abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:27:12 #1
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28401575
Ik ging vorige week wandelen met mijn hondje, het was al donker en we liepen richting ons huis. Toen we in de straat liepen, klonk er ineens een keiharde donder van de bliksem, en daarna nog een paar andere hevige donderslagen. Mijn hondje is hier enorm van geschrokken, en ging trillend op de grond liggen. Ik heb hem moeten dragen, het is maar een klein hondje en nog maar een paar meter naar huis, dus dat was geen probleem.

Iedere avond als het donker wordt, vlucht mijn hondje naar boven, waar hij sinds de traumatisering pas naartoe gaat. Hij ligt daar te trillen, en krijgt iedere keer zowat een hartaanval.

Woensdag werd ik midden in de nacht wakker, omdat ik wou kijken hoe het met mijn hondje weg. Ik zag hem niet beneden, want mijn broer was als laatste naar boven gegaan, dus ik wist niet waar hij was. Overal gezocht, wassie kwijt. Toen keek ik in de donkere, kille garage. Had hij daar heel de nacht in gezeten! Helemaal trillend en brakend hem eruit gehaald, daarna had hij nog diarree. Gister donderde het weer, en hij raakte weer helemaal in paniek. Iedere avond trilt hij nu heel de tijd, en vindt geen rust meer. Ik maak me zo`n zorgen om hem, want wandelen wil hij ookal niet meer. Moet ik ermee naar de dierenarts gaan, of heeft iemand hier ervaring mee?
Jaja, het wordt weer geweldig.
pi_28424084
Niet allemaal tegelijk
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:44:02 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28424139
doe maar gewoon even niet

[ Bericht 84% gewijzigd door V. op 03-07-2005 08:53:11 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28424195
en ook niet

[ Bericht 97% gewijzigd door V. op 03-07-2005 08:53:32 ]
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:47:54 #5
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_28424239
hij is gewoon bang voor die herrie, is onze hond ook en dan gaat die zich helemaal lopen aanstellen....

niet teveel aandacht aan besteden anders word het alleen maar erger....
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:49:09 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28424299
Nou dat is niet niks. Ik ben bang dat het feit dat jij óók geschrokken bent van de ellende het hondje heeft gesterkt in de gedachte dat er iets engs is. Dat heb je natuurlijk niet met opzet gedaan het is heel begrijpelijk dat je je rotschrikt als je hond er zo aan toe is.
Je moet om te beginnen jezelf voorhouden dat jouw angst en bezorgdheid de hond in zijn angst * versterkt* probeer dus opgewekt en flink te zijn in de geest van * kom op jôh, niks aan de hand hoor * . Medeleven zal waarschijnlijk averechts werken. Een bange hond heeft het meest aan een baas die helemaal niet bang is en de hond erop die manier van weet te overtuigen dat er niks is om bang voor te zijn.
Even een paar vraagjes; hoe oud is de hond ? hoe is zijn gezondheid op dit moment is hij van huis uit erg schrikkerig en zenuwachtig ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28424334
Sja dit had onze hond ook en waarschijnlijk nog wel meer honden. Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Bij onze hond werd het vanzelf wat minder gaande de jaren.

Anders geef hem prozac?

Bij nieuwjaar zou ik het beest maar ergens in een kelder stoppen of ergens waar je het vuurwerk het minste hoord.
pi_28424382
Ik zou zeggen dat je de hond niet overdreven meer aandacht moet geven of troosten. Net als met vuurwerk moet je het gewoon negeren anders voelt de hond zichzelf heel erg zielig en nu komt ze/hij er vanzelf overheen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:56:23 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_28424526

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 02-07-2005 21:15:38 (lees de faq van F&F) ]
fok you ja!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:08:25 #10
78780 deedeetee
pi_28424883

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 02-07-2005 21:15:52 (opm. al weg) ]
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:16:43 #11
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28425145
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:49 schreef deedeetee het volgende:
probeer dus opgewekt en flink te zijn in de geest van * kom op jôh, niks aan de hand hoor * . Medeleven zal waarschijnlijk averechts werken. Een bange hond heeft het meest aan een baas die helemaal niet bang is en de hond erop die manier van weet te overtuigen dat er niks is om bang voor te zijn.
Ik zou hem eigenlijk helemaal negeren. Als je hem aandacht geeft als hij bang is, beloon je hem voor dat gedrag. En als je een hond eenmaal beloont, gaat hij het gedrag vaker vertonen.

Gewoon doorgaan met je normale bezigheden dus. De hond moet leren dat onweer niets is om je anders van te gaan gedragen. Dan trekt het vanzelf bij, gok ik.
pi_28425195
Dit lijkt me een goeie link :
http://www.dogweb.nl/gedrag/vuurwerk
pi_28425261

[ Bericht 89% gewijzigd door Blues op 02-07-2005 21:28:20 (als je niets zinvols te melden hebt, zeg dan niks) ]
Nothing to see here, carry on
pi_28425410
0verigens.. is het hondje volgens mij niet bang voor onweer.. maar gewoon voro het donker!
dat maakt het dus een dagelijks probleem he.. en stukje lastiger op te lossen dan angst voor knallen
aangezien het beestje nu kennelijk elke avond dikke paniek heeft
en genoeg paniek om er van te gaan braken.. dat kun je niet oplossen met enkel negeren!

misschien bij de DA even iets halen van kalmeringsmiddelen voor savonds
en er dan idd geen aandacht aan geven
hij mag het best eng vinden..m aar zal toch moeten leren dat het allemaal wel meevalt
met behulp van de juiste dosis kalmeringsmiddelen is het beestje van zichzelf al stuk rustiger.. en dan idd geen aandacht
en tegen de tijd hij op de kalmeringsmiddelen de nacht redelijkl fatsoenlijk door komt.. die langzaam gaan afbouwen

want als je er aandacht aan geeft.. dan bevestig je zijn gedrag
en dan gaat hij er mee door
maar het is nu (tenminste zo komt het op mij over) te heftig om gewoon te negeren
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:31:01 #15
106821 Shalbo
plaything
pi_28425543
Je had hem in eerste instantie NOOIT mogen optillen. Daarmee heb je zijn angst bevestigd. Je had moeten doen alsof er niets aan de hand was en zijn zielige gedoe moeten negeren, hoe erg het gepiep en het tegengestribbel ook was. Je had zelfs nog een extra stukje kunnen gaan lopen, zodat hij aan het onweer kon wennen en zien dat er niests was om bang voor te zijn, omdat jij zelf ook normaal bleef doen. En jij bent immers zijn voorbeeld, de leider van zijn roedel.

Het probleem is nu dus dat je hond het gevoel heeft dat hij in zijn recht staat als hij bang is voor dit onweer: jij hebt immers zijn angst bevestigd. Het is heel moeilijk om hem daar nu weer vanaf te helpen. Kweet alleen niet precies hoe je dat moet doen: dat meot je dan maar even op internet opzoeken. Nu weet je in ieder geval waar het aan ligt dat hij zo overstressed raakt
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:36:20 #16
78780 deedeetee
pi_28425734
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:26 schreef Uhmmie het volgende:

want als je er aandacht aan geeft.. dan bevestig je zijn gedrag
en dan gaat hij er mee door
maar het is nu (tenminste zo komt het op mij over) te heftig om gewoon te negeren
Helemaal mee eens, maar aangezien het gedrag tot nu toe niet genegeerd is leek het mij een goed idee om het om te zetten in iets positiefs. Dus in een situatie waar de hond angstig gedrag vertoont proberen hem af te leiden door net te doen of er niks aan de hand is en wat leuks met de hond te gaan doen. Daarbij moet er wel op gelet worden dat het niet een soort belonen van angst wordt en dat kan best weer moeilijk zijn. Misschien is negeren dan idd de beste oplossing....
Een kalmerend middel lijkt me overgens ook een goed idee, je moet de angst spiraal zien te doorbreken.
pi_28426622
tja das het punt he
het is toch net te heftig om het volledig te negeren

punt is.. waar ga je van aandacht afleiden over op aandacht geven
beetje nare situatie
en kalmeringsmiddelen alleen.. doenn niets natuurlijk
tenzij je het arme beest de rest van zn leven aan "de pillen" wil hebben

vervelende is dat je er moeilijk de hele nacht oor wakker kan blijven

misschien het hondje snachts in een niet al te grote ruimte.. waar hij zich thuis voelt
minder groot.. is minder moeite om "alles" ind e gaten te houden
en savonds als het wel al donker is.. maar je nog niet op bed ligt.. idd proberen er iets positiefs van te maken
jobensaskia.nl
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:13:35 #18
78780 deedeetee
pi_28426934
Nou ik hoop dat de TS er iets aan heeft.

Laat je ff weten hoe het nu gaat Beautygirl ?
pi_28427451
als je hem niet aangeleerd zou hebben dat onweer eng en gevaarlijk is, zou hij/zij er geen last van hebben.
dus volgende keer niet all beschermend het hondje oppakken en koesteren en gerust stellen, gewoon meeslepen en laten merken dat er geen fuck is om bang voor te zijn .
pi_28427816
Doen alsof er niks aan de hand is, dan gaat je hondje er vanzelf ook zo over denken.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:58:51 #21
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28428520
Ja, net als doen of er niks aan de hand is mischien wel het beste, maar zo moeilijk als je een klein hondje van ziet piepen, en wil dat zijn baasje hem vasthoudt. Ik denk dat ik negeren toch maar ga proberen, hij ligt nu trillend op de bank.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:34:39 #22
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28429799
Ik ga in ieder geval vanavond op de bank slapen. Hij zit nu verstopt achter de televisie, en heeft last van hartproblemen, ik voel me zo schuldig.

Update: Ook in de schuur, waar hij eerst nog nooit was geweest, achter een BBQ.

[ Bericht 23% gewijzigd door Beautygirl op 02-07-2005 23:53:18 ]
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:34:56 #23
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28429812
Heeft het zin om langs de dierenarts te gaan?
pi_28429904
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:34 schreef Beautygirl het volgende:
Tja, misschien voor wat rustgevends om het te doorbreken?
pi_28430108
als je m helemaal gaat berschermen en zelfs op de bank gaat slapen voor dat beest... zal hij ALTIJD bang zijn voor onweer enzo ... want dan weetie dat het baasje lief gaat doen.
Negeren en lekker laten piepen. medelijden werkt averechts.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:52:52 #26
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28430517
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:42 schreef Salvad0R het volgende:
als je m helemaal gaat berschermen en zelfs op de bank gaat slapen voor dat beest... zal hij ALTIJD bang zijn voor onweer enzo ... want dan weetie dat het baasje lief gaat doen.
Negeren en lekker laten piepen. medelijden werkt averechts.
Dat kan wel zo zijn, maar ik ben echt bang dat hij een hartaanval krijgt.

Zijn hartslag is niet normaal meer zo snel, hij trilt helemaal en hij hijgt enorm.
pi_28430535
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:52 schreef Beautygirl het volgende:

[..]

Zijn hartslag is niet normaal meer zo snel, hij trilt helemaal en hij hijgt enorm.
Nou wat let je om een dienstdoende dierenarts te bellen dan ipv het hier posten !
pi_28430554
geef em een beetje groene thee.
pi_28430558
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:52 schreef Beautygirl het volgende:

[..]

koop een kat, die zijn tenminste relaxed.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:55:45 #30
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28430625
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou wat let je om een dienstdoende dierenarts te bellen dan ipv het hier posten !
Waarvoor is dit forum erdan? Het is gewoon een fobie, want t/m 20.00 is er niks aan de hand.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:59:24 #31
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28430768
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef tonks het volgende:
geef em een beetje groene thee.
Dan kan je hem net zo goed meteen begraven.
pi_28430821
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:55 schreef Beautygirl het volgende:

Waarvoor is dit forum erdan? Het is gewoon een fobie, want t/m 20.00 is er niks aan de hand.
Tja.. je twijfelt en vraagt, twijfelt nog meer, wij zijn geen dierenartsen he
  zondag 3 juli 2005 @ 00:01:17 #33
39581 Salvad0R
universal
pi_28430840
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:55 schreef Beautygirl het volgende:

[..]

Dit forum bestaat uit dronken/knetterstonede users die het liefst lekker slap ouwehoeren.
een dierenarts heeft doorgaans meer verstand van je hondje dan de gemiddelde user hiero
  zondag 3 juli 2005 @ 00:01:35 #34
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28430853
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Tja.. je twijfelt en vraagt, twijfelt nog meer, wij zijn geen dierenartsen he
Ik dacht mischien hebben meer mensen dit meegemaakt.
pi_28430887
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:59 schreef Beautygirl het volgende:

[..]

Dan kan je hem net zo goed meteen begraven.
Ik denk ik breng het voorzichtig
  zondag 3 juli 2005 @ 00:11:31 #36
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28431224
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:02 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik denk ik breng het voorzichtig
Ga jij nou maar weer pijpen.
pi_28431290
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:11 schreef Beautygirl het volgende:

Ga jij nou maar weer pijpen.
Hallo, moet dit hier?

Ow... ik zie het al
pi_28432536
nouja kijk
als je op de bank slaapt.. dan geef je het beestje dus WEL aandacht
en als het beest een hart heeft dat overuren heeft.. moet je gewoon even kalmerende zooi halen voor het arme ding

amar op de bank slapen maakt het probleem alleen maar groter
hij moet het ZELF overwinnen

dat is net als bij willekeurig welke levensvorm.. je wakkert nu zn angst alleen maar aan

kalmerende zooi helpt het beestje om rustiger te blijven.. maar hij zal het toch echt zelf moeten doen
je kan wel helpen.. maar je kan er niet bij gaan zitten.. want dat werkt slechts averrechts

je kan kijken of je een kleine ruimte hebt waar hij zich veilig voeltnormaal
dat scheelt al een hoop
en dan daar laten slapen

desnoods ga je nog ff sneaky kijken halverwerge de nacht.. maar er continu bovenop zitten veranderd niets
want kennelijk ben jij dan OOK bang
is niet jouw insteek..maar weet die hond veel?

en een hartaanval lijkt me niet zo gezond.. dat kan je beter door de dierenarts laten voorkomen dan door het in te tikken op een forum lijkt me?
gezien het forum hooguit kalmerende werking voor jou heeft.. maar hondjes zijn daar toch duidelijk minder gevoelig voor
jobensaskia.nl
  zondag 3 juli 2005 @ 00:54:42 #39
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28432876
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:45 schreef Uhmmie het volgende:
nouja kijk
als je op de bank slaapt.. dan geef je het beestje dus WEL aandacht
en als het beest een hart heeft dat overuren heeft.. moet je gewoon even kalmerende zooi halen voor het arme ding

amar op de bank slapen maakt het probleem alleen maar groter
hij moet het ZELF overwinnen

dat is net als bij willekeurig welke levensvorm.. je wakkert nu zn angst alleen maar aan

kalmerende zooi helpt het beestje om rustiger te blijven.. maar hij zal het toch echt zelf moeten doen
je kan wel helpen.. maar je kan er niet bij gaan zitten.. want dat werkt slechts averrechts

je kan kijken of je een kleine ruimte hebt waar hij zich veilig voeltnormaal
dat scheelt al een hoop
en dan daar laten slapen

desnoods ga je nog ff sneaky kijken halverwerge de nacht.. maar er continu bovenop zitten veranderd niets
want kennelijk ben jij dan OOK bang
is niet jouw insteek..maar weet die hond veel?

en een hartaanval lijkt me niet zo gezond.. dat kan je beter door de dierenarts laten voorkomen dan door het in te tikken op een forum lijkt me?
gezien het forum hooguit kalmerende werking voor jou heeft.. maar hondjes zijn daar toch duidelijk minder gevoelig voor
Bedankt
pi_28433383
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:54 schreef Beautygirl het volgende:

Bedankt
Dóe je ook iets met de informatie die je hier krijgt vraag ik me af ?
pi_28438033
idd negeren als er zoiets gebeurt.
De hond kijkt nl. of de roedelleider ( jij dus) bang is en stemt zijn gedrag daarop af.
Geruststellen werkt averechts, je stelt hem gerust dus is er iets aan de hand.

In dit geval gaat het een tijdje duren maar de aanhouder wint.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28438097
Verkruimel wat wiet tussen zijn voer
Word hij wat relaxt van
  zondag 3 juli 2005 @ 10:39:58 #43
39581 Salvad0R
universal
pi_28438429
ze schijt gewoon zelf 7 kleuren van het onweer
  zondag 3 juli 2005 @ 10:41:26 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_28438447
Wat zielig
Niet meer actief op Fok!
pi_28438526
Onze vorige hond had ook zoiets, van de ene op de andere dag als we s'avonds in bed lagen in paniek tegen de deur aan krabben. Joost mag weten waarom ze het deed, het koste ons wel een nieuwe deur en deurkozijn.
Wij hebben haar toen vast gelegd zodat ze niet meer bij de deur kon komen en dit een week vol gehouden en toen was het over
Geen idee of dit een tip is waar jij wat aan hebt maar d8 laat ik het toch even typen.
  zondag 3 juli 2005 @ 10:53:38 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_28438606
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:00 schreef -Dominator- het volgende:
Verkruimel wat wiet tussen zijn voer
Word hij wat relaxt van

Maar serieus.. onze hond is ook wat bangig aangelegd, wil in het donker niet mee naar buiten, bang van geluiden dan. Maar ik ga er absoluut NIET in mee doen, want dat helpt helemaal niet. Niet gaan zeggen van "ah wat zielig" maar gewoon mee laten lopen, ze moet weten dat het veilig is om met jou buiten te lopen ook al is er herrie, donderslag of scooters, deert niks, ik ben met de baas uit. En als hij relaxed is, ben ik dat ook.
The truth was in here.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:33:28 #47
78780 deedeetee
pi_28439152
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

koop een kat, die zijn tenminste relaxed.
Dan heb jij nog nooit een bange kat gezien !
pi_28439223
volgens mij zijn bange honden makkelijker

heb hier genoeg gehad qua kattenleed op dat gebied toen ik ben verhuisd
echt zware dramaas
ken weinig honden die uit stress hun eigen baas aanvallen
katten doen dat dus gewoon wel
en niet 1 keer.. maar elke keer dat ik in de buurt kwam
erg prettig toen meneer ook nog 3x daags medicijnen moest
jobensaskia.nl
  zondag 3 juli 2005 @ 11:44:27 #49
78780 deedeetee
pi_28439357
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:37 schreef Uhmmie het volgende:

erg prettig toen meneer ook nog 3x daags medicijnen moest
IK heb pas een van mijn katten normaal de rust zelve de 2 e wormtablet gevoerd. Normaal niks aan de hand maar nu ging ie raar doen. Eerst de tablet uitspugen en toen zo van * hap * naar mijn hand, het vergde wel ff moed om dat beest gewoon in z'n nekvel te grijpen en de pil weer achter in zijn keel te stoppen hoor.
Daarna deed ie net of er niks gebeurd was, stom beest
pi_28439470
hehe fijn he
nouja. na mijn laatste rondje medicatie ben ik er uit (na 15 jaar ofzo) hoe ik poes zover krijg dat ie zn pillen vrijwillig eet
ik zag het niet zo zitten om 10 dagen antibiotica iedere keer met vol gevecht erin moeten krijgen
en idd hoop uitspugen en happen dan.. erg naar

maar blijkt dat hij bijzonder gevoelig is voor tonijn met beetje mayo
dan smeekt ie bijna of ie nog een pil mag

maar de oogzalf kostte wat meer moeite zegmaar
daar zijn weinig misleidngstactieken voor
jobensaskia.nl
  zondag 3 juli 2005 @ 11:53:47 #51
78780 deedeetee
pi_28439582
Heb pas nog een leuke ervaring met otoclean gehad. Bij d hond giet je 't in 't oor en wrijft het er lekker in. Toen ging ik de kat doen......
In het kort gezegd : die schud 't er meteen weer uit en wil aan de haal gaan voor je met de volgende ronde gieten kunt beginnen. Alles zit dan onder de otoclean
pi_28439649
hmm dat ken ik (gelukkig?) niet

eens kijken of ik uitgezalfd ben volgens de dierenarts volgende week
jobensaskia.nl
pi_28440533
Wij rolde onze vorige kat altijd in een handdoek dat was de enigste manier om een pil bij haar naar binnen te krijgen
pi_28447776
tja zelfs dat werkte hier dus niet
hij heeft zeer handige tactieken om te slikken zonder de pil mee te nemen
ben er nog niet helemaal achter hoe het geheel werkt
weet dat hij ze vaak in een wang propt.. maar ook als je die checkt. si het niet altijd weg
jobensaskia.nl
  zondag 3 juli 2005 @ 17:03:59 #55
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28448647
Heb niet op de bank geslapen.

Ik was om 9.00 beneden en t/m nu geen trilling of angst te bespeuren.

Wachten tot de avond komt.
pi_28449968
ik ben benieuwd
jobensaskia.nl
  zondag 3 juli 2005 @ 20:53:15 #57
78780 deedeetee
pi_28454809
Ik zal voor 'm duimen
pi_28458061
en het is inmiddels donker.... ben benieuwd
jobensaskia.nl
  zondag 3 juli 2005 @ 22:39:25 #59
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28458760
Eerst trillend in de schuur gelegen, en nu ligt hij in paniek achter de TV.

Starttijd: Wanneer de eerste persoon naar bed gaat.
  maandag 4 juli 2005 @ 08:18:23 #60
78780 deedeetee
pi_28466099
Vraag de dierenarts om iets kalmerends voor 's avonds/'s nachts en negeer zijn gedrag verder.
  maandag 4 juli 2005 @ 21:49:55 #61
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28491821
Tot nu toe geen getril.
pi_28502004
gaat beter dan
jobensaskia.nl
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:27:01 #63
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28511588
Edit: Alleen nog maar verstoppen..

Het gaat vooruit
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:39:56 #64
78780 deedeetee
pi_28524803
Dan zal het wel vanzelf over gaan
pi_28525405
ziejewel

komt weer helemaal goed
jobensaskia.nl
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:44:01 #66
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28541519
Gisteravond weer gezeik met hem, helemaal bang enzo.
pi_28541546
nouja.. dat het eergister wel goed ging.. betekend dat er vooruitgang in zit

misschien had hij gister gewoon even een minder dagje..
hij heeft eergister bewezen dat het best mogelijk is om de nacht goed te doorstaan...
maar in het begin zal het af en toe nog best problemen geven natuurlijk
jobensaskia.nl
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:51:33 #68
78780 deedeetee
pi_28541736
Gewoon zelf wél kalm blijven, misschien was het gisteren net zo'n soort weer als op de dag dat de narigheid begon en herinnerde dat hem er weer aan ?
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:03:33 #69
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28542094
Het regende gister, vandaar.

Gister bij zo`n hondentherapeut ofzoiets geweest, hij beweerde dat er een grote aanslag ging komen in onze buurt, en dat onze hond dat aanvoelde.

Hij heeft wel altijd gelijk gehad beweert hij.
pi_28542828
mja nouja.. weet je straks of ie echt gek was of toch niet
jobensaskia.nl
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:28:22 #71
78780 deedeetee
pi_28542911
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef Beautygirl het volgende:

Gister bij zo`n hondentherapeut ofzoiets geweest, hij beweerde dat er een grote aanslag ging komen in onze buurt, en dat onze hond dat aanvoelde.

Eeeehhhh beweren anderen óók dat ie altijd gelijk heeft gehad
Goed van je dat je hulp zoekt voor de problemen van het hondje

Volgens mij heeft de hond meer baat bij een kalmerend pilletje van de DA
Als jij nu gelooft dat er iets ergs gaat gebeuren bij jullie in de buurt en daar ongerust door wordt voelt de hond dat aan en dat gaat het arme beestje dus helemaal niet helpen zich beter te voelen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:34:03 #72
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_28543101
quote:
hij beweerde dat er een grote aanslag ging komen in onze buurt, en dat onze hond dat aanvoelde.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of bedoel je een blikseminslag?
Maar je hondje heeft toch al eens bliksem van dichtbij meegemaakt, want daardoor is-ie toch getraumatiseerd?
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:40:26 #73
109973 Beautygirl
Miss Alberts
pi_28543299
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:34 schreef Abigail het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of bedoel je een blikseminslag?
Maar je hondje heeft toch al eens bliksem van dichtbij meegemaakt, want daardoor is-ie toch getraumatiseerd?
Hier in Rotterdam is er niks loos joh.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:43:14 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_28543397
quote:

Hij kijkt zeker in een grote glazen bol als hij zijn diagnose stelt?
pi_28543874
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:40 schreef Beautygirl het volgende:

[..]

Hier in Rotterdam is er niks loos joh.
oh die aanslag is in rotterdam?

ik weet niet waar je woont.. maareh.. pas op voor mn huis he!
dat staat er al sinds begin 1900.. en ik wil graag dat het er nog een eeuwtje blijft staan ofzo
jobensaskia.nl
pi_28574418
Nog even een vraagje; heeft je hondje nou echt hartproblemen of ben jij alleen maar bang dat het oa. hartproblemen zijn?

Als het dat laatste is, dan denk ik dat het niet zo is.
Ik dacht eerst ook dat mijn hondje een hartprobleem had maar het is gewoon een soort hyperventilatie wat ze heeft.
Als ze bijv. weggestuurd wordt dan gaat ze heel zielig zitten hijgen (doen alsof ze geen adem krijgt). Eerst was ik helemaal in paniek als ze dat had totdat ik ging opletten waneer ze dit ging doen. Toen ben ik t gaan negeren of zeggen 'doe normaal' en dan stopt ze, en huppelt ze vrolijk verder.

Honden zijn soms sneaky, ze nemen je in de maling waar je bij staat .

Mijn hondje is bijv. bang van bruggen ik negeer het altijd (wat zich soms uit in een slepend hondje over het wegdek ghehe), en soms heeft ze niet eens meer in de gaten dat ze op een brug staat en loopt ze vrolijk verder.
ijs_beer fan!
pi_28577147
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:34 schreef Beautygirl het volgende:
Nee, die weten niks.
Wel naar een gedragstherapeut gaan. Die kan je prima helpen hiermee.
Ontzettend rot voor jou en je hond wel. Klinkt als een zwaar trauma idd. Komt ie niet zomaar weer vanaf. Je kunt het hoogstens verzachten en proberen om te buigen. Maar er blijft altijd wat hangen.
Sterkte!
pi_28577201
Wat altijd wel handig is om in huis te hebben is Rescue van Bach Bloesem Remedies. Dit kun je geven bij accute stress (zoals angst ed.)
Kijk eens op www.tinley.nl voor een deskundige bij jou in de buurt of bij Alpha Gedragstherapeuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')