abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28824565
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:52 schreef merdeka het volgende:

Ik heb even rondgesnuffeld, en mits je getrouwd bent met een Amerikaan mag je idd Nederlander blijven. Maar je moet er wel wat papierwerk voor overhebben. Zie deze tekst vd ambassade
Bureaucracy Rules!!!!!
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:08:57 #152
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28824764
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:02 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

Bureaucracy Rules!!!!!
Inderdaad en overal. Ik heb trouwens mijn eerdere post even aangepast met een vraagje voor jou (als je het weet).
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_28825318
Je kinderen, als ze geboren zijn in de VS, onafhankelijk van jou burgerschap of hun vaders (die laten we zeggen Cubaan is) en mits julie geen diplomaten van julie respectievelijke landen zijn in de VS, zijn automatisch US citizens. Als ze een Amerikaanse vader (wat dus nu het geval zou zijn) of moeder hebben en niet in de VS geboren zijn, zijn ze in de meeste gevallen ook US citizens (er was vroeger een wet dat een US ouder 5 jaren in de vs heeft moeten wonen, maar dit kan ook versoepeld zijn). Ik weet niet of zij automatisch Nederlanderschap zullen hebben via jou (NL), ik weet niet hoe Nederlandse wetten zijn met het nederlanderschap, volgens mij moet je ze registreren bij het Nederlands consulaat en hebben ze dan ook het Nederlanderschap.

Amerikaans burgerschap is simple, want het is jus solis (dus geboren in het land ben je automatisch burger) en jus sanguisis (recht op burgerschap op basis van bloedverwantschap).
Nederlanderschap werkt volgens mij meer op basis van Jus Sanguisis en niet op Jus Solis, maar ik weet dit niet zeker.

Als je geen permanent resident bent, dan heb je in principe geen social security card maar een tax id number (alhoewel het als een social security card uitziet) iemand die geen US citizen of permanent resident is heeft een 'social security card' waarop staat dat hij/zij bewijs moet tonen dat hij in het land (USA) mag werken, mijn social security card omdat ik US citizen ben zegt dit niet, het heeft alleen mijn nummer, een green card houder heeft dit ook. In principe mag je als permanent resident met je social security card 'general relief' en 'food stamps' aanvragen, maar mag je geen federale uitkering (welfare (WIC)) krijgen, als je dit aanvraagt als immigrant/nonimmigrant zonder 5 jaar een green card status te hebben, heeft de USCIS (United States Citizenship Immigration Services) het recht je te deporteren volgens de laatste immigratie wet van 1996.
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28827682
hotel geboekt: Sheraton Manhattan Hotel
iemand ervaringen mee?
can't wait ^_^
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_28836078
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:28 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

[..]

Als je getrouwd bent met een US citizen en jij naturaliseert tot Amerikaans als Nederlander, mag je het Nederlanderschap houden. Ik heb zelf mijn Nederlanderschap ingeruild voor het Amerikaanse burgerschap (ik was niet getrouwd dus ben ik het automatisch verloren!!!). Het was een makkelijke procedure, duurde iets van 8 maanden (in de staat California) en ben dus automatisch het Nederlanderschap kwijtgeraakt (oh well!!)
duidelijk.

maar je hebt niet zoiets dat je ooit weer terug in nederland wil wonen? want dat word nu misschien wat lastiger.
pi_28836130
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:18 schreef Karimo het volgende:
Ik wil er ook heengaan in augustus alleen heb geen vakantiemaatje..is er iemand nog opzoek naar een vakantiemaat? of een extra 3e persoon voor een week.
Op hoeveel komen jullie ongeveer uit qua prijs voor een week (reis+verblijf)? ik zat een beetje te rekenen, het goedkoopte hotel en dan nog toeslagen (200 euro bij elkaar ongeveer) dat je dan zeker op 700 a 800 euro uitkomt, jullie ook zoiets?.
misschien wil komrad wel mee.

je bedoelt 800 inclusief vliegticket, of voor het hotel?
als het incl. is moet je ff kijken naar een hostel ipv een hotel.
pi_28836161
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:49 schreef Kerdaben het volgende:
hotel geboekt: Sheraton Manhattan Hotel
iemand ervaringen mee?
can't wait ^_^
www.tripadvisor.com
pi_28838814
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:12 schreef Dizzee het volgende:

[..]

duidelijk.

maar je hebt niet zoiets dat je ooit weer terug in nederland wil wonen? want dat word nu misschien wat lastiger.
Nee, ik heb geen notie om weer terug naar Nederland/Europa te gaan. Bezoeken wel, maar wonen niet.
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28855570
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:14 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wanneer precies?
Rond de 12e

mn ouders nemen mij en mn zusje mee omdat ze 25 jaar getrouwd zijn en liever iets met het gezin doen dan een groot feest geven
Doei.
pi_28862116
ik ga niet met onbekenden op vakantie, sorry maar daar begin ik niet aan
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28880188
ok, zelf ben ik nooit verder dan tunesie weg geweest(met familie), maar dit jaar wil ik graag naar NYC!
Ben erg benieuwd naar de cultuur, de mensen.
Waar kan ik het beste boeken? Reisburo of zelf bij elkaar sprokkelen?
En waar vind ik aanbiedingen?
thnx!
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven
  zondag 17 juli 2005 @ 13:30:08 #162
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28880310
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef thomastux het volgende:
ok, zelf ben ik nooit verder dan tunesie weg geweest(met familie), maar dit jaar wil ik graag naar NYC!
Ben erg benieuwd naar de cultuur, de mensen.
Waar kan ik het beste boeken? Reisburo of zelf bij elkaar sprokkelen?
En waar vind ik aanbiedingen?
thnx!
Zelf bij elkaar sprokkelen is leuker.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28880352
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zelf bij elkaar sprokkelen is leuker.
oeh, leek me ook!

http://www.carterhotel.com/location.html will do, maar waar vind ik vliegreizen?
  zondag 17 juli 2005 @ 14:19:18 #164
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28881307
pi_28881444
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Waarom wil iedereen toch naar het Carter?
Ik denk voor de ligging en de prijs.
pi_28882331
quote:
oeh, thnx!
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]
Waarom wil iedereen toch naar het Carter?
omdat jij er bent geweest?
(nou, het staat boven aan, zit een persoonlijkje ervaring bij + is idd goekoopp
pi_28882529
oeh, welk vliegveld moet ik hebben?
Newark, La Guardia of JFK?
  zondag 17 juli 2005 @ 15:27:16 #168
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28883259
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:54 schreef thomastux het volgende:

[..]

oeh, thnx!
[..]

omdat jij er bent geweest?
(nou, het staat boven aan, zit een persoonlijkje ervaring bij + is idd goekoopp
Ben er niet geweest. Je ziet alleen veel mensen uit dit topic er heen gaan. Vliegveld maakt niet uit. JFK en Newark zijn internationale vliegvelden. LaGuardia is voor binnenlands verkeer. Meestal zal je dus uitkomen op Newark of JFK. Alle vliegvelden liggen op redelijke afstand van Port Authority / Penn Station. Newark wordt over het algemeen als rustiger ervaren dan JFK. Vervoer:

Newark: bus of trein naar Penn Station, kosten ongeveer 11 dollar.
JFK: airtain naar Howard Beach, 5 dollar, dan metro naar Manhattan 2 dollar, totaal 7 dollar.
LaGuardia: metro 2 dollar. Vervoer voor de kosten naar Flushing (?) metrostation zijn niet bekend.

Qua reistijd verschillen Newark en JFK niet veel van elkaar.

zondag 17 juli 2005 @ 15:28:47 #169
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28883308
Het is trouwens wel mogelijk dat als je op zoek gaat naar tarieven naar New York, dat je dan vluchten met een overstap ergens in de VS krijgt en dan vliegt naar LaGuardia. Amsterdam - Washington - LaGuardia is een voorbeeld wat nog wel eens voorkomt.
  zondag 17 juli 2005 @ 15:49:36 #170
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28883829
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:27 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ben er niet geweest. Je ziet alleen veel mensen uit dit topic er heen gaan. Vliegveld maakt niet uit. JFK en Newark zijn internationale vliegvelden. LaGuardia is voor binnenlands verkeer. Meestal zal je dus uitkomen op Newark of JFK. Alle vliegvelden liggen op redelijke afstand van Port Authority / Penn Station. Newark wordt over het algemeen als rustiger ervaren dan JFK. Vervoer:

Newark: bus of trein naar Penn Station, kosten ongeveer 11 dollar.
JFK: airtain naar Howard Beach, 5 dollar, dan metro naar Manhattan 2 dollar, totaal 7 dollar.
LaGuardia: metro 2 dollar. Vervoer voor de kosten naar Flushing (?) metrostation zijn niet bekend.

Qua reistijd verschillen Newark en JFK niet veel van elkaar.

11 dollar van Newark naar Port Authority/Penn Station is wel retour, overigens. La Guardia is veruit het makkelijkst, want het ligt het dichtst bij Manhattan. Newark ligt ook dichter bij Manhattan dan JFK, maar dat ligt dan weer in een andere staat (New Jersey) wat vervoer naar het centrum eventueel kan bemoeilijken (als je met de bus gaat: files). Overigens kun je vanaf Newark ook de trein nemen naar Penn Station. Geen idee wat dat kost, alleen
pi_28884185
hmm, zou nu 8 aug. via de Gaulle naar JFK vliegen(zelfde route de 18de retour), kom ik uit op 1.500 voor 2 volwassenen + 1200 voor een kamer met 2 bedden voor die 10 dagen, is dat erg duur?
(het is natuurlijk veel geld, maar om naar NYC te gaan?)
  zondag 17 juli 2005 @ 16:10:55 #172
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28884286
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:06 schreef thomastux het volgende:
hmm, zou nu 8 aug. via de Gaulle naar JFK vliegen(zelfde route de 18de retour), kom ik uit op 1.500 voor 2 volwassenen + 1200 voor een kamer met 2 bedden voor die 10 dagen, is dat erg duur?
(het is natuurlijk veel geld, maar om naar NYC te gaan?)
Je boekt erg laat. Daarom is het ook vrij prijzig. 1200 / 2 = 600 euro per persoon = 60 euro per nacht per persoon. Volgens mij is een private room in een hostel goedkoper.
  zondag 17 juli 2005 @ 16:11:29 #173
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28884300
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:49 schreef Douwe het volgende:

[..]

11 dollar van Newark naar Port Authority/Penn Station is wel retour, overigens. La Guardia is veruit het makkelijkst, want het ligt het dichtst bij Manhattan. Newark ligt ook dichter bij Manhattan dan JFK, maar dat ligt dan weer in een andere staat (New Jersey) wat vervoer naar het centrum eventueel kan bemoeilijken (als je met de bus gaat: files). Overigens kun je vanaf Newark ook de trein nemen naar Penn Station. Geen idee wat dat kost, alleen
Trein is 13 dollar. Is dat voor de bus retour btw? Ik meende enkel.
pi_28884514
Ik zit te denken om naar zo'n late night show te gaan, bijv. van David Letterman. Iemand ervaringen?
pi_28884570
Dat filmpje (heli.avi) uit de OP werkt niet meer, iemand die die nog heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')