xpquote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:55 schreef heijx het volgende:
Welke WIndows versie heb je?
XP en ME hebben een systeemherstel functie waarmee je terug kan naar een datum voordat je problemen kreeg.
bij het opstarten, vlak voordat je de Windows logo ziet druk je op F8.quote:Op zondag 3 juli 2005 14:16 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
xp
Dat heb ik wel geprobeerd door steeds op F8 te drukken als ik mijn pc start. Maar dan kon ik nog niet de veilige modus kiezen. Alleen gewoon windows xp.
heb ik vele keren gedaan, maar het lukt elke keer niet.quote:Op zondag 3 juli 2005 16:22 schreef SlimShady het volgende:
[..]
bij het opstarten, vlak voordat je de Windows logo ziet druk je op F8.
als het mislukt, gelijk Ctrl+Alt+Delete drukken, kun je het opnieuw proberen.
nee, met spyspotter.quote:Op zondag 3 juli 2005 16:11 schreef RiDo78 het volgende:
Waar heb je mee gescand? Hijackthis?? Het lijkt namelijk een ander soort scan.
HijackThisquote:Op zondag 3 juli 2005 16:45 schreef yvette1982 het volgende:
nee, met spyspotter.
Een andere spyware wil ik ook wel scannen en hopelijk repareren. Maar dan moet het wel gratis zijn, en dat bleek spyspotter opeens niet te zijn.
Dus misschien weet iemand nog een goede gratis spyspotter waarbij het downloaden, scannen en het verwijderen van de virussen ook nog gratis is.
Om welk bestand gaat het nou ?quote:Op zondag 3 juli 2005 16:52 schreef yvette1982 het volgende:
helemaal niet.
kijk maar op google en typ dan maar explore.exe virus in.
Dat zei ik al eerder: www.merijn.orgquote:Op zondag 3 juli 2005 17:48 schreef yvette1982 het volgende:
waar kan ik dat downloaden?
ik bedoelde ook dat het besmet is met een virus.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:51 schreef Classic-PC het volgende:
Het is geen virus het kan besmet zijn maar het is zelf geen virus.
Ik zou zeggen draai eens een fatsoenlijke scan met norton oid, kijk of iemand in je omgeving daar een cd'tje van heeft. Online scans vertrouw ik nooit zo.
Mocht je niet aan een scan kunnen komen dan kan je alsnog deze online scan proberen :
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Je krijgt een popup venstertje met de vraag of je wat wil installeren klik daar ja op en klaar is kees je hebt een online scanner.
Hijack is leuk hij is fijn maar als je weinig verstand van een pc hebt kan het je hele systeem verkloten als je de verkeerde dingen eruit gooitquote:Op zondag 3 juli 2005 20:09 schreef RiDo78 het volgende:
AdAware en Spybot zijn geen virusscanners. Ze controleren ALLEEN op bekende vormen van Adware (=programma's die reclame op je scherm zetten) en Spyware (= programma's die je (surf)gedrag in de gaten houden en mogelijk persoonlijke gegevens doorstuurt naar de maker).
AdAware en Spybot zullen dus geen virussen vinden, daar heb je een virusscanner als housecall nodig.
Hijack-this is evenmin een virusscanner, maar die log laat zien welke programma's er tijdens het opstarten meestarten en wat er bij (Internet) Explorer als rotzooi geïnstalleerd is. De meeste recente virussen worden door hijack-this opgemerkt doordat ze *ergens* in de door Hijack-this in de gaten gehouden instellingen iets moeten wijzigen. Het downloaden gebeurt in no-time en een scan is in enkele seconden klaar. Ik heb je er nu al 3x op gewezen en als je dat niet oppakt....
Klopt, ik zei ook dat ze die log hier even neer moest zetten.quote:Op zondag 3 juli 2005 20:15 schreef zhe-devilll het volgende:
Hijack is leuk hij is fijn maar als je weinig verstand van een pc hebt kan het je hele systeem verkloten als je de verkeerde dingen eruit gooit
Zoals mij jaren terug eens overkwam![]()
O.a. dat was mijn punt, daarnaast kunnen anti-spyware apps geen virussen detecteren.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:06 schreef RiDo78 het volgende:
HT werkt simpelweg door registervermeldingen te vergelijken. Het kijkt niet naar de bestanden zelf.
What about Virus.Win32.Bube? We hebben momenteel zelfs een epidemie mbt een file infector!quote:Maar ik ben de laatste tijd geen parasiterende virussen meer tegen gekomen waardoor het mij onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) lijkt dat dit het geval is.
Het is niet zo lastig voor malware om zich te verstoppen voor HT, het is dan ook niet meer dan een extra hulpmiddel.quote:Met HT kun je deze dingen in elk geval uitsluiten en dan kijken of er echt een parasiet bezig is.
Systeemherstel:quote:Op zondag 3 juli 2005 14:16 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
xp
Dat heb ik wel geprobeerd door steeds op F8 te drukken als ik mijn pc start. Maar dan kon ik nog niet de veilige modus kiezen. Alleen gewoon windows xp. En het scherm loopt dan ook steeds vast, dus helaas lukt het systeemherstel niet op die manier. Kan dat misschien nog op andere manieren?
bedankt dat was op zich een heel goede tip.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:41 schreef heijx het volgende:
[..]
Systeemherstel:
Windows normaal laten opstarten.
Dan menu Start openen en naar Help en Ondersteuning.
Vijfde groene pijltje kiezen: Veranderingen ongedaan maken met Systeemherstel (Ik vertaal het Engels, het kan iets anders heten in het Nederlands)
Dan kies je de eerste optie, naar een eerdere datum herstellen
Daarna kies je een datum waarvan je weet dat je systeem nog goed was. Alleen vetgedrukte data hebben een restore punt dacht ik, de andere kan je niet kiezen.
Helpt dat niet, dan kan je alsnog windows herinstalleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |