Klinkt herkenbaar. Of dat je door je T9 wordt genaaid, ook heel irritant. Dan wil je aan je vriendin SMS-en: "ik mis jou" en dan krijg je als reactie terug: "Lot?! Wie is Lot?!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:35 schreef -Wolf- het volgende:
Bij SMS'jes (hoe spel je dat officieel?) heb ik wel af en toe dat ik complete woorden vergeet omdat ik in gedachten al veel verder ben met wat ik wil intoetsen, maar dat toetsen schiet niet echt op.
Dat zorgt ook nog wel eens voor vreemde situaties. Maar in principe ben ik met SMS'jes altijd erg nauwkeurig wat betreft de spelling.
professioneelquote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:48 schreef raptorix het volgende:
Ik schrijf vaak proffesioneel in plaats van profesioneel
*denkt meteen weer aan Theo Maassenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:48 schreef kwakveense het volgende:
ik erger me altijd wel ernstig aan mensen de zich overal aan irriteren
Typefouten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:49 schreef Arinna het volgende:
Kan er zelf even geen bedenken, door werkzaamheden als eindredacteur ben ik gewend bij onzekerheid alles even na te kijken in het woordenboek... Typfouten maak ik wel regelmatig, maar da's een andere categorie.
Bij ons hebben we een Turk die reclame maakt voor "Groote slaatje rundevlees"quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:29 schreef tong80 het volgende:
Ach ik las ooit langs de weg een bor met de tekst :
'Kerseboomen te koop.'
Je hebt het toch nog steeds tegen mij?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:32 schreef tong80 het volgende:
Ik moest lachen om je verbetering. Maar de laatste is ook leuk.
Ik erger me aan verkeerd gebruik van de spatie.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:48 schreef kwakveense het volgende:
[..]
professioneel
Ik maak weinig spelfouten en werkwoordsvervoegingen zijn helemaal een eitje, maar ik maak des te meer tikfouten en ik wil ook nog wel eens woorden aan elkaar plakken die los horen...
ik erger me altijd wel ernstig aan mensen de zich overal aan irriteren... en fouten in werkwoordsspelling, bij gebeurt vs. gebeurd bijvoorbeeld, echt, daar mogen van mij lijfstraffen op komen te staan...
jemig dat had ik nu ook jarenlang....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:30 schreef tong80 het volgende:
Ik leer het maar niet af om 'nieuwschierig' i.p.v. 'nieuwsgierig' te schrijven.
Ook met 'zowiezo' ga ik steevast in de fout.
Hebben jullie ook van die woorden, waar je tien keer over nadenkt voor je ze post ?
hahha ja dies leukquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:33 schreef Shalbo het volgende:
interesant - interresant - interessant - interressant ??
Op Fok worden ook bijzonder veel mensen verast. Verassing i.p.v. verrassing dus. Dat wordt vaker verkeerd dan correct gespeld.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:51 schreef nerd4sale het volgende:
Het verbaast me dat niemand nog "puberteit" heeft genoemd.
Dat wordt hier op Fok vrijwel consequent fout gespeld (als "pubertijd").
Het is per sequote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:31 schreef Thieske het volgende:
per se, persee, per see of met streepjes???
Ik heb geen idee hoe het nu eigenlijk geschreven moet worden.
Het woord pubertijd kan wel, maar dat is dan in een andere betekenis dan puberteit. Het staat gewoon in de Van Dale. Op zich niet zo gek dat mensen zich vergissen met dit soort woorden, pubertijd ís geen onlogisch woord, tochquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:51 schreef nerd4sale het volgende:
Het verbaast me dat niemand nog "puberteit" heeft genoemd.
Dat wordt hier op Fok vrijwel consequent fout gespeld (als "pubertijd").
tis toch perse?quote:
Neen het is per se.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:06 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
tis toch perse?
Of is het nu perze?
Duitsers plakken bijina alles aan elkaar en Engelsen bijna niets en Nederland hangt er wat lafjes tussenin zeg ik altijd maar.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:48 schreef kwakveense het volgende:
ik wil ook nog wel eens woorden aan elkaar plakken die los horen...
Juist vanwege dat nadeel doe ik dat dus niet. Behalve als het hele lappen tekst zouden worden.quote:Op zondag 3 juli 2005 06:12 schreef dl3b het volgende:
Wat je ook kan doen, als je er moeite mee hebt, is je bericht tikken in Word, mits je proofingtools erbij hebt.
Corrigeren, dan copy, en paste in het bericht venster.
Nadeel: kost tijd.
Een bor ??quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:29 schreef tong80 het volgende:
Ach ik las ooit langs de weg een bor met de tekst :
'Kerseboomen te koop.'
Ha, die is ook goed!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:31 schreef Bupatih het volgende:
Bij ons hebben we een Turk die reclame maakt voor "Groote slaatje rundevlees"
mja, aangezien ik engels studeer en vrijwel alleen maar engels schrijf heb ik de neiging veel woorden los van elkaar te schrijven (zoals wel eens ipv weleens) en dat overcompenseer ik dan weer door combinaties die wél los horen dan weer aan elkaar te plakken.quote:Op zondag 3 juli 2005 05:53 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Duitsers plakken bijina alles aan elkaar en Engelsen bijna niets en Nederland hangt er wat lafjes tussenin zeg ik altijd maar.
Hm... je studeert Engels en je woont in Leiden. Dan zit je zeker regelmatig in het Lipsiusgebouw.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:49 schreef kwakveense het volgende:
mja, aangezien ik engels studeer en vrijwel alleen maar engels schrijf heb ik de neiging veel woorden los van elkaar te schrijven (zoals wel eens ipv weleens) en dat overcompenseer ik dan weer door combinaties die wél los horen dan weer aan elkaar te plakken.
In het Nederlands moeten alle samengestelde woorden aan elkaar worden geschreven.quote:Op zondag 3 juli 2005 05:53 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Duitsers plakken bijina alles aan elkaar en Engelsen bijna niets en Nederland hangt er wat lafjes tussenin zeg ik altijd maar.
haha, yupquote:Op zondag 3 juli 2005 13:53 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Hm... je studeert Engels en je woont in Leiden. Dan zit je zeker regelmatig in het Lipsiusgebouw.
Hempje mag wel gewoon hoor, maar in een krant ofzo is het idd. slordig en is hemdje beter.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:58 schreef kwakveense het volgende:
oh, ik las gisteren in de krant:
"hempje"
argh! hemdje mensen, hemd+je....
Het is gewoon een hemd, hempje is dus fout.quote:Op zondag 3 juli 2005 14:06 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hempje mag wel gewoon hoor, maar in een krant ofzo is het idd. slordig en is hemdje beter.
Informeel mag hempje gewoon. Ook volgens de dikke van Dale.quote:Op zondag 3 juli 2005 14:15 schreef boyv het volgende:
[..]
Het is gewoon een hemd, hempje is dus fout.
Volgens de Vandale klopt het welquote:Op zondag 3 juli 2005 14:32 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Onjuist. Zie ook http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/650/.
Onmiddellijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:52 schreef fembol het volgende:
onmiddelijk, onmiddellijk, onmidellijk, onmidelijk
ik weet nog steeds niet hoe het moet!
Jeh diequote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:32 schreef Aurelium het volgende:
interresseren, interesseren, interreseren
IK weet weer welk woord, jalours ipv jaloersquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:22 schreef HanvanMeegeren het volgende:
-knip-
Verder nijg ik ook naar foute klinkers
-knip-
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |