abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28406973
De afgelopen jaren tekende zich in de peilingen een rechtse meerderheid af met een signatuur die we sinds de jaren '70 (Van Agt) niet meer hebben gezien.
Een extreem rechtse partij als de VVD zou volgens de peilingen 25 zetels of meer kunnen krijgen. Dit in combinatie met een naar rechts opschuivende CDA doet vrezen dat er een reeele mogelijkheid bestaat op een extreem rechts kabinet.

In de jaren '70 verloren veel mensen hun baan of gingen er fors op achteruit terwijl tegerlijkertijd op alle voorzieningen werd bezuinigd. De achterstandsbuurten zoals we die nu kennen stammen bijvoorbeeld uit die tijd. Dit in combinatie met massa-ontslagen en andere nare dingen zorgde voor enorme sociale onrust en onzekerheid.

Nu zijn de mensen vandaag de dag veel mondiger dan toen en daarom mischien minder kwetsbaar voor politiek onheil. Maar voor een hoop mensen ontbreekt het aan de juiste informatie. Ik vraag me af in hoeverre Fok!ers zich op dit moment voorbereiden op een extreem rechts bewind.
De mensen die denken veilig te zijn omdat ze denken dat het hen niet zal raken moeten maar eens gaan checken wat die rechtse partijen eigenlijk willen met Nederland.

Zelf ben ik redelijk onkwetsbaar omdat ik weinig hecht aan materiele zaken en kan mijn eigen boontjes redelijk doppen. Maar dat wil niet zeggen dat ik of mijn kinderen niks merken van zo'n gevaarlijk regime dat alles wat na de oorlog is opgebouwd verkwanselt. Je vraagt je af in wat voor land de komende generaties op zullen groeien.

Ik ben benieuwd wat voor noodmaatregelen andere Fok!ers hebben genomen of nog gaan nemen.

I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 06:36:41 #2
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28406979
Wauw, dat zijn dus 2 hele verschillende interpretaties.

Misschien is het handig om het topic waarop dit 'geinspireerd' is ook even te linken.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 06:40:26 #3
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28406982
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28406989
Dit topic raakt kant, nog wal. Het zit wel zo vol met fouten en verkeerde aannames dat ik er niet op wens te reageren.

Oh wat dom.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28407000
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 06:44 schreef Lyrebird het volgende:
Dit topic raakt kant, nog wal. Het zit wel zo vol met fouten en verkeerde aannames dat ik er niet op wens te reageren.

Oh wat dom.
Dat dacht ik ook toen ik dit las Extreem linkse meerderheid: heb jij een emergency plan ?

I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 08:00:42 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28407108
Noem het maar een schoonheidsfout van de democratie.
Extreem rechts .. extreem links... maakt geen fluit uit. Alles buiten het "gewogen" gemiddelde politiek spectrum is zo-ie-zo een foute ideologie.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 08:28:28 #7
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_28407174
VVD en CDA extreem rechts? RRRRRRAAARRRRRRRR!!!!!
Master of my domain
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:37:47 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28410287
Lemming.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: