De afgelopen jaren tekende zich in de peilingen een rechtse meerderheid af met een signatuur die we sinds de jaren '70 (Van Agt) niet meer hebben gezien.
Een extreem rechtse partij als de VVD zou volgens de peilingen 25 zetels of meer kunnen krijgen. Dit in combinatie met een naar rechts opschuivende CDA doet vrezen dat er een reeele mogelijkheid bestaat op een extreem rechts kabinet.
In de jaren '70 verloren veel mensen hun baan of gingen er fors op achteruit terwijl tegerlijkertijd op alle voorzieningen werd bezuinigd. De achterstandsbuurten zoals we die nu kennen stammen bijvoorbeeld uit die tijd. Dit in combinatie met massa-ontslagen en andere nare dingen zorgde voor enorme sociale onrust en onzekerheid.
Nu zijn de mensen vandaag de dag veel mondiger dan toen en daarom mischien minder kwetsbaar voor politiek onheil. Maar voor een hoop mensen ontbreekt het aan de juiste informatie. Ik vraag me af in hoeverre Fok!ers zich op dit moment voorbereiden op een extreem rechts bewind.
De mensen die denken veilig te zijn omdat ze denken dat het hen niet zal raken moeten maar eens gaan checken wat die rechtse partijen eigenlijk willen met Nederland.
Zelf ben ik redelijk onkwetsbaar omdat ik weinig hecht aan materiele zaken en kan mijn eigen boontjes redelijk doppen. Maar dat wil niet zeggen dat ik of mijn kinderen niks merken van zo'n gevaarlijk regime dat alles wat na de oorlog is opgebouwd verkwanselt. Je vraagt je af in wat voor land de komende generaties op zullen groeien.
Ik ben benieuwd wat voor noodmaatregelen andere Fok!ers hebben genomen of nog gaan nemen.