abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28778434
vandaag ook reis naar NY geboekt \o/
3 augustus weg, t/m 7 augustus in New York, beetje tourist dingen doen, misschien Shea Stadium
en dan 7 augustus naar Miami, beetje chicks checken @ miami beach enz en de 10e weer terug vliegen zodat we hier de 11e aankomen
hotel weet ik nog niet, maar zou m'n broer regelen, iig 'ergens in manhattan'
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:24:22 #127
72822 GAMED0G
RYDE OR DIE
pi_28779750
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je vond het dus nog wel te doen?
hoezo dan....350+ pp vond ik wel aardig....snie meer dan iedere andere vakantie die ik in de zomer zou doen.....
air jordan's forever
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:39:18 #128
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28784154
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:24 schreef GAMED0G het volgende:

[..]

hoezo dan....350+ pp vond ik wel aardig....snie meer dan iedere andere vakantie die ik in de zomer zou doen.....
Zo bedoel ik het niet, je zei 2x "das nog wel te doen".
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28784509
350 is idd goed te doen maar 700 al een stukje minder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:23:42 #130
72822 GAMED0G
RYDE OR DIE
pi_28791890
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet, je zei 2x "das nog wel te doen".
i see ...
ooops
air jordan's forever
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:00:41 #131
16082 Wytze
...Confidential
pi_28792516
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:24 schreef Dizzee het volgende:
Idd.
December, zo rond kerst wordt het weer wat duurder. Maar met kerst in New York zijn, is erg goed te doen heb ik me laten vertellen.
Die ga ik dit jaar effe mee pakken denk ik
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_28796058
Ik ga in December een week naar New York

*verkapte tvp*

Doei.
pi_28796126
Ik moet een nieuw paspoort hebben....kom net een paar dagen tekort wat betreft de geldigheid van een 1/2 jaar na terugkomst
bla bla bla......
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:14:58 #134
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28796408
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:01 schreef Faithy het volgende:
Ik ga in December een week naar New York

*verkapte tvp*

Wanneer precies?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28815020
was toch 3 maanden, hebben ze dat veranderd???
pi_28815061
vorig jaar was het 6
pi_28815096
k, goed dat ik dat weet, ik was er echt van overtuigd dat het 3 maanden was
pi_28815253
ok. die van mij is nog tot maart 2007 dus kan er nog wel even mee vooruit
pi_28815389
haha, ik kan toch voorlopig niet gaan waarschijnlijk dus maakt niet zo veeel uit. Hoe zit het met het nieuwe biometrisch paspoort
pi_28815802
moet je binnekort een nieuwe aanschaffen dan?

weet iemand trouwens of je met een greencard je nederlandse paspoort inleveren?
pi_28816152
neem trouwens nog dagtripje naar washington. daar even 'meeten' met een kennis waar ik vorig jaar in Miami mee gewerkt hebt.
pi_28816438
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:25 schreef Dizzee het volgende:
neem trouwens nog dagtripje naar washington. daar even 'meeten' met een kennis waar ik vorig jaar in Miami mee gewerkt hebt.
Is dat aan te raden trouwens? Tis toch best een eindje rijden?
pi_28817323
Met de trein zo'n 3,5 uur. Of het aan te raden is vertel ik je dan wel.
pi_28819791
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:04 schreef Dizzee het volgende:
Met de trein zo'n 3,5 uur. Of het aan te raden is vertel ik je dan wel.
Het ging me eigenlijk meer om de reistijd. En dat valt reuze mee gezien de kilometers. Ik ga het overwegen om ook een dagtrip te maken naar Washington.
pi_28821217
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 01:58 schreef Toad het volgende:

[..]

Het ging me eigenlijk meer om de reistijd. En dat valt reuze mee gezien de kilometers. Ik ga het overwegen om ook een dagtrip te maken naar Washington.
Er zijn meerdere treinen per dag die rijden. Maar die hebben ook verschillende reistijden. Check even amtrak.com. Daar kan je je dag + tijd selecteren.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:11:59 #146
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28822195
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:16 schreef Dizzee het volgende:
weet iemand trouwens of je met een greencard je nederlandse paspoort inleveren?
Dat hoeft niet. Een green card geeft je het recht op verblijf, werk en sociale zekerheid, soort permanente verblijfsvergunning dus. Het is geen staatsburgerschap. Als je staatsburger wilt worden moet je een hele procedure doorlopen, en voldoen aan de eis dat je minimaal 5 jaar legaal in de US woont (of 3 jaar mits getrouwd met een Amerikaans staatsburger)

Als je Amerikaans staatsburger wordt raak je niet per definitie je oude nationaliteit kwijt. Sommige landen, zoals Marokko of Canada, maken het via hun wetten onmogelijk om het staatsburgerschap van dat land kwijt te raken. In dat geval kan de Amerikaanse overheid weinig anders doen dan accepteren dat deze nieuwe Amerikaanse staatsburgers ook hun oude nationaliteit houden.

In Nederland is er geen wet die het je onmogelijk maakt om je Nederlanderschap te verliezen, dus als je als Nederlander applied voor het Amerikaans staatsburgerschap raak je je Nederlandse nationaliteit kwijt en moet je je NL paspoort inleveren.
Voor mij een reden om nooit US Citizen te willen zijn. Ik vind Permanent Resident voor de toekomst wel goed genoeg, en voorlopig voldoet mijn work permit ook prima.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:14:11 #147
16082 Wytze
...Confidential
pi_28823274
Ook al is kerst wel één van de betere tijden om in NYC te zitten, misschien pak ik hem wel rond de herfstvakantie. Scheelt natuurlijk toch tamelijk met de prijs en het is tenminste ook niet zo ziekelijk ziekelijk koud,

Het is daar namelijk wel eens tukje kouder dan hier in Nederland. Aan de andere kant, kerst en oud & nieuw in NYC is ook wel erg vet
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_28823373
Ik wil er ook heengaan in augustus alleen heb geen vakantiemaatje..is er iemand nog opzoek naar een vakantiemaat? of een extra 3e persoon voor een week.
Op hoeveel komen jullie ongeveer uit qua prijs voor een week (reis+verblijf)? ik zat een beetje te rekenen, het goedkoopte hotel en dan nog toeslagen (200 euro bij elkaar ongeveer) dat je dan zeker op 700 a 800 euro uitkomt, jullie ook zoiets?.
pi_28823628
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 09:11 schreef merdeka het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Een green card geeft je het recht op verblijf, werk en sociale zekerheid, soort permanente verblijfsvergunning dus. Het is geen staatsburgerschap. Als je staatsburger wilt worden moet je een hele procedure doorlopen, en voldoen aan de eis dat je minimaal 5 jaar legaal in de US woont (of 3 jaar mits getrouwd met een Amerikaans staatsburger)

Als je Amerikaans staatsburger wordt raak je niet per definitie je oude nationaliteit kwijt. Sommige landen, zoals Marokko of Canada, maken het via hun wetten onmogelijk om het staatsburgerschap van dat land kwijt te raken. In dat geval kan de Amerikaanse overheid weinig anders doen dan accepteren dat deze nieuwe Amerikaanse staatsburgers ook hun oude nationaliteit houden.

In Nederland is er geen wet die het je onmogelijk maakt om je Nederlanderschap te verliezen, dus als je als Nederlander applied voor het Amerikaans staatsburgerschap raak je je Nederlandse nationaliteit kwijt en moet je je NL paspoort inleveren.
Voor mij een reden om nooit US Citizen te willen zijn. Ik vind Permanent Resident voor de toekomst wel goed genoeg, en voorlopig voldoet mijn work permit ook prima.
Als je getrouwd bent met een US citizen en jij naturaliseert tot Amerikaans als Nederlander, mag je het Nederlanderschap houden. Ik heb zelf mijn Nederlanderschap ingeruild voor het Amerikaanse burgerschap (ik was niet getrouwd dus ben ik het automatisch verloren!!!). Het was een makkelijke procedure, duurde iets van 8 maanden (in de staat California) en ben dus automatisch het Nederlanderschap kwijtgeraakt (oh well!!) Mijn redenen om het Amerikaans burgerschap aan te nemen waren numerous. De Amerikaanse overheid kan het niet schelen of je meer nationaliteiten hebt, zei erkennen het andere burgerschap toch niet, voor de US regering ben je alleen een U.S. citizen. Het zijn meer de andere landen die problemen hebben met hun burgers bezit van meerdere nationaliteiten (zoals Nederland of Duitsland).

Een "green card" is de permanente verblijfsvergunning voor de USA, er zijn geen andere soorten, je hebt tijdelijke verblijfsvergunningen zoals work permits (H visa, L visa, O visa, etc.) maar de lawful permanent residency status (green card status) kan op varierende manieren verworven zijn: marriage, werk (heel moeilijk), DV lottery (oftewel Diversity visa Loterij), Asylum, Family visa (marriage valt onder deze category zowel als naaste family leden, ouders, kinderen (biologisch zowel als geadopteerd), broers/zussen, etc.) Met de green card mag je in de eerste 5 jaren dat je in de VS woont niet op de federale sociale voorzieningen (sommige staten verbieden ook aanspraken op sociale voorzieningen van de individuele staat zelf) aanspraak doen, (public charge, grounds for deportation), na 5 jaar dus wel.

Een "green card" is dus de immigranten status van America, (lawful permanent residency), het vervalt in principe nooit, je hebt recht om je in de VS te vestigen, te werken en na enige tijd aanspraak op andere rechten van US citizens (zoals welfare, etc.), sommige dingen zijn alleen weggelegd voor US citizens with only the US citizenship though (certain FBI, CIA clearances) ook val je als een green card houder onder immigratie wetten, je kunt je status kwijtraken (dus het land uitgeschopt worden) voor vele redenen (crimineel, zowel misdemeanor of felony). als je een US citizen bent (geboren of genaturalizeerd) val je niet meer onder de immigratie wetten.

[ Bericht 15% gewijzigd door CalifornianNewYorker op 15-07-2005 10:46:31 ]
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:52:48 #150
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28824291
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:28 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

Als je getrouwd bent met een US citizen en jij naturaliseert tot Amerikaans als Nederlander, mag je het Nederlanderschap houden. Ik heb zelf mijn Nederlanderschap ingeruild voor het Amerikaanse burgerschap (ik was niet getrouwd dus ben ik het automatisch verloren!!!).
Dat was me niet duidelijk dan. Ik dacht dat je in alle gevallen het Nederlanderschap verloor. Het klinkt ook niet logisch, maar dat klinken wel meer regeltjes niet

Ik heb even rondgesnuffeld, en mits je getrouwd bent met een Amerikaan kan je idd Nederlander blijven. Maar je moet er wel wat papierwerk voor overhebben. Zie deze tekst vd ambassade

Maar zoals ik al zei, een green card vind ik voor de toekomst mooi genoeg, en voor nu voldoet mijn work permit prima. Hoewel citizenship misschien iets is om ooit te overwegen, als je dan toch Nederlander kan blijven.
Weet je trouwens hoe dat zit met kinderen? Krijgen die enkel de US nationaliteit via de vader of kan ik ze ook een dubbele nationaliteit laten hebben?

Ik weet dat het van je staat afhangt van welke sociale voorzieningne je de eerste jaren als immigrant gebruik kan maken. Maar je krijgt in ieder geval wel je Social Security card, en je moet er ook belasting voor gaan betalen over je werk... Die je, als je via een NL bedrijf in de US werkt, terug kan vragen Tenminste, dat vertelt mijn werkgever.

[ Bericht 34% gewijzigd door merdeka op 15-07-2005 11:07:21 ]
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')