ik, jij!
pi_28553972
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:01 schreef Wiehoe het volgende:
Mijn lijstje:

The Shining - Eigenlijk gebeurd er maar weinig maar het heeft echt zo'n claustrofobisch sfeertje
In the mouth of madness - Erg spannende horror die snel vergeten wordt
Misery - Geen horror, maar wel een erg enge thriller.
The Ring - Goede film

Verder vond ik IT ook eng toen ik 10 was, maar als je dat nu weer bekijkt valt dat reuze mee.

Saw zag ik ook al voorbij komen. Ik vind het een erg goede film, maar dat ik hem ontzettend eng vond.... nee
The Shining eergisteren nog op DVD gekeken (m'n meissie voor het eerst, gna gna) en In The Mouth Of Madness had ik ook al genoemd maar denk dat verder niemand die kent (misschien kinky_queen). Misery en The Ring (zowel origineel als US versie) ook top. Heb It staan op DVD maar nog niet gekeken dus ben benieuwd of ik hem ook nog zo eng vind als 'toen'. Saw zit nog in 't vat zodat ie niet verzuurd

[ Bericht 1% gewijzigd door Boef op 06-07-2005 16:38:17 ]
Una Bachata?
XBL Gamertag: Flex0r75
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:39:43 #121
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28554793
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:05 schreef clumsy_clown het volgende:

Horrors kunnen me niet zo heel veel doen, tenzij er geesten in voorkomen. Daar wil ik nog wel 's van onder de indruk raken.
Dan moet je echt The entity eens kijken, een film om nooit te vergeten.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:03:09 #122
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_28555689
Alien, vooral omdat je pas op het laatst Gigers creatie ziet.....
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_28557247
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:39 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dan moet je echt The entity eens kijken, een film om nooit te vergeten.
Gaat dat over die onzichtbare klodder die vrouwen verkracht?
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:19:29 #124
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28558314
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:46 schreef PDOA het volgende:

[..]

Gaat dat over die onzichtbare klodder die vrouwen verkracht?
Dat is hem.

Deze horror-film uit 1981 is gebaseerd op een boek van ene Frank De Felitta. Het boek is op zijn beurt weer gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

De vrouw bestaat echt en gaat ook vandaag de dag (in mindere mate) nog gebukt onder de aanvallen van de vreemde entiteit. Dit staat dan ook bekend als één van de uitzonderlijkste gevallen van paranormale activiteit.

Maar nu de film, die op een heel treffende manier in beeld is gebracht. Sommige verkrachtingsscènes zijn wel vrij expliciet in beeld gebracht en niet iedereen zal hiervan houden, maar de speciale effecten zijn ook nu nog erg indrukwekkend om te zien. Bijvoorbeeld de scènes waarin je de onzichtbare aanvaller de borsten van Carla ziet aanraken kunnen qua effecten vandaag de dag nog steeds goed meekomen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 juli 2005 @ 19:37:32 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28560822
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 10:10 schreef Smots het volgende:

[..]

Ik wilde hierop reageren, maar de discussie aangaan met iemand die de uitdrukking 'roeleert grote tijd' bezigt is in feite al verspilde moeite.
Wat jij wil.
Gelukkig heb ik alles van King in boekvorm en zijn er maar weinig goede verfilmingen. The Shining is gewoon een verkrachting van het verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')