Preciesquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:45 schreef Shakes het volgende:
Gewoon het eerste jaar doen, alle vakken halen en klaar is kees, of Mesad in dit geval.
Ja, volgens mij kun je altijd wel bij sociologie terechtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
En kan je dan alleen zo'n zelfde opleiding op de universiteit gaan doen (dus als je op HBO een economische opleiding doet, dat je dan alleen een economische opleiding kan gaan doen op de uni) of kan je dan ook iets heel anders gaan doen?
Enige aansluiting is wel vereist ja. Met een P van Toerisme kom je de Rechtenfaculteit niet binnen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
En kan je dan alleen zo'n zelfde opleiding op de universiteit gaan doen (dus als je op HBO een economische opleiding doet, dat je dan alleen een economische opleiding kan gaan doen op de uni) of kan je dan ook iets heel anders gaan doen?
Profielen Nick... daar zit dat in.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:02 schreef Nickthedick het volgende:
Wat wil je in godesnaam met Frans?
Wat voor vakken heb je nu? en welke richting wil je globaal doen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:04 schreef Mesad het volgende:
Ik niks, maar dat krijg je gewoon, of je nou wil of niet.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Profielen Nick... daar zit dat in.
(Volgens mij... ik snap dat hele nieuwe systeem nog niet helemaal)
neh in vwo zit frans in het algemene deel, is gewoon verplicht vak voor iedereenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Profielen Nick... daar zit dat in.
(Volgens mij... ik snap dat hele nieuwe systeem nog niet helemaal)
Heb/had nu biologie (krijg ik niet op het vwo), tekenen, geschiedenis, Duits1,2, wiskundeA1, economie1. En wat ik hierna wil gaan doen? Tja... Engels lijkt me leuk om te studeren of geschiedenis. Heb me nu dus ingeschreven voor een economische opleiding (vraag me niet waarom, dat vraag ik me nu zelf ook af).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wat voor vakken heb je nu? en welke richting wil je globaal doen?
Laat mij je dit vertellen... je bent wat...17? Je interesses zullen veranderen. Als je het echt niet zeker weet, kun je idd beter VWO gaan doen. MAAR; studies zijn niet wat ze lijken. Niemand weet precies waar 'ie aan begint als ze zich inschrijven voor een studie; dus ik betwijfel of je als je je VWO hebt afgerond WEL weet wat je wil gaan studeren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Mesad het volgende:
[..]
Heb/had nu biologie (krijg ik niet op het vwo), tekenen, geschiedenis, Duits1,2, wiskundeA1, economie1. En wat ik hierna wil gaan doen? Tja... Engels lijkt me leuk om te studeren of geschiedenis. Heb me nu dus ingeschreven voor een economische opleiding (vraag me niet waarom, dat vraag ik me nu zelf ook af).
Maar dan weet 'ie nog steeds niet of de studie wel interessant is. Was jouw studie alles wat je ervan verwacht had?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Nick, dan issie wel weer 1 a 2 jaar ouder, misschien dan een stukkie wijzer en weet hij meer waar hij heen wil in de wereld
Mesad: ga lekker nog VWO doen, lijkt me heel verstandig, zeker als ik je een-na-laatste post zo lees, je weet totaal nog niet wat je wil.
Mijn studie was heel anders, maar het beroep waarvoor ik studeer is wel voor een groot gedeelte wat ik ervan verwacht had, ik had me goed voor laten lichten en wist precies wat ik wilde, dat scheelde echt een hoopquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Maar dan weet 'ie nog steeds niet of de studie wel interessant is. Was jouw studie alles wat je ervan verwacht had?
Sorry, je naam klinkt en leest niet echt vrouwelijk.quote:
TS is 17 wat maakt een jaar meer of minder dan nog uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:41 schreef Shakes het volgende:
Ga naar HBO, haal daar je propedeuse en doe dan universiteit. Dan verlies je geen jaar.
Veel mensen hebben de luxe niet om te weten wat voor beroep ze later willen uitvoeren.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn studie was heel anders, maar het beroep waarvoor ik studeer is wel voor een groot gedeelte wat ik ervan verwacht had, ik had me goed voor laten lichten en wist precies wat ik wilde, dat scheelde echt een hoop
Tja, dat weet je nooit als je aan IBL begint. Ik heb het gedaan (in Arnhem), en naderhand wist ik dat het wel een leuke opleiding was, maar dat de praktijk niks voor mij bleek te zijn. Als je de weg kiest via het hbo en niet via het vwo, dan zou ik wel willen adviseren om het hbo daarna wel af te maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:08 schreef Mesad het volgende:
De opleiding waar ik me nu voor ingeschreven heb (International Business en Languages), daarvan weet ik eigenlijk niet echt zeker of dat wel is wat ik wil, vandaar dat ik nu dus ook weer begin te twijfelen.
Als je twijfelt tussen engels, geschiedenis en economie zou ik ff VWO doen. Want je kan duidelijk nog geen weloverwogen studiekeuze makenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Mesad het volgende:
[..]
Heb/had nu biologie (krijg ik niet op het vwo), tekenen, geschiedenis, Duits1,2, wiskundeA1, economie1. En wat ik hierna wil gaan doen? Tja... Engels lijkt me leuk om te studeren of geschiedenis. Heb me nu dus ingeschreven voor een economische opleiding (vraag me niet waarom, dat vraag ik me nu zelf ook af).
Ik heb 't gedaan, omdat ik niet wist wat ik wilde. Ik weet het nu nog niet maar dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:28 schreef Mesad het volgende:
En er is hier niemand die zelf na havo vwo is gaan doen?
Ik zou je aanraden om vwo te doen, maar je kan ook hbo bedrijfseconomie/fiscale economie propedeuse halen. Dan heb je ook een goede basis. Vwo moet je proberen om in 1 jaar te halen, via ee ROC of iets dergelijks. 2 jaar vwo zou ik je niet aanraden.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:50 schreef missalxq het volgende:
Ik heb ongeveer dezelfde probleem...
ik ben nu 17 en word dit jaar 18 ik zit in havo 5
heb namelijk me vmbo diploma en vroeg me af of ik hierna vwo moet doen in 1 jaar of dat ik hbo in 1 jaar moet doen? wil namelijk even zekerheid voordat ik me havo diploma krijg, ik wil denk ik zowieso naar de universiteit.
ik ben van plan fiscaal economie te studeren.
zodra je een HBO propedeuse hebt, kun je al naar gelang je vakkenpakket op de middelbare school een WO-opleiding gaan volgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:47 schreef Mesad het volgende:
ik denk dat dat helemaal aan de persoon ligt.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:00 schreef DahaKa het volgende:
zou niet gelijk de stap maken van havo/hbo/uni, hoor genoeg verhalen van mensen die hun P (rechten in mijn geval) halen, doen alsof ze alles weten (en dus bijdehand doen) en als ze dan echt een x een tentamen krijgen GIGANTISCH op hun bek gaan
. Dus dat jaartje VWO zou niet eens zo gek zijn, het stoomt je iig meer klaar voor de uni dan hbo in mijn optiek
![]()
Het is handiger om zelf een topic aan te maken. Dit topic is al een jaar oud.quote:Op maandag 7 september 2009 19:22 schreef Ephesis het volgende:
Ik wil ook vwo doen na mijn havo, ik zit nu in mijn examenjaar.
Maar ik twijfel wel heel erg, vooral door mijn leeftijd (bijna 17). Dat zou dus betekenen dat ik op mijn 20 pas kan beginnen aan de uni. Ook omdat ik een maatschappelijk/economisch georiënteerde studie wil doen, hoewel ik nog niet precies weet wat. Qua studie had ik meer in gedachten: politicologie, sociologie of iets met economie (consultancy, bedrijseco.)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Misschien dat deze studies een net iets betere aansluiting hebben dan andere studies?
Ik kreeg er Biologie en Tekenen bijquote:Op maandag 7 september 2009 19:31 schreef Tegan het volgende:
Ik zeg doen, ik wist zelf ook niet welke richting ik op wilde gaan en heb het zelf ook gedaan dus. Ik zou aanraden om het dan versneld te doen op het volwassenenonderwijs, en niet in te stromen op Vwo5, dan hoef je alle nutteloze vakken niet meer te doen (Maatschappijleer, Lichamelijke Opvoeding, Geschiedenis1, CKV) Ik heb zelf N&T+Biologie1,2+Frans1,2 gedaan op de Havo en op het Vwo. Kreeg toen dus verplicht Duits1 erbij terwijl ik dat sinds de derde niet meer had gehad. Ik weet alleen niet hoe dat zit met de nieuwe profielen. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Daarom raad ik ook volwassenenonderwijs aanquote:Op maandag 7 september 2009 21:21 schreef CherryLips het volgende:
Studeren is een stuk leuker dan de middelbare school hoor. Veel meer vrijheid
.
Volwassenenonderwijs is echt niks. Heb het zelf nooit gedaan, maar iedereen die ik ken die het gedaan heeft vond het kut en onpersoonlijk. Je kan veel beter 2 jaartjes chillen in een leuke klas op het vwo.quote:Op maandag 7 september 2009 21:22 schreef Tegan het volgende:
[..]
Daarom raad ik ook volwassenenonderwijs aan.
Zat mensen die "pas" op hun twintigste aan de universiteit beginnen. Ik was 21 en ben waarschijnlijk pas op mijn 27e klaar. Op de universiteit maakt leeftijd een stuk minder uit dan op de middelbare school. En ach, dan begin je later, betekent dat je ook pas later gaat werken en daar is niks mis mee, je moet je hele leven nog werken.quote:Op maandag 7 september 2009 19:22 schreef Ephesis het volgende:
Ik wil ook vwo doen na mijn havo, ik zit nu in mijn examenjaar.
Maar ik twijfel wel heel erg, vooral door mijn leeftijd (bijna 17). Dat zou dus betekenen dat ik op mijn 20 pas kan beginnen aan de uni. Ook omdat ik een maatschappelijk/economisch georiënteerde studie wil doen, hoewel ik nog niet precies weet wat. Qua studie had ik meer in gedachten: politicologie, sociologie of iets met economie (consultancy, bedrijseco.)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Misschien dat deze studies een net iets betere aansluiting hebben dan andere studies?
Iemand die denkt dat het stoer is om op internet of all places te praten over "smatjes pompen" moet inderdaad maar niet gaan studeren.quote:Op maandag 7 september 2009 21:19 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Ik doe het nu. 5 havo afgerond naar 5 vwo.
Beetje uitkleuteren beetje tijd voor mezelf. Ik doe nu wat extra sporten leer een instrument ga wat meer uit verdient wat meer etc etc. en pomp wat meer 16 jarige smatjes.
Soms denk je wel eens van kut maar ik voelde me net wat te jong om te gaan studeren.
Als je het fijn vind om nog met te laat briefjes, verplicht gym en ga zo maar door kan je dat idd doen. Ik vond het zelf heerlijk dat ik als volwassene werd behandeld, dat ik zelf mocht bepalen of ik kwam, maar als ik kwam, dat de stof dan wel op de schoolse manier werd uitgelegd en behandeld. Bovendien ook een jaar korter, en ik had een redelijk hechte klas. Op het Vmbo en Havo Volwassenenonderwijs zijn idd erg veel irritante leerlingen, op het Vwo vind je vooral gezakte mensen en mensen die na de Havo Vwo willen gaan doen, vrijwel alleen serieuze leerlingen...quote:Op maandag 7 september 2009 23:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Volwassenenonderwijs is echt niks. Heb het zelf nooit gedaan, maar iedereen die ik ken die het gedaan heeft vond het kut en onpersoonlijk. Je kan veel beter 2 jaartjes chillen in een leuke klas op het vwo.
En wat is het voordeel dat je "zelf mag bepalen of je komt"? Denk je dat je later in het bedrijfsleven ook "zelf mag bepalen of je komt"?quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als je het fijn vind om nog met te laat briefjes, verplicht gym en ga zo maar door kan je dat idd doen. Ik vond het zelf heerlijk dat ik als volwassene werd behandeld, dat ik zelf mocht bepalen of ik kwam, maar als ik kwam, dat de stof dan wel op de schoolse manier werd uitgelegd en behandeld. Bovendien ook een jaar korter, en ik had een redelijk hechte klas. Op het Vmbo en Havo Volwassenenonderwijs zijn idd erg veel irritante leerlingen, op het Vwo vind je vooral gezakte mensen en mensen die na de Havo Vwo willen gaan doen, vrijwel alleen serieuze leerlingen...
Uberhaupt een dodelijke uitdrukking. Instant IQ drop.quote:Op maandag 7 september 2009 23:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zat mensen die "pas" op hun twintigste aan de universiteit beginnen. Ik was 21 en ben waarschijnlijk pas op mijn 27e klaar. Op de universiteit maakt leeftijd een stuk minder uit dan op de middelbare school. En ach, dan begin je later, betekent dat je ook pas later gaat werken en daar is niks mis mee, je moet je hele leven nog werken.
[..]
Iemand die denkt dat het stoer is om op internet of all places te praten over "smatjes pompen" moet inderdaad maar niet gaan studeren.![]()
Werk hebben waarbij je vaste werktijden hebt is zó 1900.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
En wat is het voordeel dat je "zelf mag bepalen of je komt"? Denk je dat je later in het bedrijfsleven ook "zelf mag bepalen of je komt"?En ook in het bedrijfsleven zal je soms klusjes moeten doen die niet altijd even leuk zijn.
Het ligt helemaal aan jezelf. Beperkingen kun je alleen aan jezelf opleggen (behalve de wetten in een land want daar moet iedereen zich nou eenmaal aan houden, voor degene die in wilde koppen).quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
En wat is het voordeel dat je "zelf mag bepalen of je komt"? Denk je dat je later in het bedrijfsleven ook "zelf mag bepalen of je komt"?En ook in het bedrijfsleven zal je soms klusjes moeten doen die niet altijd even leuk zijn.
Je wordt nu verantwoordelijk voor je eigen daden zonder steeds een briefje van je ouders mee te hoeven nemen als je denkt een bepaalde les wel te kunnen skippen. Je leert zelf denken en inschatten zonder steeds aan het handje te worden meegenomen, want dat word je later ook niet meer. Je gaat waarschijnlijk een paar keer goed de mist in door niet op te komen dagen, maar dan kom je alleen jezelf tegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik heb niet graag dat mensen me dingen verplichten, ik bepaal zelf wel wanneer het me het beste uitkomt om huiswerk te maken, en als ik me een keer verslaap/of het huiswerk niet af heb wil ik al helemaal geen strafwerk schrijven. Ik stel zelf mijn prioriteiten, en als het een keer niet uitkom is dat misschien een weekje later dan gepland in de stof. Op de Uni gaan ze je ook niet zeggen dat je naar colleges moet komen, en huiswerk moet maken, moet je allemaal zelf doen. Ik word niet graag als kind behandeld, als ik iets niet af heb is dat mijn zorg, ik hoef daar geen consequenties aan te hebben hangen om ze te doen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:05 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |