Ik zou hem eigenlijk helemaal negeren. Als je hem aandacht geeft als hij bang is, beloon je hem voor dat gedrag. En als je een hond eenmaal beloont, gaat hij het gedrag vaker vertonen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:49 schreef deedeetee het volgende:
probeer dus opgewekt en flink te zijn in de geest van * kom op jôh, niks aan de hand hoor * . Medeleven zal waarschijnlijk averechts werken. Een bange hond heeft het meest aan een baas die helemaal niet bang is en de hond erop die manier van weet te overtuigen dat er niks is om bang voor te zijn.
Helemaal mee eens, maar aangezien het gedrag tot nu toe niet genegeerd is leek het mij een goed idee om het om te zetten in iets positiefs. Dus in een situatie waar de hond angstig gedrag vertoont proberen hem af te leiden door net te doen of er niks aan de hand is en wat leuks met de hond te gaan doen. Daarbij moet er wel op gelet worden dat het niet een soort belonen van angst wordt en dat kan best weer moeilijk zijn. Misschien is negeren dan idd de beste oplossing....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:26 schreef Uhmmie het volgende:
want als je er aandacht aan geeft.. dan bevestig je zijn gedrag
en dan gaat hij er mee door
maar het is nu (tenminste zo komt het op mij over) te heftig om gewoon te negeren
Tja, misschien voor wat rustgevends om het te doorbreken?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:34 schreef Beautygirl het volgende:
Heeft het zin om langs de dierenarts te gaan?
Dat kan wel zo zijn, maar ik ben echt bang dat hij een hartaanval krijgt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:42 schreef Salvad0R het volgende:
als je m helemaal gaat berschermen en zelfs op de bank gaat slapen voor dat beest... zal hij ALTIJD bang zijn voor onweer enzo ... want dan weetie dat het baasje lief gaat doen.
Negeren en lekker laten piepen. medelijden werkt averechts.
Nou wat let je om een dienstdoende dierenarts te bellen dan ipv het hier posten !quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:52 schreef Beautygirl het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar ik ben echt bang dat hij een hartaanval krijgt.
Zijn hartslag is niet normaal meer zo snel, hij trilt helemaal en hij hijgt enorm.
koop een kat, die zijn tenminste relaxed.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:52 schreef Beautygirl het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar ik ben echt bang dat hij een hartaanval krijgt.
Zijn hartslag is niet normaal meer zo snel, hij trilt helemaal en hij hijgt enorm.
Waarvoor is dit forum erdan?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nou wat let je om een dienstdoende dierenarts te bellen dan ipv het hier posten !
Dan kan je hem net zo goed meteen begraven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef tonks het volgende:
geef em een beetje groene thee.
Tja.. je twijfelt en vraagt, twijfelt nog meer, wij zijn geen dierenartsen hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:55 schreef Beautygirl het volgende:
Waarvoor is dit forum erdan?Het is gewoon een fobie, want t/m 20.00 is er niks aan de hand.
Dit forum bestaat uit dronken/knetterstonede users die het liefst lekker slap ouwehoeren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:55 schreef Beautygirl het volgende:
[..]
Waarvoor is dit forum erdan?Het is gewoon een fobie, want t/m 20.00 is er niks aan de hand.
Ik dacht mischien hebben meer mensen dit meegemaakt.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tja.. je twijfelt en vraagt, twijfelt nog meer, wij zijn geen dierenartsen he
Ik denk ik breng het voorzichtigquote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:59 schreef Beautygirl het volgende:
[..]
Dan kan je hem net zo goed meteen begraven.![]()
![]()
Bedanktquote:Op zondag 3 juli 2005 00:45 schreef Uhmmie het volgende:
nouja kijk
als je op de bank slaapt.. dan geef je het beestje dus WEL aandacht
en als het beest een hart heeft dat overuren heeft.. moet je gewoon even kalmerende zooi halen voor het arme ding
amar op de bank slapen maakt het probleem alleen maar groter
hij moet het ZELF overwinnen
dat is net als bij willekeurig welke levensvorm.. je wakkert nu zn angst alleen maar aan
kalmerende zooi helpt het beestje om rustiger te blijven.. maar hij zal het toch echt zelf moeten doen
je kan wel helpen.. maar je kan er niet bij gaan zitten.. want dat werkt slechts averrechts
je kan kijken of je een kleine ruimte hebt waar hij zich veilig voeltnormaal
dat scheelt al een hoop
en dan daar laten slapen
desnoods ga je nog ff sneaky kijken halverwerge de nacht.. maar er continu bovenop zitten veranderd niets
want kennelijk ben jij dan OOK bang
is niet jouw insteek..maar weet die hond veel?
en een hartaanval lijkt me niet zo gezond.. dat kan je beter door de dierenarts laten voorkomen dan door het in te tikken op een forum lijkt me?
gezien het forum hooguit kalmerende werking voor jou heeft.. maar hondjes zijn daar toch duidelijk minder gevoelig voor
quote:Op zondag 3 juli 2005 10:00 schreef -Dominator- het volgende:
Verkruimel wat wiet tussen zijn voer
Word hij wat relaxt van
Dan heb jij nog nooit een bange kat gezien !quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
koop een kat, die zijn tenminste relaxed.
IK heb pas een van mijn katten normaal de rust zelve de 2 e wormtablet gevoerd. Normaal niks aan de hand maar nu ging ie raar doen. Eerst de tablet uitspugen en toen zo van * hap * naar mijn hand, het vergde wel ff moed om dat beest gewoon in z'n nekvel te grijpen en de pil weer achter in zijn keel te stoppen hoor.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:37 schreef Uhmmie het volgende:
erg prettig toen meneer ook nog 3x daags medicijnen moest
Eeeehhhh beweren anderen óók dat ie altijd gelijk heeft gehadquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef Beautygirl het volgende:
Het regende gister, vandaar.![]()
Gister bij zo`n hondentherapeut ofzoiets geweest, hij beweerde dat er een grote aanslag ging komen in onze buurt, en dat onze hond dat aanvoelde.![]()
Hij heeft wel altijd gelijk gehad beweert hij.![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef Beautygirl het volgende:
hij beweerde dat er een grote aanslag ging komen in onze buurt, en dat onze hond dat aanvoelde.![]()
Hier in Rotterdam is er niks loos joh.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:34 schreef Abigail het volgende:
[..]
![]()
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of bedoel je een blikseminslag?
Maar je hondje heeft toch al eens bliksem van dichtbij meegemaakt, want daardoor is-ie toch getraumatiseerd?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef Beautygirl het volgende:
Het regende gister, vandaar.![]()
Gister bij zo`n hondentherapeut ofzoiets geweest, hij beweerde dat er een grote aanslag ging komen in onze buurt, en dat onze hond dat aanvoelde.![]()
Hij heeft wel altijd gelijk gehad beweert hij.![]()
oh die aanslag is in rotterdam?quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:40 schreef Beautygirl het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam is er niks loos joh.![]()
Nee, die weten niks.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:34 schreef Beautygirl het volgende:
Heeft het zin om langs de dierenarts te gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |