abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28487321
het legt er heeeel erg aan waar en met wie je de film kijkt,
met me ouders moet ik echt geen film kijken, de hele tijd opmerkingen maken om de 10 minuten naar de keuken lopen koffie schenken enz. Zo krijg ik niet eens de kans om een film eng te vinden.

Maar in je eentje in het donker , zonder herrie van andere mensen kan een film al veel sneller eng zijn dan anders.

Ik weet helaas geen films te noemen nu
sorry voor al m'n typfouten
  maandag 4 juli 2005 @ 19:56:58 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28487328
Ik vond 'Salem's Lot' heel eng (verfilming van een Stephen King-boek).(Deze: http://www.imdb.com/title/tt0079844/, met David Soul)

Ik heb daar echt nachtmerries van gehad. Iedereen in mijn dromen keerde zich naar mij om en bleek rode ogen te hebben. Brrr!!

Trouwens, na het zien van What Lies Beneath gingen we iets drinken in een plaatselijke tent genaamd 'De Brandweer'. Ik was er nog niet eerder geweest en wist dus niet dat er ter decoratie een als brandweerman verklede pop aan het plafond hing (lijkend alsof hij langs zo'n paal naar beneden gleed). Ik heb zitten gillen op mijn barkruk!
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:01:39 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28487496
geen film maar docu, derhalve off topic, maar dat is toch wel de nachtmerrieveroorzakende docu, waar amerikanen met een kleurenfilm de duitsers verslaan en richting concentratiekampen trekken. full color wat je altijd in zwart-wit kent. scarry shit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 juli 2005 @ 20:35:52 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28488858
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:03 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Dan heb je zeker de miniserie gezien, niet de filmversie van Stanley Kubrick?
Kubrick versie zuigt, miniserie roeleert grote tijd.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:38:40 #55
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_28488968
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:48 schreef Asskicker14 het volgende:
...
5. Poltergeist (Toen ik deze film voor het eerst zag op mijn 8ste, kon ik 2 maanden erna niet meer fatsoenlijk slapen )
Waaaaa Met mijn broer en zus rillend tegen elkaar aangekropen op de bank. (oke, ik was negen)
A spoonful of sugar...
pi_28489259
Jaws vond ik eng en de eerste hellraiser, vooral toen al die maden uit dat matras kropen ben ik even weg gegaan en dat de draden door zijn hoofd getrokken werden om een mooi raster te krijgen was ook niet zo,n prettig gezicht (dit zou ook in de tweede film gebeurt kunnen zijn)
pi_28491230
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
na mijn 8ste heb ik geen enge films meer gezien...
ik dus ook niet meer,vond toen wel IT heel eng :S nachtmerries gehad over dat Pennywise mij achterna zat.

"They float,they all float"...brrr...
pi_28491351
The shining heb ik gekeken toen ik een jaar of 8 was.
Ik vond hem echt dooood eng!

Binnekort maar weer eens kijken
ben benieuwd of ik hem nu nog eng vind
pi_28491551
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef karoltje het volgende:
Van "the Grudge" lig ik serieus nog elke avond angstig om me heen te kijken .

(Al een half jaar ofzo..)
Dat vond ik echt zo'n film die het moest hebben van z'n schrik-momenten.. maar na een tijdje vond ik die geschminkte chinezen niet eng meer..
  maandag 4 juli 2005 @ 21:49:35 #60
111260 Charmian
a little joy
pi_28491804
Films als The Omen en Poltergeist vind ik eng, moet die ook overdag zien (liefst zonder geluid)

Het absolute schrikmoment had ik bij de laatste paar seconden van Carrie. Die hele film was geen pepernoot aan, tot nog ff zo'n hand uit het graf komt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  maandag 4 juli 2005 @ 21:57:38 #61
56699 Boef
Niet ik, jij!
pi_28492115
Na eerder genoemde J-horror de engste westerse horror film die goed put uit de kracht van de sugggestie: In The Mouth Of Madness van John Carpenter uit 1995 met Sam Neill als een verzekerings fraude agent die een zaak onderzoekt, zo duister... Misschien is het toch geen fraude
Una Bachata?
XBL Gamertag: Flex0r75
pi_28492168
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:18 schreef The_Viper het volgende:
Blair witch project :| By far...

Heb serieus nog nooit zoiets engs gezien, denk dat die film niet echt goed is voor mijn bloeddruk
Helemaal mee eens!
Ik kan normaal echt alles kijken maar van deze film werd mijn bloedruk behoorlijk hoog!
  maandag 4 juli 2005 @ 22:00:13 #63
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28492211
Heb je ooit "The Entity" gezien?
Dat is een enge!!!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 4 juli 2005 @ 22:13:28 #64
111260 Charmian
a little joy
pi_28492696
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:00 schreef mazaru het volgende:
Heb je ooit "The Entity" gezien?
Dat is een enge!!!
Dat was toch ook echt gebeurd?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_28493283
De eerste keer dat ik Stigmata keek.... die was best eng...die scene in bad in het begin van de film.
Die film is zo mooi bewerkt. Zowat al het rood is weggedraaid uit het kleurenpalet zodat het bloed extra goed naar voren komt
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 4 juli 2005 @ 23:02:41 #66
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28494717
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:13 schreef Charmian het volgende:

[..]

Dat was toch ook echt gebeurd?
Ja, de film is eigenlijk een geromantiseerde documentaire, dat maakt het juist zo eng.
http://maxpages.com/mapit/THE_ENTITY_CASE
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_28495122
Independence Day keek ik toen ik 9 was, ik heb echt heel lang niet durven slapen. Dit kwam ook vooral omdat ik hem niet af had gezien, en mijn fantasie helemaal op hol sloeg

The Hole in de bios, ik wist absoluut niets van de film en hij begon echt heel eng.

The Ring was ook best eng in de bioscoop, op dvd een half jaar later viel het enorm tegen

Knap van The Shining vond ik dat ze met die muziek echt heel veel spanning hebben gecreeërd. Al de eerste scene dat Jack met de auto naar het hotel reed was al eng door de muziek. Verder vond ik hem nou niet zo geweldig als hij vaak genoemd wordt, wel aardig.
// Last.fm
  maandag 4 juli 2005 @ 23:14:16 #68
74838 beaverhausen
Poepelemoentje
pi_28495183
Blair Witch Project vond ik geen moer aan. Het kon me geen seconde boeien. .

Films die ik echt eng vond waren The Exorcist, Salem's Lot en The Omen. *ril*
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
pi_28495235
Ik heb ook ooit een keer een film gezien toen ik heel erg klein was waarin allerlei alien figuren uit het plafond kwamen terwijl je lag te slapen. Je wilt niet weten hoe lang ik toen voordat ik pas in slaap viel heel zenuwachtig met van die koeienogen naar het plafond keek of er toch niet 1 of andere alienfiguur uit zou komen
pi_28495527
Ik vond The Blair Witch gewoon erg goed, kwam ook doordat ik hem in de bioscoop gezien heb en heel erg in de film zat. Was ook geen ondertiteling en dan concentreer ik me toch altijd extra op het verhaal.
En doordat het in de bioscoop was kwamen alle geluiden, zoals de knappende takjes, extra goed en eng over natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:29:36 #71
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28495772
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:14 schreef AntiChrist het volgende:

sowieso vind ik de aziatische films meestal toch al wat enger dan de Amerikaanse/Europese horror's
Heb je CARNIVAL OF SOULS nou al eens gezien AntiChrist? Wat mij betreft de engste film ooit, en ik ben net zo'n horrorliefhebber als jij... mischien nog wel erger...
pi_28496007
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:23 schreef Biancavia het volgende:
Ik vond The Blair Witch..blabla... altijd extra op het verhaal.
Welk verhaal?
pi_28496574
ik vond faces of death wel eng.. maar toen was ik 10 ofzo
pi_28498097
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:48 schreef Esc het volgende:
ik vond faces of death wel eng.. maar toen was ik 10 ofzo
Ja dat is ook allemaal echt. Vandaar dat die collectie in Nederland illegaal is.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_28498942
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:28 schreef Sjakie01 het volgende:

Ja dat is ook allemaal echt. Vandaar dat die collectie in Nederland illegaal is.
een groot deel is in scene gezet las ik, maar toch, zelfs als alles geacteerd was zou het nog eng zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')