Dude, wat een vergelijking!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.
Waarom gaan we proberen ergens ver weg iets op te lossen terwijl er hier nog genoeg problemen zijn.
Ik kan mijn sokken niet vinden, dat is ook een probleem. Maar minder urgent dan het redden van een heel continent. Domme vergelijking.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef yootje het volgende:
En voor de mensen die zeggen dat er niks verbeterd is de afgelopen jaren:Afrika is groot. Er zijn echt wel verbeteringen, alleen is nog niet heel Afrika verbeterd. Dat lukt je ook niet zomaar.
Cijfers, bronnen? Je doet je ondertitel grote eer aan met dit soort geneuzel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef yootje het volgende:
En voor de mensen die zeggen dat er niks verbeterd is de afgelopen jaren:Afrika is groot. Er zijn echt wel verbeteringen, alleen is nog niet heel Afrika verbeterd. Dat lukt je ook niet zomaar.
http://www.isonline.nl/quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:16 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Cijfers, bronnen? Je doet je ondertitel grote eer aan met dit soort geneuzel.
Was Nelson Mandela maar 50 jaar jonger, maakten we hem gewoon leider van heel Afrika. Dan zou alles veel sneller opgelost zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:15 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.
als de leiders van alle landen, incl. die van Afrika hun best doen komt het goed.
Deze post is sarcastisch hoop ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:15 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.
als de leiders van alle landen, incl. die van Afrika hun best doen komt het goed.
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld hebt om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:13 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik kan mijn sokken niet vinden, dat is ook een probleem. Maar minder urgent dan het redden van een heel continent. Domme vergelijking.
heyquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld het om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Oh nee, daar is geen eer aan te behalen. Je kunt beter een paar hongernegers met veel media-aandacht steunen, om jezelf een goed gevoel te geven.
Doe jij dan wat aan de binnenlandse problemen? Werk je ergens als vrijwilliger om al die schrijnende gevallen te helpen? Hoeveel benefietconcerten heb je al gegeven voor een verpleegtehuis bij jou in de buurt?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld het om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Oh nee, daar is geen eer aan te behalen. Je kunt beter een paar hongernegers met veel media-aandacht steunen, om jezelf een goed gevoel te geven.
Jij bent een gezonde kerel denk ik, wat doe jij voor die verrekkende bejaarden die dit land opgebouwd hebben?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
wie heeft het over zielig? de mensen daar kunnen niet normaal leven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:25 schreef heiden6 het volgende:
Hoe zieliger mensen zijn, hoe meer hulp je ze moet geven.
Stelletje wereldverbeteraars.
Gelukkig ben je een postbodequote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld hebt om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Het zou ontzettend arrogant zijn als iemand denkt dat door een paar euries te doneren dat daarmee het probleem opgelost is. Daarvoor is meer nodig. Maar geld kan wel degelijk helpen tot het faciliteren van een oplossing. Zodat de nieuwe generatie leert lezen en schrijven, zodat de nieuwe generatie studeert, zodat straks de nieuwe generatie een keuze heeft op wie ze gaan stemmen, ipv een aantal personen die allen even corrupt zijn...quote:Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.
Ooit bij nagedacht dat het ook voor een belangrijk deel uit eigenbelang is?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:25 schreef heiden6 het volgende:
Hoe zieliger mensen zijn, hoe meer hulp je ze moet geven.
Stelletje wereldverbeteraars.
Daar betaal ik belasting voor, zodat er mensen opgeleid en betaald kunnen worden om die mensen te verzorgen. Helaas heb ik niet de zeggenschap over de besteding van dit geld, want het wordt nogal eens in bodemloze putten gegooid.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jij bent een gezonde kerel denk ik, wat doe jij voor die verrekkende bejaarden die dit land opgebouwd hebben?
Ja, uiteraard. Altruïsme is altijd schijn. Maar ik zou niet echt weten hoe, behalve het afkopen van een schuldgevoel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef D1 het volgende:
[..]
Ooit bij nagedacht dat het ook voor een belangrijk deel uit eigenbelang is?
Door er voor te zorgen dat andere mensen niet hulpbehoevend zijn en zelf een politiek en economisch stabiele samenleving kunnen opzetten krijg ik er een afzetmarkt bij, heb ik minder vluchtelingen in mijn eigen land, en is de wereld als geheel minder geld kwijt aan ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Altruïsme is altijd schijn. Maar ik zou niet echt weten hoe, behalve het afkopen van een schuldgevoel.
Ach, het is natuurlijk wel gerechtvaardigd om daar op neer te kijken.quote:
Scherp! Dat wist ik nog niet.quote:
Als je die bejaarden zo belangrijk vindt, en ontevreden bent over wat de overheid doet, neem ik aan dat je naast het stembiljet invullen zelf ook de handen uit te mouwen steekt. Of laat jij die bejaarden inderdaad verrekken?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Daar betaal ik belasting voor, zodat er mensen opgeleid en betaald kunnen worden om die mensen te verzorgen. Helaas heb ik niet de zeggenschap over de besteding van dit geld, want het wordt nogal eens in bodemloze putten gegooid.
Maar, vanwaar die wedervraag? Beweer ik hier de goedheiligman te zijn? Nee he?
Ik heb een aantal dingen op het gebied van ontwikkelingshulp gedaan. Ben al een paar keer naar Afrika gegaan om een helpende hand te bieden en de safari links te laten liggen. Ik wil me niet voordoen als wereldverbeteraar, maar ik hoop dat jij in de gaten krijgt dat er mensen onnodig sterven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:
In jouw retoriek zou jij daar moeten staan, jij bent de wereldverbeteraar.
Juist nietquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:
Andersdenkenden zijn allemaal grote egoisten en jij bent de nobele ridder. Geeft zeker een heerlijk gevoel of niet? En je hoeft er alleen maar een bedragje voor te storten!
Bezinning en reflectie over de huidige ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:06 schreef yootje het volgende:
Wat zou jij dan willen dat er concreet gedaan moet worden?
Dit is precies het probleem. Je speelt in op emoties en vindt het goed dat rijke landen geld geven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:26 schreef SlimShady het volgende:
wie heeft het over zielig? de mensen daar kunnen niet normaal leven.
als wij niks doen sterven ze allemaal. iedereen heeft recht om te leven.
daarom is het goed dat de rijke landen geld geven.
Dat klopt, en hoewel ik dat persoonlijk ook als argument zie voor mijn eigen standpunten, heb ik niet het idee dat de voorstanders van ontwikkelings'hulp' dat ook zo zien.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:33 schreef D1 het volgende:
[..]
Door er voor te zorgen dat andere mensen niet hulpbehoevend zijn en zelf een politiek en economisch stabiele samenleving kunnen opzetten krijg ik er een afzetmarkt bij, heb ik minder vluchtelingen in mijn eigen land, en is de wereld als geheel minder geld kwijt aan ontwikkelingshulp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |