Ik ging vorige week wandelen met mijn hondje, het was al donker en we liepen richting ons huis. Toen we in de straat liepen, klonk er ineens een keiharde donder van de bliksem, en daarna nog een paar andere hevige donderslagen. Mijn hondje is hier enorm van geschrokken, en ging trillend op de grond liggen. Ik heb hem moeten dragen, het is maar een klein hondje en nog maar een paar meter naar huis, dus dat was geen probleem.
Iedere avond als het donker wordt, vlucht mijn hondje naar boven, waar hij sinds de traumatisering pas naartoe gaat. Hij ligt daar te trillen, en krijgt iedere keer zowat een hartaanval.
Woensdag werd ik midden in de nacht wakker, omdat ik wou kijken hoe het met mijn hondje weg. Ik zag hem niet beneden, want mijn broer was als laatste naar boven gegaan, dus ik wist niet waar hij was. Overal gezocht, wassie kwijt. Toen keek ik in de donkere, kille garage. Had hij daar heel de nacht in gezeten! Helemaal trillend en brakend hem eruit gehaald, daarna had hij nog diarree. Gister donderde het weer, en hij raakte weer helemaal in paniek. Iedere avond trilt hij nu heel de tijd, en vindt geen rust meer. Ik maak me zo`n zorgen om hem, want wandelen wil hij ookal niet meer. Moet ik ermee naar de dierenarts gaan, of heeft iemand hier ervaring mee?