1. The Shining (Keek ook deze film op een vrij jonge leeftijd en de scene dat die jongetje op zijn driewieler door de gangen van het hotel reed en dan opeens die tweeling zag, ik wist niet waar ik het moest zoeken, zo eng vond ik dat
![]()
)
2. It (Keek deze film rond mijn negende en ik was destijds bang voor clowns (uitgezonderd Bassie
![]()
) en deze film maakte die angst alleen maar erger, ik durfde een lange tijd erna niet meer te douchen, bang dat Pennywise uit het badputje zou komen. :'') )
3. Blair Witch Project (De suggestie gedurende de hele film dat er een mysterieuze entiteit/wezen achter hen aanzat en de donkere sfeer en uiteraard het einde, deden mij 4 kleuren stront schijten.)
4. The Exorcist (Goede spanningsopbouw met alle lugubere dingen die er in het huis gebeurde, en de scene met Linda Blair die als bezetene op 4 poten de trap afliep, brrr...en de climax was bloedstollend.)
5. Poltergeist (Toen ik deze film voor het eerst zag op mijn 8ste, kon ik 2 maanden erna niet meer fatsoenlijk slapen
![]()
)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?