abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 12:19:27 #61
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28440240
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:01 schreef rucksichlos het volgende:
Niet als het kind de telefoon kwijt is, en in de eerste plaats hoort een kind onder de 10 niet erg ver van huis te zijn, zeker niet in deze tijd (denk maar aan Nienke Kleiss in het beatrixpark in schiedam). Op je kinderen letten dus.
Nu lul je er weer in een gigantische bocht om heen, als het kind dat ding NIET Kwijt is zoals in meer dan in 90% van de gevallen kunnen ze het kind wel bereiken.

Dit is hetzelfde als dat je zegt: "Aan een auto heb je niks, want hij kan het ook wel eens niet doen"
quote:
Kind is dus bij een vriendje thuis, kind kan dus met de vaste telefoon laten weten waar het uithangt.
Nee, want de moeder wil bellen en weet het nr van dat vriendje niet.
quote:
Yeah, right. Daar geloof je zelf in?
Er zijn genoeg kinderen die zich op 7-jarige leeftijd verantwoordelijk voelen wat er in de wereld om hem heen gebeurt. Jij misschien niet, en waarschijnlijk nu nog steeds niet zo lang jij maar veilig in je huisje zit en niemand kan jou wat doen.
quote:
Dat blijkt wel ja.
Inderdaad, dat blijkt, ik verzon een situatie waarin die telefoon met een dagwaarde van 10 euro misschien wel een onbetaalbare waarde had gehad.
quote:
Tuurlijk, bellen gaat ook erg goed zonder lucht. Alsof een kind in paniek de telefoon pakt.
Zeker een kind redereert en beseft dat hij het niet kan doen, de ouders horen de stem van hun kind door de telefoon en lopen meteen de weg van school naar huis af om te kijken waar het kind zich bevindt.
quote:
Vooral de ouders die gewoon op hun kinderen letten hoeven niet ongerust thuis te zitten wachten omdat ze gewoon weten waar ze zitten.
Je kunt het niet altijd met zekerheid weten waar je kind terecht komt, vraag maar aan ouders die hun kind hebben verloren.
quote:
Vroeger is geweest, dat ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat je alles moet aanwenden om vooral maar niet op je kinderen te hoeven letten.
Als je geen tijd voor kinderen hebt moet je ze gewoon niet nemen.
Ik zeg nogmaals dat het ouderlijk oog niet vervangen moet worden en dat een telefoon alleen een extra aanvulling is.
quote:
Toen had ik mijn 2e GSM al.
Ja, kun je nagaan.
quote:
Dan moet je beter lezen.
Ik zie alleen loze argumenten.
Er worden een heleboel redenen "waarom wel" genoemd, waar jullie op proberen te antwoorden waarom die "waarom wel" onjuist is.
Maar ik wil nou eens de "waarom niet" horen.
pi_28440321
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:12 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, en jij denkt dat die klootzak rustig had staan wachten tot ze klaar was met bellen?
Ik denk dat wanneer het kind een mobiel had er minimaal een kans aanwezig was dat ze via dat mobieltje haar leven had kunnen redden, in wat voor stadium van het voorval dan ook. Jij sluit die kans meteen uit. Jij roept dat kinderen in geen geval geholpen zijn met een mobieltje. Ik zeg dat een mobiel in sommige gevallen handig kan zijn.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:24:29 #63
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28440377
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

dat heb ik niet gezegd, ze vinden hetzelf in princiep onnodig, maar aangezien het goedkoper is om mobiel<-> mobiel te bellen, bellen ze bijvoorbeeld mij sneller met hun mobiel..
Dus ze vinden het stiekem wel handiger en niet belachelijk en zijn net zo hypocriet als jou.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:27:00 #64
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28440436
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:10 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Kleren en schoenen houden ze aan tijdens het spelen en een fiets zie je vanaf een afstand liggen, zelfs in de bosjes of een zandbak, die vergeten ze dus ook niet zo snel.
Klopt maar daarmee schuren ze overal alngs etc. het heeft meer te lijden dan een telefoon die veilig in de broekzak/jaszak oid zit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ixnay op 03-07-2005 13:13:51 ]
pi_28441373
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dus ze vinden het stiekem wel handiger en niet belachelijk en zijn net zo hypocriet als jou.
ho

ik heb het over kinderen (leeftijd tot ~15 jaar)
en bij die leeftijden vonden mijn ouders het ook zinloos
daarna kan het idd handig zijn maar als je op je 16 er eentje wilt dan moet je er wel zelf voor gaan sparen...
pi_28442261
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

dit is een Bullshit stelling.
vroegah werden ladies op hun 13e uitgehuwelijkt aan een vent van 35 en hadden ze 9 maanden later een kind.
en dat hele status-idee van je.... heb je wel eens stilgestaan bij de voordelen van een mobiele telefoon, zeker bij kinderen ?
Je begrijpt me niet helemaal geloof ik.
Mobieltje ok. Maar kinderen van 9 of 10 die elkaar uitlachen omdat de ene een "oud model" heeft?
Ik bedoel maar te zeggen dat kinderen behoren te spelen.

Dat voorbeeld van jou met die 13 jarige komt trouwens wel uit de middeleeuwen hoor. En nu nog in bepaalde culturen misschien.

Nogmaals niks mis met de moderen techniek en kinderen kunnen er wel gebruik van maken, maar als ze elke 3 maanden een nieuwe willen?
Dit zet zich door naar later. Nu al zijn er veel jongeren die al in de schulden zitten omdat ze van hun krantenwijk een mobiel, een pc en een scooter willen. Gaat niet dus lenen....

Waarom? Om mee te kunnen.
En dat wordt er nu dus al veels te jong ingebracht. Laat kinderen nog even genieten van hun jeugd zonder al die belasting.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')