abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 14:16:42 #26
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_28443521
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:55 schreef heijx het volgende:
Welke WIndows versie heb je?

XP en ME hebben een systeemherstel functie waarmee je terug kan naar een datum voordat je problemen kreeg.
xp
Dat heb ik wel geprobeerd door steeds op F8 te drukken als ik mijn pc start. Maar dan kon ik nog niet de veilige modus kiezen. Alleen gewoon windows xp. En het scherm loopt dan ook steeds vast, dus helaas lukt het systeemherstel niet op die manier. Kan dat misschien nog op andere manieren?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zondag 3 juli 2005 @ 15:12:48 #27
83103 yvette1982
pi_28445410
ik heb een scan laten maken, deze log kwam er uit. Valt iemand daar iets aan op?

tarted memory scan
====================
Running processes:
1: \SystemRoot\System32\smss.exe
2: \??\C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
3: C:\WINDOWS\system32\services.exe
4: C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
5: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
6: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
7: C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
8: C:\WINDOWS\System32\SKDAEMON.EXE
9: c:\windows\system32\pqscdhr.exe
10: C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
11: C:\Program Files\microsoft hardware\dnetc.exe
12: C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
13: C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
14: C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
15: C:\WINDOWS\System32\MSASP32.exe
16: C:\WINDOWS\System32\SKSMAILD.EXE
17: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
18: C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
19: C:\WINDOWS\System32\MSASP32.exe
20: C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
21: C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
22: C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
23: C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
24: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
25: C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
26: C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
27: C:\PROGRA~1\SPYSPO~1\SPYSPO~2.EXE
28: C:\WINDOWS\Explorer.exe
29: C:\WINDOWS\System32\dwwin.exe
pi_28447233
Waar heb je mee gescand? Hijackthis?? Het lijkt namelijk een ander soort scan.
Don't hurry, be crappy!
pi_28447565
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:16 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

xp
Dat heb ik wel geprobeerd door steeds op F8 te drukken als ik mijn pc start. Maar dan kon ik nog niet de veilige modus kiezen. Alleen gewoon windows xp.
bij het opstarten, vlak voordat je de Windows logo ziet druk je op F8.
als het mislukt, gelijk Ctrl+Alt+Delete drukken, kun je het opnieuw proberen.
  zondag 3 juli 2005 @ 16:42:53 #30
83103 yvette1982
pi_28448060
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:22 schreef SlimShady het volgende:

[..]

bij het opstarten, vlak voordat je de Windows logo ziet druk je op F8.
als het mislukt, gelijk Ctrl+Alt+Delete drukken, kun je het opnieuw proberen.
heb ik vele keren gedaan, maar het lukt elke keer niet.
  zondag 3 juli 2005 @ 16:45:05 #31
83103 yvette1982
pi_28448115
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:11 schreef RiDo78 het volgende:
Waar heb je mee gescand? Hijackthis?? Het lijkt namelijk een ander soort scan.
nee, met spyspotter.
Een andere spyware wil ik ook wel scannen en hopelijk repareren. Maar dan moet het wel gratis zijn, en dat bleek spyspotter opeens niet te zijn.
Dus misschien weet iemand nog een goede gratis spyspotter waarbij het downloaden, scannen en het verwijderen van de virussen ook nog gratis is.
pi_28448142
een fout in explorer.exe is geen virus, je pc is om zeep.
windows installeren kan het waarschijnlijk verhelpen,
als je daarna nog hetzelfde probleem houdt is er iets mis
met je hardware. denk dan aan kapot geheugen ofzo.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 3 juli 2005 @ 16:52:59 #33
83103 yvette1982
pi_28448313
helemaal niet.
kijk maar op google en typ dan maar explorer.exe virus in.

[ Bericht 0% gewijzigd door yvette1982 op 03-07-2005 17:49:03 ]
pi_28448364
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:45 schreef yvette1982 het volgende:
nee, met spyspotter.
Een andere spyware wil ik ook wel scannen en hopelijk repareren. Maar dan moet het wel gratis zijn, en dat bleek spyspotter opeens niet te zijn.
Dus misschien weet iemand nog een goede gratis spyspotter waarbij het downloaden, scannen en het verwijderen van de virussen ook nog gratis is.
HijackThis
Don't hurry, be crappy!
pi_28449658
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:52 schreef yvette1982 het volgende:
helemaal niet.
kijk maar op google en typ dan maar explore.exe virus in.
Om welk bestand gaat het nou ? exploreR.exe of explorE.exe ???????

Nogmaal EXPLORER.EXE is de grafische interface van windows en GEEN VIRUS.

Wat explore.exe is weet ik niet, zou best stukje spyware kunnen zijn.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:48:23 #36
83103 yvette1982
pi_28449902
het is explorer.exe
dat is echt wel besmet met een virus. Dat kan je ook lezen als je het intypt in google, kijk gewoon maar is dan zie je het zelf.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:48:43 #37
83103 yvette1982
pi_28449908
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:54 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

HijackThis
waar kan ik dat downloaden?
pi_28449980
Het is geen virus het kan besmet zijn maar het is zelf geen virus.

Ik zou zeggen draai eens een fatsoenlijke scan met norton oid, kijk of iemand in je omgeving daar een cd'tje van heeft. Online scans vertrouw ik nooit zo.

Mocht je niet aan een scan kunnen komen dan kan je alsnog deze online scan proberen :

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Je krijgt een popup venstertje met de vraag of je wat wil installeren klik daar ja op en klaar is kees je hebt een online scanner.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_28450389
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:48 schreef yvette1982 het volgende:
waar kan ik dat downloaden?
Dat zei ik al eerder: www.merijn.org
(of zoek ernaar op google en neem de eerste hit)
Don't hurry, be crappy!
  zondag 3 juli 2005 @ 19:54:47 #40
83103 yvette1982
pi_28452839
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:51 schreef Classic-PC het volgende:
Het is geen virus het kan besmet zijn maar het is zelf geen virus.

Ik zou zeggen draai eens een fatsoenlijke scan met norton oid, kijk of iemand in je omgeving daar een cd'tje van heeft. Online scans vertrouw ik nooit zo.

Mocht je niet aan een scan kunnen komen dan kan je alsnog deze online scan proberen :

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Je krijgt een popup venstertje met de vraag of je wat wil installeren klik daar ja op en klaar is kees je hebt een online scanner.
ik bedoelde ook dat het besmet is met een virus.
Nou ik heb 2 keer een complete systeemscan gedaan met:
Ad-aware Se personal en met Spybot.

Helaas heeft het niks geholpen en heb ik nog dezelfde problemen. Daarom denk ik ook niet dat het nog zin heeft om housecall te proberen. Die heb ik trouwens ook al een paar keer geprobeerd maar dat scannen duurde dan bijna 4 uur en dat duurt te lang waardoor het programma of de pc vast loopt.

Nu wilde ik misschien maar windows xp opnieuw installeren. Echter heb ik er weinig verstand van en weet ik ook echt niet hoe ik dit moet doen.
pi_28453101
Je hebt ook weinig aan spybot en ad aware die zoeken spyware maar geen virussen.
pi_28453240
AdAware en Spybot zijn geen virusscanners. Ze controleren ALLEEN op bekende vormen van Adware (=programma's die reclame op je scherm zetten) en Spyware (= programma's die je (surf)gedrag in de gaten houden en mogelijk persoonlijke gegevens doorstuurt naar de maker).

AdAware en Spybot zullen dus geen virussen vinden, daar heb je een virusscanner als housecall nodig.

Hijack-this is evenmin een virusscanner, maar die log laat zien welke programma's er tijdens het opstarten meestarten en wat er bij (Internet) Explorer als rotzooi geïnstalleerd is. De meeste recente virussen worden door hijack-this opgemerkt doordat ze *ergens* in de door Hijack-this in de gaten gehouden instellingen iets moeten wijzigen. Het downloaden gebeurt in no-time en een scan is in enkele seconden klaar. Ik heb je er nu al 3x op gewezen en als je dat niet oppakt....
Don't hurry, be crappy!
pi_28453434
Ik had hetzelfde probleem dat had te maken met een java (bite)???
iets in de pc
ergens bij tijdelijke bestanden oid, dus mijn advies is
virusscanner eroverhalen
daarna ff schjifopruimen
defragmenteren en als het kan ff fouten repareren via norton of Tune up
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28453486
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:09 schreef RiDo78 het volgende:
AdAware en Spybot zijn geen virusscanners. Ze controleren ALLEEN op bekende vormen van Adware (=programma's die reclame op je scherm zetten) en Spyware (= programma's die je (surf)gedrag in de gaten houden en mogelijk persoonlijke gegevens doorstuurt naar de maker).

AdAware en Spybot zullen dus geen virussen vinden, daar heb je een virusscanner als housecall nodig.

Hijack-this is evenmin een virusscanner, maar die log laat zien welke programma's er tijdens het opstarten meestarten en wat er bij (Internet) Explorer als rotzooi geïnstalleerd is. De meeste recente virussen worden door hijack-this opgemerkt doordat ze *ergens* in de door Hijack-this in de gaten gehouden instellingen iets moeten wijzigen. Het downloaden gebeurt in no-time en een scan is in enkele seconden klaar. Ik heb je er nu al 3x op gewezen en als je dat niet oppakt....
Hijack is leuk hij is fijn maar als je weinig verstand van een pc hebt kan het je hele systeem verkloten als je de verkeerde dingen eruit gooit
Zoals mij jaren terug eens overkwam
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28454449
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Hijack is leuk hij is fijn maar als je weinig verstand van een pc hebt kan het je hele systeem verkloten als je de verkeerde dingen eruit gooit
Zoals mij jaren terug eens overkwam
Klopt, ik zei ook dat ze die log hier even neer moest zetten.
Don't hurry, be crappy!
  zondag 3 juli 2005 @ 21:05:44 #46
77841 Schouw
Anti-Virus researcher
pi_28455237
Hoe moet HT of een anti-spyware app een geïnfecteerd bestand herkennen?
pi_28457368
HT werkt simpelweg door registervermeldingen te vergelijken. Het kijkt niet naar de bestanden zelf.

Dus als het echt een virus is wat explorer.exe aangetast heeft dan wordt dit niet met HT gevonden. Maar ik ben de laatste tijd geen parasiterende virussen meer tegen gekomen waardoor het mij onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) lijkt dat dit het geval is. Wat ik wel vaak zie zijn programma's die met Windows-componenten lopen te rotzooien en zo SVCHOST of EXPLORER over de zeik helpen.

Met HT kun je deze dingen in elk geval uitsluiten en dan kijken of er echt een parasiet bezig is.
Don't hurry, be crappy!
  zondag 3 juli 2005 @ 22:27:34 #48
77841 Schouw
Anti-Virus researcher
pi_28458216
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:06 schreef RiDo78 het volgende:
HT werkt simpelweg door registervermeldingen te vergelijken. Het kijkt niet naar de bestanden zelf.
O.a. dat was mijn punt, daarnaast kunnen anti-spyware apps geen virussen detecteren.
quote:
Maar ik ben de laatste tijd geen parasiterende virussen meer tegen gekomen waardoor het mij onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) lijkt dat dit het geval is.
What about Virus.Win32.Bube? We hebben momenteel zelfs een epidemie mbt een file infector!
Virus.Win32.Nsag.a - mogelijk hieraan gerelateerd. Ik hoop er zelfs morgen een artikel over te publiceren.
quote:
Met HT kun je deze dingen in elk geval uitsluiten en dan kijken of er echt een parasiet bezig is.
Het is niet zo lastig voor malware om zich te verstoppen voor HT, het is dan ook niet meer dan een extra hulpmiddel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Schouw op 03-07-2005 23:02:10 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 23:41:15 #49
5673 heijx
Qui que boue
pi_28461237
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:16 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

xp
Dat heb ik wel geprobeerd door steeds op F8 te drukken als ik mijn pc start. Maar dan kon ik nog niet de veilige modus kiezen. Alleen gewoon windows xp. En het scherm loopt dan ook steeds vast, dus helaas lukt het systeemherstel niet op die manier. Kan dat misschien nog op andere manieren?
Systeemherstel:

Windows normaal laten opstarten.
Dan menu Start openen en naar Help en Ondersteuning.
Vijfde groene pijltje kiezen: Veranderingen ongedaan maken met Systeemherstel (Ik vertaal het Engels, het kan iets anders heten in het Nederlands)
Dan kies je de eerste optie, naar een eerdere datum herstellen
Daarna kies je een datum waarvan je weet dat je systeem nog goed was. Alleen vetgedrukte data hebben een restore punt dacht ik, de andere kan je niet kiezen.

Helpt dat niet, dan kan je alsnog windows herinstalleren.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:46:51 #50
83103 yvette1982
pi_28472232
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:41 schreef heijx het volgende:

[..]

Systeemherstel:

Windows normaal laten opstarten.
Dan menu Start openen en naar Help en Ondersteuning.
Vijfde groene pijltje kiezen: Veranderingen ongedaan maken met Systeemherstel (Ik vertaal het Engels, het kan iets anders heten in het Nederlands)
Dan kies je de eerste optie, naar een eerdere datum herstellen
Daarna kies je een datum waarvan je weet dat je systeem nog goed was. Alleen vetgedrukte data hebben een restore punt dacht ik, de andere kan je niet kiezen.

Helpt dat niet, dan kan je alsnog windows herinstalleren.
bedankt dat was op zich een heel goede tip.
Ik kwam ook in het schermpje bij systeemherstel en met een kalender. Helaas stond alleen 4 juli vetgedrukt. En als ik op maand ervoor druk dan weigert hij. Dus ik kan helaas niet bij een datum komen die wel nog goed is. Dus helaas werkt dit weer net niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')