abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:43:42 #151
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_29721352
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 15:41 schreef methodmich het volgende:
Mobiele telefoons zijn ook geen goede uitvinding geweest natuurlijk, maar da's een ander verhaal.

Veel Talpa-fans hier, hoorde gisteren wel anders.
als je het gemak ervan ziet is het prima, als je er van afhankelijk wilt zijn doe je iets niet goed !
maar een discussie over mobieltjes is niet iets voor VBL !

Ben nog geen Talpa-fan, maar geef ze gewoon iets langer de tijd dan jij denk ik !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_29721869
Leuk om te lezen, dat zeker! Ik ben ook nog niet onverdeeld tevreden over de uitzendingen.

Het onderwerp wordt nu trouwens wel een beetje uitgekauwd in Nederland, alle voors en tegens zijn al wel genoemd.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 woensdag 17 augustus 2005 @ 18:09:50 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_29725539
Ben het volledig met Mich eens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_29727338
Op de site van de Telegraaf (pro-Talpa) kon je reageren en na 3 uur hadden ze dat al gesloten vanwege alle negatieve reacties.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29768246
Ik kwam zojuist in de HP/De Tijd een leuke column tegen van Dirk-Jan van Baar. Ik wilde jullie deze niet onthouden, dus daarom plaats ik 'm hier ff. Op de laatste alinea na, sluit ik me helemaal bij Van Baar aan.
quote:
De bal moet rollen

Het is principieel fout als een thuiswedstrijd van Ajax moet wijken voor incidentele evenementen als Sail.

Weinig burgemeesters hebben zo'n ijzersterk handelsmerk als Job Cohen. Hij wil de boel bij elkaar houden, en omdat zijn persoon de redelijkheid zelve uitstraalt, is iedereen die kritiek op hem heeft een nare vent (vrouwen vinden hem sowieso sympathiek). Het klinkt misschien verrassend, maar meestal ben ik ook geneigd om hem de hand boven het hoofd te houden. In Amsterdam moeten we geen scherpslijper als burgemeester hebben, en Cohen speelt zijn rol met verve. Maar in de klucht rond Ajax - Ado, de openingswedstrijd in de Arena voor het nieuwe voetbalseizoen die per kort geding naar 7 januari is verzet, verdenk ik Cohen van effectbejag. Bij mij thuis zorgde zijn besluit om de wedstrijd te verbieden voor tweespalt. Als voetbalhater was mijn vrouw het van harte met hem eens, terwijl bij mij de weerzin tegen de hele overheid onmiddellijk opspeelde. Je mag dus wel stellen dat Cohen alle bekende clichés heeft bevestigd.

Sinds jaar en dag verdedig ik de stelling dat er altijd en overal moet worden doorgevoetbald, in regen en wind, tijdens de kerstdagen en oorlogen, en ook op 4 mei. Dodenherdenking in een vol stadion gaat heel goed, die minuut stilte (twee is te veel) is dan echt stil. Voetbal in regulier competitieverband staat voor orde en regelmaat, en burgemeesters die wedstrijden verbieden, zijn ordeverstoorders. Deze stelling oogst altijd ongeloof, alsof ik de wereld bewust op zijn kop zet. Voetbal is ordinair en staat voor supportersrellen, dom publiek, hard en gemeen spel, en jochies die te veel verdienen en zelfs schouwburgdirecteuren doodrijden.

Dat beeld van ontsporing en cultuurverkrachting is zo hardnekkig, dat nog maar weinig mensen zien dat sport en spel de beschaving dienen en goed zijn voor de volksverheffing. Voetbal is driftbeheersing, van de spelers, de trainers en de fans. Waar discipline heerst, slaan de stoppen ook wel eens door. Maar dat zijn uitzonderingen en daarop baseer je geen beleid. Cohen, kampioen van de tolerantie, weet dat als geen ander. Door een wedstrijd te verbieden vanwege een tekort aan politie, dupeert hij niet alleen tienduizenden seizoenkaarthouders, maar laat hij de goeden onder de kwaden lijden. Het is principieel fout als incidentele evenementen als Gay Pride en Sail voorrang krijgen boven een thuiswedstrijd van Ajax die in regulier verband wordt gespeeld. Dat tast de openbare orde aan. De hoofdstad (!) geeft zo te kennen niet eens een stelletje Haagse raddraaiers aan te kunnen. En sinds wanneer is het voor agenten een straf om in diensttijd gratis een potje voetbal te mogen bijwonen?

Nederland is geen Italië, waar premier Berlusconi - die ook AC Milan beheert - er vorig jaar persoonlijk voor heeft gezorgd dat de Serie A met twintig in plaats van achttien clubs van start kon gaan (er moesten enkele clubs die vanwege financiële malversaties naar een lagere divisie waren teruggezet van de ondergang worden gered). Dat is het andere uiterste. Maar nergens in Europa daalt er zoveel 'beleid' op het voetbal neer. Misschien is dat de schuld van Rinus Michels, aan wie niet alleen de kreet 'voetbal is oorlog' is toegeschreven, maar die met Ruud Gullit bij het EK van 1988 ook stemming maakte tegen de 'bobo's'. Het aanzien van bondsbonzen van de KNVB is nog lager dan van politici, die handig inspelen op het anti-voetbalsentiment dat Nederland ook kent. Ik zie hier een voetbalmecenas als Jorien van den Herik nog niet zo snel premier worden. Integendeel, wij sturen de FIOD erop af.

Ons voetbalklimaat is dus niet zo best, een ordelijk verloop van de competitie geldt hier als bijzaak. Ten onrechte, want een competitieschema dat voortdurend overhoop wordt gegooid, is niet alleen moeilijk inpasbaar in de vakantieroosters van de politie, maar draagt evenmin bij aan de burgervrede. Voetballiefhebbers en voetbalhaters verdragen elkaar het beste als de bal op een vast tijdstip rolt. Daarom ben ik er ook niet zo blij mee dat John de Mol de reguliere uitzending van Studio Sport overneemt. Vooral voetbalhaters moeten weten wanneer de bal rolt. Daar staat tegenover dat dit tekort wordt ondervangen als er altijd voetbal is. Voetbal kent geen verzadigingspunt, maar tegenwoordig mis ik zoveel wedstrijden dat ik niet het gevoel heb echt iets te missen. Je weet immers zeker dat er morgen weer een wedstrijd is. Dat geeft innerlijke rust en bevestigt mijn these dat het goed is voor de huisvrede als er altijd en overal in grote hoeveelheden wordt gevoetbald.

Wordt Ajax kampioen? Ik denk het wel, want PSV is het dit jaar al geweest, en voor Louis van Gaal zie ik de victorie in Alkmaar eindigen. Maar ik hoop op Feyenoord, de eeuwige underdog die wel weer eens aan een titel toe is. Dat zou ook verdiend zijn. Geen woorden, maar daden. Als bestuurders in Amsterdam en Den Haag het voetbal met oekazes onmogelijk maken, valt het kampioenschap vanzelf toe aan de volksclub uit Rotterdam-Zuid.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_29834690
Nieuwe FP-column

Als ik dat had geweten
pi_29842770
Die is erg sterk
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_29895044
quote:
HULP VAN BOVEN

Vorige week zag ik Sérgio scoren. Sérgio is een begaafd technicus van Roda JC, geboren in Brazilië. Sérgio is zeer gelovig en wees dus naar de hemel, na het maken van zijn prachtige goal. Alsof hij ons wilde tonen dat hij hiervoor hulp van boven had ontvangen. Vroeger wilde hij nog wel eens een boodschap onder zijn wedstrijdshirt dragen, op een wit shirt geschreven met een viltstift. Soms zelfs echt laten drukken. Dan lazen we een boodschap die er vaak op neer kwam dat Jezus van ons houdt.

Er wordt in de voetballerij vaak besmuikt om gelachen. Het zijn stoere mannen, de helden op noppen. Geloof is niet stoer, wat men op EO jongerendagen ook wil beweren. Dat is niet erg, geloof hoort niet stoer of interessant te zijn. Het is iets persoonlijks, wat ieder op zijn manier kan beleven. Ook binnen het voetbal. Want er moet, als alle statistieken over religie kloppen, ook een groot aantal gelovige voetballers zijn. Feit is dat we er vaak weinig kunnen opnoemen. Ja, de Brazilianen als Sérgio, de moslims uit Arabische landen, de katholieken uit Zuid-Europa en de Afrikanen, die zijn duidelijk herkenbaar. Maar verder?

Vroeger had je Folkert Velten. Folkert speelde voor Heracles en was een standvastig man. Hij weigerde op zondag te voetballen en kwam dus nooit hogerop. Hij vond dat het geloof hem verbood op de bijbelse rustdag uit te komen en is daar nimmer op teruggekomen. Velten was overtuigd van zijn visie en al zouden Ajax, Feyenoord of PSV hem een miljoenensalaris geboden hadden, dan nog had hij dit contractueel vast laten leggen. Geert den Ouden van ADO Den Haag begon ook zo, maar koos op gegeven moment voor zijn loopbaan en sindsdien jaagt hij op de zondagen over de velden. Leon van Dalen van TOP Oss doet dit weer niet, maar heeft het als eerste divisiespeler weer iets makkelijker, aangezien de meeste duels daar op vrijdag worden gespeeld.

Wat Velten deed zou nu vermoedelijk ook moeilijker gaan. Stel je voor dat een absolute wereldster als David Beckham niet op zondag zou willen spelen. Zou hij dan interessant geweest zijn voor allerlei bedrijven die reclame maken met hem? Zou Real Madrid hem wel hebben aangetrokken? Wat heb je aan een topper die niet altijd kan spelen? En hoe zouden tegenstanders erop reageren? Zouden zij bereid zijn om op zaterdag te spelen of juist proberen duels met Beckham zoveel mogelijk op zondag te laten plaatsvinden? Waarschijnlijk is onder de immense druk van het huidige voetbal zoiets onmogelijk geworden, hoe goed je ook bent.

Het zou dus best kunnen dat er wel voetballers zijn die op deze manier hun geloof willen uiten, wat je daar ook van mag vinden, maar dus de mogelijkheid niet mogen benutten. Of ze durven niet, want openlijk uitkomen voor geloof is in de voetbalwereld toch een behoorlijke stap. Hoeveel mensen zullen niet gniffelen als PSV-verdediger Lee op het veld zit te bidden? Hoeveel grappen worden er niet gemaakt over het elftal van zaterdaghoofdklasser Urk? Wie praat er met oprechte bedoelingen over de stichting van Bert Konterman?

Ook over Sérgio wordt gegniffeld. Ploegmaats zeggen hem te respecteren en zullen dat ook best wel doen, maar wanneer de kerkdiensten ter sprake komen die hij door heel Nederland bij medestanders thuis bijwoont, zijn er slechts weinigen die zich daar in kunnen verplaatsen. Lee zei ooit in een interview dat hij met zijn teamgenoten over God wilde praten, maar weinig respons kreeg. Het lijkt dus een bijna een taboe.

Het zou misschien tijd worden voor een nieuwe Folkert Velten, die door een duidelijke stellingname de aandacht voor geloof in het voetbal weer doet toenemen. Dat er misschien openlijk over kan worden gesproken zonder dat het al snel in grappen maken, vaak uit een ongemakkelijk gevoel, verzandt. Dan krijgen we weer eens iets anders dan boodschappen op shirts en ten hemel geheven vingers. Want hoewel geloof wat mij betreft vooral een persoonlijk iets is, moet er wel degelijk een plaats voor zijn in de voetbalwereld. Niet alleen voor wanhopige supporters, die om een late gelijkmaker bidden, maar voor de spelers zelf. Ze hebben er recht op.
www.thuisuiteten.nl
pi_29896234
Wel een leuk geschreven stukje maar ik mis het punt een beetje: je maakt mij niet duidelijk waarom er ruimte zou moeten zijn voor geloof in de voetballerij. Je stelt juist ook dat het prive is.

Ik heb veel met religie maar ik heb juist een bloedhekel aan spelers die God bedanken voor een doelpunt, alsof God naar Heerenveen-Roda zit te kijken
pi_29896336
God ziet in principe alles, maar ik snap wat je bedoelt.

Ik hoop een soort discussie los te krijgen of er überhaupt ruimte zou moeten zijn.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:27:36 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_29902770
Altijd leuk om te zien dat acht zwarte finalisten een kruisje slaan als ze aan de start staan bij de 100 meter finale van de Olympische spelen. Zou God kruis en munt gooien ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_29920251
Als hij ze allemaal even hard steunt, wint uiteindelijk nog de meest getalenteerde.
www.thuisuiteten.nl
pi_29920313
Heb je het specifiek over Nederland in deze column? Want in landen als Italie en Brazilie zijn de kruisjes niet te tellen..
pi_29920441
Vooral Nederland ja.
www.thuisuiteten.nl
pi_30033747
Hulp van boven Er loopt inmiddels een aardige discussie, over geloven en hoe te beleven. Misschien iets voor SCH ook?
www.thuisuiteten.nl
pi_30084705
Doe je goed SCH, een flink beladen onderwerp voor een column is het zeker.
That's all folks!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:12:59 #168
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_30090508
* Bjoro is ook maar weer eens in de pen geklommen.
quote:
Heerlijk avondje voetbal

"Het kan nu niet ver meer zijn" zegt de chauffeur.
Niet dat hij er ooit is geweest, maar het moest wel.
We slaan af naar links en rijden zo de kern van het dorp in.
Op 2 na alle ogen richten hun blik schuin omhoog, die van de bestuurder schieten van links naar rechts over de weg, het is druk, er zijn zijstraten en ze rijden hier ook nog eens aande andere kant van de weg.
Toch is het typisch, op zich natuurlijk wel logisch, maar als voetballiefhebbers een stadion zoeken, kijken ze schuin omhoog of ze lichtmasten zien.
Nog maar eens vragen dan.

Een man van middelbare leeftijd die zijn hond aan het uitlaten is wordt ons slachtoffer.
Eerst loopt hij door maar na het zien van ons buitenlands kenteken schiet hij ons te hulp.
"Just follow the crowd" klinkt het, alsof hij antwoord met "immer gerade aus" op de vraag van een duitser naar het dichstbijzijnde Bahnhof.
We volgen de menigte, zoals opgedragen, en in eens uit het niets staat er een stadion tussen de huizen aan Layer Road.
De chauffeur had al weken lang zitten mailen met Julie van de administratie en die had, bij komst met een groep van meer dan 8 personen een speciale rondleiding in het vooruitzicht gestelt.
Het vinden van een parkeerplek was nog moeilijker dan het vinden van het stadion, maar we hadden nog ruim anderhalf uur, dus reden voor paniek was er nog niet echt.

Hele gezinnen, inclusief opa en oma, gehuld in het blauw en wit zien wij in tegengestelde richting gaan en dan eindelijk een plekje op slechts een kwartiertje lopen.
En dus staan we 20 minuten later oog in oog met "onze" Julie, die leuker schrijft dan dat ze eruit ziet. Het bord met Staff only mogen we van haar negeren en als er een schuifdeur opengaat en we het gras kunnen ruiken zegt ze "this is the pitch".

Ons gezelschap is redelijk gemaleerd, er zitten jongens bij die weten dat Eddy de Neve de eerste doelpuntenmaker van Oranje is en er zijn jongens bij wiens wenkbrauwen fronzen bij het horen van de naam Wilfred Bouma, maar onze gezamelijke passie "engels voetbal in de marge" brengt ons hier.
Julie's opmerking wordt dus ook als schattig betiteld, maar de schijn die zij wekt door de indruk te geven dat de "stadium Tour" hiermee dan ook ten einde is, wordt niet geaccepteerd, dus oppert één van de aanwezige of we niet nog wat meer kunnen zien.
Er wordt gebeld, overleg gevoerd en accoord gegeven en lopen richting de kleedkamers.
Op een stenciltje lezen we welke spelers er vanavond met welke rugnummers spelen en aangezien het document met keurig cellotape op de deur is bevestigd krijgen wij de indruk dat de spelers deze informatie op gelijke wijze ontvangen.
Shirts met lange mouwen hangen keurig op de haakjes, alle spelers hebben een vaste plek, er ligt een shirt met korte mouwen, een ondershirt, een broekje en een paar sokken keurig opgestapelt op het houten bankje die mij doet denken aan mijn tijd in de C-junioren nu zo'n jaartje of 15 geleden, bijna nergens in nederland zie je nog zulke oude bankjes in de kleedkamer.

Er is een massage tafel, een doos helemaal vol met diverse soorten noppen, 6 douches met een stapeltje handdoeken, een stuk of 8 rollen tape en een spiegel met een barst erin.
De kleedkamer van de tegenstander is wat kariger ingericht, vertelt Julie ons trots, wij lachen een beetje.
Verhalen over the clockstand, de mooiste wedstrijd en dat er vanavond vuurwerk is volgen, Julie geniet, wij ook en als ze zegt dat wij daar zitten terwijl ze naar een deel van de tribune wijst begrijpen wij dat de rondleiding over is.
De vonken vliegen er niet alleen tijdens de vuurwerk show vanaf, de wedstrijd is (zoals Julie ons al beloofde) ook prachtig.
Wanneer de wedstrijd is afgelopen horen wij een een bekende stem door de speakers, Julie.
Ze wenst iedereen een goede reis naar huis, hoopt dat iedereen heeft genoten en tot slot wil ze nog even een special thanks uitspreken, voor haar speciale vrienden .......... from Norway.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bjoro op 31-08-2005 09:46:50 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:32:03 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_30097839
Leuk stukkie Bjoro

Trouwste user 2022 dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:35:25 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_30097949
Ben stil van je column SCH.

pi_30100932
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:35 schreef tong80 het volgende:
Ben stil van je column SCH.

Hoe lang heeft dat geduurd?
pi_30101001
Leuke column Bjoro Zit helemaal in de sfeer.

p.s. weet niet of je hem ergens gaat plaatsen maar er zitten nogal wat d-t fouten in
pi_30102715
Inderdaad leuk Bjoro.
That's all folks!
pi_30103681
quote:
HET PLAN VAN BOMMEL

Vandaag speelt het Nederlands elftal in het kader van de kwalificatie voor het WK van volgend jaar in Duitsland een interland tegen Armenië. Aanstaande woensdag volgt ook nog Andorra. Het zijn twee duels waaruit Oranje zes punten moet halen en er is eigenlijk niemand die er aan twijfelt of dit ook gaat lukken. Vandaar dat we ons momenteel vooral over de selectie buigen en ons licht laten schijnen over de afwezigheid van Mark van Bommel, afgelopen maandag nog winnaar van de Gouden Schoen in Nederland. Wat echter weinigen weten is dat er een plan Van Bommel bestaat, kort na zijn aantreden ontworpen door Marco van Basten. Ik heb het gelezen en ik ben onder de indruk.

Want het lijkt allemaal zo vreemd voor ons, doodgewone volgers. Zoals Van Basten toch al eens spelers selecteerde waar wij met zijn allen nog niet aan dachten. Aangezien wij best wel kijk op het spelletje menen te hebben, konden we gniffelen om de keuzes van Marco, de wenkbrauwen fronsen of zelfs ronduit woedend en gefrustreerd reageren. Hoe kan Van Basten zo opzichtig PSV negeren, vorig seizoen toch een klasse apart in Nederland, hoe pijnlijk ook voor hen die Ajax en Feyenoord een warm hart toedragen? Het duurde tijden voor Van Basten besloot dat Ooijer, Bouma en Vennegoor of Hesselink eventueel van waarde konden zijn, terwijl wel jongens als Denneboom en Van den Bergh mochten opdraven. Later verbaasde Marco zelfs de PSV-fans met het selecteren van Theo Lucius.

We spraken er schande van. Wat is Mark van Bommel toch gepiepeld door Van Basten. Het duurde al een tijd voor hij eens in de basis mocht aantreden, want Van Basten koos liever voor de toen nog veel te dikke Van der Vaart, voor laatbloeier Landzaat, voor de toen tussen basis en bank pendelende Sneijder of voor een nimmer spelende Davids. Zelfs John Heitinga kreeg na anderhalve wedstrijd als verdedigende middenvelder eens de voorkeur boven de het gehele seizoen excellerende Van Bommel. Niet veel later kwam Hedwiges Maduro, na twee duels voor Ajax, bij de selectie en raakte Van Bommel achtereenvolgens zijn juist weer verworven basisplaats alsmede zijn plek in de selectie kwijt. Mark kon de taken die hij meekreeg niet goed uitvoeren. Weg ermee!

Het hoorde allemaal bij het plan Van Bommel. We mogen niet vergeten dat Van Basten het niet zo op PSV heeft. Sterker nog, hij plaagt die Eindhovenaren graag een beetje. Guus Hiddink dacht nog wel serieus dat Marco wel eens zijn assistent zou willen worden, maar Marco dacht er niet aan. Om PSV dwars te zitten was het ultieme plan snel bedacht. Pest de beste speler van de Eindhovenaren. Selecteer eerst een hele rij anderen en geef hem het gevoel dat zijn plaats altijd ter discussie staat. Zeg misschien verdekt iets over omschakelen, want dan praat half Nederland je wel na. Vervolgens zal heel Eindhoven je vervloeken en gniffelen ze in Amsterdam en omstreken als je een kersverse parel uit de Ajax-opleiding selecteert.

Want dat was deel twee van het plan. Van Bommel moet gebroken worden, door jongens te selecteren van Ajax, de club die hij haat. Maduro, Babel, straks wellicht Emanuelson en dan ook nog Vurnon Anita, onlangs al in het landsbelang door Danny Blind op de A-lijst van de Amsterdammers voor de Champions League gezet. Probeer wellicht ook nog om Lindgren een Nederlands paspoort te verschaffen en selecteer die ook nog een keer. Zeg dat Van Bommel het maar moet laten zien bij zijn nieuwe club. Doe net of die nieuwe club niet de wereldclub Barcelona is, maar een plaatselijk boerenelftal.

Vervolgens neem je hem consequent op in je voorselectie, om hem nooit daadwerkelijk te selecteren. Drijf Van Bommel tot op het randje van bedanken voor Oranje en laat af en toe horen dat hij weliswaar vooruit gaat, maar nog wat meer moet laten zien. Misschien is er in die periode nog wel een Ajacied uit de B1 die je vervroegd kunt doorschuiven in het kader van een leerproces. Laat het volk lijnrecht tegenover elkaar staan, laat de pers woedende stukken en columns schrijven en laat ze op televisie roepen hoe schandalig het allemaal is.

Dan komt de finale van het ingenieuze plan pas in beeld. De tot op het bot getergde en gemotiveerde Van Bommel wordt eerst op de reservelijst voor het WK gezet en komt in de laatste week van de voorbereiding bij de groep, voor een ineens geblesseerde speler. Drijvend op rancune en barstend van eerzucht zal Van Bommel het toernooi van zijn leven spelen en ineens de ontbrekende schakel richting wereldtitel volgen. Marco weet uit ervaring dat het werkt. Begon hij in 1988 niet ook als reserve? Dat we daar niet aan gedacht hebben! Marco is onnavolgbaar geniaal, getuige dit plan. Wij spelen er ook allemaal een rol in. Ga dus vooral door met het verdedigen of afkraken van Mark van Bommel, we krijgen er de wereldbeker voor terug.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:46:29 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_30103881
Leuk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')