quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:01 schreef rucksichlos het volgende:Niet als het kind de telefoon kwijt is, en in de eerste plaats hoort een kind onder de 10 niet erg ver van huis te zijn, zeker niet in deze tijd (denk maar aan Nienke Kleiss in het beatrixpark in schiedam). Op je kinderen letten dus.
Nu lul je er weer in een gigantische bocht om heen, als het kind dat ding NIET Kwijt is zoals in meer dan in 90% van de gevallen kunnen ze het kind wel bereiken.
Dit is hetzelfde als dat je zegt: "Aan een auto heb je niks, want hij kan het ook wel eens niet doen"
quote:
Kind is dus bij een vriendje thuis, kind kan dus met de vaste telefoon laten weten waar het uithangt.
Nee, want de moeder wil bellen en weet het nr van dat vriendje niet.
quote:
Yeah, right. Daar geloof je zelf in?
Er zijn genoeg kinderen die zich op 7-jarige leeftijd verantwoordelijk voelen wat er in de wereld om hem heen gebeurt. Jij misschien niet, en waarschijnlijk nu nog steeds niet zo lang jij maar veilig in je huisje zit en niemand kan jou wat doen.
quote:
Dat blijkt wel ja.
Inderdaad, dat blijkt, ik verzon een situatie waarin die telefoon met een dagwaarde van 10 euro misschien wel een onbetaalbare waarde had gehad.
quote:
Tuurlijk, bellen gaat ook erg goed zonder lucht. Alsof een kind in paniek de telefoon pakt.
Zeker een kind redereert en beseft dat hij het niet kan doen, de ouders horen de stem van hun kind door de telefoon en lopen meteen de weg van school naar huis af om te kijken waar het kind zich bevindt.
quote:
Vooral de ouders die gewoon op hun kinderen letten hoeven niet ongerust thuis te zitten wachten omdat ze gewoon weten waar ze zitten.
Je kunt het niet altijd met zekerheid weten waar je kind terecht komt, vraag maar aan ouders die hun kind hebben verloren.
quote:
Vroeger is geweest, dat ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat je alles moet aanwenden om vooral maar niet op je kinderen te hoeven letten.
Als je geen tijd voor kinderen hebt moet je ze gewoon niet nemen.
Ik zeg nogmaals dat het ouderlijk oog niet vervangen moet worden en dat een telefoon alleen een extra aanvulling is.
quote:
Toen had ik mijn 2e GSM al.
Ja, kun je nagaan.
quote:
Dan moet je beter lezen.
Ik zie alleen loze argumenten.
Er worden een heleboel redenen "waarom wel" genoemd, waar jullie op proberen te antwoorden waarom die "waarom wel" onjuist is.
Maar ik wil nou eens de "waarom niet" horen.