Bureaucracy Rules!!!!!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:52 schreef merdeka het volgende:
Ik heb even rondgesnuffeld, en mits je getrouwd bent met een Amerikaan mag je idd Nederlander blijven. Maar je moet er wel wat papierwerk voor overhebben. Zie deze tekst vd ambassade
Inderdaad en overal. Ik heb trouwens mijn eerdere post even aangepast met een vraagje voor jou (als je het weet).quote:
duidelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:28 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Als je getrouwd bent met een US citizen en jij naturaliseert tot Amerikaans als Nederlander, mag je het Nederlanderschap houden. Ik heb zelf mijn Nederlanderschap ingeruild voor het Amerikaanse burgerschap (ik was niet getrouwd dus ben ik het automatisch verloren!!!). Het was een makkelijke procedure, duurde iets van 8 maanden (in de staat California) en ben dus automatisch het Nederlanderschap kwijtgeraakt (oh well!!)
misschien wil komrad wel mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:18 schreef Karimo het volgende:
Ik wil er ook heengaan in augustus alleen heb geen vakantiemaatje..is er iemand nog opzoek naar een vakantiemaat? of een extra 3e persoon voor een week.
Op hoeveel komen jullie ongeveer uit qua prijs voor een week (reis+verblijf)? ik zat een beetje te rekenen, het goedkoopte hotel en dan nog toeslagen (200 euro bij elkaar ongeveer) dat je dan zeker op 700 a 800 euro uitkomt, jullie ook zoiets?.
www.tripadvisor.comquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:49 schreef Kerdaben het volgende:
hotel geboekt: Sheraton Manhattan Hotel
iemand ervaringen mee?
can't wait ^_^
Nee, ik heb geen notie om weer terug naar Nederland/Europa te gaan. Bezoeken wel, maar wonen niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:12 schreef Dizzee het volgende:
[..]
duidelijk.![]()
maar je hebt niet zoiets dat je ooit weer terug in nederland wil wonen? want dat word nu misschien wat lastiger.
Rond de 12equote:
Zelf bij elkaar sprokkelen is leuker.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef thomastux het volgende:
ok, zelf ben ik nooit verder dan tunesie weg geweest(met familie), maar dit jaar wil ik graag naar NYC!
Ben erg benieuwd naar de cultuur, de mensen.
Waar kan ik het beste boeken? Reisburo of zelf bij elkaar sprokkelen?
En waar vind ik aanbiedingen?
thnx!
oeh, leek me ook!quote:Op zondag 17 juli 2005 13:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zelf bij elkaar sprokkelen is leuker.![]()
www.skybreakers.nlquote:Op zondag 17 juli 2005 13:32 schreef thomastux het volgende:
[..]
oeh, leek me ook!
http://www.carterhotel.com/location.html will do, maar waar vind ik vliegreizen?
Ik denk voor de ligging en de prijs.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom wil iedereen toch naar het Carter?![]()
oeh, thnx!quote:
omdat jij er bent geweest?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom wil iedereen toch naar het Carter?![]()
Ben er niet geweest. Je ziet alleen veel mensen uit dit topic er heen gaan. Vliegveld maakt niet uit. JFK en Newark zijn internationale vliegvelden. LaGuardia is voor binnenlands verkeer. Meestal zal je dus uitkomen op Newark of JFK. Alle vliegvelden liggen op redelijke afstand van Port Authority / Penn Station. Newark wordt over het algemeen als rustiger ervaren dan JFK. Vervoer:quote:Op zondag 17 juli 2005 14:54 schreef thomastux het volgende:
[..]
oeh, thnx!
[..]
omdat jij er bent geweest?
(nou, het staat boven aan, zit een persoonlijkje ervaring bij + is idd goekoopp
11 dollar van Newark naar Port Authority/Penn Station is wel retour, overigens. La Guardia is veruit het makkelijkst, want het ligt het dichtst bij Manhattan. Newark ligt ook dichter bij Manhattan dan JFK, maar dat ligt dan weer in een andere staat (New Jersey) wat vervoer naar het centrum eventueel kan bemoeilijken (als je met de bus gaat: files). Overigens kun je vanaf Newark ook de trein nemen naar Penn Station. Geen idee wat dat kost, alleenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ben er niet geweest. Je ziet alleen veel mensen uit dit topic er heen gaan. Vliegveld maakt niet uit. JFK en Newark zijn internationale vliegvelden. LaGuardia is voor binnenlands verkeer. Meestal zal je dus uitkomen op Newark of JFK. Alle vliegvelden liggen op redelijke afstand van Port Authority / Penn Station. Newark wordt over het algemeen als rustiger ervaren dan JFK. Vervoer:
Newark: bus of trein naar Penn Station, kosten ongeveer 11 dollar.
JFK: airtain naar Howard Beach, 5 dollar, dan metro naar Manhattan 2 dollar, totaal 7 dollar.
LaGuardia: metro 2 dollar. Vervoer voor de kosten naar Flushing (?) metrostation zijn niet bekend.
Qua reistijd verschillen Newark en JFK niet veel van elkaar.
![]()
Je boekt erg laat. Daarom is het ook vrij prijzig. 1200 / 2 = 600 euro per persoon = 60 euro per nacht per persoon. Volgens mij is een private room in een hostel goedkoper.quote:Op zondag 17 juli 2005 16:06 schreef thomastux het volgende:
hmm, zou nu 8 aug. via de Gaulle naar JFK vliegen(zelfde route de 18de retour), kom ik uit op 1.500 voor 2 volwassenen + 1200 voor een kamer met 2 bedden voor die 10 dagen, is dat erg duur?
(het is natuurlijk veel geld, maar om naar NYC te gaan?)
Trein is 13 dollar. Is dat voor de bus retour btw? Ik meende enkel.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:49 schreef Douwe het volgende:
[..]
11 dollar van Newark naar Port Authority/Penn Station is wel retour, overigens. La Guardia is veruit het makkelijkst, want het ligt het dichtst bij Manhattan. Newark ligt ook dichter bij Manhattan dan JFK, maar dat ligt dan weer in een andere staat (New Jersey) wat vervoer naar het centrum eventueel kan bemoeilijken (als je met de bus gaat: files). Overigens kun je vanaf Newark ook de trein nemen naar Penn Station. Geen idee wat dat kost, alleen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |