Serieus?!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:10 schreef Copycat het volgende:
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.
Ik nietquote:
Ik kan het wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:23 schreef Copycat het volgende:
Ik niet
Maar ik ken wel wat mensen die dat wel kunnen.
Jup, kost mijn huishouden ook ongeveerquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:10 schreef Copycat het volgende:
500 Euro per maand is wel erg veel geld, zeker als je amper thuis bent.
Daar kun je een maandelijks huishouden van runnen.
Ja, duh, daar hebben ze het over 75 euro voor alleen wonen. Lees nog effe door.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:18 schreef Conflict het volgende:
Hier een mooi stuk. Daar hebben ze het over 75 euro max. Maar daar komt nog een en ander bij.
Ja precies.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:57 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Wow, das best veel gewoon. Ja, tuurlijk betaal je mee aan het huishouden als je werkt, maar ¤740,-?! Daar red ik het in mijn 1tje een compleet huishouden mee te doen voor een maand (huur, gas, water, licht, verzekering bla bla)
Wauwquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Jup, kost mijn huishouden ook ongeveer
Waarom blijven die kosten hetzelfde? Als het kind gaat werken kan dat kind zijn eigen kleding betalen, hoeft geen zakgeld meer etc. etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:43 schreef Gia het volgende:
Hier is het overigens ook zo dat een alleenstaande vrouw in de bijstand er fors op achteruit gaat als een kind gaat verdienen. Ze wordt dat namelijk aangemerkt als een tweeverdiener. Het inkomen van het kind wordt meegeteld als gezinsinkomen.
Een alleenstaande ouder krijgt bijvoorbeeld 807 euro per maand (incl vakantiegeld)
Een alleenstaande krijgt maar 576 euro per maand.
Da's alleen al een verschil van 230 euro, terwijl de kosten die zo'n ouder maakt hetzelfde blijven.
Wow, anderehalve week? Damn... Maar daarintegen heb ik ook een klein huisje, misschien is dat het verschilquote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:48 schreef Faat het volgende:
[..]
Wauw![]()
Kun je hier niet eens een topic openen met kostenbesparende tips enzo
Ik geloof dat ik het met 500 net aan anderhalve week red![]()
Dat zeg ik toch ook! TS zal dat soort zaken dan zelf moeten gaan betalen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom blijven die kosten hetzelfde? Als het kind gaat werken kan dat kind zijn eigen kleding betalen, hoeft geen zakgeld meer etc. etc.
Ook dat zei ik net al.quote:En je kan dus met je kind samen aan tafel gaan zitten, een overzicht maken van de vaste lasten, dus gas, water, licht, verzekeringen, huur etc. En dan eens kijken wat een redelijk bedrag zou zijn.
Leg het inkomen van de ouder naast het inkomen van het kind en kijk of je tot een redelijke verdeling kan komen.
Oh... sorry hoor... ik had je post blijkbaar verkeerd begrepen. Mijn nederige excuses.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:28 schreef Gia het volgende:
Dat zeg ik toch ook! TS zal dat soort zaken dan zelf moeten gaan betalen.
De sociale dienst gaat ervan uit dat een thuiswonend verdienend kind meebetaald aan de kosten van het huishouden en de moeder wordt dientengevolge nog eens extra gekort. Hoeveel dat is, weet ik niet, maar ze houdt bitter weinig over.
Daarom snap ik dus ook niet dat je hier al een bedrag gaat noemen.quote:Ook dat zei ik net al.
Redelijk is dan dat het kind zo'n 200 euro bijdraagt voor huur, gas, licht, water, wassen en eten en drinken. Daarnaast betaald zij zelf haar kleding, verenigingen, abonnementen en telefoonkosten.
Mocht moeder extra gekort worden, omdat de sociale dienst van een hogere bijdrage uitgaat, dan zal ze dit toch echt ook moeten betalen, omdat ma anders niet meer rond kan komen.
Het hoeft toch ook niet zo te zijn dat moeder van armoede niet meer rond kan komen, terwijl dochterlief lekker kan sparen voor een eigen woning.
Dat hoeft nou ook weer niet, ben niet boos of zo.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh... sorry hoor... ik had je post blijkbaar verkeerd begrepen. Mijn nederige excuses.
Die 200 heb ik van de site die iemand hierboven ergens aanhaalt.quote:Daarom snap ik dus ook niet dat je hier al een bedrag gaat noemen.
Daarom zei ik dus ook dat ik alle lasten plus de 2 inkomens naast elkaar zou leggen...
Dat is ook mijn bedoeling. Maar hoe kan ik dat ooit gaan betalen als ik 500 euro moet afgeven?quote:Vaak is het voor beide partijen gunstiger als het kind zelfstandig gaat wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |