abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29630504
@mschol:

die () op het einde heb ik weggehaald en ik krijg geen error te zien, probleem van de layout blijft...
En heb dat regeltje van die query aangepast, geeft ook geen foutmeldingen en probleem van de layout blijft ook...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 augustus 2005 @ 15:59:41 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29630674
Dit is een html fout, en heeft niets met php te maken.
Bekijk in je geparste pagina eens gewoon de source, of trek hm door de w3c validator heen.
pi_29632215
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is een html fout, en heeft niets met php te maken.
Bekijk in je geparste pagina eens gewoon de source, of trek hm door de w3c validator heen.
Ik kan de fout niet vinden hoor
Wat moet er fout zijn dan?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 augustus 2005 @ 18:12:51 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29634517
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:49 schreef The_Cyberspace het volgende:

[..]

Ik kan de fout niet vinden hoor
Wat moet er fout zijn dan?
Heb je 'm al door de w3c validator getrokken?
En wat er fout is weet ik niet, aangezien IK geen geparste source van je pagina kan bekijken
pi_29635338
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je 'm al door de w3c validator getrokken?
En wat er fout is weet ik niet, aangezien IK geen geparste source van je pagina kan bekijken
jup, zowel door de html als de css validator... beide geen fouten
pi_29635778
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:53 schreef The_Cyberspace het volgende:
Ben ik ook weer met een probleem..

Ben bezig met een inlog script wat nie helemaal vlekkeloos werkt. Ik kan netjes inloggen en uitloggen maar zodra ik ingelogd ben vergeet hij een stuk layout aan de "onderkant". Ik heb al vanalles geprobeerd en ik kom der nie uit..

De code waar het omgaat:
[ code verwijderd ]

Ik gok dat het op het einde van de code misgaat, maar ik ben nie zo`n held met php en/of mysql.. De code is dan ook nie door mijzelf geschreven..
En de verbinding met de mysql databse is aanwezig, deze code word namelijk in een andere pagina "ge-included"
Wat een ranzig stuk code zeg. Het verbaast me ook niet echt dat er iets niet helemaal goed gaat. Maar als je er niet bij zegt welk stuk layout ontbreekt, dan is het nog lastiger zoeken naar de fout.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_29636602
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:47 schreef The_Cyberspace het volgende:

[..]

jup, zowel door de html als de css validator... beide geen fouten
Alleen is die html/css validator waarschijnlijk niet ingelogd.
pi_29636828
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:40 schreef Light het volgende:

[..]

Alleen is die html/css validator waarschijnlijk niet ingelogd.
dat denk ik dan ook ja...

@SuperRembo.. de layout die NA de code moet komen krijg ik niet te zien.. dit is dus zodra in ingelogd ben...
pi_29636934
Volgens mij klopt de nesting van de divs niet als er meerdere nieuwsberichten zijn.
pi_29637109
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:53 schreef SuperRembo het volgende:
Volgens mij klopt de nesting van de divs niet als er meerdere nieuwsberichten zijn.
die kloppen, want die kriig ik netjes te zien (ook als er meerdere nieuwsberichten zijn)
Ik kan onder nieuwsberichten klikken op uitloggen (dit gebeurd dan ook zonder problemen) Maar de layout die daaronder hoort krijg ik niet te zien.

EDIT: het probleem is al opgelost door de die op de het einde te verwijderen krijg ik de layout te zien

Maar SuperRembo, volgens jouw is de code ranzig, ik ben nog niet zo heel lang bezig met php en/of mysql dus dit zou best kunnen kloppen hoor, maar hoe zorg ik er voor dat ik een "nette" code krijg?

[ Bericht 21% gewijzigd door The_Cyberspace op 14-08-2005 20:14:28 ]
pi_29637406
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:59 schreef The_Cyberspace het volgende:

[..]

die kloppen, want die kriig ik netjes te zien (ook als er meerdere nieuwsberichten zijn)
Ik kan onder nieuwsberichten klikken op uitloggen (dit gebeurd dan ook zonder problemen) Maar de layout die daaronder hoort krijg ik niet te zien
Het lijkt mij dat er na die link Uitloggen niets meer hoort te komen. Zeker na een "die();" komt geen output meer.

1
2
3
4
echo "<div id=\"nieuws_footer\">
<a href=\"admin.php?actie=uitloggen\">Uitloggen</a>
</div>";
die (); } }
pi_29637420
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:59 schreef The_Cyberspace het volgende:

[..]

Ik kan onder nieuwsberichten klikken op uitloggen (dit gebeurd dan ook zonder problemen) Maar de layout die daaronder hoort krijg ik niet te zien
In de while-loop worden 7 divs geopend en maar 6 gesloten.

Met de webdev toolbar in firefox kan je makkelijk locale html door de validator gooien. Anders moet je ff de html van de pagina opslaan en die door de validator gooien.
pi_29637805
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:11 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

In de while-loop worden 7 divs geopend en maar 6 gesloten.

Met de webdev toolbar in firefox kan je makkelijk locale html door de validator gooien. Anders moet je ff de html van de pagina opslaan en die door de validator gooien.
Die while-loop met die div`s was ondertussen al veranderd in de hoop datdat het probleem zou zijn, maar die die op het einde deed moelijk, na het verwijderen daarvan liet FF me netjes de layout zien..

btw, handig die extension!
pi_29638931
ik hebeen apache vraagje en die stel ik ook maar ff hier.
ik probeer mod_rewrite lokaal aan de praat te krijgen maar dat lukt niet.. ik heb deze : LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so uit het commentaar gezet en hetzelfde met : AddModule mod_rewrite.c gedaan en de server opnieuw gestart maar t werkt nog steeds niet, moet ik nog meer wijzigen?
Ik heb een goed .htaccess bestand aangemaakt want hij werkt wel op de server van mn host.
pi_29647028
Ik ben bezig met een 'schedulemanager' voor op mijn w2k-servertje.
Elke 5 minuten wordt er op de server een script uitgevoerd, die kijkt of er op dat moment programma's (phpscripts) uitgevoerd moeten worden. Dit script wordt vanaf hier aangeduid als 'cron.php' (het is een soort wannabe-unix-cron).

Ik heb bijvoorbeeld het script checkmail.php en het script rssfeeds.php. Die wil ik beide op een bepaald moment uitvoeren. Maarr, hoe doe ik dat? Als ik 'cron.php' vanuit een browser zou lezen, zou ik iets kunnen verzinnen met onzichtbare iframepjes. Maar er is geen output van 'cron.php', aangezien het automatisch en onzichtbaar wordt uitgevoerd door wget. Ik zou één script wel uit kunnen voeren door
1
2
3
<?php
header
("Location: scriptje.php");
?>
maar ik wil meerdere scripts op één moment kunnen uitvoeren. Hoe doe ik dat?

-edit-
shell_exec / exec doet wat ik wil

[ Bericht 6% gewijzigd door Nevermind op 15-08-2005 02:56:42 ]
  maandag 15 augustus 2005 @ 08:29:51 #266
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_29648713
Hmmmz. Loop ook even vast op iets lulligs.

Ik wil even het hoogste getal weten van een kolom.

De SQL server slikt de volgende code prima:

1SELECT max(ordernummer) as maxordernummer FROM shop_bestelling

De volgende snippet geef echter alleen "resource ID #4 aan :|

1
2
3
4
5
6
$getmaxquery = 
       sprintf("SELECT max(ordernummer) as maxordernummer FROM shop_bestelling");
 mysql_select_db($database_weeweewee, $weeweewee);
 $Result1 = mysql_query($getmaxquery, $weeweewee) or die(mysql_error());

echo $Result1;

vergeet ik iets?

[ Bericht 6% gewijzigd door Merlijn op 15-08-2005 08:30:52 (Mijn Layout: wat doe je :D) ]
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_29649195
Klopt je $Result1 is alleen een resourceID waar php iets mee kan.

Wat had je willen afdrukken?
  maandag 15 augustus 2005 @ 09:58:13 #268
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_29649518
De hoogste waarde van ordernummer?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 augustus 2005 @ 10:05:39 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29649635
$row = mysql_fetch_assoc($Result1);
echo $row['maxordernummer'];
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:12:30 #270
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_29649738
Geweldig, Thnx Swets!
pi_29663464
-

edit: verkeerd topic....

pi_29779409
Ik heb een bezoekerstellertje op mijn site gemaakt die een sessionvariable vult als hij telt waardoor iedere bezoeker als het goed is dus maar 1x wordt geteld.(hij telt namelijk alleen als de sessionvariabele nog leeg is) Nu is vannacht de googlebot 300x langsgekomen en staat de teller ook 300 bezoekers hoger.... Is er een manier om dit makkelijk te omzeilen? (Is er iets waaraan ik de googlebot kan herkennen bijvoorbeeld?)
pi_29779904
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:01 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb een bezoekerstellertje op mijn site gemaakt die een sessionvariable vult als hij telt waardoor iedere bezoeker als het goed is dus maar 1x wordt geteld.(hij telt namelijk alleen als de sessionvariabele nog leeg is) Nu is vannacht de googlebot 300x langsgekomen en staat de teller ook 300 bezoekers hoger.... Is er een manier om dit makkelijk te omzeilen? (Is er iets waaraan ik de googlebot kan herkennen bijvoorbeeld?)
Die heeft een paar IP-adressen (bepaalde ip-range), dus die zou je uit kunnen sluiten.

ff googlen naar die ip-adressen
pi_29780625
maar kan ik zoekbots niet op een of andere manier herkennen dan? want andere bots hoef ik namelijk ook niet te tellen eigenlijk...
pi_29789509
Je kan de bots meestal herkennen aan de useragent ($_SERVER['HTTP_USERAGENT']). Op The Web Robots Pages staan details van alle bestaande bots.

(Of je pakt een bestaande statgenerator en haalt daar uit wat je nodig hebt )
pi_29792803
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:53 schreef SuperRembo het volgende:
Je kan de bots meestal herkennen aan de useragent ($_SERVER['HTTP_USERAGENT']). Op The Web Robots Pages staan details van alle bestaande bots.
maar ze hebben allemaal een andere USERAGENT dus ik zie ook niet echt hoe ik dat handig kan aanpakken.
quote:
(Of je pakt een bestaande statgenerator en haalt daar uit wat je nodig hebt )
Heb ik geprobeerd maar t was Perl en ik kwam wel een soort van array tegen waar allemaal bots in stonden, maar ik werd er nog geen wijs uit wat hij met dat array deed...

Waarom bezoekt die bot mij trouwens zo extreem vaak?Ik zie nu dat hij in 2 dagen 846 keer langs is geweest... ik heb geen robots.txt ofzo.
Hij heeft ook ruim 200x dezelfde pagina opgevraagd...

[ Bericht 5% gewijzigd door ikke_ook op 19-08-2005 20:53:30 ]
pi_29796007
Het is waarschijnlijk een array met regexps die je op de useragent los laat.
pi_29798285
Ik zal er wel eens even iets moois van brouwen Bedankt.
pi_29862357
Ha, Iemand een idee hoe ik de volgende UBB tag op dejuiste manier kan replacen?

ubb code:

1
2
3
4
5
<?php
[user=bla]
[
user=bla1]
[
user=bla2]
?>

voor:

<a href=index.php?u=$i[id]>$i[user]</a>

zoiets:

1
2
3
4
5
<?php
$bericht
= eregi_replace(&#039;[user=([[:alnum:]]+)]&#039;, &quot;<a href=index.php?u=$i[id]>$i[user]</a>&quot;,$i[msg]);

echo $bericht;
?>

bla is de naam van de user, deze moet eerst worden gecheckt of de user in de database staat. Als de user bestaat moet ie de ubb code replacen om er een link van te maken, ik heb alleen geen idee hoe ik een sql query samenvoeg met een ubb code, iemand hier een oplossing voor?

pi_29865139
$post = preg_replace('/\[user=([\s]+)\]/ie', 'ubb_usertag("\1")', $post);

function ubb_usertag($username)
{
//bla bla bla
if($userid)
return '<a href="index.php?u='.intval($userid).'">'.htmlspecialchars($username).'</a>';
else
return htmlspecialchars($username);
}
pi_29866183
Ja nu werktie een beetje, maar nog niet helemaal..

kheb nu het volgende:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function ubb_usertag($deejay)
{
$blabla = mysql_query("SELECT artiest FROM artiesten WHERE artiest LIKE '%".$deejay."%' LIMIT 1");
$dfj = mysql_fetch_array($blabla);
return
$dfj[artiest];
}

$i[msg] = eregi_replace('\[dj=([[:alnum:]]+)\]', ubb_usertag("\\1"),$i[msg]);
?>
pi_29867308
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:47 schreef XaNaDu het volgende:
Ja nu werktie een beetje, maar nog niet helemaal..

kheb nu het volgende:
[ code verwijderd ]
Maar eregi_replace werkt anders dan preg_replace. De laatste moet je hier hebben, die heeft de mogelijkheid om weer functies aan te roepen. En daar komt nog bij dat preg_replace sneller is dan eregi_replace.
pi_29867462
Heb nu
1
2
3
<?php
$i
[msg] = preg_replace('/\[dj=([\s]+)\]/ie', 'ubb_usertag("\1")', $i[msg]);
?>

maar werkt ook niet, komt er [dj=bla] te staan hij replaced nix
pi_29867728
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:20 schreef XaNaDu het volgende:
Heb nu
[ code verwijderd ]

maar werkt ook niet, komt er [dj=bla] te staan hij replaced nix
Dat kan wel kloppen, \s zoekt naar spaties en tabs.
1
2
3
<?php
$i
[msg] = preg_replace('/\[dj=([\w]+)\]/ie', 'ubb_usertag("\1")', $i[msg]);
?>

Die zou het wel moeten doen, lijkt me
pi_29867786
Jaaa... Thnx man!
pi_29867884

off-topic: Light, het develop central wordt gespamd, is daar iets aan te doen?
pi_29868065
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:48 schreef Roönaän het volgende:

off-topic: Light, het develop central wordt gespamd, is daar iets aan te doen?
Een structurele oplossing kan ik niet bieden, maar die spamdingen zijn iig niet meer zichtbaar Thanks voor het melden
pi_29868221
Maarreh Light.. Stel nou dat het [dj=la la] is, dus met spatie.. Dan doet ie dat natuurlijk niet.. Hoe kan ik dat oplossen dat ie met en zonder spatie in de naam doet?
pi_29868325
duh heb het al
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 augustus 2005 @ 14:09:26 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29919465
Ik vond het gewoon een stoere line

1
2
3
<?php
$start_address
=strtoupper(substr(chunk_split(str_pad(dechex($row['start_address']),6,0,STR_PAD_LEFT),2,'-'),0,-1));
?>
pi_29919723
Ik moest mijn vraag hier maar gaan stellen, volgens een moderator.. dus nogmaals

Ik heb een script geschreven in PHP welke +/- 2500 bestandje moet genereren, welke op een x tijdstip worden verstuurd. Nu gaat die een hele tijd goed. Tot ongeveer 400 en dan stopt die er plotseling mee. Hert script draait niet vanuit een webbrowser, maar word opgestart vanuit de crownjob op de server. Verder draait het script +/- 1,5sec, exclusief schrijven van de bestandjes.
iemand nog ideeen waar het mis kan gaan?
&lt;a href="http://www.babybrabbel.org/fotopoll/fotogalerij.php3?pollnaam=baby_dec6&pg=6#glalissa_12470"&gt;Stemmen&lt;/a&gt;
pi_29920095
Een timeout? Krijg je een foutmelding als je het scriptje handmatig aanroept? (dus niet met cron)
Als je alle output van het scriptje naar het scherm schrijft wordt het automatisch naar je toegemaild (als je cron goed hebt geconfigureerd), misschien kun je daar wat wijzer uit worden.
pi_29920237
ik krijg al na het schrijven van een bestand een mailtje met daarin info waar het fout zou kunnen gaan...
&lt;a href="http://www.babybrabbel.org/fotopoll/fotogalerij.php3?pollnaam=baby_dec6&pg=6#glalissa_12470"&gt;Stemmen&lt;/a&gt;
pi_29921214
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:34 schreef Beertje27 het volgende:
ik krijg al na het schrijven van een bestand een mailtje met daarin info waar het fout zou kunnen gaan...
......en die info is......... of snap ik het nou verkeerd
pi_29923368
er is geen info betrekkende fouten. Hij stopt steedss op ander momenten in het script. Maar hij doorloopt het nooit helemaal. Ik heb zelf momenten ingebouwd waar hij een rapportage maakt.
Hij lijkt er wel steeds na een kwartierjte ofzo mee te stoppen
pi_29927397
het script draait 1,5 seconden maar na een kwartiertje lijkt hij ermee te stoppen? of draait hij 2500 keer 1,5 sec?
Misschien is je schijf vol na 400 bestanden?of is er een andere time-out?en zoals Nevermind al zegt...als je een goede cronjob maakt dan mailt hij de errors naar een emailadres wat je specificeert.
pi_29939344
ik heb een functie die een array vult zeg GetContent()
die retourneert een array met zooi dus. Nou wil ik dat array wat hij retourneert global maken...
dus ik dacht
1
2
global $ContentArray;
$ContentArray = GetContent();

Maar dan is hij dus leeg even later.....

-edit-

Tis al opgelost op een iets nettere manier denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door ikke_ook op 25-08-2005 10:55:57 ]
pi_29966471
Hey, (eerst een nieuw topic aagemaak, nu hier.. sorry )

Ik kreeg de vraag of ik voor onze familiedag een invulsysteempje kon maken waarin iedereen
zijn favoriete teamsamenstelling aan kon geven (dus welke captains bij welke personen), en dat dit dan automatisch zou zorgen vooreen net overzichtje.

Dit is de tabel:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
id | captain | persoon
-------------------------
1     mark        trees 
2     mark        henk 
3     mark        bram 
4     mark        yvette 
5     erik        trees 
6     erik        bob 
7     erik        desi 
8     erik        jose 
9     mark        trees 
10    erik        trees 
11    bob         trees 

met de volgende sql query geeft het deze uitvoer:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 SELECT count( * ) AS aantal, captain, deelnemer
FROM `keuzes` 
GROUP BY deelnemer, captain
ORDER BY aantal DESC 

aantal captain deelnemer 
2           mark     trees 
2           erik     trees 
1           erik     jose 
1           bob      trees 
1           mark     henk 
1           erik     bob 
1           mark     bram 
1           erik     desi 
1           mark     yvette 

Deze uitvoer zit al heel erg in de richting van wat ik denk te moeten hebben, alleen zit trees dus nu nog steeds bij meerdere captains ingedeeld, door zoeken kwam ik er achter dat ik de namen waarschijnlijk in een array moet zetten zodat ik kan controleren wie er al ingedeeld is, alleen zonder gerichte zoekwoorden kom ik niet ver.

Dus wie kan mij een duw in de goede richting geven om automatisch de captains hun deelnemers te geven want ik kom er even niet meer uit
pi_29990065
Ik heb een query, $result genaamd
Ik heb een fetch, mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)

Nu wil ik dat in de tussentijd $result leeggemaakt word, op een dusdanige manier dat de fetch niet gaat protesteren met de melding: "Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource "
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:34:15 #300
71796 dossie
lekker makkelijk
pi_29991513
Ik wil graag een preview van een formulier tonen aan de gebruiker als deze door de validatie is gekomen.

Ik heb geen verstand van javascript, en wil dit gewoon met php doen, performance is niet belangrijk.

Ik heb een paar simpele functies gemaakt om bijvoorbeeld een inputveld te maken, en nu denk ik eraan om daar gelijk een sessie variabele van te maken, zodat ik ook de labels kan meesturen, zodat de preview automatisch word gemaakt. Of is het toch verstandiger de preview apart te maken? Ik wil dat 1 pagina het allemaal afhandeld, zodat het overzichtelijke voor me blijft.

Hoe word dit normaal gesproken aangepakt? Ik heb de search hier gebruikt en gegoogeld, maar niets gevonden.
"Het geheugen van het hart zeeft slechte herinneringen weg en maakt de goede mooier. Dat stelt ons in staat om met het verleden te leven." - Gabriel Garcia Marquez
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')