abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28383799
quote:
Roma handed transfer embargo

FIFA have handed Roma a one-year transfer ban as a result of their controversial move for Philippe Mexes last summer.

The stopper joined the capital club before his Auxerre contract expired and although the switch was ratified, the Italian club have been severely punished for their conduct.

Roma were already informed earlier this month that they will have to pay Auxerre £5.3m for the defender, who was also given a six-week ban for his role in the transfer.

But the Stadio Olimpico outfit have now been told that they will be unable to buy anyone, both from Italy or abroad, during the next two transfer windows.

Giallorossi officials were told of FIFA’s decision late last night and have been examining the 18-page document ever since.

Lawyers acting for the Italian side are already preparing for an appeal in a bid to get the verdict scrapped.

If they fail then Roma will have to forget about any plans of signing news players this summer, such as Udinese’s David Pizarro.

It may also complicate their sales strategy regarding both Antonio Cassano and Amantino Mancini.

Although the pair can still legally be sold, they must be released for cash only rather than be involved in any player plus cash deal.

That will be a major blow to Juventus who were hoping to offer money and the likes of Giorgio Chiellini and Fabrizio Miccoli for Italian starlet Cassano.

FIFA’s decision shouldn’t affect the status of any transfers that have taken place so far, such as the arrivals of Shabani Nonda, Samuel Kuffour and Rodrigo Taddei.
Roma & Mexes hebben al zwaar moeten bloeden met een schorsing van 6 weken, een hoge transfersom, en nou een jaar later dit ineens. Gewoon 2 transferperiode's geen enkele speler mogen halen (uitgezondert transfers die al hebben plaatsgevonden tot nu toe deze zomer).

Dit is toch werkelijk van de zotte, zo'n straf?
En deze straf staat toch werkelijk in geen enkele verhouding tot de 'misdaad' danwel tot sancties jegens andere clubs die worden beschuldigt van foutief handelen inzake transfer?

Kut FIFA
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_28383890
Dat is wel een erg overdreven straf.
That's all folks!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:18:22 #3
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_28383946
Wtfck!

Fifa Mafia!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2005 @ 12:20:23 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28384002
wat een bullshit van die FIFA

kan PSV dan met terugwerkende kracht nog even Nedved krijgen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28384150
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:20 schreef rubbereend het volgende:
wat een bullshit van die FIFA

kan PSV dan met terugwerkende kracht nog even Nedved krijgen?
Die ging toen toch naar Lazio Roma en niet naar AS Roma?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juli 2005 @ 12:25:05 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_28384161
't Zou tijd worden dat de FA een dergelijke straf oplegt aan CFC

Wel rijkelijk laat zo een jaar na die transfer en nadat ze al gestraft waren. En ik dacht dat je in het normale recht niet tweemaal voor hetzelfde misdrijf gestraft kon worden ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:29:48 #7
92418 BGN
Sunrise
pi_28384321
Wat zal Chelsea dan wel niet krijgen voor dat gezeur met Cole, Mikel en Arnesen?
pi_28384366
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:29 schreef BGN het volgende:
Wat zal Chelsea dan wel niet krijgen voor dat gezeur met Cole, Mikel en Arnesen?
Arnesen hebben ze netjes opgelost.
Cole hebben ze al boete voor gehad.
En Mikel..geen idee...
pi_28384444
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:30 schreef BobRooney het volgende:

[..]

En Mikel..geen idee...
Roma heeft al een extra hoge transfersom moeten betalen plus dat de speler 6 weken geschorst werd.

Dus waarom dan deze extreem buitenproportionele straf?
In de CL vorig seizoen werden ze relatief ook al veel en veel zwaarder gepakt dan Inter, daar waar er bij Roma geen beveiliging gefaald had, 100den fans zich misdroegen of wat dan ook.

Deze beslissing is echt zo belachelijk....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_28384565
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:33 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Roma heeft al een extra hoge transfersom moeten betalen plus dat de speler 6 weken geschorst werd.

Dus waarom dan deze extreem buitenproportionele straf?
In de CL vorig seizoen werden ze relatief ook al veel en veel zwaarder gepakt dan Inter, daar waar er bij Roma geen beveiliging gefaald had, 100den fans zich misdroegen of wat dan ook.

Deze beslissing is echt zo belachelijk....
Ik denk dat er nog meer dingen spelen. Dingen waarvan de FIFA en Roma afweten. En wij niet. Wat misschien niet in het openbaar is gebracht. Ik weet het anders ook niet.
Zal ook wel een gedeelte vriendjespolitiek zijn.

en 6 weken schorsing valt wel mee trouwens.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:08:18 #11
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28385529
De beslissing is belachelijk, al interesseert het me weinig omdat ik Roma een kutclub vind. Hoe zit dat met de transfers die ze al hebben afgerond? Mogen die nog door gaan?

Ik stem ervoor dat deze straf doorgetrokken wordt naar elke club in de schulden. Daar zou de FIFA eens op moeten letten.
pi_28385719
Haha dat is kut als je Roma fan bent
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_28385731
Volgens mij was ze het al
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:20:03 #14
92418 BGN
Sunrise
pi_28385932
Is de FIFA vrouwelijk?

Van de Viva wist ik het, maar dit is echt een onthulling voor me.
pi_28386070
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:14 schreef _ELMaikel_ het volgende:
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:26:12 #16
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28386156
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:14 schreef _ELMaikel_ het volgende:
1 voordeel: Cassano, De Rossi en Totti blijven

Volgens mij is dit trouwens een illegale straf, aangezien je een club kan straffen, en een speler die daarvoor verantwoordelijk is ook, maar alle overige spelers moeten de vrijheid hebben om te kiezen waar ze hun carriere voort willen zetten.
pi_28386749
quote:
1 voordeel: Cassano, De Rossi en Totti blijven

Volgens mij is dit trouwens een illegale straf, aangezien je een club kan straffen, en een speler die daarvoor verantwoordelijk is ook, maar alle overige spelers moeten de vrijheid hebben om te kiezen waar ze hun carriere voort willen zetten.
Ze mogen wel gewoon spelers verkopen.
We gaan toch niet de wapens wegdoen..waarom zouden we de wapens wegdoen?
pi_28386785
Echt belachelijk gewoon...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:59:33 #19
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_28387518
De Russische FA is ook goed bezig \
quote:
Boro signing Pogatetz faces ban

Middlesbrough have been stunned by the possibility of new signing Emanuel Pogatetz being banned for six months.

Pogatetz, 22, has been given a 24-week ban by the Russian Football Association for a tackle in the final game of a loan spell with Spartak Moscow.

The tackle broke the leg of a Shinnik Yaroslavl player and if the ban is included in the transfer paperwork, the English FA will have to enforce it.

Pogatetz told a radio station: "I can't believe the consequences are so tough."

The Austrian will officially become a Boro player on Friday when a move, which could be worth £1.8m, from Bayer Leverkusen is completed.

He added: "It was not such a bad foul. I am of course sorry that the guy is hurt, but I did not tackle him from behind."
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:08:14 #20
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28387808
Hoe doen ze dat nou met Kouffour?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2005 @ 14:49:21 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28389249
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

Die ging toen toch naar Lazio Roma en niet naar AS Roma?
Nedved had bij PSV getekend en na een goed EK tekende hij snel ook bij Lazio en PSV kreeg een tegemoetkoming van rond de 30.000 euro
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28394134
Ik vind dat Roma te zwaar wordt gestraft.
Die straf die ze hadden gekregen was eigenlijk al genoeg.
pi_28394505
wat een zootje toch ook daar
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:03:17 #24
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_28395573
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:25 schreef Doc het volgende:
't Zou tijd worden dat de FA een dergelijke straf oplegt aan CFC
Wacht maar tot volgend jaar zomer

Alsof ze een speler ooit dubbel gaan straffen, een jaar later of zo. Of een trainer.
En dan ook nog eens het vrij verkeer van spelers (is niks anders dan werknemers) gaan belemmeren.

Als een bedrijf iemand foutief ontslaat, danwel aantrekt van een concurrent, kan dan de personeelsmanager het jaar erop ook een sabattical nemen omdat er niks meer gebeuren mag of dat vlak binnen het gehele bedrijf?

Echt helemaal van de zotte, die idioten van de FIFA.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 19:13:39 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_28395739
quote:
En Mikel..geen idee...
Uhm... dat is alleen de FA en dus niet de FIFA...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')