Ik kan de fout niet vinden hoorquote:Op zondag 14 augustus 2005 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is een html fout, en heeft niets met php te maken.
Bekijk in je geparste pagina eens gewoon de source, of trek hm door de w3c validator heen.
Heb je 'm al door de w3c validator getrokken?quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:49 schreef The_Cyberspace het volgende:
[..]
Ik kan de fout niet vinden hoor![]()
Wat moet er fout zijn dan?
jup, zowel door de html als de css validator... beide geen foutenquote:Op zondag 14 augustus 2005 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je 'm al door de w3c validator getrokken?
En wat er fout is weet ik niet, aangezien IK geen geparste source van je pagina kan bekijken
Wat een ranzig stuk code zeg. Het verbaast me ook niet echt dat er iets niet helemaal goed gaat. Maar als je er niet bij zegt welk stuk layout ontbreekt, dan is het nog lastiger zoeken naar de fout.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:53 schreef The_Cyberspace het volgende:
Ben ik ook weer met een probleem..![]()
Ben bezig met een inlog script wat nie helemaal vlekkeloos werkt. Ik kan netjes inloggen en uitloggen maar zodra ik ingelogd ben vergeet hij een stuk layout aan de "onderkant". Ik heb al vanalles geprobeerd en ik kom der nie uit..![]()
De code waar het omgaat:
[ code verwijderd ]
Ik gok dat het op het einde van de code misgaat, maar ik ben nie zo`n held met php en/of mysql.. De code is dan ook nie door mijzelf geschreven..
En de verbinding met de mysql databse is aanwezig, deze code word namelijk in een andere pagina "ge-included"
Alleen is die html/css validator waarschijnlijk niet ingelogd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:47 schreef The_Cyberspace het volgende:
[..]
jup, zowel door de html als de css validator... beide geen fouten
dat denk ik dan ook ja...quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:40 schreef Light het volgende:
[..]
Alleen is die html/css validator waarschijnlijk niet ingelogd.
die kloppen, want die kriig ik netjes te zien (ook als er meerdere nieuwsberichten zijn)quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:53 schreef SuperRembo het volgende:
Volgens mij klopt de nesting van de divs niet als er meerdere nieuwsberichten zijn.
Het lijkt mij dat er na die link Uitloggen niets meer hoort te komen. Zeker na een "die();" komt geen output meer.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:59 schreef The_Cyberspace het volgende:
[..]
die kloppen, want die kriig ik netjes te zien (ook als er meerdere nieuwsberichten zijn)
Ik kan onder nieuwsberichten klikken op uitloggen (dit gebeurd dan ook zonder problemen) Maar de layout die daaronder hoort krijg ik niet te zien
1 2 3 4 | echo "<div id=\"nieuws_footer\"> <a href=\"admin.php?actie=uitloggen\">Uitloggen</a> </div>"; die (); } } |
In de while-loop worden 7 divs geopend en maar 6 gesloten.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:59 schreef The_Cyberspace het volgende:
[..]
die kloppen, want die kriig ik netjes te zien (ook als er meerdere nieuwsberichten zijn)
Ik kan onder nieuwsberichten klikken op uitloggen (dit gebeurd dan ook zonder problemen) Maar de layout die daaronder hoort krijg ik niet te zien
Die while-loop met die div`s was ondertussen al veranderd in de hoop datdat het probleem zou zijn, maar die die op het einde deed moelijk, na het verwijderen daarvan liet FF me netjes de layout zien..quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:11 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In de while-loop worden 7 divs geopend en maar 6 gesloten.
Met de webdev toolbar in firefox kan je makkelijk locale html door de validator gooien. Anders moet je ff de html van de pagina opslaan en die door de validator gooien.
1 2 3 | <?php header("Location: scriptje.php"); ?> |
1 | SELECT max(ordernummer) as maxordernummer FROM shop_bestelling |
1 2 3 4 5 6 | $getmaxquery = sprintf("SELECT max(ordernummer) as maxordernummer FROM shop_bestelling"); mysql_select_db($database_weeweewee, $weeweewee); $Result1 = mysql_query($getmaxquery, $weeweewee) or die(mysql_error()); echo $Result1; |
Die heeft een paar IP-adressen (bepaalde ip-range), dus die zou je uit kunnen sluiten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:01 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb een bezoekerstellertje op mijn site gemaakt die een sessionvariable vult als hij telt waardoor iedere bezoeker als het goed is dus maar 1x wordt geteld.(hij telt namelijk alleen als de sessionvariabele nog leeg is) Nu is vannacht de googlebot 300x langsgekomen en staat de teller ook 300 bezoekers hoger.... Is er een manier om dit makkelijk te omzeilen? (Is er iets waaraan ik de googlebot kan herkennen bijvoorbeeld?)
maar ze hebben allemaal een andere USERAGENT dus ik zie ook niet echt hoe ik dat handig kan aanpakken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:53 schreef SuperRembo het volgende:
Je kan de bots meestal herkennen aan de useragent ($_SERVER['HTTP_USERAGENT']). Op The Web Robots Pages staan details van alle bestaande bots.
Heb ik geprobeerd maar t was Perl en ik kwam wel een soort van array tegen waar allemaal bots in stonden, maar ik werd er nog geen wijs uit wat hij met dat array deed...quote:(Of je pakt een bestaande statgenerator en haalt daar uit wat je nodig hebt)
1 2 3 4 5 | <?php [user=bla] [user=bla1] [user=bla2] ?> |
1 2 3 4 5 | <?php $bericht = eregi_replace('[user=([[:alnum:]]+)]', "<a href=index.php?u=$i[id]>$i[user]</a>",$i[msg]); echo $bericht; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <?php function ubb_usertag($deejay) { $blabla = mysql_query("SELECT artiest FROM artiesten WHERE artiest LIKE '%".$deejay."%' LIMIT 1"); $dfj = mysql_fetch_array($blabla); return $dfj[artiest]; } $i[msg] = eregi_replace('\[dj=([[:alnum:]]+)\]', ubb_usertag("\\1"),$i[msg]); ?> |
Maar eregi_replace werkt anders dan preg_replace. De laatste moet je hier hebben, die heeft de mogelijkheid om weer functies aan te roepen. En daar komt nog bij dat preg_replace sneller is dan eregi_replace.quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:47 schreef XaNaDu het volgende:
Ja nu werktie een beetje, maar nog niet helemaal..
kheb nu het volgende:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | <?php $i[msg] = preg_replace('/\[dj=([\s]+)\]/ie', 'ubb_usertag("\1")', $i[msg]); ?> |
Dat kan wel kloppen, \s zoekt naar spaties en tabs.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:20 schreef XaNaDu het volgende:
Heb nu
[ code verwijderd ]
maar werkt ook niet, komt er [dj=bla] te staan hij replaced nix
1 2 3 | <?php $i[msg] = preg_replace('/\[dj=([\w]+)\]/ie', 'ubb_usertag("\1")', $i[msg]); ?> |
Een structurele oplossing kan ik niet bieden, maar die spamdingen zijn iig niet meer zichtbaarquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:48 schreef Roönaän het volgende:![]()
off-topic: Light, het develop central wordt gespamd, is daar iets aan te doen?
1 2 3 | <?php $start_address=strtoupper(substr(chunk_split(str_pad(dechex($row['start_address']),6,0,STR_PAD_LEFT),2,'-'),0,-1)); ?> |
......en die info is......... of snap ik het nou verkeerdquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:34 schreef Beertje27 het volgende:
ik krijg al na het schrijven van een bestand een mailtje met daarin info waar het fout zou kunnen gaan...
1 2 | global $ContentArray; $ContentArray = GetContent(); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | id | captain | persoon ------------------------- 1 mark trees 2 mark henk 3 mark bram 4 mark yvette 5 erik trees 6 erik bob 7 erik desi 8 erik jose 9 mark trees 10 erik trees 11 bob trees |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | SELECT count( * ) AS aantal, captain, deelnemer FROM `keuzes` GROUP BY deelnemer, captain ORDER BY aantal DESC aantal captain deelnemer 2 mark trees 2 erik trees 1 erik jose 1 bob trees 1 mark henk 1 erik bob 1 mark bram 1 erik desi 1 mark yvette |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |