Dan heb je zeker de miniserie gezien, niet de filmversie van Stanley Kubrick?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond The Shining zo...saai en langdradig
Ik ben niet zo'n fan van Kubrick, misschien ligt het daar ook aan. Ik vond er echt niets aan, sorry.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:03 schreef Croupouque het volgende:
Dan heb je zeker de miniserie gezien, niet de filmversie van Stanley Kubrick?
Die was wel heel vaag omdat de film op een waar gebeurd verhaal scheen te zijn gebaseerd.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:07 schreef Noorman het volgende:
Ik ben nog steeds bang voor de Mothman Prophecies, terwijl ik die niet eens écht gezien heb.Teveel aan fantasie, heet dat.
Ik snap m niet.. Welke enge films heeft zij in gespeeld danquote:
quote:Op maandag 4 juli 2005 17:00 schreef PDOA het volgende:
Alle films met Dakota Fanning
Dead End eng..? leuke film maar maar zie niet echt in dat deze eng voor iemand kan zijn...quote:Op maandag 4 juli 2005 17:11 schreef Sjakie01 het volgende:
Eng: Dead End
Goor: Saw
Spannend: The bone collector
Maar jij bent dan ook veel stoerder dan mij.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:14 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
Dead End eng..? leuke film maar maar zie niet echt in dat deze eng voor iemand kan zijn...
Hahaquote:Op maandag 4 juli 2005 18:18 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook veel stoerder dan mij.![]()
ET bedoel je? Die vond ik tien jaar geleden ook eng jaquote:
grinnik die heb ik ook gezien toen ik nog jong wasquote:Op maandag 4 juli 2005 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
'de lift'. mocht hem niet zien van ouders, toch gedaan, had er spijt van. (over schrikmomenten gesproken, als dat lijk door het liftplafond sodemietert)
IT met mijn avatertje in de hoofdrol ( maar die was minder lief )quote:Op maandag 4 juli 2005 18:40 schreef Molluck het volgende:
[..]
ET bedoel je? Die vond ik tien jaar geleden ook eng ja![]()
misschien was ik jongerquote:Op maandag 4 juli 2005 18:41 schreef bonke het volgende:
[..]
grinnik die heb ik ook gezien toen ik nog jong was![]()
maar ik vond hem niet eng. Je schrikt zo af en toe wel es ff maar dat maakt een film nog niet eng
Nee, eigenlijk bedoelde ik 'It'. En 2 was ook wel okee.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:40 schreef Molluck het volgende:
[..]
ET bedoel je? Die vond ik tien jaar geleden ook eng ja![]()
Ik vind dat wijf dat sochtends het journaal presenteerd altijd engquote:Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef nietzman het volgende:
Ik vond het Journaal zo afschuwelijk toen Marga van Praag het nog presenteerde.
Noraly Beyer?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:27 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Ik vind dat wijf dat sochtends het journaal presenteerd altijd eng
Kubrick versie zuigt, miniserie roeleert grote tijd.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:03 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Dan heb je zeker de miniserie gezien, niet de filmversie van Stanley Kubrick?
Waaaaaquote:Op maandag 4 juli 2005 18:48 schreef Asskicker14 het volgende:
...
5. Poltergeist (Toen ik deze film voor het eerst zag op mijn 8ste, kon ik 2 maanden erna niet meer fatsoenlijk slapen)
ik dus ook niet meer,vond toen wel IT heel eng :S nachtmerries gehad over dat Pennywise mij achterna zat.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
na mijn 8ste heb ik geen enge films meer gezien...
Dat vond ik echt zo'n film die het moest hebben van z'n schrik-momenten.. maar na een tijdje vond ik die geschminkte chinezen niet eng meer..quote:Op maandag 4 juli 2005 18:59 schreef karoltje het volgende:
Van "the Grudge" lig ik serieus nog elke avond angstig om me heen te kijken.
(Al een half jaar ofzo..)
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 4 juli 2005 17:18 schreef The_Viper het volgende:
Blair witch project :| By far...
Heb serieus nog nooit zoiets engs gezien, denk dat die film niet echt goed is voor mijn bloeddruk
Dat was toch ook echt gebeurd?quote:Op maandag 4 juli 2005 22:00 schreef mazaru het volgende:
Heb je ooit "The Entity" gezien?
Dat is een enge!!!
Ja, de film is eigenlijk een geromantiseerde documentaire, dat maakt het juist zo eng.quote:
Heb je CARNIVAL OF SOULS nou al eens gezien AntiChrist? Wat mij betreft de engste film ooit, en ik ben net zo'n horrorliefhebber als jij... mischien nog wel erger...quote:Op maandag 4 juli 2005 18:14 schreef AntiChrist het volgende:
sowieso vind ik de aziatische films meestal toch al wat enger dan de Amerikaanse/Europese horror's
Welk verhaal?quote:Op maandag 4 juli 2005 23:23 schreef Biancavia het volgende:
Ik vond The Blair Witch..blabla... altijd extra op het verhaal.
Ja dat is ook allemaal echt. Vandaar dat die collectie in Nederland illegaal is.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:48 schreef Esc het volgende:
ik vond faces of death wel eng.. maar toen was ik 10 ofzo
een groot deel is in scene gezet las ik, maar toch, zelfs als alles geacteerd was zou het nog eng zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:28 schreef Sjakie01 het volgende:
Ja dat is ook allemaal echt. Vandaar dat die collectie in Nederland illegaal is.
Hmm, ik kan ook niet echt zeggen dat al die filmpjes er zo representatief uitzien nee.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:52 schreef Esc het volgende:
[..]
een groot deel is in scene gezet las ik, maar toch, zelfs als alles geacteerd was zou het nog eng zijn
Dat vond ik nou echt een saaie film.. alles draait om wat vage stemmen en beelden via de radio en tv waar die kerel door geobsedeerd raakt, maar na een tijdje ben je dat soort scenes wel zat.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:59 schreef miarae het volgende:
Nu, White Noise. Een van de weinige films die ik ECHT niet in mijn eentje opnieuw zou durven te kijken.
Daar kon ik me nou precies in inleven...human killers doen me niet echt wat, maar geesten...brr... alhoewel de meeste films met geesten of vage andere killers (zoals videobandenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 03:00 schreef Esc het volgende:
[..]
Dat vond ik nou echt een saaie film.. alles draait om wat vage stemmen en beelden via de radio en tv waar die kerel door geobsedeerd raakt, maar na een tijdje ben je dat soort scenes wel zat.
Dat is inderdaad de engste film die ik ooit zag. En inderdaad gebaseerd op een waar verhaal.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:00 schreef mazaru het volgende:
Heb je ooit "The Entity" gezien?
Dat is een enge!!!
deze?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 03:10 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de engste film die ik ooit zag. En inderdaad gebaseerd op een waar verhaal.
die moet ik nog zien.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:21 schreef Cici het volgende:
Ju On, en dan die traplopende vrouw.
*rillllllll*
Ik wilde hierop reageren, maar de discussie aangaan met iemand die de uitdrukking 'roeleert grote tijd' bezigt is in feite al verspilde moeite.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kubrick versie zuigt, miniserie roeleert grote tijd.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dat was een korte film dat tijdens "De nacht van de korte film" werd uitgezonden een paar jaar geleden. Ik geloof dat dat jaarlijks op Ned 3 wordt uitgezonden.
Een vrouw rijd 's nachts in haar auto door een desolate woestijnachtige omgeving. Op een gegeven moment heeft de auto geen benzine meer en staat ze stil. Ze besluit om te gaan slapen in de auto. Opeens hoort ze wat en kijkt op, niks, plots geschreeuw naast haar raam van een verwarde persoon. De man schreeuwt onduidelijke teksten en bonkt tegen de auto. Ze ziet dat de man de auto binnen probeert te komen en raakt helemaal in paniek. Dan pakt de man een grote steen en slaat de zijruit in, doet de portier open en sleurt haar weg van de auto. Precies op dat moment raast er een trein langs hun heen en verscheurt de auto in stukken.
Ze had dus niet in de gaten dat ze stilstond op een treinrails en dat de zwerver haar alleen maar probeerde te redden.![]()
Niet alleen ontzettend spannend gefilmd maar ook nog met een mooi einde.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:10 schreef Smots het volgende:
[..]
Ik wilde hierop reageren, maar de discussie aangaan met iemand die de uitdrukking 'roeleert grote tijd' bezigt is in feite al verspilde moeite.
Jij bedoelt deze film; http://www.imdb.com/title/tt0105121/quote:Op maandag 4 juli 2005 17:04 schreef -DailaLama- het volgende:
What lies beneath? Is dat die film met dat zwarte jongetje die opgesloten zit in een huis waar een man allerlei huis-aan-huismensen, melkboeren en meteropnemers gevangen zet?
Mwah, ik vond Saw weinig aan, wat eng zijn betreft dan. Die vond ik meer spannend. What lies beneath, daar zaten zeker wel schrikmomenten in, brrr... Maar als je het einde weet, is het niet echt spannend meer.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:47 schreef massy het volgende:
Saw !!
De sfeer in deze film is echt super eng.
Hier precies hetzelfdequote:Op maandag 4 juli 2005 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
'de lift'. mocht hem niet zien van ouders, toch gedaan, had er spijt van. (over schrikmomenten gesproken, als dat lijk door het liftplafond sodemietert)
Dat komt omdat het saaie films zijn, en schrikt als er opeens iets gebeurd waar je de hele tijd op aan het wachten bentquote:Op zondag 3 juli 2005 13:46 schreef Molluck het volgende:
Ik heb nog nooit een enge film gezien, ik ben nogal gevoelig voor de schrikmomenten in bioscopen, waardoor ik bij The Village al door mijn stoel vloog van die plotselinge geluiden en verschijningen enzo...
Daardoor waag ik me ook niet aan de echte horrorfilms, maar andere films die 'men' eng vindt daar vind ik echt niets aan, laatst The Blair Witch Project, The Ring en What Lies Beneath gezien en die doen mij echt niets.
quote:Maar het ligt er ook heel erg aan in welke omgeving, met wie en wanneer je een film ziet
Jij bedoelt volgens mij "Sometimes they come back...for more!"quote:Op maandag 4 juli 2005 17:38 schreef VinnieJones het volgende:
Ik herriner me wel dat ik ooit een film gezien heb die ik echt eng vond. Maar weet de naam niet meer, is ook zo'n 6/7 jaar terug dat ik 'm gezien heb..
Zo'n groep mensen gingen ergens heen, een verlaten gebied. Antartica ofzo weet niet meer. In iedergeval heel veel sneeuw.
Was dus een gebouw, die ze moesten checken. Bleek 't verlaten te zijn. Maar ze zaten daar vast, en alle radio/apparatuur was kapot daar. Het enge was dat satan achtig figuur daar in dat gebouw zat, en hun een voor een vermoordde. Nadat 'ie een vermoord had kon hij zich in het lichaam verplaatsen van dat persoon.(zo bij de anderen komen)
Op het eind bleek dus dat een van die gasten daar, de half broer van die satan was. Maar hij was meer mens en kon zich verzetten tegen hem. En zo het leven redden van een meisje die daar ook was en vervolgens samen met een helikopter wegvlogen..![]()
![]()
Dit is alles wat ik me nog herriner.. Komt het iemand bekend voor ??![]()
maar ik kan ook vaker briljante dingen zien.quote:
Want anders pakt hij ons net als hij dat plaatje heeft gepakt?quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Kijk uit voor Pennywise, jongens en meisjes
[afbeelding]
Nee da's m niet.. Ik zit een beetje te twijfelen of het 'The thing 'is die ik toen gezien heb.. Maar weet 't niet zeker..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:14 schreef Reticulin het volgende:
[..]
Jij bedoelt volgens mij "Sometimes they come back...for more!"
en die vind ik echt gigantisch slecht en totaal niet eng, maar goed, smaken verschillen
Ieeeew en dan ''Don't you want a... balloooon? They all float Georgie, they all float. And when you down here with me, you float so!quote:
The Shining eergisteren nog op DVD gekeken (m'n meissie voor het eerst, gna gna) en In The Mouth Of Madness had ik ook al genoemd maar denk dat verder niemand die kent (misschien kinky_queen). Misery en The Ring (zowel origineel als US versie) ook top. Heb It staan op DVD maar nog niet gekeken dus ben benieuwd of ik hem ook nog zo eng vind als 'toen'. Saw zit nog in 't vat zodat ie niet verzuurdquote:Op woensdag 6 juli 2005 00:01 schreef Wiehoe het volgende:
Mijn lijstje:
The Shining - Eigenlijk gebeurd er maar weinig maar het heeft echt zo'n claustrofobisch sfeertje
In the mouth of madness - Erg spannende horror die snel vergeten wordt
Misery - Geen horror, maar wel een erg enge thriller.
The Ring - Goede film
Verder vond ik IT ook eng toen ik 10 was, maar als je dat nu weer bekijkt valt dat reuze mee.
Saw zag ik ook al voorbij komen. Ik vind het een erg goede film, maar dat ik hem ontzettend eng vond.... nee
Dan moet je echt The entity eens kijken, een film om nooit te vergeten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Horrors kunnen me niet zo heel veel doen, tenzij er geesten in voorkomen. Daar wil ik nog wel 's van onder de indruk raken.
Gaat dat over die onzichtbare klodder die vrouwen verkracht?quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan moet je echt The entity eens kijken, een film om nooit te vergeten.
Dat is hem.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:46 schreef PDOA het volgende:
[..]
Gaat dat over die onzichtbare klodder die vrouwen verkracht?
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:10 schreef Smots het volgende:
[..]
Ik wilde hierop reageren, maar de discussie aangaan met iemand die de uitdrukking 'roeleert grote tijd' bezigt is in feite al verspilde moeite.
weet een betere manier...je gaat met een vriend/vriendin met ze 2en in een bos kamperen en neemt een portable DVDspeler mee en ga hem in je tentje kijken met ze 2en....ik denk dat je dan gek wordt!!!!quote:Op maandag 4 juli 2005 19:38 schreef ook_gek het volgende:
the blair witch vond ik ook een echt enge film. Sterker nog ik hem hem uit gezet![]()
Deze film moet je op de volgende manier kijken naar mijn mening.
Uurtje of 1 als je al wat moe bent. In het donker alles uit geluid hard aan en het liefste buiten nog stormen en hard regenen.
Zo heb ik hem gezien. Hij was toen net in de bios en toen was die hele hype er nog om heen of het wel of niet echt zou zijn. Extra spanning dus. Op het moment dat ze in die tent zitten en die kinderen hoord spelen en opeens aan die tent loppen te rukken heb ik hem uit gezet werd net eve niets te veel![]()
Voor de rest ben ik nooit bang geweest bij een film![]()
Ik weet een nog betere manier. Doe dit alles in je eentje. Dan wordt je HELEMAAL gek.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef satecl het volgende:
[..]
weet een betere manier...je gaat met een vriend/vriendin met ze 2en in een bos kamperen en neemt een portable DVDspeler mee en ga hem in je tentje kijken met ze 2en....ik denk dat je dan gek wordt!!!!
ja dat vond ik ook goed aan de blair witch,quote:Op maandag 4 juli 2005 17:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind iets vaak pas eng worden als het voor mijn gevoel mij ook kan overkomen
Klopt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Gelukkig heb ik alles van King in boekvorm en zijn er maar weinig goede verfilmingen. The Shining is gewoon een verkrachting van het verhaal.
Ik dus nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:33 schreef PDOA het volgende:
[..]
Klopt.
Het is ook meer 'inspired by ...' dan een regelrechte boekverfilming. Maar dat doet niet af dat de film qua schokelementen en dreigende sfeer met kop en schouders boven de serie uitsteekt.
En bovendien vind ik dit einde veel toffer dan in het boek.
Zoals ik eerder al geschreven heb, in the mouth of madness. Als je hem nog niet gezien hebt, gewoon kijkenquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:19 schreef satecl het volgende:
ik ben starter van deze topic omdat ik een paar enge films wou kijken en ga deze week/maand de volgende kijken:
- The Shining
- The entity
- One Missed Call
Is er iemand die nog zegt: nee deze moet je ook gewoon ECHT ZIEN al wil je bang worden...?
gisteren gezien.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:21 schreef Cici het volgende:
Ju On, en dan die traplopende vrouw.
*rillllllll*
Neem dan ook gelijk Dark Water en Pulse (Kaïro) mee. Die zijn beide een stuk creepier dan Ju-Onquote:Op maandag 11 juli 2005 16:28 schreef super-muffin het volgende:
[..]
gisteren gezien.
en inderdaad zeg. Volgende week deel 2 kopen.
Samen met de Japanse versie van de Ring.
Hebben ze die ook bij de Media Markt?quote:Op maandag 11 juli 2005 19:08 schreef Boef het volgende:
[..]
Neem dan ook gelijk Dark Water en Pulse (Kaïro) mee. Die zijn beide een stuk creepier dan Ju-On![]()
Ik heb hem op dvd en ik kan je zeggen dat ik veel Japanse Ghost movies heb gezien maar deze staat bij mij duidelijk op nummer 1 , ik kreeg bij een aantal scenes zelfs een versnelling in mijn hartritmequote:Op woensdag 13 juli 2005 09:48 schreef Timo20 het volgende:
Heb al op verschillende plaatsen gelezen dat Shutter echt eng is. Iemand die m al gezien heeft??
ok thnxquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:38 schreef Stallion75 het volgende:
[..]
Ik heb hem op dvd en ik kan je zeggen dat ik veel Japanse Ghost movies heb gezien maar deze staat bij mij duidelijk op nummer 1 , ik kreeg bij een aantal scenes zelfs een versnelling in mijn hartritmeen ik kan je zeggen dat heb ik niet gauw.
Ik heb mijn dvd via ebay gekocht![]()
AANRADER!![]()
Sterker nog, Dark Water heb ik daar vandáán. NL uitgave, denk Pulse ook wel (heb ik import, maar heb ik wel al in de roulatie gezien)quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hebben ze die ook bij de Media Markt?
Geloof wel dat ik die ooit eens gezien heb jah...quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:18 schreef Boef het volgende:
In The Mouth Of Madness had ik ook al genoemd maar denk dat verder niemand die kent (misschien kinky_queen).
was best een leuke filmquote:Op maandag 4 juli 2005 17:07 schreef Noorman het volgende:
Ik ben nog steeds bang voor de Mothman Prophecies, terwijl ik die niet eens écht gezien heb.Teveel aan fantasie, heet dat.
Dat hebben we na het lezen van jouw stukje nog niet doorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:00 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb al heel jong ventje een stuk van de originele King Kong mee zitten kijken op een feestje. Als 5 jarig jochie heb ik nog jaren midden in de nacht bang in bed gelegen omdat ik dacht dat die aap aan de rand van mijn bed stond.
Toen ik een jaar of 11 was wilde ik perse It kijken. Zelfs na 5 keer "Weet je dat zeker? Hij is echt eng hoor." van mijn moeder toch doorgezet. En dat heb ik geweten. De eerstvolgende keer dat ik onder de douche stond schrok ik me een driedubbele hartverlamming van het geluid van de shampoofles die omviel.
Sindsdien die film nooit meer gekeken...
Verder ben ik niet echt een held met horrorfilms...
Alien is ook eng inderdaad en The Thing ook. Het gekke is alleen dat ik als kind deze films niet leuk of eng vond, maar nu wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:38 schreef Tup het volgende:
Alien: als ze in de ventialtiepijpen zitten. Vooral het "bliepje": bliep...........bliep...........bliep......bliep....bliep.bliepbleipbleip
Session 9 (2001), ik had er nog nooit van gehoord, maar toevallig laatst gezien. Leuke film iddquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:16 schreef Oxymoron het volgende:
- Session 9
ook maar eens kijken dan..quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:48 schreef Timo20 het volgende:
Heb al op verschillende plaatsen gelezen dat Shutter echt eng is. Iemand die m al gezien heeft??
lol the grudge was niet eng.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:59 schreef grunge-metal het volgende:
The Grudge zitten idd wel veel schrik momenten in, geen 1 saai stukje zegmaar.
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:52 schreef Xiara het volgende:
Klopt er toch opeens iemand op mn deur, heb nog nooit zo geschreeuwd, hart miste een paar slagen en ik was opslag lijkbleek. En mijn buurman van een mijl verderop maar verbaasd kijken, die wilde alleen weten of de telefoon bij mij het wel deed![]()
'The Making Of 'Signs''?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:38 schreef caradoc het volgende:
Ik heb ooit eens een film gezien een aantal jaar terug waarvan ik alleen het einde mee heb gemaakt. Het was opgenomen met een homevideo ding, laat maar zeggen zoals the blair witch. Heel af en toe werd het stil gezet en kwam er zo'n expert praten over wat er nou gebeurd was. Ze deden alsof het allemaal echt was. Het had met aliens te maken en er zat een gezin vast in hun huis. Die aliens waren om het huis en op het einde ook in het huis.
Ik weet niet hoe die film heet, al zou ik het graag willen weten, maar die was toch behoorlijk goed midden in de nacht.
Die film heb ik ook rond die leeftijd gekeke(deel 1&2)...echt aparte film, en best wel creepy...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:13 schreef Marty het volgende:
Ik heb vroeger heel veel horror films gekeken. Tegenwoordig kan ik er niet zo goed meer tegen. Waarschijnlijk heb ik er teveel gezien.![]()
Ik kan me herinneren dat ik 1 keer een film heb uitgezet omdat ik hem te eng vond. Ik was toen denk ik een jaar of 12. Dat was Candyman...
Nog steeds durf ik dat woord niet uit te spreken wanneer ik in de spiegel kijk![]()
Volgens mij heb ik die ook ooit gezien. Ik werd er zo bang van om eerlijk te zijn. Het leek zo echt (en ik was toen ook nog klein(er))quote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:38 schreef caradoc het volgende:
Ik heb ooit eens een film gezien een aantal jaar terug waarvan ik alleen het einde mee heb gemaakt. Het was opgenomen met een homevideo ding, laat maar zeggen zoals the blair witch. Heel af en toe werd het stil gezet en kwam er zo'n expert praten over wat er nou gebeurd was. Ze deden alsof het allemaal echt was. Het had met aliens te maken en er zat een gezin vast in hun huis. Die aliens waren om het huis en op het einde ook in het huis.
Ik weet niet hoe die film heet, al zou ik het graag willen weten, maar die was toch behoorlijk goed midden in de nacht.
Dakota Faning is zo eng dat ze haar eigen genre verdient in de videotheek.quote:
Dan zou ik zeggen, zo ongeveer elke film.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:43 schreef satecl het volgende:
en daarom is mijn doel waarom ik deze topic heb geopent nog niet bereikt: "Een engere film als Blair Witch"
Ben ik het wel mee eens, een ontzettend saaie film, totaal niet eng en verre van origineel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:26 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen, zo ongeveer elke film.
Want ik heb weinig films gezien die zo slaapverwekkend zijn als die Blair Witch rotzooi.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:50 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, een ontzettend saaie film, totaal niet eng en verre van origineel.
Mensen die in de rimboe verdwijnen en het filmmatteriaal word teruggevonden, waarop vervolgens te zien is wat er met ze gebeurt is.
Kijk maar eens naar Cannibal Holocaust ( 1980 ).
Anyway, volgens mij hadden ze er best meer van kunnen maken, want het idee is natuurlijk best o.k..
Als je jat moet je het wel goed doen.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:26 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen, zo ongeveer elke film.
Want ik heb weinig films gezien die zo slaapverwekkend zijn als die Blair Witch rotzooi.
Dat soort spookhuizen ken ik ja, ben er toen ook in 2 geweest in florida met acteurs, dat werkt nog altijd het bestequote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:51 schreef kL0j00h het volgende:
Weet je wat echt eng is? Dat fucking horrorhouse in MovieWorld Italie bij het Gardameer. De tering, kreeg daar bijna een hart verzakking. Daar zitten dus echt mensen in en je moet daar vage kamers heen lopen. Pffffffffff
quote:Op maandag 4 juli 2005 17:38 schreef VinnieJones het volgende:
Ik herriner me wel dat ik ooit een film gezien heb die ik echt eng vond. Maar weet de naam niet meer, is ook zo'n 6/7 jaar terug dat ik 'm gezien heb..
Zo'n groep mensen gingen ergens heen, een verlaten gebied. Antartica ofzo weet niet meer. In iedergeval heel veel sneeuw.
Was dus een gebouw, die ze moesten checken. Bleek 't verlaten te zijn. Maar ze zaten daar vast, en alle radio/apparatuur was kapot daar. Het enge was dat satan achtig figuur daar in dat gebouw zat, en hun een voor een vermoordde. Nadat 'ie een vermoord had kon hij zich in het lichaam verplaatsen van dat persoon.(zo bij de anderen komen)
Op het eind bleek dus dat een van die gasten daar, de half broer van die satan was. Maar hij was meer mens en kon zich verzetten tegen hem. En zo het leven redden van een meisje die daar ook was en vervolgens samen met een helikopter wegvlogen..![]()
![]()
Dit is alles wat ik me nog herriner.. Komt het iemand bekend voor ??![]()
Lijkt erg op The Thing: http://www.imdb.com/title/tt0084787/.
Prima horrorfilm.
Vond ik ook very creepyquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
..
Event Horizon is ook een vrij enge film, schrik je ook wel van.
event horizon gister voor de 3e keer gekeken, en dat geluidsfragment is best wel freaky, en zodra ze die videolog goed krijgen is ook wel bruut geweldquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toen ik 8 was heb ik Alien en Aliens gezien en heb daarna vele nachtmerries gehad over eieren in mn kast waar facehuggers uitkwamen
Nu zijn het mn favo films.
Event Horizon is ook een vrij enge film, schrik je ook wel van.
The Descent, lijkt me ook wel een spannende film.. Eng weet ik niet, maar ik ben een horrorfan, dus ik ben wel wat gewendquote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:58 schreef ThuleWulf het volgende:
The Descent,
Nieuwe film van de director van Dog Soldiers.
Deze film is ECHT eng! Ik schrok me regelmatig de tering en ik kan toch wel zeggen dat ik VEEL horror films gezien heb.
Maar zo eng als deze was heb ik nog nooit mee gemaakt.
In a remote mountain range, six girlfriends meet for their yearly adventure, a caving trip into the arteries of the earth. The group makes their way through the remote cave system, enjoying the hazardous but beautiful surroundings. Then, deep inside the cave, disaster strikes when their route back to the surface is blocked by a rockfall. When they learn that Juno, always pushing herself that little bit further, has brought them to an unexplored cave, and that no one is coming to rescue them, the group starts to splinter. Left with no other option, they push on through the cave, praying for another exit. The women battle through this harsh underground world, pitting their strength and determination against each new challenge. Unbeknownst to them, there is something else lurking under the earth, a race of monstrous creatures hidden from the light, evolved to live perfectly in the dark. As the friends realize they have become prey, they are forced to unleash their most primal instincts to face the creatures. As old wounds break open and loyalties disintegrate, the women realize the horrible truth-they have most to fear from one another.
de japanse natuurlijkquote:
Fairuza Balk is gewoon een teringeng mens! In the Craft, Waterboy, American History X....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Toen ik klein was keek ik heel vaak naar Return to Oz (met Fairuza Balk) Was altijd doodsbang voor die heks met al die verschillende hoofden. ]
Naja in die film was ze nog een onschuldig meisje van 12 ofzo (zij speelde Dorothy)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:06 schreef Thier het volgende:
[..]
Fairuza Balk is gewoon een teringeng mens! In the Craft, Waterboy, American History X....
Ik vond The Descent niet echt veel aan, had een paar leuke scene's maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:21 schreef Drakul het volgende:
[..]
The Descent, lijkt me ook wel een spannende film.. Eng weet ik niet, maar ik ben een horrorfan, dus ik ben wel wat gewend
Dog Soldiers was trouwens een toppertje! Terwijl ik er niet veel van verwacht had.
De laatste actie van Paris Hilton was welquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:39 schreef satecl het volgende:
wie heeft house of wax al gezien, is die eng....want die lijkt me ook wel creppy..?
Verhaaltje over IT is ook wel van toepassing op mijquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:28 schreef Smoonshine het volgende:
Event Horizon en IT zijn voor mij de meest traumatische enge films. Event Horizon vind ik nog steeds harstikke spannend. Hoe dat schip tot leven komt, heel apart. IT heb ik laatst nog een keer weer gezien, maar die vond ik al lang niet meer zo eng als toen ik hem in groep 8 voor het eerst zag.
Superstoer was ik natuurlijk, want ik mocht IT zien. Het eerste deel mocht ik niet zien. Maar omdat, al mijn vriendjes wel mochten kijken, mocht ik deel 2 wel zien. Dat heb ik geweten. Die Clown kwam uit zo'n graf zetten en ik heb na 5 minuten IT al niet eens meer verder gekeken.
Hele late reactie op je post maar wat je beschrijft is de beginscene van Darkness Fallsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef Symer het volgende:
Ik heb nooit een film echt eng gevonden tot 2 jaar terug:
Ik schrok ineens wakker rond 3 uur, m'n hart gierde door m'n keel, het zweet stroomde van m'n gezicht en ik durfde geen spier te bewegen. Ik had geen idee wat er aan de hand was, maar langzaam begon de badkamer mijn aandacht te trekken. Er was daar 'iets' naar mij opzoek. Langzaam liep ik in gedachten vanuit de badkamer door de hal, de trap op en naar mijn slaapkamer alsof 'het' mij dwong te vertellen waar ik was. Ik probeerde met alle macht aan iets anders te denken maar het lukte mij niet.
Toen opeens was het weg. Ik heb de rest van de nacht zo stijf mogelijk in mijn bed wakker gelegen tot de zon opkwam.
Ik ben bang dat het ooit terugkomt en dan wél z'n werkt afmaakt. Sindsdien kijk ik 's nachts geen horrorfilms meer, omdat ik bang ben dat mijn angst 'het' oproept of sterker maakt.![]()
Nou ben ik niet bang uitgevallen en geloof ik ook niet in spoken en demonen enzo, maar ik zie horrorfilms niet langer als 'onschuldig' vermaak.
Bij deze ben je gewaarschuwd.![]()
Jaaaa, diequote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:38 schreef caradoc het volgende:
pfff "daadwerkelijk vampier", hypen kenden ze in 1922 ook al.......quote:Op zondag 16 maart 2008 19:19 schreef Tim86 het volgende:
die Nosferatu gaat toch over een film over een vampier, waarbij de acteur daadwerkelijk een vampier is?
Sometimes They Come Backquote:Op zondag 16 maart 2008 14:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Toen ik nog jong was heb ik een aantal keer een film gezien die me toch wel is bijgebleven.
Het gaat over een leraar die te maken krijgt met een groepje nieuwe leerlingen. Deze leerlingen zijn echter geesten die hem lastigvallen om iets wat in het verleden heeft gespeeld (geloof ik tenminste).
In de film komt een treintunnel voor waar een ongeluk is gebeurd en waar die leraar bij betrokken was toen hij nog jong was. Als het goed is begint de film ook met dit stukje en zie je vervolgens het heden. Het eerste moment dat die leerlingen in zijn klas verschijnen en je dus echt kunt zien dat het geesten zijn, heeft mij in ieder geval kippenvel bezorgt. Helaas weet de ik de titel niet meer van deze film, wil hem best nog een keer zien.
De meest recente film die ik heb gezien is The Grudge. Niet echt eng maar in ieder geval best spannend.
Vroeger was ik trouwens een echte horrorfan maar heb er in die tijd ook zoveel gezien dat er niet echt iets is wat me is bijgebleven. Toen ik nog klein was vond ik Chuckie (weet echt niet meer welk deel) in ieder geval aardig eng!
Dat heb ik wel vaker gehoord en dat klinkt natuurlijk erg interessant, aangezien bijna iedereen de Amerikaanse versie heeft gezien, dat je er dan nog een schepje bovenop doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
De Japanse Ring-films zijn ook veel enger dan de Amerikaanse remakes,
Eng is daarbij juist erg cultureel gebonden.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaker gehoord en dat klinkt natuurlijk erg interessant, aangezien bijna iedereen de Amerikaanse versie heeft gezien, dat je er dan nog een schepje bovenop doet.
Echter zit de vork niet zo in de steel, ik heb ook de orginele versies gezien en die doen het stukken slechter dan de Amerikaanse remakes, zowel op het gebied van geluid als beeld.
In de Amerikaanse versie was het geluid veel beter getimed en de geluiden zelf waren ook veel toepasselijker waardoor een beter schrikeffect gecreëerd werd.
De orginele waren bagger.
Ik ook, zoals ik al in een post zei op de vorige pagina.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:27 schreef Guncta het volgende:
[..]
Maar dat komt vooral door het sugestieve. Dat vind ik vaak vele malen beter dan het echte beeld. In het geval van IT was dat het kinderwieletje wat rondjes draaide.
Dit meen je niet.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kubrick versie zuigt, miniserie roeleert grote tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |