kloptquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Erg aangrijpend.
Dat beeld van die vader toen hij op schoot zat met zijn pasgeboren zoontje, dat dus wel al die afwijkingen bleek te hebben. En dat ene zinnetje, 'toe jongen, hou nog even vol, dan kan je moeder je nog zien ademen'.
Dat is de discussie niet, danku. L-e-z-e-n.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:06 schreef WoeHoei het volgende:
plz ga nou niet gelijk op alle geloven bashen want onderling zijn er zooooveel verschillen, ga je eerst maar eens verdiepen wat precies de verschillen zijn voordat je weer af gaat geven en gaat generaliseren op AL die "christenen", thanks
sorrie blokhut maar ik loop een beetje op de zaken vooruitquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Dat is de discussie niet, danku. L-e-z-e-n.
Ontopic:
Een verpleegkundige en een laborant zouden beter moeten weten lijkt me.
Reageer even inhoudelijk i.p.v. zo'n domme opmerking te maken.quote:
hij heeft het toch niet over christelijk geloof?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:18 schreef deshop het volgende:
[..]
Reageer even inhoudelijk i.p.v. zo'n domme opmerking te maken.
99% van de christenen wijst dit ook af dus dit heeft niks met het christelijk geloof te maken zoals het bedoeld is. Ook is het niet iets wat in de bijbel staat.
Dat denk ik ook wel, maar ik vind dat christenen (van andere geloven weet ik niet zoveel) zo veel in de handen van God leggen en naief kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef deshop het volgende:
Ik ben zelf christen maar heb ook met walging en boosheid zitten kijken. Ongelofelijk dat het christelijk geloof zo enorm misbruikt wordt!!! Gelukkig is het maar een heel kleine minderheid die zo denkt maar helaas hebben de betrokkenen daar niks aan. Uit wanhoop proberen veel mensen het helaas ook op deze manier.
Mijn antwoord staat in het vet gedrukt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:19 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar ik vind dat christenen (van andere geloven weet ik niet zoveel) zo veel in de handen van God leggen en naief kunnen zijn.
Dat komt omdat christenen weten dat ze afhankelijk zijn van God. Niet uit een minderwaardigheidscomplex, maar gewoon omdat we weten dat een schepsel nooit beter kan zijn dan de Maker. Als jij iets maakt is datgenen ook niet beter dan jij zelf bent.
Wanneer een arts zegt dat er iets mis is, is dat toch wetenschap??
En om dan daarna te bidden dat een baby die dood in de koelcel ligt weer tot leven te laten komen?
Sorry maar dan ben je in mijn ogen echt dom bezig...
Helemaal mee eens. Maar als de arts zegt dat het mis is mag je wel bidden of het beter mag worden, maar je mag het niet claimen. En je mag zeker niet de schuld bij de ouders neerleggen. God beslist zelf wel wat Hij doet.
Sowieso stellen christenen zich niet echt positief op. Begin van een kerkmis:
- door mijn schuld door mijn schuld door mijn grote schuld
- vergeef ons onze zonden zoals wij de uwe vergeven
Sorry maar ik bepaal zelf wel of ik schuld heb en zonden heb en laat me dat niet als vanzelfsprekend aanpraten in de kerk.
Je moet je het ook niet aan laten praten. Als je iets gedaan hebt wat niet door de beugel kan weer je dat zelf ook wel. In zo'n geval mag je dan even sorry zeggen tegen God
Mijn bezwaar is dat de kerk er vanuit gaat dat ik schuld en zonde heb.Nou niet dus!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:22 schreef deshop het volgende:
[..]
Mijn antwoord staat in het vet gedrukt.
eenschquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:27 schreef Salvad0R het volgende:
Ey, geloven in een bijbel is uit gemakzucht of angst je ogen sluiten voor de realiteit
er zijn andere planeten in dit universum met leven erop .
eenschquote:De aarde als het middelpunt van het universum beschouwen is niet alleen kortzichtig ... maar ook heel erg egocentrisch.
oneenschquote:Ik vind dat elke gelovige AFGESCHOTEN dient te worden.
Alle 96 % van de mensen, gewoon afmaken, vieze religieuze kortzichtigen .
Hebben we ook nooit meer oorlog, daarna
Nee, dan zitten we met allemaal vredelievende mensen die andersdenkende meteen afschieten...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:27 schreef Salvad0R het volgende:
Ey, geloven in een bijbel is uit gemakzucht of angst je ogen sluiten voor de realiteit
De aarde als het middelpunt van het universum beschouwen is niet alleen kortzichtig ... maar ook heel erg egocentrisch.
Ik vind dat elke gelovige AFGESCHOTEN dient te worden.
Alle 96 % van de mensen, gewoon afmaken, vieze religieuze kortzichtigen .
Hebben we ook nooit meer oorlog, daarna
Onzin, de realiteit kan anders zijn dan jij wetenschappelijk of niet kan denken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:27 schreef Salvad0R het volgende:
yeah, maar een wetenschappelijke benadering van de realiteit is zoveel meer waard dan benadering dmv. de bijbel.... de bijbel is een boek, geschreven om mensen EENZIJDIG te laten denken om zo een succesvolle samenleving te creeeren, met als ultieme profiteurs natuurlijk de mensen on top, die zijn echt kenkerrijk geworden van al die makke schapen zoals jij die zich maar al te graag een waarheid opgelegd wilden krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:31 schreef deshop het volgende:
[..]
Onzin, de realiteit kan anders zijn dan jij wetenschappelijk of niet kan denken.
i rest my case.quote:Momenteel zit Diederik op een christelijke basisschool. Hij beschikt over een bijzonder kritische geest, en dat speelt hem nogal eens parten, vooral tijdens de catecheseles.
Vorige week kwam het tot een uitbarsting toen meneer pastoor vertelde dat Jezus en Petrus over water liepen (Preken: Mattheus 14, 24 - 32). Diederik merkte op dat zoiets in het geheel niet mogelijk is, en begon in alle rust uit te leggen dat Archimedes al in de derde eeuw voor Christus in zijn boek "Over drijvende lichamen" de principes van de hydrostatica had beschreven.
Er ontspon zich een lange discussie waarin Diederik meneer pastoor tevergeefs de Wet van Archimedes probeerde uit te leggen. Maar meneer pastoor wuifde dat weg als "allemaal onzin" en toen Diederik - boos over zoveel onwil - zei dat Jezus en Petrus hoe dan ook kopje onder moeten zijn gegaan, werd hij de klas uit gestuurd.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:51 schreef -DailaLama- het volgende:
Pssst. Die brieven van Koelman he. Die zijn niet echt.
na 2000 jaar kortzichtigheid word ik idd een beetje pissed.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:52 schreef deshop het volgende:
En dan zeggen ze dat gelovigen zo haatdragend zijn...![]()
oh iedereen die het aandurft mijn levensstijl beargumenteerd te veroordelen zal van een koude kermis thuiskomen hoor .quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:55 schreef WoeHoei het volgende:
SalvadOR doe even normaal ofzo, jij wil wel zo graag met rust gelaten worden met jouw levensstijl maar ondertussen loop jij wel andere mensen te veroordelen en te beledigen die hun eigen ding doen. DAT noem ik pas kortzichtig![]()
Jouw woorden zouden waarde hebben als je die van mij beargumenteerd onderuit hebt gehaald.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:08 schreef deshop het volgende:
Gaaaap...is meneertje hoogmoed nou een keertje uitgeblaad?![]()
achja, typisch weer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:12 schreef deshop het volgende:
Kan een moderator de troep even opruimen zodat we weer ontopic kunnen?
neen, moderne wetenschap afdoen als onzin en vervolgens 100 % vertrouwen hebben in iets als religie is gewoon plain Dumb en onbegrijpelijk .quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:13 schreef PM-girl het volgende:
Zijn er Fok!ers die kunnen begrijpen hoe deze ouders handelden?
ok .. als ik scheld bedoel ik het vriendschappelijkquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:17 schreef deshop het volgende:
En als het nou eens andersom blijkt te zijn?
Overigens wil ik best discusseren maar niet met iemand die constant zit te schelden. Schelden vind ik voor mietjes die met woorden niet duidelijk kunnen maken wat ze bedoelen en ik heb geen zin om daar aan mee te doen.
Ik kan het wel begrijpen. Die mensen konden gewoon de klap niet aan, en dan is ontkennen, en jezelf de schuld geven makkelijker. Dit zie je bij veel meer situaties, het heeft niet per se iets met geloof te maken, dat is wat deze mensen toevallig hebben uitgekozen. Er zijn zat mensen die geloven dat als ze niet de juiste handelingen doen voordat ze op reis gaan, er iets ergs gebeurt. Er zijn mensen met bijvoorbeeld anorexia, die denken dat ze gelukkig worden als ze een bepaald aantal kilo wegen. Er zijn mensen die nog steeds 'hallo' zeggen als ze hun huis binnenkomen, terwijl de partner is overleden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:13 schreef PM-girl het volgende:
Zijn er Fok!ers die kunnen begrijpen hoe deze ouders handelden?
Hoor je niet dat je zelf niet zo erg bent? Religie is voor de gewelddadigheden slechts een excuus. Er zijn genoeg goede gelovigen, die hun geloof gebruiken om het beste uit zichzelf te halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:26 schreef Salvad0R het volgende:
Wat voor GOEDS is er eigenlijk van religie gekomen, behalve bloedige kruistochten (excuus om waardevolle shit van andere volken te stelen), religieuze oorlogen, bloedige aanslagen, gemotiveerd door religie ?
ik ben er van overtuigd dat ALLE problemen ter wereld te herleiden zijn op Religie . van de aanslagen in madrid, tot oorlogen in afrika, van hongersnood dmv uitbuiting, tot aanslagen in indonesie.
als er geen religieuze mensen waren , zou dit alles NOOIT gebeurd zijn .
daarom vind ik dat elke fanatieke gelovige een nekschot verdient, ter bescherming van de toekomst.
niemand heeft religie nodig om iets Goeds uit zichzelf te halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoor je niet dat je zelf niet zo erg bent? Religie is voor de gewelddadigheden slechts een excuus. Er zijn genoeg goede gelovigen, die hun geloof gebruiken om het beste uit zichzelf te halen.
hmmm, wat beschouw jij als "relatie met God" ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:33 schreef deshop het volgende:
Religie niet nee, een relatie met God wel.
Hoe weet jij dat nou? En dan nog, als mensen daar religie voor willen gebruiken is dat toch alleen maar goed? Denk je nou echt dat alle ellende ophoudt als religie wordt afgeschaft? De intentie blijft hoor, dan verzint men wel een ander excuus.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
niemand heeft religie nodig om iets Goeds uit zichzelf te halen.
oftewel... Niemand heeft religie nodig .
mja, aardbevingen enzo worden ook veroorzaakt door religiequote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:26 schreef Salvad0R het volgende:
ik ben er van overtuigd dat ALLE problemen ter wereld te herleiden zijn op Religie .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |