abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:43:43 #151
77841 Schouw
Anti-Virus researcher
pi_28540250
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:20 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Een voorbeeld wat gegeven werd was Norton Internet Security die in het begin moeite had met de eerste Blaster-varianten. Symantec bracht daar een separate scanner voor uit omdat de NAV engine niet in staat was om Blaster op te sporen.
Right, ik geloof er geen snars van.
Blaster/Lovesan kan desnoods gedetecteerd worden met een MD5, so to speak, niets anders als een hoop static code. Ik kan me niet indenken dat er ook maar één scanner is geweest die moeite had ermee. Slammer zou al een ander geval zijn geweest, net zoals een metamorphic of EPO malware.
quote:
[..]

Hoe je het ook wilt noemen, of welke methode je ook wilt toepassen... het was in de brede zin van het woord bedoeld. Of dat nu is door het appenden (en misschien comprimeren) van code en het invoegen van een JMP instructie in een van de eerste codeblocks, of dat je het hele bestand vervangt en de vervanger het origineel aan laat roepen of een nog andere manier verzint... maakt niet uit.
Ik geloof dat NPF sinds de 2003 versie or so al dll injection kan detecteren, net zoals de grote meerderheid van de andere firewalls.
Code injection wordt ook door een aardig rijtje FWs gedetecteerd.
pi_28540566
Jammer dat ik dat artikel niet meer terug kan vinden.

Feit blijft dat ik niet veel vertrouwen heb in de gemiddelde virusscanner. Daarvoor zijn er teveel virussen 'doorheen' geglipt.
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:04:39 #153
77841 Schouw
Anti-Virus researcher
pi_28540661
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:59 schreef RiDo78 het volgende:
Jammer dat ik dat artikel niet meer terug kan vinden.
En dan nog zou ik het niet geloven totdat ik het van een analyst of engineer van Symantec zou horen.

Volgende keer moet ik het toch eens vragen.
pi_28540877
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:04 schreef Schouw het volgende:

[..]

En dan nog zou ik het niet geloven totdat ik het van een analyst of engineer van Symantec zou horen.

Volgende keer moet ik het toch eens vragen.
---> GOT
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:27:36 #155
77841 Schouw
Anti-Virus researcher
pi_28541109
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:16 schreef r_one het volgende:

[..]

---> GOT

Als je GoT bedoeld, daar zit geen analyst/engineer van Symantec? Iig niemand die zich zo kenbaar heeft gemaakt.
pi_28541487
@RiDo78
Je Usericon heeft problemen
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_28541529
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:27 schreef Schouw het volgende:

[..]

Als je GoT bedoeld, daar zit geen analyst/engineer van Symantec? Iig niemand die zich zo kenbaar heeft gemaakt.
GoT ja, dit gaat aardig offtopic, hier is TS niet mee geholpen.
.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:47:38 #158
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_28543541
Net met het opstarten had ik weer wat geks.
Ik kreeg een zwart scherm en een klein schermpje met foutmelding. Dit stond er o.a.:

c:msprss32.exe

Fout er is al een extended memory geinstalleerd.

En in het zwarte scherm stond: bestandsnaam onjuist

Nu doet mijn pc ook wel heel gek want mijn 2 vensters internet doen het prima en vlot zonder foutmeldingen. Maar verder is mijn hele computer blank. En kom ik ook niet meer in start, zijn er geen pictogrammen, als ik op knopje windows druk gebeurt er ook niks.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:04:28 #159
107652 Quincy5
Back to the future
pi_28544083
quote:
Nu doet mijn pc ook wel heel gek want mijn 2 vensters internet doen het prima en vlot zonder foutmeldingen. Maar verder is mijn hele computer blank. En kom ik ook niet meer in start, zijn er geen pictogrammen, als ik op knopje windows druk gebeurt er ook niks.
Dit betekent dat er nog steeds iets mis is met je Explorer.exe. Ik denk dat het dan toch het beste is om opnieuw te (laten) installeren.
www.bttf.com
I hate mornings
pi_28544134
formatteer nou, en zet alles opnieuw erop, dit schiet toch niet op

Zelfs al lukt het je een paar virussen eruit te krijgen, dat ding is en blijft brak functioneren. Gewoon ff door de zure appel heen en format & opnieuw erop.
pi_28544190
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:47 schreef yvette1982 het volgende:
c:msprss32.exe
Fout er is al een extended memory geinstalleerd.
En in het zwarte scherm stond: bestandsnaam onjuist
Trojan
.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:23:23 #162
77841 Schouw
Anti-Virus researcher
pi_28544700
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:44 schreef r_one het volgende:

[..]

GoT ja
Daar loopt er maar eentje rond, iig eentje die daadwerkelijk op dat gebied post, en ik werk niet voor Symantec.
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:47 schreef yvette1982 het volgende:
Heb je nog bestanden verwijderd sinds de laatste keer?
Dat zou dit gedrag kunnen verklaren.

Maar het wordt hoe langer hoe hopelozer, zorg er dus voor dat je je data kan backuppen en daarna formatteren.
pi_28544855
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:23 schreef Schouw het volgende:
Daar loopt er maar eentje rond, iig eentje die daadwerkelijk op dat gebied post, en ik werk niet voor Symantec.
Stoer
.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:52:14 #164
83103 yvette1982
pi_28545757
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:05 schreef Scorpie het volgende:
formatteer nou, en zet alles opnieuw erop, dit schiet toch niet op

Zelfs al lukt het je een paar virussen eruit te krijgen, dat ding is en blijft brak functioneren. Gewoon ff door de zure appel heen en format & opnieuw erop.
ga ik ook doen.
Ik moet eerst ff wat belangrijke dingen opslaan en ik moet ook alle cd's lenen, want zelf heb ik ze niet meer.
pi_28546140
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:42 schreef r_one het volgende:
@RiDo78
Je Usericon heeft problemen
Niet alleen mijn usericoon. M'n hele homepage is op dit moment down. Moet straks maar even de provider bellen. Tnx anyway.
Don't hurry, be crappy!
pi_39084015
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:41 schreef heijx het volgende:

[..]

Systeemherstel:

Windows normaal laten opstarten.
Dan menu Start openen en naar Help en Ondersteuning.
Vijfde groene pijltje kiezen: Veranderingen ongedaan maken met Systeemherstel (Ik vertaal het Engels, het kan iets anders heten in het Nederlands)
Dan kies je de eerste optie, naar een eerdere datum herstellen
Daarna kies je een datum waarvan je weet dat je systeem nog goed was. Alleen vetgedrukte data hebben een restore punt dacht ik, de andere kan je niet kiezen.

Helpt dat niet, dan kan je alsnog windows herinstalleren.
Hey
Wat ik me nu afvraag is of bestanden zoals Adobe Photoshop ook worden verwijderd als je gebruik maakt van 'n herstelpunt..
Want ik heb ook dit probleem met explorer.exe de laatste dagen..
Normaal neemt explorer.exe bij mij nauwelijks geheugen in beslag, terwijl dat programma nu zowat de helft van me geheugen inneemt, en vaak ook nog 's vastloopt

Verder vroeg ik me af of de topicstarter ook last heeft van een foutmelding van windows, wanneer je de pc opstart (WINDOWS - Geen schijf)
Dit gebeurt mij dus wel, en sinds ik dit heb doet explorer.exe raar.

Als IEMAND weet wat 't probleem is, a little help would be appreciated!!

Groetjsssss
ght gttrrd
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:21:51 #167
83103 yvette1982
pi_39109624
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:20 schreef DownGirl het volgende:

[..]

Hey
Wat ik me nu afvraag is of bestanden zoals Adobe Photoshop ook worden verwijderd als je gebruik maakt van 'n herstelpunt..
Want ik heb ook dit probleem met explorer.exe de laatste dagen..
Normaal neemt explorer.exe bij mij nauwelijks geheugen in beslag, terwijl dat programma nu zowat de helft van me geheugen inneemt, en vaak ook nog 's vastloopt

Verder vroeg ik me af of de topicstarter ook last heeft van een foutmelding van windows, wanneer je de pc opstart (WINDOWS - Geen schijf)
Dit gebeurt mij dus wel, en sinds ik dit heb doet explorer.exe raar.

Als IEMAND weet wat 't probleem is, a little help would be appreciated!!

Groetjsssss
nee ik heb die melding geen schijf niet gekregen.
Ik heb het probleem alleen op kunnen lossen door windows eraf te gooien en alles opnieuw te installeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')